רכישת ענק בתחום הריצוף והאבחון הגנטי; חשש לפגיעה בתחרות 4086
Illumina היא החברה הגדולה בעולם העוסקת בריצוף גנטי. בארה"ב היא מחזיקה ב-‏90% מהשוק למכונות ריצוף. בין השאר, המדענים הסיניים שריצפו לראשונה את גנום הקורונה השתמשו במכונות שהיא מייצרת.

לאחרונה רכשה "אילומינה" את Grail, מייד לאחר שהאחרונה החלה לשווק בארה"ב ערכה לאבחון 50 סוגי סרטן, באמצעות ריצוף גנטי המבוצע על דגימת דם. החזון של "גרייל", ושל חברות אחרות בתחום, הוא שסרטן יאובחן באופן גנטי עוד לפני הופעת הסימפטומים.

"גרייל" היא חברה בת של "אילומינה", והתפצלה ממנה ב-‏2016, כך שמדובר ברכישה חוזרת. סכום הקנייה הוא 7 מיליארד דולר. החברה הבת היא פרי מאמץ מחקרי של ד"ר מרדית הולקס מילר שעבדה ב"אילומינה", ודחפה את הרעיון שבבסיס הטכנולוגיה של "גרייל", תחילה נגד עמדת מנהליה. היא פרשה לגמלאות, ובתה טוענת כעת כי היא לא קיבלה ועדיין לא מקבלת קרדיט הולם מ"אילומינה", וגם לא בונוס - מה שאופייני, לדברי הבת, להתייחסות למדעניות נשים.

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) מנעה בשנה שעברה מ"אילומינה" לקנות חברה אחרת לריצוף גנטי, בטענה לפגיעה בתחרות. הנציבות האירופית המקבילה (EC) ניסתה למנוע את העסקה הנוכחית, אך "אילומינה" השלימה את הרכישה לפני שהנציבות האירופית השלימה את הבדיקה. כעת החל הליך משפטי בין הנציבות ל"אילומינה" בלוקסמבורג. החשש נובע מכך שהשיטה של "גרייל" ודומותיה משתמשת במכונות ריצוף כמו של "אילומינה". בזכות שליטתה של "אילומינה" היא תוכל לגבות מחירים גבוהים יותר ממתחרותיה של "גרייל".
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים