ענקית הקמעונות העולמית קארפור נכנסת לישראל 4120
קארפור (Carrefour) היא חברה המחזיקה 14,000 חנויות ב-‏40 מדינות, ומחזור המכירות שלה 80 מיליארד יורו. היא חתמה על מזכר הבנות עם "אלקטרה צריכה", שמחזיקה ב-‏35.5% מהבעלות על רשת מגה־יינות ביתן, כאשר 15% נוספים הם בבעלות הפניקס. לפי המזכר, סניפי מגה־ביתן ימותגו מחדש כ"קארפור". זו הפעם הראשונה שקמעונאית מזון בינלאומית גדולה נכנסת לישראל.

במקביל מנהלת אלקטרה מגעים עם חברת משלוחי המכולת "קוויק" (Quik) להקמת מיזם משותף, שאלקטרה תחזיק בו 51%. הוא ישמש כזרוע אונליין של מגה־ביתן־קארפור. זהו ניסיון להתחרות בדומיננטיות של "שופרסל" בשוק משלוחי המכולת אונליין. לפי פרסומים מהתקופה האחרונה שופרסל מחזיקה ב-‏70% משוק זה - 3 מיליארד שקלים ב-‏2020 (לעומת 127 מיליון לקוויק ו-‏200 מיליון למגה־ביתן באונליין). עד כה פעלה "קוויק" כאתר אונליין ואחראית על משלוחים, כאשר המוצרים עצמם מגיעים ממרכולים פיזיים ברחבי הארץ ש"קוויק" משתפת פעולה איתם.

אסא ששון מעריך ב-TheMarker כי קארפור שואפת להתחרות בהיבטים של מגוון, חווית קנייה ונוחות אונליין, ולאו דווקא מחירים זולים.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מאכזב 747262
"לאו דווקא מחירים זולים"? חבל. חשבתי שיתרון הגודל שלהם יתבטא דווקא במחיר כי יתאפשר להם יבוא מקביל במחירי בסיס נמוכים. שרות טוב אפשר לקבל כבר היום בסופרים יקרים יחסית כמו שפע טעמים, AMPM וכאלה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים