שבועות של מחאות בהונג קונג 3954
בהונג קונג מתקיימות מזה מספר שבועות מחאות המוניות, המכוונות במידה רבה נגד סין. לעתים ההפגנות היו אלימות ונתקלו באלימות משטרתית. בסוף השבוע האחרון ההפגנות היו שקטות, אך המוניות: לדברי המארגנים השתתפו בהן 1.7 מיליון אנשים, בעוד שלדברי המשטרה המניין היה 280,000.

הונג קונג היתה מושבה בריטית עד 1997, אז עברה לשלטון סין. מאז היא נהנית מאוטונומיה רבה - מערכת משפט ומשטרה משלה, חירויות כלכליות וחירויות אזרח. סין שומרת בידה רק את בטחון החוץ והיחסים הדיפלומטיים.

מטרתה המקורית של המחאה היתה להתנגד לחוק שמאפשר הסגרה של חשודים בפשעים לסין. המתנגדים לחוק הביעו חשש שחוק כזה יחתור תחת חופש הביטוי בארצם. ב-‏31 במרץ התקיימה ההפגנה הראשונה נגד החוק, וביוני הודיעה ראש הרשות המבצעת כי החוק מושעה. מאז מתקיימות הפגנות בתדירות גבוהה, ולעתים נענו באלימות מצד ממשלת המחוז. כעת דורשים המפגינים מספר צעדים שאמורים לבצר את האוטונומיה של הונג קונג.

הממשלה הסינית מקשיחה את התנגדותה למחאות, בינתיים רק בהצהרות. כאשר המפגינים שיתקו את נמל התעופה של הונג קונג, הגדירה זאת סין כ"כמעט טרוריזם". רבים מעריכים כי מדובר רק בשאלה של זמן עד שסין תתערב בכוח. בינתיים נאספים כוחות של משטרת סין בעיר שנז'ן הסמוכה להונג קונג.
קישורים
BBC
ויקיפדיה
Wikipedia
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מנהיגת הונג קונג הודיעה על ביטולו המוחלט של חוק ההסגרה לסין • ארז לנדוור

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים