''חלל תקשורת'' מעדיפה לווין מתוצרת אמריקאית, תעשיית הלווינים הישראלית בסכנה 3843
חברת "חלל תקשורת" החליטה לקנות את הלווין הבא שלה, "עמוס 8", מחברת לוראל האמריקאית. זוהי מהלומה לתעשייה האווירית, שחטיבת הלווינים שלה בנתה את עמוס 2, 3, 4 ו-‏6 עבור "חלל". גם את עמוס 7 קנתה "חלל" מחברה אמריקאית (בואינג), וייתכן כי התעשייה האווירית תסגור את חטיבת הלווינים שלה, המעסיקה מאות עובדים.

"חלל" היא בשליטה (55% אחזקה) של יורוקום, בבעלות שאול אלוביץ הנמצא בחקירה בפרשת בזק. שליש מהכנסותיה מגיע מהממשלה, שמשתמשת בלוויניה של "חלל" לצרכי תקשורת רגישים. שוויה של "חלל" ירד בחדות מאז התפוצצות "עמוס 6" על כן השיגור ב-‏2016, בגלל כשל של הטיל הנושא (של SpaceX). עמוס 8 אמור להיות משוגר ב-‏2020 ולהחליף לווין שכיום "חלל" חוכרת תמורת 22 מיליון דולר בשנה.

התעשייה האווירית יחד עם "חלל" מנסות לגייס את עזרת הממשלה כדי לסבסד את הצעתה של הראשונה ולשנות את החלטתה של "חלל". הנימוק לבקשה הוא מסקנות ועדת החלל שהוקמה לאחר פיצוץ "עמוס 6". מסקנות הועדה היו כי יכולת בניית לווינים היא נכס אסטרטגי לישראל, וראוי להשקעה ממשלתית, כדי לשמור על יכולת תקשורת גם בזמן חירום. שר התקשורת אז, אופיר אקוניס, הצהיר על אימוץ מסקנות הועדה והשקעה של 70 מיליון דולר בשנה, אך הדבר לא יצא לפועל. התעשייה האווירית טוענת כי גם חברות לווינים אחרות בעולם, שלכאורה יעילות יותר ממנה, נתמכות על־ידי ממשלותיהן.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מהר חלל חש בז • הפונז • 22 תגובות בפתיל
  SpaceIL • צפריר כהן
  עדכון • ירדן ניר-בוכבינדר
  עדכון • ירדן ניר-בוכבינדר

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים