רוסיה הושעתה לארבע שנים מפעילות ספורטיבית בשל קנוניית סמים 3978
הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט (וואד"א) הכריזה היום (ב') כי רוסיה תושעה מכל פעילות ספורטיבית למשך ארבע שנים, בשל זיוף מסמכי מעבדה שמסרה הסוכנות הרוסית למניעת סימום. לדברי וואד"א, הזיופים היו "מניפולציה בוטה" אשר מהווה "עלבון לספורט העולמי".

משמעות ההחלטה, בין השאר, היא שרוסיה לא תוכל להשתתף באולימפיאדת טוקיו ב-‏2020 ובאליפות העולם בכדורגל (המונדיאל) בקטאר ב-‏2022. ספורטאים רוסים אינדיבידואליים שיוכיחו כי לא היו מעורבים בקנוניית הסמים יורשו להתחרות, אולם יעשו זאת תחת דגל נייטרלי. רוסיה צפויה לערער על החלטת וואד"א לבית הדין הגבוה לערעורים בספורט.
קישורים
רוסיה הושעתה מכל פעילות ספורט לארבע שנים - ynet
רוסיה הושעתה לארבע שנים מאירועי ספורט, כולל טוקיו 2020 וגביע העולם ב-‏2022 - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

פסילה לאחר עשור 754721
עשור לאחר שזכתה במדליית זהב בריצת 400 מטר למשוכות באולימפיאדת לונדון 2012, האתלטית הרוסייה נטליה אנטיוך תיפרד מהתואר • ההחלטה התקבלה לאחר שכלול תוצאות מעבדה מיוחדת של יחידת היושרה של האתלטיקה.
כתוצאה מכך ימחקו תוצאותיה, זוכת מדליית הכסף דאז תקבל זהב‏1, זוכת הארד תקבל כסף, וזו שלא זכתה בכלום תקבל ארד, בדיעבד - ישראל היום

1 ותחזיר את מדליית הכסף? מה אם זו אינה עוד ברשותה?
פסילה לאחר עשור 754723
זה במסגרת חדשות חנוכה?
767044
בדיונים על סמים בספורט יש תמיד כאלה (נראה לי אנשים חכמים וחריפים אבל שאישית לא אוהבים ספורט) שאומרים, למה שלא נרשה חופשי סמים - הספורטאים אנשים בוגרים, יכולים להחליט מה טוב להם, ובואו נראה באמת כמה רחוק יכולים אנשים להגיע, וממילא כשזה אסור יש כאלה שמשתמשים, לפעמים נתפסים ולפעמים לא, אז בואו נעשה את זה הוגן.

אז הנה, עכשיו ההזדמנות לראות כמה זה אטרקטיבי: יש התארגנות למשחקים שבהם במוצהר אפשר ורצוי להשתמש באיזה חומרים שרוצים, כל עוד אין בהם סכנה בריאותית מיידית.
767048
אה, בדיוק צפיתי אתמול בפרק מהעונה השנייה של 'האוס' - הסדרה המוצלחת הזו הגיעה לנטפליקס ואני צופה בה שוב ונהנה - שמתמודד ישירות עם הנושא הזה. ומצליח להציג השקפות מכמה כיוונים ולא להיות רק חד צדדי וטהרני.
עוד נופך של ענין בצפייה החוזרת בסדרה, זה שברור מאד שהיא התחילה לפני כמעט עשרים שנה. לא רק בגלל הטלפונים הטפשים, אלא בגלל השפה והבדיחות שרובן לא היו עוברות את רף התקינות הפוליטית של היום.
767049
טוב שהמלצת. התלבטתי אם לצפות בסדרה
767061
גמני.
767065
בזמנו, כשהסידרה רצה, היה אתר של מוסמך ברפואה שהעביר ביקורת אחרי כל פרק. הוא התיחס גם לאספקטים הדרמטיים, אבל החלק היותר מעניין היה ההתייחסות שלו לריאליזם (או המופרכות) של הפאזל הרפואי בכל פרק.

האתר שלו מזמן הפסיק לתפקד, אבל אפשר למצוא העתק שלו ב - בארכיב.

_________________
(הפרסר של האייל הקורא מתקשה להתמודד עם הקיום הכפול של http בתוך ה-url, צריך לבצע העתק הדבק של כל ה-url)
https://web.archive.org/web/20150117075644/http://www.politedissent.com/house_pd.html

767073
בעניין הקישור, במקרים כאלו אני משתמש בתוסף כרום (המאוד נוח) שנותן במקרה זה: http://tinyurl.com/24npf3oz .
767075
הלינק שסיפקתי בגוף התגובה אכן היה tinyurl. את ה-url המלא למטה הוספתי כשירות לציבור.
767077
אכן. רק עכשיו שמתי לב.
767069
בתור תוספת להמלצה הקודמת - בונוס רק לשטחיים שבינינו - היא גם נראית ממש טוב. הסדרה. נראה לי שלכל כיווני ההעדפות, עד כמה שאני יכול לשפוט.
767189
אני ראיתי בזמנו עונה פלוס קצת, נדמה לי. מאוד אהבתי את הדיונים הפילוסופיים (הלא מעמיקים, אבל נחמדים מאוד), את הדיונים הרפואיים (שהיה ברור שהם מופרכים, אבל נחמדים), ואת הדמות הראשית (במיוחד על רקע הניגוד בינה לבין הדמות שאיתה הכרתי את יו לורי - ברטי ווסטר). משהו בעיצוב ובשאר הדמויות הרגיש לי מפלסטיק, לא בטוח שאני יכול לנמק, ובסוף נשאר לי זיכרון לא הכי חיובי מהסדרה.
767193
אחד היתרונות שמשמעותיים שאני מוצא בסדרה ונדיר יותר בסדרות היום: כל פרק כמעט יכול לעמוד בפני עצמו.
הטרנד הנפוץ עד לזרא בסדרות היום, ובטח בנטפליקס, הוא עלילה שמתפתחת מפרק לפרק, ובנויה כך שכל פרק מסתיים בקליף-הנגר שמאד מאד מפתה אותך לקפוץ לפרק הבא כדי לראות מה לעזאזל קרה שם. בתור מי ששעות הצפייה שלו הן בערב המאוחר מאד, כשכולם כבר ישנים, הטרנד הזה מאתגר מאד את שעת השינה האישית ושעות השינה המצטברות.
ואז פתאום כשנתקלים בסדרה כזו, זה מאד מרגיע שכשפרק מסתיים‏1 זו תמיד הזדמנות טובה לעבור לשמיכה ולשנת לילה ארוכה ומיטיבה.

1 ותודה לאל שהפרקים הם עד 45 דקות בדרך כלל. טרנד נוסף שנפוץ היום הוא סדרות עם פרקים באורך שעה ויותר. סדרות שמחזיקות מעצמן אפילו הרחיקו לכת לאחרונה עד פרקים של שעה וחצי - שזה בעצם כבר סרט באורך מלא. למי יש כח להתחיל ב-‏11 בלילה פרק שכזה?
767203
אם אנחנו בסשן המלצות על (מיני) סדרות מפעם, אז אמליץ על אותו "ג'יווס וווסטר" עם יו לורי וסטיבן פריי. זמין ביוטיוב. מיושן, ייתכן שהיה מיושן אפילו בזמנו, ייתכן שבכוונה - ולדעתי ולדעת זוגתי קורע מצחוק, עם ביטויי תפס‏1 שנשארו איתנו לשנים.

1 יעני catch phrases, תחדשתי זה עתה.
767501
אולי תהנה מאלו. הפרקים של לפחות הראשון מבינהם הם של כחצי שעה. אבל הייתי ממתין לביקורות ב-rotten tomatoes...
חשיפה לצפון 767197
ממליץ מאד על 6 העונות של הסדרה המצויינת חשיפה לצפון.
למי שאהב אותה בזמן אמת, אציין שהסדרה קבלה ערך מוסף של מוצג מוזיאלי מעידן אחר של הטלביזיה. עידן שבו גם הטלביזיה הבידורית היתה טלביזיה חינוכית (ליתר דיוק מחנכת). עידן שבו הפרוגרסיבים האמינו בתיקון עולם במלכות שדי והמציאו את האחר שלא באמת קיים, כדי לחנך את האנושות להיות טובה יותר. עידן שבו רב תרבותיות ותקינות פוליטית היו ערכים ראויים לשבח‏1.
למי שלא ראה, צריך לספר שהסדרה מגיעה לאיכות הגבוהה שלה רק בעונות 3-4 (ואולי מדובר באפקט של טעם נרכש).
אה, וגם היא סדרה שבה כל פרק עומד בפני עצמו.
1. בסדרה האינדיאנים הם פראים נאצלים ורוחניים ולא אלכוהוליסטים עם מורשת של קרקוף שבוייהם והיזם של עיירה שמח למכור דירה למשפחה מוסלמית עם 6 ילדים מפני שהם מעלים את מספר האוכלוסין בעיירה.
חשיפה לצפון 767204
באותו עידן ה-TV (טרום עידן הריאליטי) הציגה את בני האדם באופן שהם צריכים להיות ופחות באופן שבו הם באמת.
חשיפה לצפון 767205
יפה!

אולי כמו שהם היו רוצים להיות
חשיפה לצפון 767208
אם אני זוכר נכון, הסופרנו’ס הוללה כסדרה שמציגה לראשונה דמויות ראשיות שהן לא טובות או רעות באופן מוחלט אלא מורכבות ויש בהן טשטוש מכוון בין טוב ורע. הסמויה לקחה את זה עוד הלאה ומשם הדרדרנו עד למשחקי הכס שבה כבר אין משמעות לטוב ולרע.
איכשהו בזמנו זה נחשב לשיפור…
חשיפה לצפון 767209
ראשית, אני מצטרף להמלצתו של שוקי (אם יש מישהו שנזקק לה). בספר שלי, חשיפה לצפון היא אחת מהסדרות הטובות בהיסטוריה (ובעצם אחת הסדרות הבודדות שהן בכלל "טובות" בעיני).

שנית, ההנגדה שאתה עורך מעניינת: את סופרנוס וחשיפה לצפון יצר אותו אדם, שגם הכתיב את הטון בשתיהן: דיוויד צ'ייס.
חשיפה לצפון 767214
לכולכם יש amazon prime (הרי לא ייתכן שאתם מנויי הוט)?
חשיפה לצפון 767215
לי אין, אבל יש מספיק אתרי אינטרנט שמאפשרים צפייה ישירה בכמעט כל סדרה שרק תרצה (בדרך כלל עם כתוביות בשלל שפות כולל עברית).
חשיפה לצפון 767216
מאז שאתר ''סדרות'' נפח את נשמתו, ועקב חוסר הצלחה מחפיר בהתקנת קודי על הסטרימר שלי אני לא מכיר אתרים כאלה.
חשיפה לצפון 767217
הילדים שלי משתמשים ב-soap2dayx.to והוא אחלה.
אין צורך בהתקנות, פשוט להכנס לאתר ולחפש סרטים או סדרות. לרוב יש כתוביות בעברית, אם לא אז תמיד יש באנגלית.
חשיפה לצפון 767242
תודה, אלא ש...

1. בדומה ל Pirate bay זה אתר מסוכן, ו AVG מטרפד נסיונות שלו לפתוח כל מיני אתרים נגועים כמו, למשל, foolishjunction.com. כנראה כתוצאה מכך:
2. לא הצלחתי לראות שום סדרה שחיפשתי. הוא מודיע "Unable to load episode list, please try again" וכל נסיון לראות באמצעות autoplay לא עושה כלום.
חשיפה לצפון 767243
לא ניסיתי לגלוש לאתר ממחשב, רק מהדפדפן של הטלוויזיה.
חשיפה לצפון 767248
אם זאת טלביזיה חכמה של יצרן ידוע, זה לגמרי בסדר. אבל!

רק אזהרה לכל הרוכשים כל מיני סטרימרים ושאר קופסאות טלביזיה ״חכמה״ מכל מיני יצרנים מפוקפקים - הדברים האלה הם מדגרת Malware ו-Spyware שמגיעים עם Backdoors. הם מוכנים מראש לשליטה מרחוק עם ״פיצ׳רים״ לתת הרשאות Root לאנשים עם כוונות זדון או לעדכן את מערכות ההפעלה ממקורות לא ידועים, ללא ידיעת המשתמש. זה שזה לא מחשב אישי, לא הופך את המכשיר לבטוח (כנראה שלהיפך כי הסיכוי לשים לב שחיברת משהו מפוקפק לרשת הביתית הוא נמוך יותר. אף אחד כמעט לא בודק מה רץ על המחשבים האלה, שכולם מניחים בטעות שהם יכולים רק לנגן וידאו. אבל אלו מחשבים לכל דבר ועניין).

סקירה של Linus לאוסף קופסאות רנדומלי שהוא רכש כדי לבדוק: https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ&t=30s
חשיפה לצפון 767250
טלוויזיה לא מאוד חכמה של סמסונג. אני מקווה שזה בסדר.
חשיפה לצפון 767251
כן.

בניגוד למה שפופולרי להגיד בקרב טכנופילים, מערכות הפעלה סגורות ונעולות (של יצרן מוכר) זה טוב למשתמש ובטיחותו (בעיקר כשמדובר במכשיר לפונקציות ספציפוית כמו טלוויזיות, טלפונים, קונסולות משחק וכו׳).
חשיפה לצפון 767221
כך גם אצלי.
חשיפה לצפון 767236
הסופרנו’ס אכן היתה אבן פינה מ-‏1999 ומאוד השפיעה על השאר (בעיקר בגלל כתיבה טובה, לדעתי), אבל לא הייתי מגזים ואומר שהיא היתה הראשונה.

דוגמאות:
- הזכירו פה את הסמויה. אבל הרבה לפני הסמויה לאותם יוצרים היתה גם את הסידרה (1993) רצח מאדום לשחור (Homicide: Life on the street). גם אם הסידרה היתה שונה באופיה מהסמויה, היו שם אלמנטים דומים והתעסקות בבעיות דומות (״The numbers game״, שחיתות משטרתית, פוליטיקה והמכונה הבירוקרטית/פוליטית שגורמת גם לאנשים יחסית טובים לעשות דברים מאוד רעים). סתם קוריוז: לזה היה רפרנס בהסמויה.
עוד כמה סדרות שאני יכול לחשוב עליהן עם ספק גיבורים ספק אנטי גיבורים הן טווין פיקס מ-‏1990, בלוז לכחולי המדים מ- 1981, הפרקליטים מ-‏1997, ו - Oz מ-‏1997.

חשבתי להזכיר גם את The shield, אבל זכרתי לא נכון. זאת סידרה מ-‏2002 שזה אחרי הסופרנוס.

נראה שהמשותף לכל הסדרות הללו הוא ענייני החוק וה(אי)סדר.
חשיפה לצפון 767434
לגמרי טווין פיקס. הרבה הרבה לפני הסופרנוס.
קשה לספור כמה אלמנטים פורצי דרך היו בה, שהיום הם הלחם וחמאה של סדרות טלוויזיה.
767326
רציתי להודות לך על ההמלצה. עד שעברו לי רוב המיחושים שגרמו אינספור תיקים רפואיים להם נחשפתי בעבודתי האחרונה, התחלתי בעקבות המלצתך לצפות ב'האוס'.
נחש מה קרה?
767327
אבחנה מהירה - אתה פסיכוסומטי. Aren't we all?
767340
כנראה. אתייעץ עם רופא המשפחה אם להעלות את מינון הפלסבו שאני נוטל.
767330
נסה להיות סטודנט לרפואה. שבוע אחד הייתי משוכנע שאני חולה בחמש מחלות קרדיולוגיות שונות, בזה שאחריו בחמש נוירולוגיות וזה שאחריו - חמש מחלות אוטואימוניות.
767337
כזכור, ג'רום ק. ג'רום גילה שהוא חולה בכל המחלות שבספר מלבד "midwife knee" או, בתרגום אותו קראתי, "עוית הרחם".
767347
אין כמו המחלות המדומות הראשונות! אצלי זה היה סרטן העצמות ופרפור חדרים. בשנים האחרונות אני מתרכז יותר במחלות ניווניות ואוטואימוניות. אבל בחודש הבא יש לי תורים אצל שתי אנדוקרינולוגיות שונות! אולי אצליח להפתיע את עצמי.
767430
בגיל עשר בערך צפיתי בטלוויזיה בסרט "אריק", על נער חולה לוקמיה. ספוילר, חשוב לענייננו: הוא מת בסוף. חיפוש עכשיו גילה את הספר, ולפי התיאור זה ספר אופטימי. אולי, אבל החוויה שלי מהסרט היתה עצב ואימה תהומיים. בסרט, הסימפטום הראשון שמופיע לאריק הוא דימום מהאף. במשך שנים אחר כך, כל פעם שדיממתי מהאף - וזה היה קורה כנראה פעם בכמה חודשים - הייתי משוכנע שזהו.
768002
גמרתי כבר כמעט שתי עונות.
מצד אחד הדמות הראשית מאוד מרעננת ברמיסת הפי סי שלה, וגם הדיונים הפילוסופיים טובים. נראה לי שגם יש התפתחות מסויימת של הדמויות.
מצד שני התבנית החוזרת בכל פרק של ניסוי וטעיה שלש פעמים עד שמגיעים לתשובה הנכונה גם משעממת (מראש אין לי חיבה לתעלומות מתח רפואיות. מעולם לא צפיתי בסדרות בית חולים קודם) וגם די מדכאת. אם יש קשר בין הפרקטיקה הרפואית בסדרה לבין RL אז הרופאים מגששים באפלה כל הזמן ודוחפים לגופנו חומרים מזיקים בזמן שהם מנסים לברר מה לא בסדר. הסדרה די מדכאת גם בהצגה השלילית של הקיום האנושי שמצדיקה את תפיסת העולם הפסימית של הדמות הראשית - כולם משקרים, אין נישואין מאושרים, אתה יכול להיות חרא בלי שיחזירו לך.
768015
אני חושב שיש פרקים שבהחלט מאתגרים את תפיסת העולם הזו.
לגבי השקרים - אני לא בטוח שיש קורלציה שלילית בין שקרים לאושר, ואפילו לא מונוטוניות.
והדמות הראשית - אם אליה התכוונת בחרא - מאד אומללה, אז זה די ברור זו לא המלצת הגשה :-)
התבנית החוזרת בהחלט קצת צפויה אחרי זמן.

נסיוני האחרון עם בתי חולים כשאבי היה מאושפז בחודשיו האחרונים, בהחלט תאמה גישוש באפילה ופגיעה אנושה בחולה. לפחות אצל האוס הם פועלים באופן דחוף ומהיר יחסית כדי לברר את הבעייה. כשבמציאות אצל אבי הגישוש באפילה לקח חודשיים ואז כבר באמת לא היה מה לעשות, זה היה הרבה יותר גרוע מהמתואר בסדרה.
כבר המלצתי כאן להימנע כל עוד רוחכם בכם מבית החולים קטלן ברחובות?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים