שעון הקיץ במגמת ירידה? 3881
כתבה של אבי וקסמן וקורין דגני ב-TheMarker סוקרת מגמה עולמית של ביטול הזזת השעון העונתית.

בקיץ האחרון ערך האיחוד האירופי סקר, לו השיבו 4.6 מיליון אנשים מהאיחוד, וראה תמיכה גורפת בביטול הזזת השעון. נשיא הנציבות האירופית ז'אן ז'אק יונקר הודיע כי לפיכך יימשך שעון הקיץ כל השנה. השינוי עדיין טעון אישור של הממשלות ושל הפרלמנט האירופי.

רוב מדינות אירופה אימצו את הזזת השעון בשנות השבעים או קודם לכן, במטרה לחסוך באנרגיה. מחקר מהעת האחרונה של הפרלמנט האירופי מצא כי הזזת השעון חוסכת 0.5% עד 2.5% מצריכת האנרגיה, כתלות במדינה. מחקרים שונים במקומות שונים הראו גם שאין כל חיסכון, או אף נגרמת עליה בצריכת האנרגיה. שני מחקרים המצוטטים במאמר מראים על עליה בשיעור התקפי הלב בימים הראשונים לאחר הזזת השעון, אולי בגלל ההפרעה בשינה.

בישראל חל חוק מ-‏2013 המסדיר את שעון הקיץ. החוק יישם את מסקנות ועדה בראשות שמואל אבוהב. אחד מנימוקי הועדה לתזמון שעון הקיץ היה הסנכרון עם אירופה. כך שביטול הזזת השעון באירופה יכול לקדם מהלך דומה גם בישראל.

בארה"ב מזיזות רוב המדינות את השעון; יוצאת הדופן הבולטת היא אריזונה. בקליפורניה יתקיים משאל בנונמבר האם לבטל את שעון החורף. בפלורידה הוחלט כבר במארס לבטל, אבל לא ברור אם הדבר ייתכן ללא אישור הממשל הפדרלי.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אפשר גם בלי אזורי זמן בכלל • אח של אייל • 53 תגובות בפתיל
  למה צריך שעון קיץ? • easy
  כל אחד והזמן שלו • רון בן-יעקב

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים