4123
המאמר המלא פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

747656
אכן. מרגע שתפסנו דבר מה באופן מסוים קשה לנו לשנות את תפיסתנו. יש לנו את הטיית האישוש ש''עוזרת'' לנו רק לקבע את תפיסתנו הקיימת עמוק יותר.

כל פריט מידע חדש בנוגע למשהו שיש לנו תפיסה קיימת לגביו, נסובב אותו כך שיתאים לתצרף הקיים אצלנו, ואם הוא עדיין לא מתאים- בדרך כלל נעדיף לזרוק אותו הצידה מאשר לשנות את התפיסה הכללית.

נדרשת הצטברות של מסה גדולה של חתיכות לא מתאימות כדי שנפרק את הפאזל שבנינו וננסה להרכיב חדש עם החתיכות שלא התאימו.

אנחנו אוהבים את תמונת העולם שלנו יציבה ומסודרת. שינוי מהותי בתמונת העולם כרוך לעתים קרובות במשבר אישי, בין אם כקטליזטור ובין אם כתוצאה.
מבט מעמיק 747867
(שמעון חזר לאייל, איזה כיף!)

אכן, עכשיו הבנתי גם אני כמה פרטים לא ראיתי בציור הזה.

גם כשראיתי אותו במציאות, בלובר, תשומת-הלב שלי היתה בעיקר בקהל, שהיה מופע בפני עצמו.

ציור הרקע במונה ליזה הוא עדין מאוד, לא מודגש, כמו בצילום "בוקה" כמעט, אבל עדיין הפרטים קיימים בו. צריך אבל ממש לרצות לראות אותם, כי העין מתמקדת כמובן בדמות האישה. השאלה המעניינת היא האם התופעה הזו - של פרטי רקע שלא שמים לב אליהם אם לא מתאמצים, ואם כן אז הם בהחלט שווים את המאמץ - מיוחדת לתמונה הזו, או שהיא קיימת בתמונות איכותיות רבות אחרות.
מבט מעמיק 747868
איני ערב למידע וזכרוני אינו בשיאו בימים אלו, אבל חושבני שבסדרה על ליאונרדו, שראיתי לפני שנים, נאמר שמדובר בסקיצות של נוף אמיתי מסביבות פיזה אאז''ן. ליאונרדו שהיה בין היתר גם מהנדס מים שחקר את הפיזיקה והזרימה של מים. הוא רשם במחברותיו רישומים של מים זורמים והללו מצאו את דרכם לרקע תמונתה של אשת הסוחר הצעירה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים