ניצחון למקרון בבחירות לנשיאות צרפת, הישג שיא ללה-פן 4127
הבחירות לנשיאות בצרפת הסתיימו בניצחונו של הנשיא המכהן עמנואל מקרון. הוא זכה ב-‏58.5% מהקולות, לעומת 41.5% למארין לה־פן, נציגת הימין הקיצוני. זו התמיכה הגבוהה ביותר שהגיע אליה עד כה מועמד ימין קיצוני. בפרט, ההפרש קטן יותר מזה שבו ניצח מקרון את לה־פן לפני חמש שנים. לה־פן הבטיחה להישאר בפוליטיקה ולהתמודד שוב בעתיד.

מקרון קיבל קולות רבים של בוחרים שהיו מאוד לא מרוצים ממנו, אך חששו עוד יותר מניצחון של הימין הקיצוני. מנגד, לה־פן קיבלה קולות רבים שבסיבוב הראשון ניתנו לז'אן לוק מלנשון, מועמד השמאל הקיצוני. 
קישורים
euronews
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שתי אנקדוטות 747869
1. אהבתי מאוד את האילוסטרציה בתמונת השער של האקונומיסט (ללא קשר לדעתי, בדומה לחיבתי ל-"שלום זו רמה אחרת" ו-"חברון מאז ולתמיד").
2. בחוגי הפסיכואנליסטים בצרפת התבדחו שהסיבוב השני הוא בין מי שהרג את אביו לבין מי שנשא את אמו, כאשר הכוונה למארין לה-פן שירשה את המפלגה שהקים אביה והדיחה אותו ממנה, ומקרון שנשא את מי שיכלה להיות אמו.
שתי אנקדוטות 747935
בטרם רצח האב,הבן נושא את אימו. לפחות יש לנו תחזית.
רישי סונאק 753006
ומעבר לתעלה, נראה לי שהמערכת הפוליטית הבריטית בחרה סוף סוף נכון‏1 , אחרי שמיצתה את כל האפשרויות האחרות.

____________
1 ידע שטחי 50 שקל- קראתי את ערך הויקיפדיה שלו בעברית.
רישי סונאק 753034
שמח מאוד על המינוי (גם במקרה שלי זה על סמך ידע שטחי - אם שמעתי עליו עד אתמול זה לא הותיר מספיק רושם בשביל גם לזכור את שמו).
אבל בכל זאת סקרן לדעת - מה היו התגובות אילו בחור עשיר ולבנבן ממוצא אנגלי היה מתמנה לראש ממשלת הודו?
רישי סונאק 753036
בחורה עשירה ולבנבנה ממוצע איטלקי‏1 כמעט והתמנתה לראש ממשלת הודו. אגב, מעניין אם הסקרנות שלך היא בקשר למוצע או לצבע? (משום שקדם לו בחור ממוצע טורקי)

1 סוניה גנדי [ויקיפדיה].
רישי סונאק 753039
יפה, לא הכרתי את הסיפור. נראה שהגברת היא אישיות מרשימה מאוד.
בנוגע לשאלה שלך, מה שמפריע לי הוא לא בהכרח מוצא או צבע אלא הדרך השטחית (לכאורה‏1) בה דעת הקהל משלימה פרטים על פי דיעות קדומות והשקפת עולם כללית. השמועה אומרת שיש ניסוי בו אנשים הצליחו לנחש תוצאות בחירות בארצות זרות שעליהם לא ידעו כמעט דבר רק על סמך צילום בודד של המועמדים. במקרה הספציפי הזה יש (לי, לפחות) אהדה אוטמטית לסינדרלה ההודי שבא ממשפחה ענייה והצליח - בחריצות, כישרון, נועם הליכות, וכנגד כל הסיכויים - לפלס את דרכו ממלצר זוטר לתפקיד הרם ביותר בדאונינג 10. הבעיה היא שכמעט כל הסיפור הזה מורכב מפרטים מומצאים שהשלמתיבראשי לחתיכות הפאזל המועטות מאוד שהובאו לי כנתון (בעיקר שהוא ממוצא הודי. נראה שאת סיפור עבודתו כמלצר בצעירותו המדיה מביאה לנו רק כדי לתמוך בתדמית המתאימה לעובדה הקודמת ואלמלא היה כזה לא היו טורחים לציין את זה. לכן זאת עובדה מוטה שבן אדם רציונלי‏2 צריך להתעלם ממנה)
ֿ

___
1. לכאורה - כי זאת ההתרשמות שלי משיחות עם אנשים בנושאים שונים. לא מכיר מחקרים בנושא.
2. היפוטתי, כמובן. אין בנמצא אנשים רציונאלים.
רישי סונאק 753042
מעניין. אותי דווקא הניצחון של טראס הפתיע הרבה יותר. גם בגלל שהיא היתה הרבה פחות בכירה מסונאק (עד שהתפוצץ הסיפור של תשלום המיסים של אישתו, היה ברור לכולם שהוא מספר 2 במפלגה), גם בגלל שהוא תמך בברקסיט והיא התנגדה, גם בגלל שהיא באה מ"מוצא שמאלני"‏1 והוא מ"מוצע שמרני"‏2, גם בגלל שהיא נשמעת כמו ילדה מפגרת והוא אדם מאד חכם, וגם בגלל שהיה ברור שהיא נמצאת בקצה הלא שפוי של המפלגה השמרנית. זה בערך כמו שמיכאלי תעמוד בראש העבודה, או שטראמפ יעמוד בראש המפלגה הרפובליקאית... אבל כנראה ההחלטה שלו להתפטר מהממשלה של ג'ונסון הכעיסה יותר מידי חברי מפלגה שמרנים. המפלגה השמרנית מינתה הרבה שרים בכירים לא לבנים בעשור האחרון (אני חושב שמשמעותית יותר מממשלות הצללים של הלייבור).

1 היא היתה חברה במפלגה הליברלית-דמוקרטית.
2 אני לא מכיר אישית הרבה אנשים שאומרים בגלוי שהם מצביעים למפלגה השמרנית, אבל כולם, בלי יוצא מהכלל, דור שני למהגרים ממוצע הודי (הינדי) מהמעמד הבינוני ומעלה.
רישי סונאק 753047
ממה שהבנתי (ערוץ בלומברג) אם תהיה לבוחרים טינה כלפיו זה בגלל שהוא עשיר ולא בגלל צבע העור שלו.
מסתבר שבאנגליה זה ההיפך מאשר בארה''ב- עבור ראשי מדינה להיות עשיר זה חסרון ולא יתרון.
רישי סונאק 753049
שמעתי עכשיו חלקים מהנאום שלו בשידור חי. הוא מדבר יפה. מצא חן בעיני.
מצד שני גם אובמה ידע לדבר מאוד יפה. הכי יפה ששמעתי, אפילו יותר יפה מביבי.
רישי סונאק 753058
רציתי להוסיף 2 דברים
א. סונאק(?) אינו עשיר. הוא עשיר מאד מאד.
ב. יש עוד מישהו בישראל שיודע לדבר יפה וזה לפיד. שמעת את נאומו באו"ם? לטעמי הוא נואם יותר טוב מניתאי. ניתאי רהוט באנגלית ומעודכן בעברית, אבל הוא להוט מדי, יש לו טון קבוע של התנשאות וזלזול והגימיקים שקופים ורבים מדי.
רישי סונאק 753065
כן. נאום איפה הכסף היה ממש מוצלח והוא לא ירד משם ברמה. אבל ללפיד אני מאמין עוד פחות מאשר לנתניהו. אני פשוט זוכר טוב מדי את ב. מיכאל. כשאובמה דיבר זה ממש היה מרגש, אבל תכלס, בדיוק כמו אצל השניים הראשונים, דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.
רישי סונאק 753068
א1. סונאק עצמו אינו עשיר מאוד מאוד, אישתו עשירה מאוד מאוד.
א1(א). אישתו היא הבת של מייסד אינפוסיס טכנולוגיות, ועיקר ההון שלה מגיע מאחזקה במניות החברה בשווי של כ-‏900 מיליון דולר‏1.

__
מעניין לציין שלפני כחצי שנה תייגו את כ"אישתו של סונאק עשירה יותר מהמלכה". זה הפך ל"סונאק עשיר יותר מהמלך" אחרי המינוי.
רישי סונאק 753078
סילבן שלום כזה
ברכות לאיטליה 753037
רגע של גאווה, אחרי כמעט שנתיים יש במדינות המפותחות ממשלה יותר מביכה מהבריטית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים