נפטר גיל רונן 3923
גיל רונן, איש תקשורת ופעיל החברתי הלך הערב לעולמו בגיל 54 בנסיבות טרגיות.

רונן שירת ככתב בגלי צה"ל באמצע שנות ה-‏80 וגילם גם את הדמות "חסקל מוסרי" בתוכניתם של ארז טל ואברי גלעד "מה יש" ששודרה בתקופה זו. לאחר מכן עזר הוא בהקמת עמותת "אור אדם" שנאבקה באלימות משטרתית, מה שהוביל להקמת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

בהמשך חייו הקים רונן את עמותת "הפמיליסטים" לחיזוק מוסד המשפחה המסורתי, עם דגש על שמירה על מעמדם של אבות גרושים. הוא פרסם יותר מ-‏100 מאמרי דעה בנושאי מגדר וזכויות גברים וילדים, כולל שני מאמרים ב"האייל הקורא", והופיע רבות בתקשורת כדי לקדם נושאים אלו.

ספד לו ידידו אברי גלעד:
"גיל גילם אי אז בשנים, בתכנית של ארז ושלי "מה יש" את דמותו של חסקל מוסרי, שהיה מצחיק ונועז ומהפכני. אהבתי אותו כמו כל המאזינים שהעריצו את שנינותו ותעוזתו המחשבתית.

שנים חלפו והוא הופיע שוב בחיי, הפעם כפעיל מרכזי בתנועה החדשה למען זכויות האב במשפחה ולמען מעמדו של האב בהליכי גירושין וקביעת המשמורת על הילדים. חייו לימדו אותו דבר או שניים על ניכור הורי, והוא הפך לדובר רהוט מאד, מנומק וגם קיצוני למען אחינו האבות שאוכלים אותה בהסדרי ראיה ובהסדרי ממון מקצרי חיים.

ליבי בוכה על גיל האומלל שלא זכה לאכול מהפירות שזרע, ויש לי רק דבר אחד לומר לכל האבות המופלים לרעה, המנוכרים, פושטי הרגל, המתכננים התאבדות: תחזיקו מעמד, פירות מאבקו יבשילו בקרוב."
קישורים
גיל רונן - ויקיפדיה
הרצל שמח - מאמרו של גיל רונן
בנות המשעא"ז נגד 2,000,000 גברים - מאמרו של גיל רונן
הספדו של אברי גלעד
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • גר • 34 תגובות בפתיל
  במקום • צפריר כהן

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים