צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית - מחסור בנהגי אוטובוסים 3950
בענף התחבורה הציבורית חסרים כ-‏3,000 נהגי אוטובוסים, לפי מבקר המדינה. המחסור מסכן את תוכניות הממשלה להוספת אוטובוסים רבים. כתבה ב-TheMarker סוקרת את הסיבות למחסור.

בין הסיבות, זמן המתנה ארוך לאישורים. אחד התנאים לאישור נהג הוא בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים של משרד התחבורה. זמן ההמתנה לקבלת תור ולקבלת תשובות הוא כשמונה חודשים. רבים מהמועמדים מוותרים בדרך. ההכשרה עצמה אורכת בין חצי שנה לשנה, כולל חלק עיוני ומעשי. לפי הכתבה ברוב מדינות המערב ההכשרה קצרה בהרבה.

השכר לשעה אינו נמוך – 43-44 שקלים, אך שעות העבודה אינן נוחות, עשויות להתחיל מוקדם בבוקר, ויום העבודה לפעמים מפוצל. הנהגים נאלצים לספוג יחס לא נעים מצד נוסעים, כולל אלימות – כ-‏600 מקרים בשנה המצריכים פינוי לבית חולים.

נהגים וארגונים לקידום תחבורה ציבורית מבקשים להוסיף תחנות התרעננות ומנוחה בקצות הקווים. הקושי בכך הוא שמתקנים כאלה הם באחריות הרשויות המקומיות ולא משרד התחבורה.

לפי תגובת משרד התחבורה, הוא פועל כדי לשפר את רוב הבעיות האלו: המכרזים להפעלת הקווים כוללים תמריצים להעלאת שכר; אוטובוסים חדשים יכללו מחיצה פיזית בין הנהגים לנוסעים; זמני ההמתנה לבדיקות רפואיות צומצמו, בין השאר באמצעות התקשרות עם מכון פרטי; ומבנים עבור הנהגים מתחילים לקום.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ • אריק

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים