''האייל'' עבר לשרת חדש 396
 
אנו שמחים להודיע כי "האייל הקורא" עבר לשרת חדש.

כתוצאה מהמעבר, ביצועי המערכת אמורים להיות מהירים בהרבה. ההבדל יורגש בעיקר (אבל לא רק) על־ידי אלה מכם המשתמשים בחיבור מהיר לאינטרנט.

השרת החדש יושב קרוב מאד ל-IIX (צומת האינטרנט המרכזי של ישראל). הוא מחזיק כמובן גם אתרים אחרים, אבל במספר נמוך משמעותית מהשרת הקודם; כמו כן, עוצמת המיחשוב שלו גדולה יותר, והתוכנות המותקנות עליו מעודכנות יותר. למתעניינים: גם האתר של האגודה הישראלית למד"ב ושל "עין הדג" שוכנים כעת על השרת החדש.

בשל מיקומו הגיאוגרפי של השרת החדש, משתמשים היושבים בגולה עשויים להרגיש שיפור מועט יחסית בביצועים (ואולי אף הרעה, במקרים נדירים; השרת הישן שכן בארה"ב, כך שמשתמשים מצפון־אמריקה עשויים שלא להרגיש בשינוי לטובה). אשמח לשמוע ממשתמשים במדינות שונות על תחושתם הסובייקטיבית לגבי השינוי במהירות, אם בכלל. פשוט השאירו הודעות בנידון כתגובות בדף זה.

ישנם מספר "חבלי לידה" לשרת החדש. בפרט, ביום־יומיים הקרובים, יתכן ותגלו כי אינכם logged-in לחשבונות המשתמש שלכם. ניתן לפתור זאת בקלות ע"י כניסה מחדש לחשבון האישי (הקישור נמצא בראש העמוד הראשי). אלו שאין להם חשבונות אישיים עשויים לגלות שאינם מקבלים דיווח על תגובות חדשות. בכל מקרה, הבעיה אמורה לחלוף מעצמה בקרוב (תוך שעות ספורות, אני מקווה).

בכל מקרה של תקלה אחרת, נא להודיע לי בדואר אלקטרוני בהקדם האפשרי.

תודה מיוחדת לשי כהן, על זמינות השרת החדש, ולערן טרומר, שניצח על המעבר.
קישורים
דואר אלקטרוני - טל כהן
קישור לכניסה להתאמה אישית
האגודה הישראלית למד"ב
עין הדג
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מזל טוב 14386
זה באמת התחיל כבר להיות מוגזם - בתור משתמש ISDN, הייתי נאלץ לחכות לעיתים דקות שלמות* שיעלה הדף הראשי ודפי התגובות.

* דקות. וזה נשמע רע. לעוד מישהו זה נראה מוזר?
יופי 14387
איחולי הלבביים.

ולרגע חשבתי שה-ISP שלי השתפר, עד שפוצצת את הבועה.
ללא שינוי של ממש 14392
לצערי לא חש המשתמש בצפון אירופה בשיפור של ממש.

אשמח לדעת כיצד חשים משתמשים אחרים בחו''ל.

בברכה

א. מאן
לגבי תגובות חדשות... 14397
קיבלתי מספר טלפונים ופניות בדוא"ל בנוגע לאובדן האינדיקטור "יש תגובות חדשות". כאמור: אם יש לכם חשבון, פשוט בצעו שוב login (ע"י הקישור שצורף למאמר). אם אין לכם חשבון, הבעיה תפתר מעצמה בקרוב.

למי שמעוניין בצד הטכני - אנחנו פשוט ממתינים לעדכון ה- DNS. שימו לב לכך שהשרת החדש שוכן בכתובת pseudo.haayal.co.il, וכל פעם שאתם פונים אל www.haayal.co.il אתם פשוט מופנים אוטומטית לחדש. הבעיה נעוצה בכך שהעוגיות מ-domain אחד לא זמינות בשני. לאחר שעדכון ה- DNS יסתיים (מה שלחלוטין לא תלוי בנו, ובדרך-כלל לוקח 24 שעות פחות-או-יותר) אם תפנו ל-www.haayal.co.il, תגיעו מיד אל השרת החדש – עם העוגיות הזכורות לטוב, ועימן יופיע האינדיקטור האבוד.

אגב, למתעניינים - קוראת נאמנה מלונדון היתה אדיבה מספיק כדי להודיע לנו ששם, לפחות, השיפור מורגש בהחלט. מר מאן, אני מאד מקווה כי בקרוב יורגש השיפור גם בגרמניה (אם כי כמובן שלא אוכל להתחייב על כך).
רגע, רוצה לדעת מתי עונים לך? 14429
טל, האם אי-אפשר להימנע מהצגת הפרומו ל"התאמה אישית" למשתמשים שכבר מותאמים-אישית? (מנוסחו הנוכחי עולה שלא, אבל אולי התרחשו אי אילו פריצות-דרך טכנולוגיות שיאפשרו זאת?)
רגע, רוצה לדעת מתי עונים לך? 14430
עצלנות. תאמין לי, רק עצלנות.

אה, וגם חוסר זמן. (טכנית, זו ממש לא בעיה. יטופל בקרוב, אני מקווה).
רגע, רוצה לדעת מתי עונים לך? 14556
הנושא הוסדר, להנאת המשתמשים. בעלי חשבון לא יוטרדו עוד ע''י ה''פרומו'' האמור.
היאח! 14481
מורגש שיפור ניכר בקצב הורדת המאמרים, אבל בעיקר בקצב שליחת התגובות ואישורן.

מצד שני, גם החיבור שלי הוכפל לפני כמה ימים - אז כנראה שזהו שילוב של הגורמים.
הקלדה עברית 14562
לנוחותם של למשתמשי Internet Explorer (ואולי גם גרסה 6 של Netscape, לא בדקתי): מעכשיו, כל תיבות הקלט (כמו השדה בו אתם מקלידים תגובות) תהיינה בכיוון הקלדה עברי (מימין לשמאל) כברירת-מחדל. (ייתכן ועדיין תצתרכו להחליף את *שפת* ההקלדה באופן ידני – תלוי בגרסת מערכת ההפעלה שלכם).
הרעה משמעותית בצפון אירופה 18355
לצערי עליי לקבוע חד משמעית כי בימים האחרונים חלה הרעה של ממש בזמינות האתר במקומות שונים בצפון אירופה.

ממקום מושבי בגרמניה, אך גם מהולנד, אנגליה, ולפי דווח של
ידיד - אף מצרפת, עולה ומטפס לו האתר בעצלתיים על פני המרקע, לא לפני הופעתן הדוחה של פירסומות משחקי המזל למיניהם, אשר מן הסתם גורמות להאטה זו - לפחות מבחינת הסמיכות והתיזמון לתחילת הופעתן ותחילת הופעתה של הבעייה הנ''ל בצפון אירופה.

חבל.

א. מאן
תלונות חוזרות 19821
טל ידידי,

השרת החדש הינו מתחת לכל ביקורת.

צר לי על שאני נאלץ להביע מחאתי בפומבי, אך אף עכשיו, בשעה 03:52 לפי שעון קיץ אירופה, אינני מצליח להטעין את התגובות של מאמרו של מר מנדלסון 'וללבנון אין בער'.

מספר התגובות עמד על 436, עת ניסתי לראות מהן התגובות החדשות תחת הסיפרה 438.

מובן מאליו, כפי שהדבר קורה פעם אחר פעם, שלא הצלחתי לקבל כלל את התגובות החדשות. ניסיתי להטעין את כל הסיפור והתגובות, אך לאחר 25 דקות נכנעתי. כל נסיון 'רענון' עלה אף הוא בתוהו.

בהשוואה לשרתי אתרים ישראלים אחרים המצב אינו טוב, ואפילו רע. אינני יודע אם הדבר תלוי ב'ברק' או לא, אך אני מתאר לעצמי שהשילוב של 'ברק' ו'פלוטו' אינו מהמוצלחים למדיי, לפחות לא כאן באירופה.

גם תגובות שונות שרשמתי ישירות לאתר נמחקו ולא הצליחו לעלות.

אני רוצה להכריז פעם נוספת כי ברשותי מחשב משוכלל ומהיר, ולצורך הגלישה יכול אני לחבר אף ISDN כפול, דבר שאותו אני עושה במקרים מסויימים. רק באתר האייל אין הדבר עוזר כלל.

שלך

אלכסנדר מאן
חמץ לפסחא 20798
עליי לציין בצער, כי מאז הופעת קולאז' קרעי המצה בכותרת האייל מתנהל לו בשנית האתר בעצלתיים ובמהירות החילזון - וזאת ללא כל יכולת קריאת תגובות חדשות באופן מסודר.

אוסיף ואומר כי מעודי לא נתקלתי בתופעה מקורטעת שכזו באף אתר ישראלי אחר המציג עיתונות מקוונת - כולל האתר 'בננות', 'במה חדשה', ועוד.

ברצוני אף להתנצל בהזדמנות זו בפני כל הקוראים-מגיבים אשר בגין תקלות טכניות אלו נבצר ממני לענות לתגובתם באופן מסודר, היות ואיני מגיע לעיתים כלל למדור 'תגובות חדשות'.

א. מאן

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים