משרד הבריאות שוקל לאסור שיווק סיגריות אלקטרוניות בארץ 3964
משרד הבריאות בוחן איסור מוחלט של שיווק או מכירה של סיגריות אלקטרוניות בישראל. המהלך נשקל לאור התפרצות מחלת ריאות לא מוכרת שתקפה למעלה מ-‏500 משתמשים בסיגריות אלקטרוניות בארה"ב, רובם צעירים, ושהביאה למותם של שמונה.

לפי סקר של המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CFC), למעלה מרבע מבני הנוער האמריקאים השתמשו בסיגריות אלקטרוניות ב-‏2019. מנהל התרופות האמריקאי (FDA) הגדיר תופעה זו כ"מגיפה".

האיגוד הישראלי לרפואת ריאות שיגר לאחרונה מכתב למשרד הבריאות, וביקש ממנו "לצאת באזהרה לציבור בישראל, ולקרוא לו להימנע לחלוטין משימוש במכשירי אידוי וסיגריות אלקטרוניות לסוגיהן, עד שתסתיים הבדיקה המעמיקה שמתקיימת בימים אלו בארה"ב". ממשרד הבריאות נמסר: "בעקבות הדיווחים האחרונים אודות תחלואה ותמותה כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות והעלייה הדרמטית בשימוש בהן על ידי בני נוער בארה״ב, המנכ"ל הורה לבחון כלים משמעותיים יותר, לאיסור מוחלט של שיווק סיגריות אלקטרוניות בישראל – או הגבלות אחרות, ובראשן איסור שיווק בטעמים".

בתגובה להכרזה זו, פורום היבואנים והיצרנים של מוצרי איוד מסר: "בישראל מתים מדי יום 24 אנשים כתוצאה מעישון סיגריות בוערות. ארגוני בריאות בעולם מעודדים מעשנים בגירים לעבור לאיוד סיגריה אלקטרונית – ללא טבק וללא בעירה – כחלופה פחות מזיקה עבורם. הקריאה התמוהה להפסקת השיווק של סיגריות אלקטרוניות בעוד הסיגריות הבוערות ממשיכות להימכר, תנציח את העישון בקרב מיליון המעשנים הבגירים בישראל".
קישורים
משרד הבריאות בצעד דרמטי: שוקל לאסור באופן מוחלט שיווק ומכירה של סיגריות אלקטרוניות בישראל - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  24 ביום = כ-‏20% מסך מקרי המוות בישראל. מאיפה המספר הזה? • יוסי • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים