לראשונה, בית משפט דחה על הסף תביעה בשל היותה תביעת השתקה 3849
שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ניצה מימון־שעשוע, סילקה על הסף תביעת דיבה שהגישה יבואנית מנשאי התינוקות "בייבי־ביורן" כנגד מנהלת קבוצה בפייסבוק המוקדשת למנשאים, לאחר שהמנהלת הביעה ביקורת על המנשאים של היבואנית.

רבקה שמס, אם לתשעה המנהלת קבוצת פייסבוק בנושא מנשאי תינוקות, נשאלה במהלך דיונים בקבוצה אודות דעתה על מנשאי "בייבי ביורן" הפופולריים. תשובותיה כללו את המשפטים "בייבי־ביורן הוא אולי אופנתי, אך בפירוש אינו מנשא ארגונומי, הוא לא תומך היטב לא בתינוק ולא בהורה"; "בייבי־ביורן כפי שכבר ציינו כאן לא מומלץ בשום גיל"; ו"בייבי־ביורן מציגים אותו גם כמנשא מלידה, בפועל זה מנשא שאפילו בגיל שמונה־תשעה חודשים אני לא חושבת שילד ייהנה לשבת בו".

בתגובה לדברים אלה שלחה לשמס חברת "בוגבו־ישראל בע"מ", יבואנית מנשאי "בייבי ביורן", מכתב התראה הכולל איום בתביעת דיבה עם דרישה לפיצויים בגובה 1.8 מיליון ש"ח. שמס מחקה את תגובותיה הנ"ל מפייסבוק, אולם החברה בכל זאת הגישה נגדה תביעת דיבה בסך 300,000 ש"ח.

התביעה נידונה בבית משפט השלום בפתח תקווה. בצעד תקדימי, דחתה השופטת מימון־שעשוע את התביעה על הסף לאחר שסיווגה אותה כתביעת השתקה, ואף חייבה את החברה בתשלום הוצאות משפט. בהחלטתה כתבה מימון־שעשוע: "כל הפרמטרים לעניין פערי הכוחות בין הצדדים – הגשת תביעה על סכום נטול אחיזה במציאות המשפטית, העדר בסיס משפטי ועובדתי סביר, ומגמה ברורה להשתיק הבעת דעה ביקורתית – קיימים כאן באופן מובהק. תביעה כזו מהווה גם ניצול לרעה של בתי־המשפט, שזמנם הינו בגדר משאב ציבורי שיש לנצלו באופן מושכל ולא לאפשר לבעלי ההון לעשותו ככלי להתעמרות במי שמשאביו הכלכליים מוגבלים".

התובעים ערערו על החלטת השופטת, והערעור יידון בבית המשפט המחוזי.
קישורים
תקדים על הסף - העין השביעית
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אני רק בורג קטן, בייבי • הפונז
  התובעים ערערו • שוטה הכפר הגלובלי • 11 תגובות בפתיל
  כל הכבוד לשופטת • אריק • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים