ברק חוזר 433
אתמול (ה') הודיעו ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון וראש הממשלה היוצא אהוד ברק על הקמת ממשלת אחדות. על-פי ההסכמה שהושגה ביניהם, יכהן אהוד ברק כשר הבטחון בממשלת שרון, ושמעון פרס יקבל את תיק החוץ.

ביקורת רבה נמתחה אתמול והיום על אהוד ברק בעקבות ה''זיגזג'' הפוליטי שלו. כזכור, בליל הבחירות הודיע אהוד ברק כי הוא עוזב את העשייה הפוליטית לתקופה מסויימת.
קישורים
ההחלטה - מתוך הארץ
חלוקת התיקים - מתוך Ynet
הביקורת - מתוך מעריב
רמון לא יצטרף לממשלה - מתוך מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ובפרפראזה על המשפט הנודע: 17054
מי שלא רצה אותו בתור ראש ממשלה - יקבל אותו בתור שר בטחון
17057
כמו שהגהתי במקום אחר -
שרון וברק הסכימו על צוות דואלי (שניהם) שיחליט מהם הנושאים
שיובאו בפני הממשלה .

מן הממשלה המורחבת של ברק (צעד שהיה מסוכן כשלעצמו) לממשלה
סופר מורחבת של שרון שלמעשה תהיה נשלטת על ידי שני אנשים - האם
זו דואוקטטורה (על פי טלמון)?

דבר אחד ברור שיש כאן ישום מדוקדק של חוק פרקינסון בנוגע להתרחבותם
של גופים והנקודה האריתמתית בה הם מולידים גוף-על מצומצם יותר.

לענינו של דבר, עד כמה שדרכו של ברק היתה מקובלת עלי בעקרון (בהסתייגיויות ולפחות עד קמפ-דייויד) הרי שההיבריס הכפול שהוא מפגין עכשיו מקומם.

גם הטענה שחייבים אחדות למען המדינה, ובמשתמע - בלעדי מתרבות הסכנות
ואני אציל את המדינה. וגם הרעיון שצריך לרסן את שרון והליכוד. נראה שהלך הרוח של המערך הישן שהופגן בקריאתו של יצחק בן-אהרון לאחר נצחון בגין ב 77 "הלכה לנו המדינה" עדיין שורר בקרבם של ברק ופרס.

הדמוקרטיה נתנה קולה לליכוד והדמוקרטיה זקוקה למיגוון קולות, הינו לפוזיציה ולאופוזיציה ולליכוד, אם כל התנגדותי ל]חוסר[ דרכו המדינית, יש יכולת ולדיטימציה לא שונה משל העבודה.

הפרוסטיטוציה שברק מפגין במסווה כפול של טובת המדינה וריסון הליכוד מובילה למדרון חלקלק ביותר.

ולא עמדתי כלל על הסיכונים המפלגתיים-פוליטיים שיעמדו בפני העבודה.
מה מחולל את הזיגזגים של ברק? 17058
כידוע, לכל מחולל (גנרטור) יש שני קטבים, פלוס ומינוס, אצל ברק האחד זה ''השכל'' והאחר הוא ''הרגש''. אצלו תמיד השכל והרגש מנוגדים -כאילו יש בכך מעין הכרח מטפיסי - השכל שלו אומר א' ואילו הרגש שלו אומר ב'. המתח בין הקטבים האלה הוא מחולל הזיגזגים. הרגש שלו (זיג) אמר לו שצריך לפרוש ואילו השכל שלו (זג) מודיע לו כעת שעליו להשאר, והופ, יש לנו עוד זיג-זג.
''שלא ייגמר לעולם...'' 17115
בבחירות שהיו רק לפני 11 ימים, נרשם אי-אמון ברור במדיניותו של אהוד ברק.
לפי הבנתי, אי-אמון זה כולל גם את המצב הביטחוני ואת טיפולו של ברק בעניין. לכן, אין זה ראוי כלל ועיקר שמר ברק ימשיך לכהן כשר הביטחון.
יתרה מכך, כדברי השר בן-עמי הציבור בחר שהעבודה תהיה באופוזיציה - הוא לא בחר שאנשי המפלגה ימשיכו לתפוס תפקידי מפתח בממשלה. בממשלת האחדות, העבודה לא תוכל להיות אלטרנטיבה לליכוד בבחירות הבאות.
מה לא מובן? 17122
ברק נשאר נאמן לדרכו - דרך הזיגזג.
הממ 17160
אני מניח שמצביעי ברק מרגישים די טיפשים עכשיו.

מה זה אומר על האיש שאמר שאריאל שרון הוא אסון ושהוא יוביל אותנו למלחמה, שהפיץ כרזות המציעות להכין מקלטים, יום אחרי הבחירות - יחליט כל אחד בעצמו.
הממ 17182
אני עדיין מחכה במתח רב לראות אם התסריטים שהקרינו בטלוויזיה יתממשו...
הממ 17184
הם כנראה היו צריכים לקרוא את התחזית שלי יומיים אחרי "ההתפטרות"

"צפירת ארגעה אפשרית בהחלט למקונני ברק:
הנוכל המקיוויאלי תכף מזגזג חזרה.."
לא רק מצביעי ברק! 17249
מה זאת אומרת מצביעי ברק מרגישים די טיפשים עכשיו? אתה טוען שמצביעי שרון לא מרגישים טיפשים? הרי הם צריכים להרגיש פי 2 יותר טיפשים ממצביעי ברק, המועמד שהם בחרו בו מונע מהם מלקבל את התוצאה הרצויה שבגללה הצביעו לו, הדחת ברק ממוקדי הכוח השלטונים בגלל כשלונו והאכזבה ממנו.
יוצא מפה שמי שהצביע ברק קיבל את ברק כשר בטחון ואם הוא לא הבין את זה עד עכשיו גילה שלברק אין חוד שידרה. לעומט זאת מי שהצביע שרון כי התאכזב מברק ורצה לא לראות אותו יותר קיבל את ברק כשר בטחון.

כל האזרחים צריכים להרגיש מטפשים מהבחירות האחרונות, אלה שלא הצביעו בגלל חוסר מימוש זכותם להשפיע, אלה ששמו פתק לבן בגלל חוסר המשמעות שבמעשה, ואלה שצביעו בגלל המועמדים הדפוקים. אבל אם אתה אומר שמצביעי ברק צריכים להרגיש מטופשים בגלל מינוי ברק, אז על ידי השוואה פשוטה מצביעי שרון צריכים להרגיש יותר רע לגבי נקודה זו לפחות.
Stupid is as stupid does 17281
מי שעשוי להרגיש טיפש הוא מי שחשב שהתוצאות של היבחרו של שרון לראשות הממשלה תהיינה שונות מהתוצאות עד כה. על כוונתו של שרון לקרוא למפלגת העבודה להצטרף לממשלתו ולאהוד ברק לכהן כסגנו וכשר הבטחון בממשלתו ניתן היה ללמוד (כמה מפתיע, שלא לומר א-בילינסקיאני!) מדבריו של אחד, אריאל שרון, במהלך השבועות שקדמו לבחירות. כל מצביע שסבר (ולא בטיפשות) כי אם שרון ייבחר כך יעשה, יכול היה להצביע כדי לקדם את האפשרות הזו (ע"י בחירה בשרון) או כדי לעכבה (ע"י הצבעה לברק). אין שום סיבה להרגיש טיפש, אלא אם הצבעת (או פעלת באופן אחר) שלא על מנת לקדם את התוצאה המועדפת בעיניך.
פרו-בילינסקיאני 17283
למה א-בילינסקיאני? אני כבר אז (הייתי אז במילואים אני חושב) הבנתי שהוא מנסה בכוח לדחוף לממשלת אחדות ומנסה לסנדל עצמו ולמנוע הקמתה של ממשלה צרה (אני חושב שטל כהן יעיד). כמובן שתוצאות הבחירות היו קצת קשות מבחינתו עקב ההפרש הגדול ואורך הסכינים, נחכה ונראה מה מאזן הכוחות במפלגת העבודה בימים הקרובים. ואגב, כדי לקדם את ממשלת האחדות היה על המצביע האינטיליגנטי הפוטנציאלי להצביע לברק ולא לשרון כדי לקצץ קצת מאורך הסכינים (מה שחייב את ברק לעשות תרגיל נאצר-ביבי, מי ששכח נאצר עשה תרגיל דומה מיד לאחר מלחמת 67).
פרו-בילינסקיאני 17291
הרי ברור לך ששמך הוזכר בתגובתי רק למקרה שאתה לא עוקב אחרי הדיון הזה ממילא, ותגיע אליו רק דרך החיפוש התקופתי שאתה עורך אחר תגובות שהשם שלך מוזכר בהן...

לגבי הסיפא של דבריך - אינני יודע כיצד אמור לנהוג מישהו שמעוניין לא רק לקדם את אחת התוצאות מבין השתיים אלא גם את פרטי התוצאה (יחסי-הכוחות)... הרי אם כל אלה שחושבים כמו המצביע האינטליגנטי הפוטנציאלי שלך יצביעו "ברק", הם עוד עשויים לעשות overshoot, ולהביא לבחירתו של ברק. ייתכן שהוא צריך להשתמש ב"אסטרטגיה מעורבת", כפי שזה נקרא בתורת המשחקים. זכורני איזה "ערב חדש" מלפני שנים (עוד לפני הבחירה הישירה) בו פרופסור אחד הציע למצביע הנבוך ליטול כשהוא מאחורי הפרגוד כמה פתקים, שיחסי הכוחות ביניהם הם יחסי-הכוחות הרצויים לו בכנסת, ואז לבחור באחד מהם באקראי (מאחורי הגב, נגיד) ולשלשלו לקלפי. לרגישים מומלץ להשמיד את יתרת הפתקים, כך שלעולם לא ידעו מה היתה הצבעתם.
אני לא עורך חיפוש כזה... 17294
...אני פשוט עוקב ממש טוב אחרי מה שקורה באייל.

ולגבי הסייפא, אמרתי "אינטיליגנטי", כמה כאלו אתה מכיר?
אני לא עורך חיפוש כזה... 17323
לא יודע כמה אני מכיר, אבל אתה, לטענתך, מכיר לפחות 120.
לא רק מצביעי ברק! 17469
שרון הצהיר כל הזמן כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי להקים ממשלת אחדות לאומית עם ברק כשר ביטחון.
מהבחינה הזאת, מצביעי שרון לא אמורים להרגיש מטומטמים.
הממ 17302
אולי דווקא מי שלא הצביע ברק, וכך מנע את נצחונו, הוא מי שצריך להרגיש די טיפש. אם הוא בחר פתק לבן - משום שלא רצה לא את זה ולא את זה - קיבל את שניהם (בתוספת פרס במבצע חד פעמי), ואם הוא בחר בשרון - משום שחשב שברק הוא כישלון בטחוני ופרס כישלון מדיני - קיבל את ברק כשר ביטחון ופרס כשר חוץ.
ברק מנע את ממשלת האחדות כל הזמן שהיה ראש ממשלה, והרי אם הוא היה רוצה הוא היה מקים ממשלת אחדות ללא בחירות.
עכשיו ברק, וחבריו ''נצי העבודה'', הסיקו את המסקנה ההגיונית (השמאל לא יביא שלטון) ועקב כך רצים ימינה (כצפוי).
ד''ר ברק ומיסטר אהוד 17221
מסתבר כי 'החייל המעוטר ביותר' ברחבי מדינת ישראל הינו סכיזואיד פוליטי מוחלט, בעל אישיות אמביוולנטית כפייתית אמיתית.

אוי לעם שאלו הם גיבוריו, ואבוי לעם שאלו הם אויביו.

א. מאן
ד''ר ברק ומיסטר אהוד 17234
אינני מופתע כלל מהאימפוטנטיות הפוליטית של ברק. כחייל המעוטר ביותר בתולדות המדינה היה עליו להיות טקטיקן טוב, המוציא לפועל פקודות שניתנו לו בצורה הטובה ביותר.

אבל מנהיג מדינה צריך להיות אסטרטג מרחיק ראות. במקום זאת נראה ברק כעלה נידף לכל רוח. אומרים לו שצריך לסגת? בסדר. להזהיר מפני תגובה חריפה? אין בעיה. בוא והצטרף לממשלת אחדות? ודאי. אבל להחליט בעצמו על מדיניות? להיות עצמאי? הרי אלו תכונות המדוכאות על ידי צה"ל.

ברק הוא כבש מצטיין, שנכשל בתפקידו ככלב רועים. בקיצור, אלכס, לא להיכנס לפניקה. התסריט הזה צפוי. כשתתפוגג הילת הגיבורים של הגנרלים, יבחר העם מנהיגים נורמליים.
ד''ר ברק ומיסטר אהוד 17269
(אזהרה: הומור שחור, לחסונים ברוחם בלבד)
מישהו העיר פעם, שהשלטון הישראלי, אם מתעלמים מהבחירות, נראה כמו זה של רפובליקת בננות.
אם נתחיל רק משמיר, אז הטרוריסט לשעבר הודח ע"י הרמטכ"ל לשעבר, שנרצח והוחלף בחייל קומנדו לשעבר, שהודח ע"י מפקדו ורמטכ"ל נוסף לשעבר, שלבסוף הודח ע"י גנרל.
ד''ר ברק ומיסטר אהוד 17373
לא רק פוליטי, הבן אדם מופרע טוטאלי.
לפיכך, גנרלים, ובמיוחד יוצאי יחידות עילית
חייבים לשבת בבית והינות מהפנסיה. היא שמנה ומספקת. פוליטיקה זה רק לפוליטיקאים, למי שבמשך עשרות שנים, וכחלק מאישיותם טבוע הדיון, ראיית כל האינטרסים של האחר וניווט בינהם. לא גנרלים, לא אנשי יחידות מיוחדות, אנשים יקרים, אבל עם כישורים ליחידות עילית לא לעיסוק באנשים, מה להם ולזה? זה שפיקדו על חיילים? מה בן זה להבנת אנשים, צרכים ורצונות? כמעט כלום.
והזיגזג האחרון... 17723
מה לנו כי נלין?
ברק הוא כמו ברק:
יורד מהשמיים לארץ ועושה זאת בזיגזג.
(ונשאר רק לקוות שאחריו לא יבוא רעם המלחמה).

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים