2 מיליון תושבים באסאם עלולים לאבד את חירותם לאחר שלא הוכרו כאזרחי הודו 3958
הודו השלימה בימים האחרונים בדיקת אזרחות לתושבי מדינת המחוז אסאם. כ-‏2 מיליון תושבים נמצאו חסרי אזרחות. כמעט כל חסרי האזרחות שייכים לקבוצה האתנית הבנגלית. בנגלים היגרו למזרח הודו בגלים שונים לאורך 100 השנים האחרונות, בין השאר בעידוד הבריטים בתקופת שלטונם. רבים מחסרי האזרחות נולדו בהודו וחיו בה כל חייהם. פקידים הודים אמרו כי חסרי האזרחות הם מוסלמים והינדים, בערך חצי־חצי, אך פעילי זכויות אדם טוענים כי רובם מוסלמים, והם מאשימים את הודו במדיניות אנטי־מוסלמית.

לאורך השנים התקיימה תנועה של תושבים אסאמיים "שורשיים" שהתנגדו לנוכחותם של מהגרים בנגליים וצאצאיהם. ב-‏1983 ביצעו תושבים פוגרום במספר כפרים באסאם, ורצחו כמה אלפי בנגלים. כבר אז הבטיחה ממשלת הודו שתקיים בדיקת אזרחות במדינה. כעת מקיימת הממשלה את ההבטחה, בתקופה שמאופיינת בעליית לאומנות הינדית, בניצוחו של ראש הממשלה נרנדרה מודי.

לפני שנה פרסמה הממשלה רשימה ראשונית של אזרחים, שהותירה כ-‏4 מיליון מחוץ לה. במשך השנה ניתנה אפשרות לאותם תושבים להוכיח אזרחות, ואכן כמחציתם נכנסו לרשימה העדכנית. הקריטריון הקובע הוא הוכחת מגורים בהודו ב-‏1971, אז הפכה בנגלדש למדינה עצמאית. אולם רבים מהבנגלים הם עניים ואנלפביתים, ואין ביכולתם לספק הוכחה כזו.

לשני המיליונים הנותרים ניתנו ארבעה חודשים לערער בפני מוסד שיפוטי מיוחד שדיוניו חסויים. הממשלה הבטיחה כי עד הערעור לא יפגעו זכויותיו של איש. אך הרשויות כבר בונות מתקני כליאה עבור חסרי האזרחות. על הפרק עומדת האפשרות לגרש אותם, אם כי נראה שאין עדיין תוכניות קונקרטיות לגירוש. מבחינת הודו הם "שייכים" לבנגלדש, אך לרבים מהם אין שום מסמכים הקושרים אותם לבנגלדש, כך שהם עלולים להיוותר חסרי מדינה.
קישורים
ניו יורק טיימס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ידידיה • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים