רשויות מקומיות יורשו לשלם לכל היותר 70,000 ש''ח להופעת אמנים ביום העצמאות 3933
החל משנה הבאה, רשויות מקומיות יורשו לשלם לאמנים ביום העצמאות לכל היותר 70 אלף שקל להופעה של שעה, כך החליט שר הפנים אריה דרעי, אשר אימץ את המלצותיה של ועדה ציבורית לבחינת הנושא.

לדברי דרעי, "אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן. הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות. התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו".

לאחרונה התפרסם כי לזמר עומר אדם נקבעו ליום העצמאות שלוש הופעות, שתיים מהן תמורת כ-‏292,000 ש"ח ואחת תמורת כ-‏280,000 ש"ח; הופעה רביעית צפויה להיחתם בקרוב. אייל גולן יקבל בין 193,000 ל-‏228,000 ש"ח לכל אחת משלוש הופעותיו, ועדן בן זקן תקבל 222,300 ש"ח ליקרה מבין שלוש הופעותיה.

מעיריית לוד, שבה יופיע עומר אדם, נמסר: "לתושבי לוד מגיע הטוב ביותר - בלי להתנצל ובלי להתבכיין. לוד כיום היא עיר מובילה גם בתרבות, ללא גירעונות ועם ציונים לשבח על ניהול תקין, מקצועי, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית חרף ההשקעות האדירות בפיתוח העיר. הופעתם של עומר אדם ושל האמנים האחרים אינה חורגת מתקציב האירועים ולא באה על חשבון דבר אחר."

מנגד, כמה מהאמנים הוותיקים ייוותרו מחוסרי עבודה ביום העצמאות הקרוב. שרה'לה שרון סיפרה: "במשך 41 שנה ערכתי הופעה או שתיים בכל ערב עצמאות, הופעות מלאות. השנה לא קיבלתי הצעות. אולי נגמר הכסף אחרי ששילמו 300 אלף שקל לזמר אחד. הפעם אני אשאר בבית עם חברים ואצפה בטקס הדלקת המשואות". גם הזמרת זהבה בן, אשר ארבעה משיריה נכללו בפלייליסט של גלגלצ השנה, לא הוזמנה להופיע על אף במה ביום העצמאות הקרוב.
קישורים
דרעי: התשלום לאמנים ביום העצמאות יוגבל ל-‏70 אלף שקל החל מהשנה הבאה - הארץ
שיאן יום העצמאות: כמעט 300 אלף שקל להופעה של עומר אדם - ynet
אחרי 41 שנה, שרה'לה שרון תישאר בבית בערב יום העצמאות - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 20 תגובות בפתיל
  אוואנטי פופולו • שוקי שמאל • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים