''דן'' ו''ויה'' יפעילו בתל-אביב שירות תחבורה ציבורית במסלול גמיש 3920
במרץ תחל "דן" להפעיל בגוש דן שירות תחבורה ציבורית במסלול גמיש, מבוסס על טכנולוגיה של חברת "ויה" הישראלית. שירות זה מבוסס על מיניבוסים, המסיעים לקוחות לפי הזמנה ביישום. הלקוח מדווח על מיקומו ועל יעדו, והיישום מציע לו להצטרף לנסיעה של מיניבוס, תוך חישוב זמן האיסוף הצפוי וזמן ההגעה הצפוי ליעד, וכן המחיר. הלקוח יכול לאשר ולשלם או לדחות את ההצעה. המסלול יכול להשתנות תוך כדי נסיעה לפי הזמנות של לקוחות חדשים. המיניבוסים יעלו ויורידו נוסעים בתחנות אוטובוס קיימות. ייתכן כי להזמנה נתונה לא יהיה כדאי להוציא נסיעה, בגלל ביקוש נמוך למסלול דומה, ואז הלקוח יקבל הודעה כי השירות אינו זמין.

מחיר הנסיעה יהיה בין 10 ל-‏15 ש"ח, תלוי בשעה. השירות יסובסד על־ידי המדינה. 100 מיניבוסים יפעילו את השירות. תנאים אלו נקבעו בחוזה בין משרד התחבורה ל"דן". החוזה בין המדינה לדן נמסר ל-TheMarker, אך תוך השחרת הנתונים הכספיים - גודל הסובסידיה, והתנאים לפיהם יוחלט אם הפרויקט הוא הצלחה ויש להמשיכו.

ההרשמה לשירות כרוכה בזיהוי מין הלקוח, וכנראה תתאפשר כך הפרדה בין גברים לנשים עבור קהל חרדי.

לפי סקירה של מירב מורן ב-TheMarker, מרבית הנסיונות עד כה להציע שירות דומה בערים אחרות בעולם, בכלל זה על־ידי "ויה" (שהוקמה ב-‏2013) נכשלו.
קישורים
סקירה של מירב מורן - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אם יש לי רב-קו טעון עם תוכנית חודשית • נוסע מתנדנד • 3 תגובות בפתיל
  ויוה לה ויה • ירדן ניר-בוכבינדר • 11 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים