תרופה חדשה נגד שפעת 3890
ה-FDA אישר את התרופה החדשה Xofluza לטיפול בשפעת. התרופה מיועדת לאנשים מגיל 12, והיא ניתנת במנה אחת, לכל היותר 48 שעות לאחר הופעת תסמיני השפעת. כעת מתקיים מחקר הבודק את בטיחות התרופה לטיפול בילדים צעירים יותר. את התרופה פיתחה החברה היפנית שינונגי.

בשוק קיימת התרופה Tamiflu שאושרה לפני כעשרים שנה. גם היא יעילה רק אם היא ניתנת עד 48 שעות מהופעת התסמינים, ויש לקחת אותה ב-‏10 מנות במשך חמישה ימים. קיימים כבר זני שפעת עמידים לטמיפלו, כך שהתרופה החדשה היא בשורה חשובה. התרופה החדשה פועלת על שלב אחר במחזור החיים של וירוס השפעת.

עונת השפעת לפני שנה במערב היתה קטלנית יחסית: בארה"ב מתו כ-‏80,000 אנשים משפעת או מסיבוכיה.
קישורים
ניו יורק טיימס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ועוד משולחן ה-FDA 702470
ה-FDA אישר את Dsuvia, תרופה חדשה לטיפול בכאבים, ממשפחת האופיואידים. היא חזקה בהרבה מתרופות קיימות. מחלוקת חריפה התעוררה בתוך ה-FDA עצמו - חלק מחבריו סברו כי אין בו תועלת בהשוואה לתרופות שכבר קיימות, ולנוכח התופעה של התמכרות לאופיואידים, שנחשבת כבר למצב חירום בארה"ב, הסכנה בתרופה החדשה רבה.

ועוד משולחן ה-FDA 703021
ומצד שני - בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בהארץ, נטען שאנשים שמטופלים בתרופות אנטי ויראליות, נמצאים בסיכון נמוך פי 10 ללקות באלצהיימר
ועוד משולחן ה-FDA 703022
אם אני מבין נכון, אין כיום שום כיוון מבטיח לטיפול (לא סימפטומטי) באלצהיימר. יודעים שהמחלה היא בגלל הצטברות של אותו חלבון שמוזכר בכתבה, אבל לא יודעים מה גורם (או גורמים) לתחילת ההצטברות הזו. עלו כל מיני השערות, שחלקן מוזכרות בכתבה.
ועוד משולחן ה-FDA 703023
אם הבנתי נכון, הכתבה מטילה ספק אפילו בזה שההצטברות היא הבעיה.
ועוד משולחן ה-FDA 703024
משפט מתסכל: הוא נזרק לחלל הכתבה ונזנח. מן הסתם בגלל שהכתבה מתמקדת בראיונות עם שתי חוקרות על המחקרים שלהן, ולא מתיימרת לתת תמונה מקיפה של חקר האלצהיימר. אבל זה מתסכל, כי המשפט הזה מסקרן יותר מכל דבר אחר בכתבה. ובהנחה שהוא נכון, ושמדובר רק במתאם, אז יכולים להיות המוני קשרים סיבתיים אפשריים - הרי די מעט אנשים לוקחים תרופות אנטי-נגיפיות על בסיס קבוע, ויש להם מאפיינים מאוד מסוימים.

גיגול עצלני מראה שזה כיוון מחקר שקיים כבר לפחות שמונה שנים, אז אם לא שמענו עליו עד עכשיו אולי הוא לא כזה שוס. חיפוש חרוץ יותר כבר לא בא לי לעשות, כי אני לא אופטימי ביכולתי לבור את המוץ מהתבן.

ממה שיש בכתבה, המחקר של פרופ' שוורץ נשמע באמת mind blowing, פאן נוט אינטנדד.
ועוד משולחן ה-FDA 703026
כמו שאולי הובן, גם את תשומת ליבי הוא תפס יותר מהשאר, ואכן חבל שלא הורחב עליו.
למרות הכותרות המלוות הפומפוזיות, לא יצאתי מספיק רגוע אחרי קריאת הכתבה כולה, שאכן עלו על דרך המלך.
ומשיקולים אגואיסטיים לגמרי, אני ממש מקווה שזה לא ייקח להם עוד ארבעים שנה.
ועוד משולחן ה-FDA 703028
סתם מתוך סקרנות, למה שאתה (או שמישהו אחר) ירצה לבור את המוץ מהתבן? למה זה טוב?
ועוד משולחן ה-FDA 703029
כי אני דביל, זה למה, אבל יש לי תנא דמתרצא.
ועוד משולחן ה-FDA 703031
אולי פשוט התקנאת בסופר ואיש הרוח דן בן המוץ.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים