בית המשפט העליון בארה''ב הפך החלטה בעניין שירות לזוגות חד מיניים 3857
בית המשפט העליון בארה"ב הפך שלשום (ב') החלטה של בית המשפט בקולורדו משנת 2015, והתיר לקונדיטור להמנע מעיצוב עוגות חתונה עבור נישואים חד מיניים.

בחודש יולי 2012 ביקשו הזוג צ'ארלי קרייג ודייוויד מולינס להנשא. לאחר בחינת מספר קונדיטוריות לצורך יצירת עוגת החתונה שלהם, בחר הזוג בקונדיטורייה הנמצאת בבעלותו של נוצרי מאמין בשם ג'ק פיליפס. לאחר שזה סירב להכין עוגה עם הכיתוב שהזוג ביקש מפאת אמונתו הדתית (אך הזמין אותם לרכוש ממנו מוצרים אחרים), בחר הזוג בקונדיטוריה אחרת ולאחר מכן הגישו תלונה כנגד הקונדיטור בפני נציבות זכויות האזרח של קולורדו בטענה לאפלייה.

להגנתו טען הקונדיטור שכאמן וכאדם דתי עומדת לו הזכות לסרב ליצור עבודות שתוכנן מנוגד למצפונו.

למרות שבזמן האירוע טרם הכירה קולורדו בנישואים חד מיניים, נפסק שעל פיליפס לשנות את מדיניות החברה ביחס לאירועים של זוגות חד מיניים. בהחלטה שגם כללה התייחסויות לעבדות ולשואה, פסקה הנציבות עוד שעל פיליפס לספק השתלמויות לעובדיו בעניין היחס לזוגות חד מיניים וכן לספק דוחות רבעוניים בעניין זה. עירעור בפני ביהמ"ש לעירעורים של קולורדו השאיר את ההחלטה על כנה.

פיליפס, שבינתיים חדל לייצר עוגות חתונה מסיבות מצפוניות, עירער לפני חצי שנה לביהמ"ש העליון של ארה"ב. זה זיכה אותו השבוע ופסק שנציבות זכויות האזרח בקולורדו הפגינה יחס עויין ובלתי הוגן כלפי אמונותיו הדתיות של הקונדיטור. למרות זאת, סירב בית המשפט לקבוע עמדה עקרונית בנושא.
קישורים
נתנאל דרשן - המילה האחרונה (דקה 35:30)
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ידידיה • 15 תגובות בפתיל
  אפליה על רקע פוליטי • אפופידס • 71 תגובות בפתיל
  ובישראל: עסק בבעלות דתית נקנס על אי הדפסת כרזות להט"ביות • אפופידס • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים