מוזיאון הטבע בירושלים הסתיר מיצג על אבולוציה עבור מבקרים חרדים 3848
העיתון "Times of Israel" חשף השבוע כי מוזיאון הטבע בירושלים הסתיר בווילון מיצגים בנושאי אבולוציה ודינוזאורים, בעת שביקרו בו קבוצות תלמידים מבתי ספר חרדים.

ד"ר יבגני רוזניצקי, רכז החינוך של המוזיאון, אמר כי המיצגים הנ"ל מוסתרים בווילון רק בעת ביקורים של תלמידים חרדים, על־פי בקשת בתי הספר. לדבריו: "ההסכם הוא שכשמגיעה קבוצה כזו סוגרים את הווילון והמדריך לא מסביר על החלקים האלה. כשהם יוצאים פותחים את הווילון. זה קרה 12 פעמים, והיינו שמחים ליותר – לפני השנה לא היו בכלל קבוצות חרדיות, אלא בכמה מסגרות פרטיות. השנה מגיעות קבוצות בצורה ממוסדת מבתי ספר, אז אני חושב שזה בכל זאת הישג". רוזניצקי הוסיף: "הדילמה שלי היתה או לא לסגור ולא להסכים לבקשה, ואז לא לקבל את הציבור הזה ולא לחשוף את היופי של המוצגים האחרים, או לסגור זמנית משהו שהוא 0.3% מכל נפח המוזיאון, ולחשוף אותם לשאר ... אז למען הפלורליזם ולמען החינוך, אני סוגר את הווילון הזה".

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אמר: "מוזיאון מדעי שכל זכות קיומו היא הצגת האמת המדעית לציבור ובוחר לצנזר את עצמו צריך לחשוב מה השלב הבא מבחינתו. מדע הוא לא קוריוז, השכלה היא לא בדיחה, וכדאי שהמוזיאון יחליט אם הוא מוזיאון מדעי שמציג את האמת או מוסד עם צנזורה עצמית שמחפש לספר למבקריו חצאי אמיתות ושקרים גמורים. אם החלק השני הוא הנכון, שלפחות ישנו את השם, מוזיאון מדעי זה לא".

באוקטובר האחרון התגלה כי בהסברים למבקרים במערת הנטיפים סמוך לבית שמש, לא מצוין כי המערה היא בת מיליוני שנים, על מנת להתחשב בקהל המבקרים החרדי.
קישורים
למה נעלם האדם הקדמון מהמוזיאון?‎ - מאקו
מוזיאון הטבע בירושלים כיסה מיצג על אבולוציה בעת ביקור קבוצות חרדיות - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  כן, לצנזר • ירדן ניר-בוכבינדר
  כן, לצנזר • Delver • 13 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • ארז לנדוור • 12 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • הפונז
  כן, לצנזר • היא
  כן, לצנזר • הפונז
  כן, לצנזר • היא
  כן, לצנזר • הפונז
  כן, לצנזר • היא
  משתלבים • צפריר כהן
משתלבים 699133
ההרצאה ההיא, כמו התשובות המתחמקות שכבוד השופט ברק נתן לניר גונטז' מ''הארץ'' הן אכזבה קשה עבורי. ''לא נדרשתי לשאלה הזאת'' מזכיר מדי את ההתחמקות המשומשת לעייפה של הפוליטיקאים ''לא זאת השאלה...''.
  רביב דרוקר חושב אחרת • שוטה הכפר הגלובלי • 10 תגובות בפתיל
משתלבים 745636
השופט ברק מתעקש להמשיך ולשבור את לבי. מה עשיתי לו שהוא רודף אותי כך?
משתלבים 745639
אהרון ברח‏12?

1 מאחריות?
2 אולי כי רדפת אתה אחריו?
______
התאוריה שלי למה שקורה בימים האחרונים - לביבי, כמו לכל ראש מאפיה, יש תיק על כל נושא תפקיד חשוב. עם הגב אל הקיר - מוציאים את התיק ומציעים לאותו נושא תפקיד הצעה שאי-אפשר לסרב לה. זה מאד תואם את ההתנהגות של מנדלבליט, אולי גם של ברק. כבר ראינו שעל גנץ זה עבד יפה.
משתלבים 745660
אני חושב שהתוצאה הסופית של של המשפט הזה אם יימשך עד סופו תהייה זהה לעסקת הטיעון המוצעת, כלומר הרשעה ב"מרמה והפרת אמונים" המעורפל וזיכוי בסעיף השוחד, למרות שלו אני הייתי השופט הייתי מזכה זיכוי מוחלט.
מבחינת טובת הציבור עדיף היה, לדעתי, שהמשפט היה נמשך עד סופו למרות התוצאה הזהה, כדי שהציבור ילמד עוד על מהות "כנופית שלטון החוק", אבל מבחינת נתניהו כאדם, ברור שיותר נוח לוותר על אותה מלחמה שתימשך שנים רבות, עם הוצאות עתק.
אני תרמתי תרומה צנועה בקמפיין גיוס ההמונים, בתקווה (קלושה) שאולי הדבר יעזור לכך שעסקת טיעון לא תהיה.
משתלבים 745663
אני תורם לג'ף בזוס.
משתלבים 745665
אם נחזור לאהרן ברק, בדבריו הוא דוגל בעסקת טיעון בגלל שמאד חשוב לו שנתניהו יודה. אני בכלל לא מבין את השאיפה הזאת בהקשר המשפט הזה. כל הפרטים מונחים כאן למשפט הציבור, ונותרת השאלה אם הפרטים האלה מצביעים על עבירה פלילית, כן או לא. אם נתניהו מודה, זה אומר שהוא כביכול סבור שאכן העובדות האלה משמעותן עבירות פליליות. בעצם, ההודאה הזאת משמעותה מעין חוות דעת, והעובדה שחוות הדעת הזאת ניתנת על ידי הנאשם לא הופכת אותה ליותר קרובה לאמת מחוות דעתי, למשל. קשה לי להבין את השאיפה הזאת להודאת הנאשם במקרה הזה.
זה לא בדיוק אותו דבר, אבל זה קצת מזכיר את ''מלכת הראיות''. ''מלכת הראיות'' היא דוגמה, קצת שונה, שגם בה ניתנת חשיבות מוגזמת להודאת הנאשם.
משתלבים 745666
בדיוק בגלל הגישה הזו עסקה כזו לא שווה כלום. אף אחד לא מתייחס ברצינות לחרטה של נתניהו.
משתלבים 745673
אהרון ברק ערב אישית לכך שנתניהו פורש לשנתיים מהפוליטיקה‏1,ומכאן שהקלון מתייתר וזאת במיוחד לנוכח דחיית העתירה נגד עיסקת הטיעון עם דרעי,שהעניקה לנתניהו את ההכשר הבגצי.לאחר ההכשר - היום - נתניהו נותן את הסכמתו למהלך.

1 התפטרות מהכנסת. מאחר והקלון הוא 7 שנים,הרי שזאת הרחקה לא מידתית לבן 70 ולכן מתווה דרעי היא החלופה לנתניהו.
משתלבים 745675
1 אם יצא בלי קלון, זה יום הכיפורים של הפרקליטות, והחותמת הסופית לכך שמנדלבליט בעצם היה הפרקליט המשפחתי לכל אורך הדרך.
ובכלל, במקרה הזה אני עם עידו באום מהארץ - שבועיים לפני פרישה, אין לפרקליט המדינה סמכות ומנדט לקחת החלטות כל כך גורליות ובלתי הפיכות.
משתלבים 745677
1. לדעתי זה שת"פ ארוך טווח שהתנהל איכשהו בין נתניהו למנדלבליט באמצעות ברק. אם כי יש כאן פטרונות נוסח ברק. ראהדווח של ערוץ 14 לפיו ‏אהרון ברק קיבל את החומר המשפטי שהיה בידי ההגנה כדי לפסוק את פסוקו ואת המלצתו.

זה מזכיר לי משהו נוסח הסנדק שמגיע לתת את ברכתו למהלכים שעניינם הצלת המדינה או לחילופין הצלת כבוד בית המשפט והחזרת האמון לעם המשוסע.

2. ערוץ 12 מדווח שנתניהו מוכן להסדר טיעון כולל סעיף הקלון, שצפוי להרחיקו ל-‏7 שנים מהשירות הציבורי, אבל פרקליטי נתניהו מבהירים שנתניהו לא חותם על הסכם עם קלון. למי להאמין ?
משתלבים 745682
2. אל תאמין לאף אחד, זה הכל משחקים והצגות והטעיות שמקומן מאותו מקור, סוג של שוטר טוב / שוטר רע.
משתלבים 746019
2. ועכשיו יש לנו אישור שערוץ 2 דייק.
משתלבים 746048
היכן הדיוק בדווח של ע12?
משתלבים 746051
מה לא ברור?
משתלבים 746054
הדווח הקודם היה : 'ערוץ 12 מדווח שנתניהו מוכן להסדר טיעון כולל סעיף הקלון, שצפוי להרחיקו ל-‏7 שנים מהשירות הציבורי'
משתלבים 746056
בדיוק.
שירות לצופי ערוץ 14 745969
הקצין הבכיר לשעבר מחיל הים שאמר בראיונות בערוץ 14: "תיק הצוללות הוא עלילת דם. כל הרמטכלים יודעים את האמת ומסתירים אותה"
הוא
1. לא בכיר
2. השתחרר הרבה שנים לפני תחילת הפרשה
3. שותף עסקי של אחד מאלו שהוגש נגדם כתב אישום בפרשה(!)

מקור
שירות לצופי ערוץ 14 745973
אתה סתם נטפל לפרטים חסרי חשיבות.
שירות לצופי ערוץ 14 745978
אני לא נטפל אליהם, זה היה בהסכמה מלאה!
שירות לצופי ערוץ 14 746050
היה ראוי שתתן התראת 'בן כספית'.מכל מקום,בתחרות אלופי הפייקים בכל הזמנים 12 לוקח בגדול ועבר אפילו את 11.
משתלבים 745975
מי צריך שת"פ כשיש יועץ משפטי שמכשיר שרצים בסיטונות (אם כץ, דרעי, או ליצמן רוצים לתבוע אותי, בבקשה. אשסה בהם את הג'וקר "מטאפורה" שכידוע פותר עניינים כאלה)? טוב, לא מכשיר אותם למהדרין אבל מבחינת הפגיעה בשלטון החוק זה לא מאד רחוק מזה.
משתלבים 745985
בהחלט, מה זה המבצע החטוף של עסקאות טיעון שמתחולל בסיום הכהונה שלו?
הכי נכשל במבחן בוזגלו שאפשר.
משתלבים 745990
נכשל במבחן בוזגלו? הרי ידוע שרוב המשפטים בישראל, גם של האזרח הקטן, נגמרים בעסקת טיעון. והאם בכלל העבירות שהפוליטיקאים הבכירים נאשמים בהן זמינות לאזרח הקטן לעבור אותן?
משתלבים 746011
במקרה הזה, דוקא ב'בוזגלו' התכוונתי לא לאזרח הקטנטן, אלא לנושאי תפקידים זוטרים ובינוניים שחלקם הלכו לכלא על עבירות חמורות פחות מדרעי וליצמן, ולא קיבלו המחת סלב של הרגע האחרון מהיועץ המשפחתי.

אבל בכל מקרה, התכוונתי לכך שמנדלבליט בשלהי כהונתו מצטייר כלוחך השחיתות הרבה יותר מלוחם בשחיתות, וזה מאד מצער.
משתלבים 746018
בדיוק חשבתי על זה שאני סרבתי לכל הצעות השוחד שקיבלתי בלי להתלבט כלל.
משתלבים 745997
אני מניח שבהכשרת המעדנייה התעלמו משרצים. ואם זה נכון, גם מנדלבליט התעלם מהם.
משתלבים 745674
עסקת טיעון אין פירושה שהנאשם מתחרט על משהו. שם המושג הזה מגדיר היטב את מהותו: עסקה.
משתלבים 745676
אם הבעת חרטה של הנאשם היא סעיף בעסקה, והנאשם ממלא את חלקו בעסקה, האם זה אומר שהוא מתחרט על משהו?
משתלבים 745678
הבעת חרטה נדרשת כאשר מוגשת בקשה לחנינה או לקיצור תקופת עונש המאסר. בעסקת טיעון הנאשם נדרש להודות בחלק מהדברים בהם הואשם. אין שום קשר לחרטה ולא ייתכן שחרטה תהיה חלק מהעסקה.
משתלבים 745679
אם כך אני לא מבין איזה אינטרס יש לפרקליטות להסכים לעסקה.
משתלבים 745680
עסקת טיעון תפסיק את האיומים נגד חייה של ליאת בן ארי.
משתלבים 745681
אבדתי אותך.
משתלבים 745686
כשאני מגיע לבית המשפט לתעבורה וסוגר עסקה עם התובע האינטרס שלי הוא לצאת בעונש מופחת, והאינטרס שלו הוא לא לבזבז את זמנו של בית המשפט בדיוני הוכחות (אילו רבע ממי שקיבלו דו''ח תנועה היו בוחרים בברירת המשפט ולא מודים באשמה המערכת היתה קורסת).

במקרה של נתניהו האינטרס שלו ברור אבל האינטרס של התביעה לא. גם אילו היו חושבים שישיגו בעסקת טיעון קרוב למה שישיגו בתום דיון ההוכחות (שכבר מתנהל זמן מה) עדיין האינטרס הציבורי הוא לברר את האשמה עד גמר. כמו אצל קצב התביעה נלהבת מדי לגמור את הסיפור בלי בירור מלא של ההאשמות. קצב יצא אידיוט כשלא הסכים לעסקת הטיעון, נתניהו הוא הרבה דברים אבל אידיוט הוא ממש לא.
משתלבים 745691
אני אבדתי אותך כשטענת שלתביעה חשוב שהנאשם יביע חרטה, והיא מבקשת לכלול את הבעת החרטה בעסקה עם הנאשם. עכשיו כתבת תגובה שלימה שבה המושג ''הבעת חרטה'' לא מופיע, ולכן שוב יש על מה לדבר.
בירור האשמה או מה שאני מכנה ברור האמת, הוא אולי מה שהתביעה צריכה לשאוף אליו בעולם אידיאלי. אבל מה שקורה בפועל הוא לא זה. עצם העובדה שקיים ההליך הזה שנקרא ''עסקת טיעון'' הוא אולי אחת ההוכחות לטענתי זו. בעצם, בפועל, התביעה מנסה להביא לכך שנאשם יורשע בשורה של עבירות שהיא מאשימה אותו בהן. ההגנה שואפת לכך שהנאשם יזוכה מכמה שיותר האשמות. לכן, בעצם מתנהלת מלחמה בין ההגנה לתביעה בנושא הזה. לפעמים התביעה לא בטוחה שתצליח לשכנע את בית המשפט במלוא סעיפי האישום וההגנה לא בטוחה שתצליח לזכות אותו בכל. ואז ההגנה והתביעה עושות את עסקת הטיעון, שבה כל צד מנסה למשוך את העסקה כמה שיותר לצד שלו. לכל צד נראה שמבחינת הסיכויים כך ישיג כמה שיותר.
אם התביעה מעריכה שאם ההליך המשפטי יתקיים עד סופו היא בסופו של דבר תשיג מה שהיא יכולה להשיג בעסקת טיעון בוודאי שכדאי לה ללכת לכוון הזה כדי לחסוך זמן וכסף. זה גם מה שקורה במשפט נתניהו.

אשר לפרשת קצב, אני מניח שאתה יודע את דעתי, שאותה הבעתי כאן בעבר. איני חושב שהיה שם בירור האמת עד סופה, והנאשם הורשע, לדעתי, בדברים שלא עשה. כלומר, אני מניח שלו היו מצלמות באותו חדר במלון, לא היינו רואים שם אירוע שהיינו מגדירים אותו כאונס, אלא אירוע שבו יש הרבה אלמנטים של הסכמה בין קצב והגברת. אני די מסכים אתך ש''קצב יצא אידיוט'', אם כי גם זה לא בדיוק כך, אלא יותר בהיענות לכוחות פנימיים בתוכו שהוא לא הצליח להתגבר עליהם. לכן הוא לא הסכים לעסקת הטיעון שגם היא כשלעצמה לא הייתה כפופה לבירור האמת. הן העבירה שבה הורשע והן העבירה שהתבקש להודות בה בעסקת הטיעון לא היו דומות לאמת.
משתלבים 745703
משפט נתניהו יוצא דופן במשמעויות הציבוריות שיש לו. ראש ממשלה לשעבר שנהנה מתמיכה ציבורית עצומה, כאשר בקרב תומכיו שגור הנרטיב שמערכת התביעה, ובמיוחד העומדים בראשה, עושים לו עוול עצום. לכן היועמ"ש ראה חשיבות בניהול המשפט במלואו, כדי שמערכת המשפט תחליט ולא הפרקליטות. עסקת טיעון חלבית תשחק לידיהם של תומכי נתניהו. האם ראשי התביעה מעוניינים בעסקת טיעון שתחזק את הנראטיב שהם רדפו את נתניהו?

אני מאמין שקצב לא ידע ולא יודע את האמת אודות מעשיו, וגם אם יראה את הסרטון הדמיוני עדיין יפרש אותו לא נכון.
ובאופן כללי לדעתי כל יחסים אינטימיים בין שר לעובד מדינה (לא רק כפוף לו ישירות) שאינו בן זוגו הקבוע יכולים להתפרש תחת יחסי מרות ולכן להחשב כאילו התקיימו בכפיה, אפילו אם העובד הביע התלהבות מהמעשה. שרים צריכים להזהר מהשררה שלהם הרבה יותר מבוזגלו. הנה עוד סיבה טובה להתקין סוף סוף את תקנות הקוד האתי לחברי ממשלה. הייתי מכניס שם סעיפים מחמירים לגבי ניצול השררה.
משתלבים 745712
אם במשפט נתניהו תהיה עסקת טיעון, כל צד יחשוב שזה הטוב ביותר שהוא יכול להשיג מבחינת האינטרסים שלו, כפי שניסיתי להסביר בתגובתי הקודמת.
לגבי קצב, מעולם לא טענתי שמדובר במלאך אלוהים אלא בדיוק ההפך. אמרתי בתגובות קודמות שבהן עסקתי בפרשה שהאופן שבו ניהל את משרדיו כשר וכנשיא ובחירת העובדות באמצעות שיקולים זרים פגעה בי כאזרח, ואולי יש במעשיו אלה גם הביטים פליליים. אבל אני שב וטוען שלדעתי אונס לא היה שם. את המשפט ''קצב לא ידע ולא יודע את האמת אודות מעשיו'' איני מבין. אולי התכוונת לכך שהוא לא מבין את משמעות המעשים. אבל זכור שהוא הכחיש הכול. לו חשב שאין כל רבב במעשיו מכל בחינה, בוודאי לא היה מכחיש את העובדות עצמן.
משתלבים 745731
אני מבין, רק לא ברור לי אם התביעה מתחשבת באינטרס הנוסף שלה שציינתי. הכניסה של אהרן ברק לעמדת המתווך מוזרה מאוד בעיני. יכול להיות שגם הוא חושב שסיכויי ההרשעה לא מזהירים, ומשקל המוניטין המקצועי והציבורי שלו בהחלט יכול להשפיע על התביעה להתפשר בניגוד לאינטרס הציבורי להגיע להכרעת דין.

בעניין קצב אין לנו את הסרטון כדי שנוכל להחליט בעצמנו אם היה אונס או לא, וגם לא קראנו את אלפי עמודי הפרוטוקול של המשפט (המדיה דרכה אנחנו צורכים את עיקרי הדברים היא פילטר מוטה). אבל היו ערימה של עדויות משכנעות, כולל כאלה שהתיישנו ולא היו ראיה במשפט, על כך שמדובר בעבריין מין סדרתי שביצע מעשים מגונים בכפיה ברבות מהעובדות שהיו כפופות לו. אולי בית המשפט טעה והוא לא אנס, אבל אני משוכנע שהוא היה עבריין מין סדרתי. תחת ההנחה הזאת ההתעקשות שלו נגד עסקת טיעון שכללה הודאה במעשה מגונה ובהטרדה מינית ולא הזכירה אונס מלמדת על כך שלא הבין כלל את משמעות מעשיו, או שבנה לעצמו מציאות מדומיינת.
משתלבים 745768
מוזר שלנוכח הדיון על עסקת הטיעון של נתניהו לא רק אנחנו נזכרנו בקצב. ראיתי לפני זמן קצר ראיון עם אחיו של קצב, ובו סיפר שיש בידיו הקלטה של שיחה טלפונית שלו עם רז נזרי שהיה אז המשנה של מזוז ערב ההחלטה על עסקת הטיעון שבו הוא אומר שהם יודעים שאונס לא היה, אבל אם קצב לא יסכים לעסקת הטיעון הם יגישו כנגדו כתב אישום על אונס‏1.
אני חושב שהדברים האלה שמחזקים את הניחוש שלי לגבי מה שהיה שם, מצביעים בדיוק על מהות השוק הזה שנקרא משפט פלילי. ב"כנופית שלטון החוק" שהפעם אני מכליל בה גם את בתי המשפט איש לא מחפש את האמת. היה שם רק צדיק אחד -דנציגר, שכתב פסק דין ארוך שבו אפשר לקצב להגיש ערעור לבית המשפט העליון, שבו הסביר מדוע המערכת צריכה לחתור לאמת גם אם ברור שהנאשם משקר. אבל הוא היה היחיד. בפסק הדין של הערעור בעליון שהרכבו לא כלל אותו, שמו והדברים שכתב בפסק הדין הזה כלל לא הופיעו.

1אני מניח שבימים הקרובים אוכל להביא קישור להקלטה של אותה שיחה בעלת התוכן המדהים הזה.
משתלבים 746156
1 האם אתה יכול כבר להביא את הקישור להקלטה?
משתלבים 746157
לצערי לא. ישנו ברשת הראיון הזה שבו ליאור קצב אומר את הדברים, ואני זוכר ראיון אחר שבו הוא נשאל על ידי המראיינים אם יוכל להמציא את ההקלטה הזאת, והוא משיב שכן. אבל מאז ראיתי אותו עוד פעם או פעמיים בראיונות והסיפור הזה לא הוזכר. גם אותי זה מסקרן, כי נוסח דברי נזרי כפי שהוא מצטט ממש מדהים עד כדי כך שקשה להאמין בו, אבל עד כה ההקלטה ככל הידוע לי לא פורסמה.
מאידך גיסא לא שמעתי גם הכחשה של נזרי לדברים. ייתכן שמה שאמר נזרי הוא ברוח הדברים אבל לא בנוסח כל כך חד וחותר כפי שהם מצוטטים על ידי ליאור קצב מהזיכרון.
משתלבים 746158
תיקון: בשורה האחרונה - וחותך.
משתלבים 746164
נראה לך סביר שיש הקלטה כזאת והמשפחה לא מיהרה לפרסם אותה? אפילו אם גם קצב אומר שם כמה דברים בעיתיים מבחינתו אפשר הרי להשמיע רק את הקטעים שנוחים לו. טוב, אולי החתול אכל אותה.
משתלבים 746171
אני מודה שרב הנסתר, והתמונה המדויקת לא כל כך ברורה לי. בראיון עם ליאור קצב הוא גם אמר שאחיו הלך עם ה''אמת שלו'', ומיהר לתקן ל''אמת'' בלי ''שלו''. התחושות שלי אותן ביטאתי יותר מפעם אחת הן שהכחשת הכול בכול אינה האמת, וכן היו אירועים, אבל אלה נעשו בהסכמה, ולכן לא היה אונס. מאידך גיסא אני חושב שאותה מתלוננת על אונס, שבכלל לא התלוננה אלא נקראה לדגל על ידי הפרקליטות, עשתה עבודת הכנה מדוקדקת עם חכמי הפרקליטות לקראת עדותה, ובהכנה הזאת נוצר סיפור האונס.
משתלבים 746172
ומה התחושות שלך לגבי "נראה לך סביר שיש הקלטה כזאת והמשפחה לא מיהרה לפרסם אותה"?
משתלבים 746173
גם זה. ומדוע לא הראו זאת לשופטים במשפט במחוזי ובערעור. כאן אני אתך ואין הוויכוח. אבל כששמעתי בפירוש שהאיש אומר שהוא מוכן למסור את ההקלטה, הייתי בטוח שכולנו נוכל לשמוע אותה במהירה ואז נדע מה בדיוק אמר נזרי. מאחר שבניגוד להבטחה ההקלטה לא מוצגת התמונה לגמרי שונה.
משתלבים 745669
אני מסכים.
משתלבים 745670
נתניהו: אעביר את הכסף ליד שרה

אני צוחק מזה כבר פעם שלישית
משתלבים 745671
סקופ: אחרי תגובות נזעמות מבני משפחתו הודיע הנדיב על חלוקת הכסף בין יד שרה, יד יאיר ויד אבנר. נועה, כרגיל, תקבל רק אצבע (משולשת).
משתלבים 746205
טעות בידך. נתניהו דאג יפה מאד לנועה רוט ומשפחתה. "ע"פ מקורות זרים" (למשל ynet), נטוותה רשת "חשאית" עוקפת שרה, שדרכה נתמכת משפחת רוט מבלפור באמצעות שליחים כמו בני הדודים שמרון ונתן מיליקובסקי ז"ל. דוגמה לתמיכה היא העברת 200,000$ מהתעשיין מיליקובסקי לנועה רוט לצורך רכישת זכויות על דירה בשכונת סנהדריה בירושליים. אני לא מבין מדוע ציפית שמשהו במשפחת נתניהו יהיה חד, ברור וגלוי לציבור.
משפחת רוט משתייכת/מקורבת לזרם החרדי ואני מניח שאפילו שרה מבינה שנתניהו חייב לשמור על תדמיתו כנדיב הידוע של החוגים האלו.
אגב, בנוגע לעסקת הטיעון של נתניהו, אני חושב שאהרון ברק צודק. לא כל הנזק לתדמיתו של שלטון החוק נגרמה ע"י החסידים השוטים מבלפור. המערכת הזו נכשלה לאורך הדורות בכמה מכשלות רציניות (שחבורת המושחתים איילת שקד ואפי נווה היא רק האחרונה שבהם). המערכת זקוקה לתקופת שקט ארוכה כדי לשקם עצמה. אני מניח שבצד שלנו קשה לראות תחליף מבטיח למערכת המשפט הקיימת, אבל זה לא אומר שאנו צריכים להעניק אמון גורף למערכת בה יושבים על כס המשפט אנשים כמו אתי קרייף. היתרון הגדול של עסקת טיעון הוא שהיא תוריד סופסוף את ענייני נתניהו מסדר היום. לענ"ד להמשך המשפטפטת אין שום ערך. רוב מוחלט של הציבור כבר קבע את דעתו והחלטתם של שופטים עלומים שמונו בחסות שלטון נתניהו, לא תעלה ולא תוריד. (אם כי זה יכול להיות נחמד שיוטל קנס משמעותי כלשהו על מר נתניהו וחסידיו השוטים יקראו לעזור לו לשלם את הקנס).
משתלבים 746206
אם הפיאסקו של דרעי בשבוע האחרון לא הבהיר לך שעסק טיעון לא תרחיק את נתניהו מצוקדי הכח, אני לא יודע מה כן.
משתלבים 746350
אני יכול רק להבהיר כוונתי: מבחינתי כל עסקת טיעון עם נתניהו פירושה סיום הקריירה הציבורית שלו. אחרת היא באמת משולה להודעת הפרקליטות על ביטול כתב התביעה באופן חד-צדדי.
אני חושב שמצבם של מכלוף וביבי שונה מאד. מחנה ש"ס רובו ככולו רוצה בהמשך כהונתו של הנוכל והמועל, ר' מכלוף. ראינו את כוחה של אופוזיציה בש"ס (בדמותו של הרב חיים אמסלם כמדומני). מבחינה זו, הפרקליטות עשתה את שלה ואין לבוא אליה בטענות נוספות, אלא אם כן אתה סבור שהטיפול המשפטי של התביעה בתיק דרעי 2 היה כושל. זהו עניין משפטי ואין לי מושג בכך.
אצל נתניהו, התנהגותו גרמה לפרישת חלקים משמעותיים בימין שעברו לשבת על הגדר \ הצטרפו למחנה אנטי ביבי. גם הנהגת הליכוד עברה לשבת על הגדר ודמויות כמו כ"ץ, ברקת ואדלשטיין הפסיקו לגבות את בלפור בפומבי ולבצע פרוסטרציה לפני הוד מלכותו ביבי. נראה שכולם שם מחכים לראות איך יפול דבר.
אם כוונתך לומר שביבי יחתום על פרישה וכיוב' ולמחרת יהפוך את עורו ויבטל את הבטחותיו כעפר הארץ, אזי אומר בדיוק אותו דבר גם לגביו: הפרקליטות ומערכת המשפט עשו את חלקן. זה שחלק משמעותי באלקטורט רוצה בשלטונו של עבריין מורשע, זה כבר מעבר לתחום סמכותן.
משתלבים 746351
אי אפשר לגמד את האחריות של מי שחותם עסקה עם שקרן ידוע.
משתלבים 746353
אתה לא אמור לחתום על עסקות טיעון עם אנשים ישרים ו/או חפים מפשע.
בסופו של דבר, פרשת ר' מכלוף היא הנותנת. לכל עניין ודבר כלל לא משנה מה דרעי אומר. מה שחשוב זה מה שכתוב בעסקת הטיעון. להווה ידוע שדרעי ואחיו שוב קשרו קשר לרמות את הרשויות של מדינת ישראל.
משתלבים 746355
דה פקטו, יום אחרי החתימה דרעי בהצהרותיו הפר חלק מתנאי עסקת הטיעון.
בעולם מתוקן היא היתה מתבטלת בו ברגע.
משתלבים 746214
תודה על המידע לגבי הנוכחת הנעדרת אבל לא מצאתי שום "יד נועה", ובכל מקרה מאחר והתרומה הזאת אמורה להיעשות בריש גלי מה שסיפרת על מתן בסתר אינו רלוונטי. אבל אלה, כמובן, זוטי דברים.

"היתרון הגדול של עסקת טיעון הוא שהיא תוריד סופסוף את ענייני נתניהו מסדר היום" - הנימוק המכריע הזה משכנע אותי. בהחלט. בעצם רגע, אפשר לשפר את המצב עוד יותר: ביטול מוחלט ומיידי של כתב האישום עדיף: הוא ישיג אותה מטרה ויחסוך הרבה דיונים בין פרקליטי הצדדים, שלא לדבר על המחיר הבלתי מבוטל של העסקת נתניהו בעבודות שרות (משכורת של חמישה עשר מאבטחים שעומדים ומסתכלים על נתניהו מטאטא רחוב, שתי ניידות סמויות ושתיים גלויות, צי של רחפנים, F35 אחד בגובה רב והצוללת התשיעית שמלווה את הכל מצינורות הביוב הסמוכים). את הכסף שייחסך אפשר להעביר למר נתניהו כפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו.

והערת רגל: בכל הפיאסקו של ההסדר שקרס ברגע שיצא לאור היום כאילו היה ערפד, לא שמעתי התייחסות לכך שאם מבטלים את האשמה בקבלת שוחד יש לבטל גם את האשמה במתן שוחד (אני יודע שמבחינה משפטית פורמתי ניתן להעמיד לדין רק צד אחד בעיסקה כזאת , אבל דומני שלא בסיטואציה הנוכחית. אם אני טועה מישהוי בטח יתאיר את עיני), כך שגם צמד האלוביצ'ים ייצא פטור בלא כלום למרות נסיונותיו לגנוב מיליארדים מהציבור.

כל האמור לעיל לא שייך בכלל לכך שמערכת המשפט אכן זקוקה לרפורמה יסודית וכמוה, כמובן, המשטרה.
משתלבים 746215
"והצוללת התשיעית שמלווה את הכל מצינורות הביוב הסמוכים" - הרגת אותי.

איך אמרה הפולניה- אם זה לא היה ראש הממשלה שלנו...

ומסכים בהחלט לשתי הפסקאות האחרונות. פינויו של אלוביץ' מספסל הנאשמים בטרם בירר בית המשפט את ההאשמות החמורות נגדו עד תום יהיה כתם נוסף על המערכת. רק כלור (ואור השמש)!
משתלבים 746217
פרשת משפטי נתניהו, במיוחד כשעוקבים אחרי מה שקורה לעדי התביעה בחקירות הנגדיות, דומה לתסריט שבו אל קאפונה אחראי להעמיד לדין ולשפוט עבריינים שחצו במעבר חציה באור אדום או שירקו במקום ציבורי.
משתלבים 746225
אתה מגיב על אלוביץ'? זה שרימה את הציבור כשמכר חברה פרטית שלו לחברה ציבורית שהוא שלט בה בשרשור במחיר כפול ומכופל? זה לא היה מעבר חציה.
משתלבים 746238
כתבתי על מה אני מגיב. תיקי נתניהו 1000 2000 ו 4000 במשפט שמתנהל עכשיו. לעניין אלוביץ' רלוונטי תיק 4000 ובו איחוד בזק יס שכאילו שולם שוחד תמורת אישורו במטבעות של "היענות חריגה" תבין ותקילין. אם אלוביץ ביצע פשעים שאינם קשורים בתיק 4000, איני מכיר ולא התייחסתי לדברים שאיני מכיר. הפרקליטות עוסקת, מן הסתם, גם בפשעים חמורים יותר ממעבר במעבר חציה באור אדום, אך לא על כך דברתי.
משתלבים 746245
זה שאתה כותב על מה אתה מגיב לא פוטר אותך מלבדוק למה אתה מגיב.

תיקי נתניהו מעניינים אותי כקליפת השום. מבחינתי הוא כבר מזמן אשם בעבירות אתיות רבות לאין מספר שהיו הופכות אותו ללא כשיר לשירות בממשלה מזמן אילו רק היה קוד אתי לחברי ממשלה‏1. השאלה מה עובר את הרף הפלילי ומה לא אינה מעניינת אותי, וחבל לי שהיא היחידה שמעניינת את כל העולם ואחותו.
מה שכן מעניין אותי היא האפשרות שהעבריין אלוביץ' (אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה) יימלט מחומרת הדין רק בגלל שנתניהו יסגור עסקת טיעון.

בסופו של דבר בזק הצליחה למנוע תחרות בתחום התקשורת הקווית וכל אזרחי המדינה סובלים מזה: קוים נייחים שעלותם כפולה מעלות קו סלולרי‏1 ואיחור של שנים בפריסת רשת פייבר מהירה. מנכ"ל משרד התקשורת שרצה להכריח אותה לעשות את הדברים שהתחייבה להם הוחלף (בשלמה פילבר אומר ההן) והאם אלוביץ' שילם לנתניהו חברו או לא כדי שבזק תמשיך ליהנות מרווח יתר עדיף שיתברר בבית המשפט עד תום.

___________
1 במסגרת החזרה לשפיות יש לי ציפיות מהממשלה הנוכחית שתעשה סוף סוף משהו בעניין.
2 התשובה "אז תוותר על הקו הנייח"-
1. מתעלמת מהעובדה שיש כאלה שלא יכולים לוותר על הקו הנייח. אני לא מדבר רק על אזורים מרוחקים אלא גם על אמא שלי, שהיה לה לחצן מצוקה בבית שחייב להיות מחובר לתשתית בזק (שאינה סובלת מהפסקות חשמל).
2. מבקשת להנציח את האבסורד.
משתלבים 746250
נראה לי שגם בארה"ב, קו נייח עולה יותר מכפול מקו סלולרי. גם באוסטרליה יש יחס דומה.
משתלבים 746253
ולכן?

בארה"ב אני יודע שתחום התקשורת הוא רע לצרכנים בגלל מונופולים אזוריים. לא יודע לגבי אוסטרליה, אבל אני מתאר לעצמי שהבעיות הלוגיסטיות שם גדולות מאשר בישראל. ביותר ממחצית משטח המדינה הצפיפות היא אדם אחד לק"מ רבוע ופחות. בישראל הצפיפות היא 410 נפשות לקמ"ר, בשטח שהוא מאית משטח מערב אוסטרליה, לדוגמה, שם הצפיפות היא נפש אחת לקמ"ר.
משתלבים 746258
לא יודע, זאת הערת אגב. נראה לי שזה היחס בהרבה מדינות‏1.

1 בריטניה - https://www.bt.com/landline/deals מול https://store.three.co.uk/view/content/mbasket?ID=166...
אירלנד - https://wecompare.ie/product/off-peak-landline/ מול https://gomo.ie/
צרפת - https://boutique.orange.fr/maison/offres-ligne-fixe/a... מול https://mobile.free.fr/fiche-forfait-serie-free.html
סינגפור https://www.singtel.com/personal/products-services/mo... מול https://www.circles.life/sg/plans/
...
משתלבים 746259
מסתבר. הארת את עיני.
משתלבים 746265
בבית המשפט המחוזי בירושלים מתנהל משפט פלילי. אתה אומר שהמעבר על הרף הפלילי לא מעניין אותך, וגם כל הסיפורים שאתה מספר על פגיעה באזרחים לא הופיעו במהלכו, כנראה משום שהפרקליטות לא סבורה שהם יחזקו את התביעה. לכן כל מה שאתה כותב לא רלוונטי לתגובה 746217 שבה פתחתי את הפתיל, ואם לא הבנת את תכנה אני מוכן להסביר בפירוט למה התכוונתי.
משתלבים 746266
אני חושב שזה כן רלבנטי, ולכן כתבתי את זה. אולי יש לך בעיה עם זה שלא התווכחתי עם מה שכתבת אלא הוספתי פן נוסף של אותו אירוע, שחשוב דווקא עבורי ולא עבורך. תחיה עם זה.
  כן, לצנזר • הפונז • 6 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • הפונז • 2 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • נועה ו • 2 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • ירדן ניר-בוכבינדר • 11 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • נדב • 4 תגובות בפתיל
  כן, לצנזר • שוקי שמאל
  ממתי זה התחיל? • רון בן-יעקב • 5 תגובות בפתיל
  מענין לענין באותו ענין • הפונז
  מענין לענין באותו ענין • ארז לנדוור
  מענין לענין באותו ענין • הפונז
  מלחמת תרבות? • שוטה הכפר הגלובלי
  מלחמת תרבות? • צפריר כהן
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • רון בן-יעקב
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • הפונז
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • רון בן-יעקב
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • קוזמו
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • ארז לנדוור
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • ארז לנדוור
  suicide by soldier • שוטה הכפר הגלובלי • 3 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • ארז לנדוור
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • ארז לנדוור
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • קוזמו
  suicide by soldier • צפריר כהן • 2 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • שוטה הכפר הגלובלי
  suicide by soldier • קוזמו • 8 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • רון בן-יעקב
  suicide by soldier • ארז לנדוור • 3 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • הפונז
  suicide by soldier • דב אנשלוביץ • 5 תגובות בפתיל
  איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה • יוסי
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 699477
המשפט הראשון שלך לוקח את המושג confirmation bias לקיצוניות מאד בלתי סבירה. אני מדבר על נטיה להאמין לה שתואם את תפיסת עולמך, ואתה מציג את הקריקטורה "מכיוון שכולם ממילא רק מאמינים ל..." שאם נקבל אותה נגיע למסקנה שאין בכלל טעם לדבר זה עם זה: או שאנחנו ממילא מסכימים מראש, או שאין סיכוי שהשיחה תזיז מישהו מהצדדים מעמדת המוצא שלו. אם הייתי מאמין בזה, הפעילות שלי באייל היתה הופכת להיות פתטית יותר ממה שהיא ממילא, וזה לא עניין קל. למיטב ידיעתי הטיית האישוש אינה משהו שמוטל בספק ע"י הפסיכולוגים, אלא שהיא אחד מאותם דברים שאנחנו מכירים בקיומם ברמה מסוימת אבל מתקשים להשתמש בידע שלנו ברובד המתאים. אם תקרא את הקישור שהבאתי תראה שהם מדברים שם על "אינסטינקט", כלומר תהליך שמתבצע ברמה הלא מודעת, אבל ההומו סאפיאנס עובד כבר מליוני שנה על פיתוח מנגנונים שיודעים לבקר את ולשנות את הנטיות האינסטינקטיביות שלנו. אלא שתנאי הכרחי לכך שהנאו-קורטקס יתעורר לפעולה היא מודעות, ואנחנו נוטים לשכוח.

ההמשך תמוה בעיני לא פחות. ראשית, לא אמרתי שלא האמנתי אלא שפקפקתי. שנית, מה הקשר למה שאמרתי על החברה הישראלית לאיך יגיב המצקצק האירופאי? על מה הוא יגיב? על זה שהידיעה לא זכתה לפרסום ראוי בישראל? לא ברור לי.

עכשיו אני מגיע לעיקר: "בהנחה הלא סבירה שהוא יטרח להציץ בה".

יש ציבור רחב שאכן לא ניתן לשכנוע. את ההמון בכיכרות אינסטנבול, את הצועדים עם השלטים "Palestine will be free from the river to the sea", את האנטישמים לסוגיהם, את הפסיכופטים ואת ארז לנדוור לא תזיז מעמדתם גם עם D9. יש גם ציבור אחר שמהווה תמונת ראי של אלה, ואותו אין שום צורך לשכנע בכלום, מבחינתו ישראל צודקת תמיד אם בגלל שאלוהים הבטיח לה את הארץ, אם בגלל שנאת המן ואם מכל סיבה אחרת. על כל אלה באמת חבל לבזבז אנרגיה ומשאבים.

אבל בצד אלה יש בעולם המערבי ציבור רחב הרבה יותר שעמדותיו בנושא אינן חד-משמעיות (חלק גדול מיהדות ארה"ב, למשל; אלה שאנחנו עושים הכל כדי להרחיק אותם מאיתנו כדי שליצמן לא יכעס. חלק גדול מהליברלים האירופאים והאמריקנים, ולאחרונה אולי אפילו חלקים מסוימים בארצות ערב). בקרב הציבור הזה אנחנו הולכים ומאבדים את התמיכה, ומי שלא מבין עד כמה היא חשובה לעתיד המדינה עושה טעות גדולה. האמת היא שכמעט הכל מבינים את חשיבות העניין ולו רק בגלל BDS - אחרת למה להילחם ב"שוברים שתיקה"? - אבל מסיבות שהן מעל להשגתי ההבנה הזאת לא מתורגמת למעשים.

נכון, בגלל האסימטריה המובנית אנחנו בעמדת מוצא נחותה, והאינסטינקט - כן, ההוא מקודם - האנושי הבסיסי הוא לחוש סימפטיה כלפי הצד החלש. קשה להתמודד עם תמונות של פצועים והרוגים. קשה לא לחוש אמפטיה כלפי ציבור שחי שנים על סיפו של משבר הומניטרי, בתנאי תברואה עלובים ושזוכה לכמה שעות של חשמל ביממה. אתה צודק גם בכך שגם לזכות בכלל בתשומת ליבו של הקהל ברמה של ירידה לפרטים זה קשה. מה לעשות? החיים קשים.

ולהתמודד עם טילים מסוגים שונים זה קל? להגן על טנקים הגנה אקטיבית מטילי נ"ט זה עניין של מה בכך? לגלות מנהרות זה פשוט? להשיג מידע מודיעיני על סוריה ועל החמאס זה משחק ילדים? לגנוב את ארכיון הגרעין מלב טהרן זה שום כלום? לשמור את הטרור ברמה נסבלת זה טריוויאלי? לבנות ולתחזק אל אחד מחילות האויר הטובים בעולם זה שטויות? איך היינו מגיבים אם אחרי איזו מלחמה קטנה סא"ל מגולני היה אומר "ניצחו אותנו בנוק-אאוט"? ולמה אנחנו מקבלים הכרזה דומה מפי סא"ל קורניקוס בלי לדרוש את ראשו ואת ראשו של דו"צ? זה הקרב שלך, סא"ל קורניקוס, ואם חטפת נוק אאוט צריך למצוא מתאגרף אחר שיעשה את העבודה בשבילנו.

העימות הנוכחי היה ידוע מראש. לצה"ל היה די זמן לחשוב, לתכנן ולהיערך. גם לדו"צ היה. אני לא מומחה לכלום, ובטח שלא לעיתונאות והסברה, אבל אני בטוח שאם היו מציעים לעיתונאים זרים מבט מקרוב על הצד שלנו (איזה סודות צבאיים נוראים היו מתגלים אם בחלק מעמדות הצלפים היו עיתונאים זרים?), ואם היו מנגישים עבורם בזמן קרוב לזמן אמת סרטי ירי כפי שהם משתקפים מהטלסקופ של הצלף, ואם היו עורכים לעתים קרובות מסיבות (סליחה על המילה הגרועה הזאת בהקשר הנוכחי) עיתונאים שבהן היו מראים איך מיישמים את המדיניות של "מינימום הרוגים"‏1 הלכה למעשה - ובכן, חלק מזה היה מגיע "למהדורות החדשות המרכזיות" ולעמודים הראשונים בעיתון. ובכלל, נניח שכל מה שאני אומר הוא הבל הבלים, כמה מאמץ נדרש כדי שהסרטון הקטנטן ההוא של איש החמאס יועלה לאתר של דו"צ או של משרד החוץ כך שיהיה קל לקשר אליו כמשקל נגד קטן לאלפי סרטונים של החמאס שמתרוצצים בפייסבוק? 10 דקות עבודה ושני מגה של שטח דיסק? הרי ברור שלהזיק הוא לא יזיק, אז על מה אנחנו מדברים?

אם יותר לי לצטט את עצמי מתגובה 639398 "מדובר בחובבנות על גבול הרשלנות, מדובר בתבוסתנות חסרת יסוד, ברפיון ידיים, בפאטליזם לא מוצדק, במשיכת כתפיים וגַַַנַּחַת כרונית כתחליף להתמודדות, במחדל מתמשך לאורך שנים. מדובר בפער בלתי נתפס בין ההכרה התיאורטית בחשיבות העניין לבין המשאבים ה(בלתי) מוקצים לו‏2, ומדובר במפלות שאנחנו סופגים בהתאם." ועכשיו אפשר לסגור את המעגל עם הפתיח (היי, זה נותן נקודות בפסיכומטרי): כל תבוסה כזאת מצטרפת למצע הטיית האישוש והופכת את הקרב הבא לקשה יותר. המסקנה היא לא להרים ידיים אלא להיפך: להתייחס לנושא כאל בעיה קשה וקריטית ולהקצות את המשאבים הנדרשים לטיפול בה, ממש כאילו היה מדובר בעפיפוני תבערה בלתי נראים בעלי הנעה סילונית.
____________
1- לציניקנים הגדולים יותר ממני: לא חייבים להראות הכל. במלחמה כמו במלחמה.
2- כן, פונז, אני מודע לכך. זה שורש הבעיה.
  איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה • ארז לנדוור
  איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה • יוסי
  איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה • האייל האלמוני • 98 תגובות בפתיל
  איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה • שוטה הכפר הגלובלי • 10 תגובות בפתיל
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764833
והנה היום, כשדו"ץ מפרסם תמונות ממצבור נשק גדול שנמצא בקרבת מבנים אזרחיים למהדרין, הוא לא מתאפק מלהכניס גם תמונה של נשק דמה שאם נעשה בו שימוש כלשהו ע"י החמאס הרי זה לצרכי הדרכה.

לא עניין גדול, ויש מי שיגידו "זוטי דברים", אבל מי שמחפש את ישראל, ויש לא מעט כאלה, בטח יטען שישראל (שוב) נתפסה כשהיא מזייפת עדויות כמו שהיה עם הש̶פ̶י̶כ̶ה̶פרסום המוקדם משיפא עם איזה קלאצ' מסתורי שהופיע יש מאין בין תמונה לתמונה.

אגב, גם מאז שישראל נכנסה למנהרות שם, לא ראיתי משהו שמתקרב למה שפורסם לפני הכיבוש ע"י דו"ץ בתרשים מפורט של כל מרכזי השליטה והבקרה התת-קרקעיים שם, כביכול. הקישור אבד לי.
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764835
גם אני הרגשתי שחשיפת התשתית של שיפא היתה אנטי-קליימקס מסוגה.
יש לי זכרון קלוש שראיתי לרגע שדוקא אחרי כל ההו-הא שעשו שם על קלץ' מסכן ודלת ברזל אחת, בסוף מצאו איזה רשת מהרות, אבל זה נבלע בשאר החדשות ולא הותיר חותם.
בהחלט לא נתן חיזוק חיובי למערך ההסברה הישראלי.
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764853
הראו כמה מנהרות כולל חדר עם שתי מיטות ושרותים *עם קרמיקה*!! כן, כן המושחתים האלה לא רק טבחו, ערפו, אנסו, חטפו ובזזו, הם עוד מעזים לחרבן *עם קרמיקה* אני חוזר: *עם קרמיקה*!

מה קרה לכל מרכזי השליטה שפורטו באותו סרטון שאבד לי? אותו "בור" חמאסי שדו"צ ידע לשרטט בדיוק את אגפיו במפלסים שונים, כאילו הקבלן המבצע היה סולל בונה?
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764855
הקרמיקה שלך מזכיר את מנהרת הבריחה עם הניאונים מסודי ביותר.
(הסצינה השנייה הכי מצחיקה בסרט לטעמי דאז)
צילומי אינסטלציה 764864
הבן האובד נמצא (לצערי כך אירע גם ליאיר נתניהו, אבל זה מבדיחה אחרת). כאן מתחיל הסיור הממוחשב שנראה לקוח מאיזה סרט ג'יימס בונדי, וכולל מיקום מדוייק לכאורה של של חדרי הפיקוד השונים. אמנם ההר לא ממש הוליד עכבר, אבל לכל היותר נשארה ממנו איזו תלולית קטנה שמהווה אנטי קליימקס רציני עבור טיפוסים כמוני שחיכו בקוצר רוח לראות את מה שהובטח בטריילר.

ברור שיחסית לכל הארועים מסביב זה לא עניין גדול, ובכל זאת אינני יכול שלא לתמוה איך העניין עבר מתחת לרדאר העיתונאי, וככל הידוע לי לא רק מלחכי הפינכה הישראלים אלא גם כתבי החוץ לא ביקשו מהגרי הסבר לפער בין ההבטחה למציאות - הייתכן שכולם התרגלו לחיות בעולם ה click bait וזה לא מטריד אותם? יש מצב ששיקולים בטחוניים מונעים הצגה של הבונקר כולו, שלא לדבר על סיורים מודרכים בתוכו שהיו יכולים להיות להיט חדשותי, אלא שקשה לי להעלות על דעתי משהו שהחמאס עצמו אינו יודע משהו לגבי מה שהיה המפקדה שלו עד לפני כמה שבועות, כך שההשערה הזאת מוטלת בספק רב. אפשרות אחרת היא שגם כאן היתה הטעיה מתוחכמת של החמאס, ופרטי ה"בור" הודלפו בכוונה לישראל כדי לפתות אותה להפציץ את בית החולים ובכך לסכן את המשך המבצע, או כדי להסתיר את מיקום הבור האמיתי, שעכשיו מספרים לנו שעד הודעה חדשה הוא בכלל בחאן-יונס. נראה שבדומה לעקרונות של גנץ גם מיקום הבור החמאסי נכון לשעתו.

אפשרות נוספת, שדווקא עליה אני מוכן לשים את כספי, היא שדו"צ הסתמך על איזו פנטזיה פרועה של מישהו ממחלקת האיפכא באמ"ן שעברה בטעות מהתיקיה "רעיונות גרועים לגניזה" לתיקיה "מאושר בוודאות" ומשם לכל העולם ואחותו - מן הסתם בגלל אותו באג שגרם לתוכניות הפלישה ההמונית של ה- 7/10 לעשות את הדרך ההפוכה.

עכשיו עלי להתכונן לדיאלוג עם האלמוני בשאלה אם זה היה שקר או שלומיאליות, ושם חושבני שאקרא לעזרתי את התער של הנלון. ואם כבר תערים, הרי שתער אחר, ההוא שלך אוקהם, מספר לי שבסך הכל נשמטה הכתובית "צילומי אילוסטרציה" מתחתית הסרטון.
צילומי אינסטלציה 764869
אני חושב שלפעמים שקר יכול להיות גם שלומאלי - לראיה מתברר שארגון הסטודנטים הבין לאומי הלל (הלל (ארגון) [ויקיפדיה]) באוניברסיטת קולומביה הבריטית שכר מישהו שיתלה מדבקות של "אני ♡ חמאס" (באנגלית) בשביל שהם יוכלו להתלונן על אנטישמיות.
צילומי אינסטלציה 764870
אם חסרים להם מקרים אמיתיים אולי המצב פחות גרוע ממה שנדמה לי.
צילומי אינסטלציה 764885
זה לא מה שנאמר בכתבה.
צילומי אינסטלציה 764889
או לכל הפחות זה לא שנאמר *במפורש* במאמר, כלומר אני משער שיש מי שטוען שאותו קבלן חיצוני תלה את השלטים במסגרת פעילותו עבור "הילל", בעוד "הילל" טוענים את ההיפך ואף הפסיקו את קשריהם עם אותו קבלן (לא הוכחה לכלום כמובן, וזה יכול להיות גם כסת"ח אחרי שהפרשה התפוצצה. תיק"ו); אלא האלמוני הקודם התייחס ל*פרשנות* החביבה עליו כ*עובדה*, ושוב אנחנו נתקלים בנטיה האנושית הזאת עליה אני מדבר לאחרונה כקאטו הזקן בשעתו.
צילומי אינסטלציה 764894
צודק, תוסיף ''על פניו'' (ואם אתה באמת מפקפק בפרשנות הסבירה - יש לי איזה גשר משומש למכור לך).
צילומי אינסטלציה 764874
חמש האגורות שלי הם שאין שום מפקדה ושום מטרו. יש מנהרה מתחת לבית החולים, מה שקרוב לודאי אפשר להגיד על כל בניין ציבורי בעזה.
גם את המיני מכשלה הזו אני תולה על חזהו של המנוול המקשקש. "פגיעה בתשתיות" זה מונח שהומצא ע"י הדיוטות ישראלים שרוצים להשמע כמו "זה שיודע".
השערתי היא שהזרוע הצבאית של החמאס היא עדיין ארגון צבאי למחצה, כנופיה למחצה שאין לה צורך בתשתיות רבות. או לכל הפחות, שנים של הפצצות מן האויר, למדו אותם לבזר את הנכסים הצבאיים ככל האפשר.
ולכן לא מוצאים מפקדות ולא מאגרי טילים ואת החטופים מחלקים בין משפחות. לעומת זאת מוצאים מצבורים קטנים בהרבה מקומות.
בקיצור, לא מצאו, כי אין מה למצוא.
למה התקשורת הבינלאומית לא יורדת לחייו של דו"צ? נראה לי שמלכתחילה, להבדיל מישראל, לא נלקח יותר מדי בכבדות. מדובר בדובר, לא מוכשר במיוחד (יותר מדי הופעות במדיה ו"talking heads"). אם מתיחסים אליו כמי שמנסה למכור מוצר, גם החטא של הבטחות שמתקיימות מאוחר ורק בחלקן, אינן נחשבות לחטא שאינו בר כפרה. אז הוא הקיף את עזה כמה ימים לפני שזה קרה ודיבר על שליטה בעזה כאשר הדבר הזה עדיין טמון בחיק העתיד. לא אסון גדול.
אני מניח שהתקשורת העולמית לא רואה בו את המקור האמין היחיד בכל מדינת ישראל, כפי שחושבים ישראלים רבים.
צילומי אינסטלציה 764882
חשבתי על זה קצת. לדעתי עוד מוקדם להעריך אם מדובר בשקר, שלומיאליות, טעות או אמת. השאלה היא לא אם החמאס לא יודע משהו לגבי מה שהיה המפקדה שלו עד לפני כמה שבועות, אלא אם החמאס לא יודע שישראל יודעת משהו על...
צילומי אינסטלציה 764888
לפי הרעיון הזה החמאס סבור שיש סיכוי כלשהו שישראל, שכבר כמה שבועות חופרת שם, לא הגיעה לכל מה שיש? אולי, אבל נראה לי די דמיוני. בכל אופן, התמיהה שלי היא חוסר ההתאמה הזאת עוברת מתחת לרדאר של העיתונאים והפרשנים - הרי זה לא שחסר להם זמן מסך...
צילומי אינסטלציה 764895
או שהחמאס סבור שצה"ל הוא צבא הרבה פחות חכם ממה שאני חשבתי שהוא.

(כשאני נזכר בזה אני לא יכול להרהר שאולי זה נכון. מצד שני, אולי זאת העמדת פנים שנועדה בדיוק לבלבל את החמאס. הם לא יכולים להיות כל כך מטומטמם, נכון?)
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764836
וזה בכל זאת קצת מפתיע - ומתסכל, בהנחה שהתמונות בקישור נכונות - איך הצינור המצ'וקמק הזה שנקרא M75 יכול באמצעים כל כך פשוטים לתפעול וקשים לגילוי להכניס מילוני אנשים למקלטים יום אחרי יום.
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764844
אני מתרשם שרוב מה שהראו הוא ציוד הדרכה: רובים מפלסטיק, פצצות RPG כחולות שהן ללא ספק אביזרי הדרכה וגם הרקטות לחלוטין לא בגודל הנכון ונראות כמו דגמים, שלא לדבר על המשקל שלהן. אני בספק אם שני חיילים יכולים לסחוב רקטה לטווח של 75 ק”מ, היא אמורה לשקול מעל ל-‏200 ק”ג.
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764849
ממש ככה, גם אני תמהתי לגבי החיילים הסוחבים.
רק לצורך בדיקה, בכל זאת, גיגלתי תמונות אחרות של הרקטה הזו ולפחות הגודל נראה דומה (ואז הערתי על הצינור נמצ'וקמק).
איפה לעזאזל ה HASBARA של ארז כשצריך אותה 764852
אם זה נכון הפארסה גדולה הרבה יותר. העיקר שהגרי מקבל מחמאות מפה ועד הודעה חדשה כי האנגלית שלו (קצת) יותר טובה משל סמוטריץ'.
  suicide by soldier • רון בן-יעקב • 4 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • שוקי שמאל • 94 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • שוקי שמאל
  suicide by soldier • ארז לנדוור • 10 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • ארז לנדוור
  suicide by soldier • האייל האלמוני • 13 תגובות בפתיל
  suicide by soldier • הפונז • 3 תגובות בפתיל
  כמרים, רבנים ושירת הללויה • שוקי שמאל • 27 תגובות בפתיל
  הדתה שמדתה • ארז לנדוור • 2 תגובות בפתיל
  המאבק על העירום בוויקיפדיה • easy
  ברעננה מסתירים את מבושיו של האדם הוויטרובי • רון בן-יעקב • 9 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • הפונז

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים