ארגון הבריאות העולמי: מצב חירום בשל מגפת אבעבועות הקוף 4146
ארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז אתמול (שבת) על "מצב חירום כלל־עולמי" בשל התפשטות מחלת אבעבועות הקוף.

לדברי טדרוס אדהנום גברייזוס, יו"ר הארגון, הנגיף הגורם למחלה נמצא עד היום אצל יותר מ-‏16,000 מטופלים בלמעלה מ-‏70 מדינות. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב דיווח כי מתחילת השנה מתו מהמחלה יותר מ-‏70 חולים באפריקה, שם מתפשט וריאנט מסוכן יותר של הנגיף. לדברי משרד הבריאות בארץ, עד ל-‏21 ביולי אובחנו בישראל 105 נשאים של נגיף.

דרכי ההתפשטות של הנגיף כוללות כפי הנראה מגע ישיר עם אדם חולה, לרבות יחסי מין; מגע עם מצעים או בגדים של אדם חולה; חשיפה לרסיסי רוק של חולה ממרחק קרוב; נשיכה או שריטה של חיה נגועה; ואכילת בשר נגוע. ד"ר רוסאמונד לואיס, מומחית לאבעבועות הקוף ב-WHO, אמרה כי כ-‏99% מכל מקרי ההדבקה שהתגלו מחוץ לאפריקה הם של גברים, וכי 98% ממקרים אלה הם של גברים שקיימו יחסי מין עם גברים.

משרד הבריאות הישראלי חתם על הסכם לרכישת 2,000 חיסונים למחלה, המספיקים ל-‏1,000 בני אדם, והודיע כי ההסכם יורחב בשבועות הקרובים ל-‏10,000 מנות. לדברי המשרד, "מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסיה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור על ידי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים."
קישורים
ארגון הבריאות העולמי הכריז: מצב חירום בעקבות התפשטות נגיף אבעבועות הקוף - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  97% מהמקרים הם של גברים הומוסקסואלים? • רטקסס
  ללא כותרת • ידידיה • 7 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים