אובר משעה את ניסוייה בכלי רכב אוטונומיים לאחר פגיעה קטלנית בהולכת רגל 3835
הולכת רגל נהרגה אתמול (ב') באריזונה מפגיעת מכונית אוטונומית השייכת לחברת "אובר". כתוצאה מכך, השעתה אובר את כל ניסוייה בכלי רכב אוטונומיים בכמה ערים בצפון אמריקה בהן ניסויים אלה התנהלו.

איליין הרצברג, בת 49 ותושבת העיר טמפה באריזונה, חצתה כביש בשעת חשיכה שלא במעבר חצייה, כאשר פגעה בה המכונית. בזמן הפגיעה המכונית פעלה באופן אוטונומי, אולם נכח בה נהג בטיחות אנושי אשר אמור היה לפקח על פעולתה. ככל הידוע, זהו המקרה הראשון שבו נהרג הולך רגל מפגיעת מכונית אוטונומית.
קישורים
בגלל תאונה קטלנית: אובר מפסיקה את כל הניסויים במכוניות האוטונומיות - TheMarker
אישה נהרגה: "אובר" השהתה את ניסויי הרכב האוטונומי - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מקרה מעניין.. • אח של אייל
  וידאו • יובל נוב • 10 תגובות בפתיל
  מותר האדם • דב אנשלוביץ
  מותר האדם • הפונז • 7 תגובות בפתיל
  מותר האדם • נדב
  מותר האדם • דב אנשלוביץ
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • הפונז
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • נדב
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • צפריר כהן
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • הפונז
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • נדב
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • נדב • 11 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • שוקי שמאל • 17 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • שוטה הכפר הגלובלי
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ • 62 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • ירדן ניר-בוכבינדר
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ • 49 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • שוטה הכפר הגלובלי
  עיקר שכחתי: • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • שוטה הכפר הגלובלי
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • דב אנשלוביץ
תשע (מליון) בכיכר ביום שישי 737275
למיטב ידיעתי אתה טועה בעניין הנחיתות (מלבד יוצאים מן הכלל כמו נחיתה בתנאי ראות גרועים ביותר).

"הסיכוי לפספוס" הוא לא משהו שעושה רושם רב מדי על לקוח טיפוסי שמשפחתו נהרגה בגלל טעות מחשב, וכך גם על המדיה שתעשה מזה צימעס. בדומה, הסיכוי לתאונת דרכים צריך להיות קטן *באופן ניכר ביותר* מהסיכוי של נהג בן אנוש לתאונה, לפני שהרגולטורים יאשרו מכונית אוטונומית לחלוטין.
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • אריק • 17 תגובות בפתיל
תשע (מליון) בכיכר ביום שישי 750779
סקוט אהרונסון חושב כמוני בעניין זה:

"Unfortunately, it’s become clear that, even after self-driving cars become safer than humans, regulatory and psychological barriers will slow their adoption or maybe even prevent it entirely. A huge part of the reason is that, even if self-driving cars can soon cause (say) 10x fewer fatalities per mile than human drivers do, when they do cause fatalities, it will be salient and scary and weird—the AI mistaking a pedestrian’s shirt pattern for a green light or whatever."
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • צפריר כהן • 10 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • ירדן ניר-בוכבינדר
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • ירדן ניר-בוכבינדר
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • הפונז • 3 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • הפונז
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • אח של אייל • 16 תגובות בפתיל
  תשע (מליון) בכיכר ביום שישי • ירדן ניר-בוכבינדר • 2 תגובות בפתיל
  מותר האדם • האייל האלמוני
  היו בעיות לפני התאונה • רון בן-יעקב • 6 תגובות בפתיל
  ועכשיו אנחנו מחכים • שוטה הכפר הגלובלי • 4 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • עומר
  רשתות נוירונים - AMA • יובל נוב • 4 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • ירדן ניר-בוכבינדר • 2 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • אריק
  רשתות נוירונים - AMA • הפונז • 11 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • שוקי שמאל • 52 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • שוטה הכפר הגלובלי • 3 תגובות בפתיל
  Deep Dream • ג • 3 תגובות בפתיל
  רשתות נוירונים - AMA • עומר • 4 תגובות בפתיל
''אתם מוזמנים לשאול אותי'' 708414
כמעט 100 מיליארד דולרים הושקעו עד כה בפיתוח מכונית אוטונומית, ואפשר לשער שעד לפיתוח מכונית עצמאית ממש (מה שנקרא שלב 5) הסכום יוכפל פי כמה וכמה (שאלה ראשונה: פי כמה, להערכתך? ומה הניחוש לך ללו"ז?‏1). הסכום הזה לא מאד מפתיע אותי כי הבנתי שמדובר על בעיה קשה באמת (ותודה ללקס פרידמן על הפודקסטים).

בעיה שנראית להדיוט כמוני פשוטה מזאת בסדרי גודל היא ויסות דינמי‏2 של רשתות הרמזורים באזורים עירוניים. אני יודע שכמה חברות מתעניינות בנושא, וכבר ב 2014 טענו באונ. טורונטו שהבעיה פתורה מה שמשאיר אותי תמה למה היישום לא נראה בשטח. כך, לדוגמא, בעקבות google maps ובעיקר מאז רכישת waze יש לגוגל מאגר מידע עצום עבור שלב האימון של המערכת, ונראה שהם היו יכולים במאמץ יחסית קטן לייצר משהו בעל ערך גבוה לציבור, וערך מוסף עצום לגביהם כאשר המכוניות האוטומטיות שלהם תגענה לכבישים עם קצת ידע פנימי על ההתנהגות הצפויה של הרמזורים. ואם לא גוגל, ודאי שמחלקות ה-AI באוניברסיטאות וגופי מחקר יכולות לרכוש הרבה יוקרה - וחשוב יותר: ומענקים - אם יקלו במשהו על העומס הבלתי נסבל של התנועה העירונית. אמנם בניגוד לגוגל אין להם נתוני אמת, אבל נראה לי שזה תחום בו סימולציות יכולות להפיק את הנתונים באמינות גבוהה מאחר שיש הרבה פחות גורמים לא צפויים מאשר במכונית האוטונומית, כך שחלק גדול מתקציב הפיתוח - איסוף הנתונים לאימון, נחסך. שאלה שניה: אני צודק?

אני מבין שההשקעה הציבורית הנדרשת כדי לחבר את כל הרמזורים לרשת אינה קטנה, אבל גם חיבור של חלק מהרמזורים יכול לעזור כך שהיישום יכול להיעשות בהדרגה, כשהמערכת היא זאת שממליצה על סדר חיבור הרמזורים (ברור שיש כאלה שמשפיעים יותר על נפח התנועה הכללי). מאחר וכל המחשבות האלה אינן באות לידי ביטוי במה שאני רואה סביבי - ויש לי הרבה זמן להסתכל סביב כשאני תקוע בפקק - השאלה השלישית שלי היא איפה אני טועה כלומר, איפה מסתתרים הקשיים.

השאלה הרביעית שלי קשורה רק בעקיפין: מאיפה מגיעה החוצפה של נתיבי איילון להפיק את תשדירי הפרסומת שלהם לגבי העתיד, עם המסלולים המתחלפים, החניונים מחוץ לערים ונת"צ שאו-טו-טו יהפכו את חייה של נתי קלוגר לטובים יותר, בשעה שבעבר ובהווה הם לא מצליחים אפילו לתחזק את התמרורים המוארים שלהם? יש גם שאלה חמישית: איך זה שהפרסומאים עוד לא הבינו שחוכמות מאולצות כמו "אתה הבנת, יציאה.. איילון..." הופכות להיות מעיקות ממש בפעם השבע מאות שאתה נתקל בהן, כשכל מה שרצית הוא לראות את פתיחת החדשות, אבל דומני שהטרדתי אתכם מספיק לפעם אחת.

למותר לציין שהשאלות אינן מופנות דווקא לעומר...
______________
1- אולי אפשר להציע למערכת שאחד הסקרים הבאים יהיה ניחוש של התאריך, ובעוד X שנים יוכרז הזוכה.
2- אני לא רוצה להאריך, אבל "דינמי" יכול להיות דינמי ממש בין אם מדובר בגוגל, כי הם מקבלים בזמן אמת נתונים מוויז ובין אם מדובר במצלמות שיפוזרו בצמתים מסויימים, או "חצי דינמי" בהתאם לשעות היממה, רחובות חסומים, הפגנות וצרות דומות. מי יודע, אולי יתגלה אפילו שחסימה של איזה כביש יכולה להביא תועלת (ע"ע תגובה 428114)?
  ''אתם מוזמנים לשאול אותי'' • gridlock • 2 תגובות בפתיל
  ''אתם מוזמנים לשאול אותי'' • אריק • 5 תגובות בפתיל
  ''אתם מוזמנים לשאול אותי'' • ירדן ניר-בוכבינדר • 6 תגובות בפתיל
  תגובה מהירה • שוטה הכפר הגלובלי
  תגובה מהירה מאד • שוטה הכפר הגלובלי
  תגובה מהירה מאד • הפונז
  תגובה מהירה מאד • אריק • 2 תגובות בפתיל
  תגובה מהירה מאד • ירדן ניר-בוכבינדר • 216 תגובות בפתיל
  תגובה מהירה מאד • אח של אייל • 5 תגובות בפתיל
תגובה מהירה מאד 711266
בינתיים שמעתי ראיון אוהד (וארוך!) עם אחד המייסדים של viz.ai, חברה שמפתחת ניתוח מהיר של תוצאות סריקת CT של חולי שבץ בתקווה לאתר מהר את אלו מהם שיש סיכוי לנתח בצנתור.

רק איפשהו לקראת סוף הראיון הם מתייחסים לאחוזי הדיוק.
  תגובה מהירה מאד • שוטה הכפר הגלובלי • 6 תגובות בפתיל
תגובה מהירה מאד 754908
רופאה רדיולוגית באיכילוב סיפרה לי שהם נעזרים ב-AI (לא יודע של איזו חברה) באופן שגרתי. הוא מבצע עבורם טריאג' לצילומים ומדליק נורות אזהרה במידת הצורך. היא מאד מרוצה מהתוצאות.
תגובה מהירה מאד 754952
אנקדוטה משעשעת לגבי אבחון רפואי עם AI:
מסתבר שליצור Ground truth בשביל אימון הרשתות זו משימה מסובכת מהמצופה - בגלל שלצורך זה מגייסים כמה וכמה רופאים שיתייגו את המקרים הרלוונטיים, אבל חוסר ההסכמה בין הרופאים גדול מאד.
על אותה תמונה שלושה רופאים שונים נותנים שלושה סיווגים שונים.

כשחושבים על זה לעומק - מה זה אומר היום ובלי קשר ל-AI - זה בעצם יותר מפחיד ממשעשע.
תגובה מהירה מאד 754994
וכתבה היום במוסף הארץ על אבחוני בינה מלאכותית.
למקרא הכתבה אני מרגיש במפתיע כמו בעמדה של עומר - שהכותב חי לפחות שני עשורים אחורה מבחינת ההערכה שלו את יכולות האבחון המלאכותי.
תגובה מהירה מאד 755050
עם יותר סבלנות, ה-ground truth יכול להיות ניתוחים לאחר המוות (ובתקווה שהפתולוגים יותר מסכימים זה עם זה). אני מקווה שכבר התחילו לאסוף את הדאטה.
תגובה מהירה מאד 755057
נראה לי שזה נתון שמראה משהו, אבל בחלקו כבר לא רלבנטי לזיהוי המןקדם מלפני שנים רבות.
כדאי מאד שיהיה משהו יותר מדויק בטווח יותר קצר. הינדוס-לאחור של סיבת המוות לעשרות שנים נראה לי סיגנל מאד מאד רועש שיכול להיות מוטה ומטעה.
תגובה מהירה מאד 755116
אוקיי, בשלב ראשון - ניתוחים לאחר המוות, שניתנים לרופא אנושי עם ממצאי הדימות X שנים קודם, ותמצית היסטוריה קלינית בין שתיהן. הרופא האנושי יאמר אם בדימות היתה כבר אינדיקציה לבעיה / היעדר בעיה, וייקח בחשבון את X. זה כנראה הרבה יותר עבודה גם מממצאי ניתוח לאחר המוות בלבד וגם מהערכת מומחים לבדיקה/דימות בלבד; אבל הרבה יותר מדויק, אני מניח, ואני מקווה שיותר קונצנזואלי. צריך מן הסתם להתגבר על ההטייה שיש לרופא מזה שהוא יודע את התוצאה הסופית. אולי צריך קודם לבקש ממנו הערכה לדימות כשלעצמו, ואז לחשוף מה קרה אחר כך ולשאול אם לאור זה הוא משנה את מה שהוא חושב על מה שהדימות מראה. אני מניח שיש לשיטה איזשהו מקום בטרייד אוף, אם כי פרטים יגידו אם יתרון הדיוק שלה מספיק אפקטיבי כדי לשלם על העבודה היתרה. בכל אופן, זה יועיל לשלב ביניים, כשבטווח הרחוק יהיה לנו כל כך הרבה מידע "סופני" שהוא כבר יתגבר על הרעש.
תגובה מהירה מאד 755117
אם למישהו יש סרטן שנתיים אחרי הדימות, זה לא סיגנל עדיף על זה שהוא מת או לא אחרי 22 שנה (משפעת\אלצהיימר\מערכת חיסון חלשה)?
תגובה מהירה מאד 755344
סיגנל עדיף לאיזו שאלה? זה סיגנל עדיף לשאלה אם צפוי סרטן בהינתן הדימות. זה לא בהכרח סיגנל עדיף לשאלה מה תוחלת החיים שלו עם או בלי טיפול כזה או אחר.
תגובה מהירה מאד 755352
תוחלת החיים שלו תלויה בעוד מאה גורמים אחרים, שמתרבים ככל שהמוות מתרחק מתאריך הדגימה.
הסרטן שיתפרץ שלושה חודשים אחרי הדגימה הרבה יותר מובהק, וגם יותר קריטי לגילוי וטיפול.
תגובה מהירה מאד 755443
זה שהסרטן יותר קריטי זו כבר הנחה חיצונית שלך (של רופאים), שאולי מבוססת היטב על המדע והדאטה אבל אולי לא - אלו מסוג השאלות שאנחנו רוצים שהביג דאטה ורשתות הנוירונים יענו לנו עליהן באופן אובייקטיבי. והם הרי יוכלו לעשות זאת בהינתן מספיק דאטה ומספיק סבלנות. זה שהמובהקות כאן מידללת זו הסיבה שצריך יותר דאטה (הרבה הרבה יותר דאטה, ברור, לרגע לא חשבתי שרק קצת יותר).
  תגובה מהירה מאד • שוטה הכפר הגלובלי • 4 תגובות בפתיל
  ויוה לאס וגאס! • שוטה הכפר הגלובלי
''אתם מוזמנים לשאול אותי'' 743751
גוגל הרימו את הכפפה:

"יש גם חידוש של גוגל שפותח בישראל: מערכת בקרת רמזורים מבוססת בינה מלאכותית, שמנתבת את התנועה כך שמרבית המכוניות ימתינו פחות ככל האפשר באור אדום. המערכת פותחה על ידי צוות בגוגל ישראל, ונמסר כי היא מבוססת על עקרונות ניהול התנועה ברשתות מחשבים, שגוגל מתמחה בהם. במקום לתזמן ידנית את זמני הרמזורים ואז לנסות ולהתאים ביניהם, צוות הפיתוח השתמש במודל בינה מלאכותית שאומן על בסיס נתונים ממרבית הצמתים בערים שונות בעולם, והנתונים האלה אפשרו אופטימיזציה של הצמתים הלא יעילים."
  ההפתעות שמחכות לנו... • שוטה הכפר הגלובלי • 4 תגובות בפתיל
  עוד בינה מלאכותית בפעולה • יובל נוב • 2 תגובות בפתיל
  מכונית פגעה ברובוט • אפופידס • 10 תגובות בפתיל
למה המכוניות האוטונומיות נכשלו? 755981
בפוסט בבלוג "המדריך לעתיד" סוקר ד"ר רועי צזנה את כשלונה המתמשך של המכונית האוטונומית. בקצרה, זה מה שידוע זה מכבר - יכולת הכללה בלתי מספקת אל מול זנב ארוך, תדיר וקטלני.

זאת למרות אימון על מידע ויזואלי (בלבד?) שנלקח מיותר מ-‏70 מיליון שעות כביש. מאחר ולאדם נדרש אך שבריר מכמות חשיפה זו, ייתכן שהמזור טמון בהבנה מקדימה ומעמיקה של העומד בבסיס המראות, למשל פסיכולוגיה אנושית ופיסיקה בסיסיות, כדוגמת אלו שצצו ב-GPT3, עם העלייה בכמות הפרמטרים והשימוש במאגרים כלליים נרחבים ואיכותיים המספקים הבנה מורכבת של המציאות.
למה המכוניות האוטונומיות נכשלו? 755990
אני קצת מאוכזב - בתור מי שעתידנותו אומנותו, הייתי מצפה שיכתוב את התחזית הזו כבר לפני 8 שנים.
הגניזה המקפיצה 756669
גניזת חלום המכונית האוטונומית הקפיצה את מניית מובילאיי - כלכליסט.
האם זוהי גם יריית הפתיחה לכינונו של שוק סחר בחלומות? כמה מקבלים על שבע פרות רזות?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים