בחברון צריך 476
לכבוש את אבו-סנינה 30 27%
לפנות את המתנחלים 41 37%
להוציא את צה''ל, שיעשו מה שבא להם שם 14 13%
להשאיר את המצב כפי שהוא 8 7%
להפציץ את העיר על כל יושביה 1 1%
בחומר רדיואקטיבי, אם אפשר 18 16%

112 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

Voted the gag-option 20282
I don't like any of these options. Although I would love to get those gits out of there, it will be a strategic faux pas at this time. It will merely further convince the Palestinians that they can get whatever they want from us, by using force. On the other hand, conquering Abu Sneina will convince the Settlers that they can whatever _they_ want of us, if they act enough like asses and attack our own military.

If you ask me, we should forcibly remove all children from that location, until it becomes safe to return them. It's all fine and dandy for the adults to be suicides, but I don't think their children should suffer.
איזה אופציית בדיחה? 20284
רציני לגמרי. היו דיבורים על אורניום מדולל, לא?

ואני שואל - למה מדולל?
איזה אופציית בדיחה? 20287
I had thought that this was the omnipresent gag-option. Oh, dear.
זו דעתך?! 20638
אתה באמת בעד שימוש באורניום?!
עראפת היה זה שטען שאנו משתמשים באורניום מדולל... הוא לקח את הרעיון מהכדורים החיים שחלקם הפנימי הוא לעיתים אורניום מדולל.
Voted the gag-option 20307
תיארת את המצב כמלכוד שבו נמצאת ישראל, אך הדבר אינו כך. איני חושב שקיימת דילמה באשר לאיזה מצב טוב יותר - השתכנעות של הפלשתינים בדבר צדקתם וצדקת הדרך בה הם נוקטים, או השתכנעותם של המתנחלים בצדקת דרכם.

גם אם אינך תומך בלב שלם (או בכלל) במתנחלים ומבקר בצורה זו או אחרת את דרך מאבקם - ברור כשמש שכאזרחים במדינתך, חשיבות האינטרסים שלהם עולה בהרבה על חשיבות האינטרסים של האוייב.
Voted the gag-option 20372
The enemy's interests are of no interest to my. The interest of the State of Israel, as I see it, is not to be forced to use disproportionate forces, just to protect some fringe lunatics, which, by the way, take every opportunity to clash with said forces. Do you know that many Israeli soldiers would rather AWOL and go to military prison than continue serving in Hebron?
תרגום בבקשה 20639
מהן ראשי התיבות AWOL?
תרגום בבקשה 20642
Absent without leave.

לבלוע או להקיא? 20315
בהחלט תיארת מצב שכבר מזמן אני טוען שהפך את המיתנחלים לבני ערובה. בני ערובה לאידיאולוגיה הרנאית שלהם אך גם בני ערובה לכל ממשלות ישראל שהישמשו בהם, במודע או שלא במודע, כחיילי דמי במשחק מכור מראש.
Voted the gag-option 20333
ולמי *אתה* מתכוון כשאתה כותב "אנחנו" (במקור: "us")? יוסי גורביץ ואתה? גיבוריו של אורסון וולס? פועלי כל העולם? השימוש בכינויי גוף בלשון רבים יוצר עמימות לא-קונסטרוקטיבית, לטעמי. מדוע לא לכתוב על מי מדובר?
Voted the gag-option 20373
Forgive me for thinking of the State of Israel as some kind of collective which I am a part of.
Voted the gag-option 20376
אתה כמובן יכול, רשאי, ואף עלול לחשוב כי אתה חלק מהמדינה (מן הסתם, בתוקף היותך האזרח *הישראלי* קיין), ועדיין "מדינת ישראל" איננה "אנחנו", גם כש"אנחנו" פירושו כל אזרחי המדינה (חלקם, אגב, מתנחלים בחברון). האבחנה הזו חשובה או רצויה, לדעתי, מכיוון שלקבוצה אליה התייחסת כ"אנחנו", אין רצונות או מטרות או העדפות או מדיניות אחידה, בעוד שלמדינה יכולות להיות כאלה. המתנחלים (תת-קבוצה של "אנחנו") לא יכולים לקבל דבר מ"איתנו". הם יכולים לקבל דברים מהמדינה.
Voted the gag-option 20463
Though I had meant what I had said as sarcasm, please reparse it as an honest apology.
Voted the gag-option 20468
ממש אין צורך להתנצל. לא נפגעתי. רק רמזתי, ואחר כך הערתי בפירוט על ההבדל בין ''אנחנו'', תהא משמעותה אשר תהא, לבין ''מדינת ישראל''. אבל מבחינתנו - אתם יכולים להמשיך להתבטא איך שתרצו.
סטנד-אפ-קומדי, הסקר הזה. 20320
בד"כ ישנן כ-‏4 אפשרויות מה"קל" ל"כבד" ועוד בדיחה.
הפעם יש את האופציה הקלה ביותר, הכבדה ביותר, ועוד 3 בדיחות.

נראה לי שרוב האנשים שבחרו בפינוי המתנחלים, התכוונו שהם מראש לא היו צריכים להתנחל שם, אך לא מתכוונים שצריך לפנותם בעיתוי הזה, צעד שיש בו השלכות קשות ביותר לטווח הארוך.
20332
בין האופציות הרציניות, חסרה אחת. לא בטוח שהייתי מצביע בשבילה, בוודאי לא בלב שלם, אבל מעניין להרהר מדוע היא חסרה.

מדובר באופציה של "ללכת עם" הממשלה: להשאיר את המתנחלים מצד אחד, ולנסות מצד שני ככל האפשר למנוע פיצוץ. לא לפנות ולא לכבוש, רק לאיים, להפציץ מפקדה-שתיים, להתנקש בפעיל-שניים, כאלה.

לפרטים, מאמרו של ערן:
דיון 356

שמתייחס אמנם למדיניותו ברק, אבל (כפי שאפשר היה לחזות מתוך ניתוחיו) נראה שמאפיין גם את שרון.
ממש כך. 20345
...ולמינה צמח זה לא היה קורה. סקר לא אמור להיות בצבע של זה שחיבר אותו.
ממש כך. 20358
אם הסקר היה בצבע שלי, לא הייתה האפשרות הראשונה שם. באמת, גילית - לקבל ביקורת זה דבר אחד (אנחנו מאוד אוהבים ביקורת, זה עוזר לנו להשתפר), אבל לקבל עלבונות אישיים זה דבר אחר לגמרי, ואני חושב שאפשר להמנע ממנו.
אני לא חושב שאי פעם קיבלת מאיתנו יחס לא הוגן שמראה על ה''צבע'' שלנו.
עלבון אישי? 20359
או עולם מטפורות קצת בעייתי.
דובי אני מצטערת, זו היתה צורת התבטאות שממש ממש לא תיכננה להיות עלבון (אני מניחה שהרבה עלבונות התחילו כך). בשם הזכות להזדמנות שניה, אני רוצה לנסח מחדש:
ממש כך! 20360
שמתם לב שיש פה אופציה אחת לטובת המתנחלים בחברון, ועוד שלוש שההבדל ביניהן מסתכם ב"לפוצץ את כולם" או "שיהרגו אחד את השני"?
האם ייתכן שיש עוד אפשרויות חוץ מלכבוש את אבו-סנינה שישרתו, לא עלינו, את טובת הציבור היהודי בחברון? למשל, להמשיך לנסות להגן עליהם (אולי יותר חזק) או לנקוט במדיניות חיסול תמורת חיסול או חיסולים באופן כללי? זה לא נעים לאוזן, רק מהצד השני.
ממש כך! 20361
או. יותר טוב. לשם כך בדיוק הוספנו אפשרות נוספת - להשאיר את המצב על כנו. הצבעה נעימה.
להוציא...שיהרגו? 20348
ואם אני חושב שהוצאת צה"ל דווקא תוריד את מפלס האלימות בחברון, אז מה?]1[ מטריד לגלות ש-‏6 קוראים (נכון לשעה זו) מעוניינים שתושבי חברון יהרגו אלה באלה (למעשה, אפשר לצרף למספר הזה גם את התומכים בהפצצת העיר, שבוודאי תביא לאבידות רבות בנפש).

בכל אופן, זה ניסוח בלתי-מוצלח (במקרה הטוב) של אפשרות בסקר, מה שלא מאפשר לי להשתתף בו.

1. אז יחשבו שאני טיפש או נאיבי. נו, מילא.
נוספה אפשרות חדשה 20357
לאור ההערות שנתקבלו, נוספה אפשרות חדשה לסקר (ד': להשאיר את המצב כפי שהוא) ושונתה אפשרות ג' כדי להרחיבה מעט.

אנו מתנצלים על התקלה.
יש הזדמנות אז... 20640
אם אצביע שוב. מה יקרה? האם תשונה הצבעתי המקורית? האם ייתקבלו שני קולות? האם לא יקרה כלום? האם תופיע הודעה שאני רמאי שקרן?
יש הזדמנות אז... 20643
נסה. ברוב המקרים, ההצבעה החוזרת לא תירשם.
יש הזדמנות אז... 20646
האם ההודעה "רמאי שקרן" כבר עודכנה באופן שהיא מעדכנת את הרישום הפלילי און-ליין, או שהיא עדיין מסתפקת באימייל ליועץ המשפטי לממשלה?
יש הזדמנות אז... 20651
מב"ד בר"פ?
אוי ואבוי...
להעיף את כל המתנחלים 23128
כל הברוך גולדשטיינים והיגאל עמירים האלה צריכים היו לעוף לאיזה חור-ביוב כבר מזמן!
להעיף את כל המתנחלים 23132
הידד! אני איתך. צריך להעיף את כל המתנחלים!
להעיף את כל המתנחלים 23137
ממך דווקא לא ציפיתי להתנהגות כזו.

ודני, אגב - יגאל עמיר הוא תושב הרצליה (או היה, בכל מקרה. כיום הוא תושב הכלא). הרצליה, מקום מגורי, אינה התנחלות, עד כמה שידוע לי.
להעיף את כל המתנחלים 23145
מה, לא שמעת? כל מדינת ישראל היא התנחלות אחת גדולה, לטעמם של הפלסטינים.
להעיף את כל המתנחלים 23153
מי שיסתכל באתר palestine-remembered.com, ימצא רשימה של כל הכפרים העזובים וההתנחלויות שקמו בשטחם, כולל הרצליה באדמות ג'ליל
להעיף את כל המתנחלים 23174
אינך זוכר? אמרו עליו שהוא "מתנחל בנשמתו" - ומעבר לכך, בישוב היהודי בחברון ובקרית-ארבע נשמעו בחמישי לנובמבר 95' קול ששון וקול שמחה. מי ששכח יכול ומתבקש לבדוק ארכיוני-חדשות מאז. לא כ"כ מזמן.

דני.
להעיף את כל המתנחלים 23241
עוד לא התרגלת?;)
פשוט דעתי בקשר למתנחלים נחרצת. הייתי מפרטת אבל אין לי ממש כח עכשיו אז אולי ביום אחר:)
להעיף את כל המתנחלים 23254
:-))

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים