ראש לשכת עורכי הדין חשוד כי סייע למקורבת שלו להיכנס לישראל שלא כחוק 3885
אפי נווה, ראש לשכת עורכי הדין, נחקר בשבוע שעבר בחשד כי סייע לבת זוגו להיכנס לישראל בנתב"ג מבלי להירשם בביקורת הגבולות. הוא הודה בחקירתו במיוחס לו. לפי תמליל החקירה, הוא הצהיר כי הסיבה היא שבהליך הגירושים שלו שהוא בעיצומו, פרסום העובדה כי היה בחופשה בחו"ל עם בת הזוג יזיק לו.

דבר החקירה לא פורסם בתחילה. מתוקף תפקידו חבר נווה בועדה למינוי שופטים. הוא נחשב מקורב לשרת המשפטים איילת שקד. שקד הצהירה כי לא תדרוש את פרישתו מהועדה, ואמרה כי נעשה לו ציד מכשפות, כמו לכל דמות ציבורית הנחקרת במשטרה. לאחר מכן נמסר מלשכתה שעם תום החקירה המשרד ישקול את עמדתו.

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט פסל עצמו מלדון בעניינו של נווה. ההחלטה אם להעמידו לדין נתונה בידי פרקליט המדינה שי ניצן.

כתבה ב-TheMarker סוקרת את ה"חורים" בנוהל מעבר הגבול בנתב"ג. הכניסה והיציאה היא דרך שער אלקטרוני עם סורק, שבו מציגים פתק שמקבלים בעמדת ביקורת הגבולות. על הפתק יש תמונה, אך היא מטושטשת ולרוב אינה נבדקת. עיקר הבעיה היא שאין מסלול מסודר בין עמדות הביקורת לבין השער, וזהו שטח שבו אנשים מתגודדים באי־סדר.

בכתבה מתוארת שיטה שבה יכול אדם אחד שעובר בנוהל החוקי לסייע לאדם אחר להיכנס ללא ביקורת, אמנם עם סיכון לא מבוטל להיתפס. החוקי עובר בעמדת הביקורת ומקבל את הפתק. בחסות אי־הסדר ששורר סביב עמדות ביקורת הגבולות, הוא מעביר את הפתק ללא־חוקי, וזה נכנס בעזרתו. החוקי מצהיר אז שאיבד את הפתק, ולרוב מוכנס באופן ידני ללא בעיות. הסיכון נובע מכך שהאזור מצולם במצלמות אבטחה, שעשויות להבחין בהעברת הפתק.

ברוב נמלי התעופה בעולם מעבר הגבול הוא במסלולים מוגדרים ומגודרים, שהמעבר בעמדת הביקורת הוא חלק מהם, כך שאין בהם פרצה כזו.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  על הטפשות האנושית • יוסי • 8 תגובות בפתיל
  ומה עוד חדש? • ארז לנדוור • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים