''להילחם על נשים במטכ''ל, לא בסיירת מטכ''ל'' 4062
עו"ד גייל שורש מגדירה עצמה כ"מלווה ארגונים בפיצוח אתגרי אחריות מגדרית". מדובר בעיקר בגופי ביטחון, לאחר ששירתה שנים רבות במוסד. 

בראיון ב-TheMarker היא מציגה את השקפתה בנוגע לשילוב נשים בצה"ל. בעוד שמרבית תשומת הלב הציבורית נתונה לשילוב נשים ביחידות קרביות, לדבריה זה עניין משני לחלוטין, ומה שחשוב הוא הנוכחות הנשית במוקדי קבלת ההחלטות - בקצונה הבכירה. כיום שיעור הנשים בצבא הוא 30%, ובקצונה הזוטרה 41%, אך ככל שעולים בסולם הדרגות השיעור יורד בחדות. יש רק שלוש תת־אלופות, ובקרוב אלופה אחת (יפעת תומר־ירושלמי שמונתה לפצ"ר; היא תהיה האלופה השנייה בתולדות צה"ל).

קיימת דעה כי ככל שתהיינה יותר חיילות זוטרות בתפקידים "נחשבים" אז יותר מהן "יחלחלו" למעלה לדרגות הבכירות, ולכן כדאי להתאמץ על השילוב ביחידות הקרביות. לדעת שורש, זו גישה שגויה ואף מזיקה, בהיותה ממוקדת בכיוון לא נכון. ממילא כנראה לא יהיו לוחמות רבות מאוד, מסיבות פיזיולוגיות וחברתיות. במקום זאת, מציעה שורש להתמקד בחסמים המונעים התקדמות של קצינות. בפרט, היא מצביעה על ההרגל המחשבתי לפיו קצינים בכירים חייבים עבר קרבי. היא מסכימה שסביר לצפות לעבר קרבי מהרמטכ"ל, אך יש המון תפקידי אלוף ותת־אלוף שאין להם קשר ישיר לקרביות, ואין סיבה לדרוש עבר קרבי עבורן. 
קישורים
ראיון ב-TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

למה אתן הולכות בקטנות? 743498
למה ארגוני הנשים לא מבקשות את המובן מאליו שזה ייצוג שוויני 50:50 בכנסת שהיא הרשות המחוקקת ‏1 שמייצגת את אזרחיות המדינה ביחס הנכון והטבעי ומתעקשות שוונדר וומן תהיה תמיד אישה?

לא בטוח שרמטכלית או מפקדת פיקוד מרכז תעצים את הנשים בישראל מראשת ממשלה דומיננטית וברורה.
_______
1 ועל הדרך פותר בעיות שורשיות במפלגות החרדיות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים