בן 16 שהרכיב על אופניים חשמליים את חברו שנהרג בתאונה, ייחקר במשטרה באזהרה 3883
אתמול (ד') הודיעה משטרת ישראל כי היא תחקור תחת אזהרה נער בן 16, אשר הרכיב על אופניים חשמליים את חברו, ארי נשר, והיה מעורב בתאונת דרכים בה נהרג נשר. לדברי המשטרה, הנער גרם לתאונה משום שסטה למסלול הנסיעה של מכונית שהתנגשה בו, וכן לא חבש קסדה. הנער נפצע אף הוא בתאונה.

נהג המכונית הפוגעת, יצחק אספה, חשוד בהפקרת שני הנערים לאחר התאונה, ובנהיגה עם ריכוז אלכוהול בדם הגבוה מהמותר על פי החוק לגילו.

בתגובה לחקירה הצפויה אמר אילון אורון, אחד מעורכי הדין המייצגים את הנער: "קשה להבין מה מביא את החוקרים לבוא ולחקור באזהרה דווקא את הילד שנפצע, לא רק פיזית אלא גם נפשית, כשראה את חברו מוטל מת לפניו בגין אחריותו לתאונה הזאת. התאונה נגרמה כל כולה בגלל רשלנות הנהג הפוגע שנסע במהירות ופגע בחטף ברוכבי האופניים, כנראה תוך שהוא שיכור, אז מה הקשר בין זה לבין השאלה מי הרכיב את מי על האופניים?"

דוברת המשטרה, ניצב־משנה מירב לפידות, אמרה בתגובה לדברים כי "אם חברו של ארי נשר לא היה מרכיב אותו על האופניים, הוא היה היום בחיים", והוסיפה כי "חקירת חברו של ארי נשר היא החתירה לאמת".

לדברי חדשות ערוץ 2, משרד התחבורה מתכנן בימים אלה רוויזיה בהתייחסותו לרוכבי אופניים חשמליים: בני נוער מעל גיל 16 יחויבו בקורס מיוחד על מנת לקבל אישור לרכיבה עליהם, ונערים בני פחות מ-‏16 אשר ייתפסו רוכבים ייענשו בחומרה – רישיון הנהיגה שלהם יעוכב בשנה, הם ייקנסו ב-‏10,000 ש"ח, ואופניהם יוחרמו. סוחרים אשר ימכרו אופניים חשמליים למי שאינו עומד בחוק ייקנסו, ויהיו עלולים לאבד את רישיון העסק.
קישורים
חברו של ארי נשר ייחקר באזהרה: "אטימות, האשמת הקורבן" - ynet
המשטרה תחקור באזהרה את הנער שהרכיב את ארי נשר על אופניים חשמליים - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בארור 701847
ייתכן מאד שהוא עבר על החוק. זה שנהרג החבר הטוב שלו הוא ודאי עונש מספיק עבורו‏1, אבל אולי יכול, במסגרת החוקית הקיימת, להפחית מחומרת העברה של אספה.

דומני שכבר הצעתי כאן (אם כי מנוע החיפוש טוען שלא) את הרפורמה הבאה:

1. כל נהג בתאונת פגע וברח מאבד את חזקה החפות בשאלה אם היה תחת השפעת סמים או אלכוהול. חובת ההוכחה שלא היא - עליו.
2. כל נהג שעשה תאונה כשהוא תחת השפעה נחשב אשם ב 100% מהתאונה, בלי קשר להתנהגות הצד השני, כלומר להוציא את "הקשר הסיבתי" בין הפעולה לבין התוצאה מההגדרה. כן, אם שני שיכורים מתנגשים זה בזה שניהם אשמים במאה האחוזים.
3. נהיגה תחת השפעה הופכת את כלי הרכב לנשק קטלני, כך שכל נוהג ייאשם לא רק בנהיגה בשכרות אלא גם בנשיאת נשק קטלני ללא אישור.
4. הריגה בנסיבות אלה תיחשב לעברת ההמתה החמורה ביותר - ההיא שהעונש המקסימלי עליה הוא 20 שנה.

אולי איזו ציפור שיר חביבה תרצה להעיר את הערותיה?
_______________
1 אני מעריך שלו היה קורה לי משהו כזה בגילו לא הייתי מצליח להשתקם.
  בארור • דב אנשלוביץ • 17 תגובות בפתיל
  בארור • העלמה עפרונית • 3 תגובות בפתיל
בארור 751865
פרשיית אסלאן-איטח הביאה לידיעתי פסיקה מרגיזה של בג"ץ לפיה אם מישהו לא ברח מיד ממקום התאונה, אלא חיכה עד בוא השוטרים (או נהג החילוץ) אך לא יידע אותם בכך שהוא הוא הנהג הפוגע אלא הסתלק מהמקום, הרי הוא פטור מאשמת הפקרה. אני בטוח שיש בפסיקה הגיון משפטי רב, וגם מילולית קשה להתווכח עליה, אבל כהדיוט מן השורה אני מזועזע. אני לא יודע אם זאת אשמת השופטים או המחוקקים, אבל משהו חייב להשתנות כדי למנוע את הפירצה הזאת.

הרפורמה המוצעת למעלה תפתור את הבעיה אם רק ההגדרות ישונו במקצת. במקום "תאונת פגע וברח" יש להחיל אותה על כל נהג פוגע שמתנהג כך שנמנעת בדיקה מיידית אלכוהול וסמים (כמו מר אסלאן).
ובהזדמנות זאת אני שמח להודיע שהרפורמה המוצעת הורחבה והיא כוללת כעת גם חליטה מיידית של ב̶י̶צ̶י̶ם̶ כל כלי רכב שנעשה בו שינוי שעלול לסכן את הציבור (כמו העלאת המהירות האפשרית באופניים חשמליים וגלגלנועים), וזאת בנוסף לקנס כספי.

ממשרד התחבורה הודיעו ליוזם הרפורמה שהשרה תתפנה לעסוק בה מיד לאחר שיושג פתרון לבעיה הדחופה יותר של התמרורים הטרנסז'נדרים, כלומר אחרי החגים.
  לא נעים אבל אין ברירה • דב אנשלוביץ • 4 תגובות בפתיל
  we must to something, this is something • יהונתן בר • 3 תגובות בפתיל
אנחנו, רוכבי האופניים בלונדון, מגעילים 701912
לקח למרי ווייקפילד 15 שנים להבין שהיא טועה כשהיא מגינה על רוכבי האופניים נגד האנטי-רוכבים. פרספקטיבה אחרת על רכיבת אופנים בעיר‏1.

רוכבי אופניים הם אנשים לא נעימים, לא מתחשבים אחד בשני, לא מתקשרים אחד עם השני. נהגי מכוניות מקיימים סוג מסוים של תקשורת, של הכרה הדדית, למרות התחרות בכביש. רוכבי אופנים מרוכזים רק בעצמם וברכיבה. הצביעות של רוכבי האופנים היא סוג של מחלה מוסרית לפיה יכולת רכיבה מקנה להם רשות להתנהג רע בדרך. הם מרשים לעצמם להתנהג בגסות בגלל שהם לא צריכים לשאת בתוצאות.

1 לצערי אני נפגש בהתנהגות דומה גם ברכיבת שטח בסינגלים כשרוכבים חזקים נצמדים באגרסיביות לרוכבים רגילים (לעיתים בליווי מילולי) שכביכול "מפריעים" להם. גרועים מהם זה רוכבי אופנועי שטח שנכנסים לסינגלים (למרות שאסור לרכב שם ברכב ממונע) ומתנהגים בביריונות כלפי רוכבי האופניים (גרועים כי הם מקלקלים את השביל, ומזהמים את האוויר ברעש, אדי דלק ואבק)
שביל אופניים טקטי 750893
  יועמד לדין • יובל נוב
  "נסגר התיק נגד חברו של ארי נשר ז"ל: 'גם בגלל גילו"' • יובל נוב

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים