רפורמה מתוכננת בתשלום המדינה לקופות החולים 3938
משרד הבריאות יוזם שינוי בנוסחת התשלום לקופות החולים עבור מבוטחיהן. התוכנית תגדיל מאוד את התשלום עבור קשישים, חולים במחלות קשות, ומבוטחים בפריפריה. בימים הקרובים ייערך שימוע לקופות החולים, שיוכלו להעלות השגות על התוכנית.

הנוסחה הנוכחית לוקחת בחשבון גיל (יותר לפעוטות וקשישים), מין (יותר לנשים בגילים צעירים, יותר לגברים בגילים מבוגרים), מוסיפה עבור מבוטחים מהפריפריה, ומוסיפה עבור חמש מחלות קשות, כמו כשל כלייתי המצריך טיפול בדיאליזה והמופיליה.

השינוי המוצע מוסיף תשלום עבור עשרים "מחלות יתום" - שבהן חולים בודדים בישראל. 200 מיליון ש"ח יתווספו עבור חולי סוכרת. עד 60 מיליון שקלים נוספים יינתנו על עמידה ביעדי טיפול ארוך טווח בסוכרתיים. תשלום זה נחשב פיילוט, שאם יצליח תישקל תוספת דומה עבור מחלות כרוניות אחרות. 

יועלה התשלום עבור מבוטחים מהפריפריה, ובמיוחד מישובים באשכולות סוציואקונומיים נמוכים. חלק מתושבי הפזורה הבדואית לא נחשבים כיום במניין הפריפריה, וייכנסו אליו. סך תוספת התשלום עבור הפריפריה הוא 600 מיליון ש"ח.

תוספת של 500 מיליון ש"ח תינתן כהגדלת התמריץ על מבוטחים בני 65 ויותר, במיוחד מקבלי הבטחת הכנסה ונכים.

תוספת של 200 מיליון שקל תחולק באופן שווה בין הקופות בלי תלות בגודלן, כדי לפצות על הוצאות קבועות. עבור חולים שעברו קופה, בשנה הראשונה הקופה החדשה תקבל רק 30% מהתשלום עבורם והקופה הישנה 70%; בשנה השנייה יתהפך היחס; ורק בשנה השלישית תקבל הקופה החדשה את מלוא הסכום. התחרות בין קופות על מספר המבוטחים הביאה בשנים האחרונות למקרים שבהם קופות שילמו סכומים גבוהים לרופאים שיעברו אליהן ו"יביאו איתם" מספר רב של מטופלים נאמנים.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הדרך לגיהנום • אריק • 7 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים