יוזמה של משרד הבריאות: אחיות מומחיות בקהילה 3829
אחיות מומחיות יקבלו סמכויות שעד כה היו שמורות לרופאים. ארגוני רופאים מתנגדים.
משרד הבריאות החליט לאחרונה ליישם תוכנית שבמסגרתה אחיות יוכשרו כ"אחיות מומחיות" ויורשו לבצע טיפולים שכיום רק רופאים מורשים לבצעם.

בשנים האחרונות כבר הורחבו סמכויות אחיות בבתי חולים. על פי היוזמה החדשה, סמכויות חדשות יינתנו גם לאחיות בקהילה, כך שהן יוכלו לבצע חלק מהתפקיד שהיום מבצעים רופאי משפחה.

בין הסמכויות הללו: בדיקת החולה והערכת מצבו; טיפול במצבי חרדה; החייאה במצבים של בצקת ריאות והפרעה בקצב הלב; הפניה לבדיקות אבחון ומעקב, בכלל זה דימות; והפסקה והתחלה של טיפולים תרופתיים, ביניהם אנטיביוטיקה עבור זיהומים במערכת הנשימה, ומינון תרופות לסוכרת.

מסלול ההכשרה לאחות מומחית מקבל אחיות בעלות תואר שני ומעלה וניסיון של 7 שנים לפחות בקהילה. המסלול נמשך שנה, וכולל לימודי רפואה והכשרה קלינית מידי רופאים מומחים ליד מיטות החולים.

הנימוק ליוזמה הוא העומס ההולך וגדל על רופאים, שעל פי התחזיות רק יגדל עם הזדקנות האוכלוסיה.

בין הרופאים יש המברכים על היוזמה, אולם אחרים מתנגדים. הסתדרות הרופאים הישראלית אף הכריזה על סכסוך עבודה, ועל מכתב נגד היוזמה חתמו יותר מ-‏100 רופאים של קופת חולים מכבי.
קישורים
חוזר משרד הבריאות
הארץ
ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ובינתיים, בקנדה 698087
500 רופאים קנדיים דורשים: "בטלו את תוספות השכר שלנו".
ובינתיים, בקנדה 698133
יש מעל 83,000 רופאים פעילים בקנדה (מקור). כלומר, 500 החותמים הם קצת יותר מחצי אחוז מאוכלוסיית החותמים. במילים אחרות, חבר כנסת יחיד שמתנגד להעלאת השכר לח"כים הוא ייצוג טוב יותר של הח"כים בישראל מאשר ייצוג הרופאים בקנדה ע"י חותמי המכתב הזה.
ובינתיים, בקנדה 698134
המאמר מדבר על רופאים מקוויבק (20,000 רופאים - מקור)
ובינתיים, בקנדה 698137
נו, שקול לשלושה חברי כנסת...
ובינתיים, בקנדה 698139
אני קצת המום שמצאת שלושה חברי כנסת ששקולים ל-‏500 רופאים, ועוד קנדיים, מקוויבק.
ובינתיים, בקנדה 698141
לא בטוח אם אתה צוחק או רציני. אם באמת לא הבנת למה התכוונתי, אשמח להסביר.

(מתנצל על המחסור בהומור, אני עייף.)
ובינתיים, בקנדה 698142
צוחק, צוחק.
ובינתיים, בקנדה 698143
ועל המכתב חתמו 926 רופאים (מקור).

חוץ מזה, זה לא באמת דומה לחברי כנסת, חברי כנסת הם נציגי ציבור, ככאלה אני חושב שאפשר לצפות מהם להתנהגות קצת יותר ייצוגית, שאפשר לצפות מהם לקצת יותר אחריות תקציבית (הרי הם אלה שמקבלים את ההחלטות התקציביות), ושאפשר לצפות מהם לקצת יותר שקיפות (חבר כנסת‏1 שדואג למשכורתו על חשבון ולא לאינטרס הציבורי עלול לאבד את משרתו). רופאים, להבדיל, הם אנשים פרטיים שהשקיעו הרבה זמן וכסף בלימודים קשים ועובדים בעבודה שנראית לי כעבודה קשה, לא מתגמלת ודי מחורבנת. אני לא רואה יותר מידי תחומי עבודה דומים ביותר מידי מדינות שיצליחו לגייס 4.5% מהעובדים לחתימה על מכתב כזה.

1 תלוי במפלגה, כמובן.
תוכיח שיש לך אחות 706828
משרד הבריאות כנראה הגיע להבנות עם ההסתדרות הרפואית, ולפני כמה ימים הוציא חוזר המצהיר על המתווה. אבל ההסתדרות הרפואית נזעקה וטוענת למחטף, כי לדבריה המגעים לא הסתיימו ויש עדיין נקודות במחלוקת. משרד הבריאות מנסה להרגיע שאפשר עדיין לשנות.

TheMarker

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים