מה דעתכם על האירוויזיון? 483
מסורת נפלאה שצריך להמשיך 6 8%
ארוע שכיף לצפות בו 4 5%
אחלה מוזיקה 2 3%
ארוע שכיף לצחוק עליו 22 29%
לא רואה, לא שומע ומעדיף לא לדבר עליו 35 45%
מה זה? לא ראיתי לזה פרומואים בערוץ 2... 8 10%

77 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מי יודע לנגן את מנגינת הפתיחה? 20796
אמנם קיים בסיס מוצק לחשוד שאני מחזיק בדעת מיעוט, אבל ללא היסוס בחרתי באפשרות הראשונה.
האירוויזיון, לאלו מאיתנו שזכו לעדנה וצפו בימי הזוהר שלו, הוא אייטם תרבותי מאין כמוהו. בשנים עברו, האירוויזיון נחשב לאחד האירועים הבינלאומיים החשובים ביותר בהם השתתפה ישראל (יחד עם תחרות 'מיס תבל' ואליפות אירופה בכדורסל). קונספט "אנחנו על המפה", זוכרים?
התקופה הייתה יפה. שירים ארץ ישראליים עדיין היו שירים ארץ ישראליים, והציבור אהב אותם. האירוויזיון (והקדם המפורסם) הוו קפיצת דרך עצומה לאמנים שהופיעו בהם, והתחרויות הללו הכתיבו את המצעד המוסיקלי במשך שנים רבות (את 'להיט בראש', זוכרים?).

יוקרה - זה היה שם המשחק, ואכן האירוויזיון סיפק אותה.

בשנים האחרונות, עקב שינוי דרסטי שחל בחברה הישראלית, איבד הקדם אירוויזיון מיוקרתו, ואיתו גם האירוויזיון. אמנים כבר לא קיבלו הכרה בשל יכולתם הקולית או בשל יכולת הכתיבה שלהם בלבד, אלא בשל הופעתם הפרובוקטיבית והאנטי-ממסדית, ושיוכם ל"שמות" מוכרים כמו "אמ.טי.וי", "אהבה בצמח" ועוד. יצויין, שבאירופה השינוי הזה לא הביא לדחיה ממוסיקה לאומית/אתנית ולכן שם עדיין מחשיבים את האירוויזיון כאירוע רב משמעות. אצלנו, מהפקה עצומה בחשיבותה (גם ממניעים לאומיים) הפך האירוויזיון לחשוב כתחרות טבחים בינלאומית שזוכה בתמונה קטנטנה בעמוד הלפני אחרון בעיתון היומי. חבל.

אני גורס כי לא מאוחר מדי לציבור הישראלי לחזור ולהעריך את המוסיקה הישראלית המצויינת והלא-מושפעת מבחוץ. אני קורא לכולם לצפות באירוויזיון, ולתת לו צ'אנס!
מי יודע לנגן את מנגינת הפתיחה? 20802
השאלה היא האם האירוויזיון איבד מיוקרתו רק בישראל, או שמא בכל המדינות המשתתפות.
מי יודע לנגן את מנגינת הפתיחה? 20820
לדעתי, האירוויזיון איבד מיוקרתו רק (או אולי איבוד היוקרה הגדול ביותר הוא) בישראל.
גם מדינות אחרות, כמובן, נחשפו לתרבות המוסיקה העכשוית, אך הן השכילו לשמר את המוסיקה המקומית תוך כדי כך. חלקן הצליחו יותר וחלקן פחות: גרמניה, שהיא מעצמה אירופאית ויש שיאמרו עולמית, שמרה על כל שירי האירוויזיון שלה בגרמנית. לעומתה, מדינות קטנות רבות שההשפעה החיצונית (האמריקאית-מערבית) עליהן גדולה, שילבו בשיריהן אנגלית או אפילו ביצעו את השיר כולו באנגלית (זאת, דרך אגב, כתוצאה משינוי חוקי האירוויזיון מלפני שנתיים שאפשרו למדינה לשלוח שיר לאו דוקא בשפה הרשמית מאותה מדינה).
מי יודע לנגן את מנגינת הפתיחה? 20821
ורק תיקון קטן שנזכרתי בו שניה לאחר אישור ההודעה:
גרמניה שלחה בשנה שעברה שיר בטורקית, אך אין זה סותר את דברי - טורקית היא שפה כמעט רשמית בגרמניה.
תחרות דרג ג' 20834
בספורט מקובל שכל מדינה שולחת את המובחרים שבספורטאים לתחרויות בינלאומיות, מה שמביא כבוד למדינות הזוכות.

האירוויזיון מופיעים (כך מספרים- אני לא ממש עוקב) מתחרים שאינם נמנים על העשיריה הפותחת שבכל מדינה עם שירי פופ קליטים וטפשיים. ככה זה בכל מקום.

הבריטים שסיפקו לעולם את גדולי האמנים בעשורים האחרונים לא עשו זאת דרך האירוויזיון.

אני הייתי רוצה לראות את פוליקר או את אתי אנקרי (ועוד...) מייצגים אותנו במוזיקה מקורית. ומולם את סטינג או פיטר גבריאל. אם כל מדינה היתה מכבדת את האירוע במיטב היוצרים היתה הצדקה לפסטיבל.
יחס דרג ג' 20861
להזכירך, סלין דיון ואבבא אכן התחילו את דרכם באירוויזיון, אם כבר מזכירים בריטים.

בכל אופן, אז מה שאתה בעצם אומר זה שלא התחרות היא בעייתית, אלא ההתייחסות אליה. עם טענה זו אני מסכים בהחלט, ולכן בחרתי באפשרות הראשונה - המשיכו עם המסורת המצויינת הזו, ושנו את היחס אליה תכף ומייד!
למה בריטים? 21145
ככל הידוע לי, סלין דיון באה מצרפת, ואבבא - משבדיה. או שחלק א' של המשפט לא קשור לחלק ב'?
למה צרפתים? 21149
וככל הידוע לי, סלין דיון באה משוויץ. (מזכיר את הרטינות של הרקול פוארו על כך שכולם חושבים שהוא צרפתי ולא בלגי).
טעות, טועים, טעינו.. 21152
איזה מזל שתמיד יש מי שיתקן אותי.
מעופפים לפעמים מתים, אבל הם לעולם לא מתחלפים. אפילו שטעות לעולם חוזרת.
ובעברית: תודה.. :)
מעופפים? 21158
כן. כאלה שאין להם כנפיים 21160
התכוונתי לזן מוזר של אנשים, שיכולים לעבור צעד ממך ולא לשים לב שאתה שם. או, לפעמים, להכיר מישהו 4 שנים בלי לזכור שהיו לו משקפיים. כאלה דברים.
למה קנדים? 21251
סלין דיון באה מקנדה, היא אפילו מיני-אלוהים שם במחוזות ההזויים של קוויבק.

אבל די לדון בשיקוצים כאלו..
למה בריטים? 486767
היא מקנדה!!! יש חצי בקנדה בו מדברים צרפתית.
למה בריטים? 486782
חצי?
פרובינציה אחת.
המקהליה האירופית המשותפת 20828
האם יש עוד אירוויזיון, ולא גילו את אוזני?

מה לאירוויזיון ולמוזיקה לאומית? נכון, יש חובה לשיר בשפת הארץ (שאותה מנסים - או ניסו, בשנות הזוהר של המוסד, כשזה עוד עניין מישהו - לטשטש ככל האפשר, ע"ע "הללויה", "הי" של עופרה חזה (איזה מזל שבאנגלית אין חית!). אבל פרט לזה, המוזיקה באירוויזיון מנסה ככל האפשר לטשטש כל סממן מקומי ולפנות למכנה משותף (שלא להזכיר את גובהו).
המקהליה האירופית המשותפת 20831
מה, אבל יש את התלבושות! והקליפ בהתחלה עם הגמלים! תגיד, תדלקת את הגמל שלך היום? המזגן של שלי התקלקל...
המקהליה האירופית המשותפת 20862
משום מה, ולדעתי בצדק, גיליתי שאני מכליל את המוסיקה הישראלית 'הישנה והטובה' בקטגוריית המוסיקה הלאומית, וזאת מכיוון שיש בה ייחוד מסויים שאין במקום אחר זולת ישראל. שירי האירוויזיון הטובים כמו 'אבניבי', 'הורה', 'הללויה', 'חי', 'דרך המלך', 'כאן', 'שיר הבטלנים', וכו' מתקשרים אצלי אוטומטית לתודעה הלאומית, ואפילו מעוררים אצלי מעין גאווה כזו.

אולי זה רק אני, אבל נראה לי שלא.
המקהליה האירופית המשותפת 20869
אם אתה מחפש לקשור בין הארוביזיון וגאווה לאומית (עם קריצה צינית) אז רק שיר אחד עומד בקטדוריה הזו - נתתי לה חיי של כוורת.

אני זוכר יפה את העינים התוהות של הצופים באולם שלא הבינו בדיוק מה סנדרסון רוצה מהם.
המקהליה האירופית המשותפת 20871
מה עם "חי חי חי, עם ישראל חי"?
"כאן ביתי פה אני נולדתי"?
"הורה"?
"ירושלם, לך כל שירי אהבתי"?
והרשימה ארוכה מאין כמוה!
על טעם וריח יש להיתווכח 20874
וכי יש משהו אחר שווה ויכוח?

ההבדל הוא ברמת התיחכום של הטקסט, המלודיה והמבנה המורכב של השיר של כוורת שבמובהק אינו כפוף לקונבנציות פסטיבליות שמטרתן אחת - זכיה בקולות אירופאיים.

ולכן, אם ניתרכז במילים נגלה שנתתי לה חיי הוא קלסיקה ישראלית טיפוסית אשר כמעט סגורה להבנה על ידי זרים.
על טעם וריח יש להיתווכח 20878
אבל האם יש פסול בשימוש ב-"קונבנציות פסטיבליות" על מנת לזכות?
כל המטרה של התחרות היא זכיה, ולכן ההתפשרות כשמגיעים לחו"ל: "זה רק ספורט" הפך ל-"ויוה ספורט", למשל.

דוקא הדוגמא שלך מראה ש"נתתי לה חיי" אינו מתאים לתחרות כגון האירוויזיון משום שהוא לא מדבר לקהל היעד. שואו ביזנס זה שואו ביזנס, מה לעשות.
היא הנותנת 20881
אני האחרון שיגנה שימוש בטכניקות אלו או אחרות על מנת לזכות בארוע שמטרתו המוצהרת היא זכיה ובמובלע הצלחה מסחרית.

אך כשחפשת הקשר בין מוסיקה ישראלית 'ישנה וטובה' היינו, חפה ממידה מסוימת של מסחריות ונוטה יותר לאמנות, הרי שאין עוררין על כך שמכל השירים שישראל שיגרה, ניצב לו נתתי לה חיי בדד ונישא.
היא הנותנת 20883
אמת. איני יודע אם אתה זוכר, אבל בתחרות האירוויזיון לפני שנתיים הציגו הגרמנים שיר מגוחך, מטורף ומטורלל שעד היום חיוך עולה על שפתי כל אימת שאני נזכר בו. מעניין אם זה מה שנקרא אצלם מוסיקה 'ישנה וטובה'...
אתגר: 20804
ישנה סטיגמה שדבקה בתחרות הארוויזיון שאומרת שהתוצאות מושפעות מאוד מפוליטיקה, ובהקשר לישראל, הניקוד מושפע מרמת ה"שלום", או יותר נכון, מרמת הדיווחים על האלימות שמקורם בישראל.

האם ישנו אזרח ותיק המתנדב לאמץ את זכרונו ולבדוק אם יש דברים בגו?

אם משהו יספק לי את המיקום המדוייק של ישראל בארוויזיון לאורך 30 השנים האחרונות, אני מתנדב.
אתגר: 20868
אני לא בטוח אם התכוונת ברצינות, או אם חשבת שמישהו באמת יקח על עצמו את הפרוייקט, אבל הנה:

1973 - 4
1974 - 7
1975 - 11
1976 - 6
1977 - 11
1978 - 1
1979 - 1
1981 - 7
1982 - 2
1983 - 2
1985 - 5
1986 - 19
1987 - 7
1988 - 7
1989 - 12
1990 - 18
1991 - 3
1992 - 6
1993 - 24
1995 - 8
1998 - 1
1999 - 5
2000 - 22
2001 - ???

עכשיו אני מקווה שתמלא את הבטחתך...:-)
אתגר: 20886
אני צריך את השנים : 80,84,94,96,97
אתגר: 20891
ככל הזכור לי, בשנת 94 בכלל לא היינו באירוויזיון לאור הדירוג המשפיל בשנת 93.
אתגר: 20904
בשנים בהם לא ציינתי דירוג לא היה כזה. ישראל או שלא השתתפה באירוויזיון או שהשיר ששלחה הוצא מהתחרות.
אתגר: 20905
ואפילו אפרט:
בשנים 80, 84 ו-‏97 ישראל לא השתתפה בגלל שתאריך האירוויזיון יצא ביום השואה.
בשנים 94 ו-‏96 ישראל לא נכללה ברשימת המשתתפים עקב החלטת הנהלת האירוויזיון.
אתגר: 20992
מעניין לציין שבכלל לא הרגשתי שישראל לא השתתפה, וזה קצת הפתיע אותי. דרך אגב, האם הערוצים הישראלים שדרו את הארוויזיון למרות שישראל לא השתתפה?

ועכשיו לעניין ה"אתגר". הגעתי למסקנה שזה לא כל כך פשוט, קודם כל בגלל אין לי אפשרות לדעת את הזמן מסך בפועל שהוקדש בארופה לאלימות בישראל, ואי אפשר לנתק את זה ממה שעמד מול זה בתחרות על זמן מסך. למשל, אם תפרוץ מלחמת עולם III בזמן הסופר-בול האמריקאי, ואפילו אם הCNN יחליט להקדיש לזה כמה דקות, המדרוג שלו יהיה מתחת לשטיח. בנוסף לכך, לכל ארוע שמקבל זמן מסך, האופן בו מוצגת ישראל האם לשלילה או לחיוב תלויה בכל מני גורמים סובייקטיבים משתנים כמו הסברה ופוליטיקה.

כבר בנקודה הזו הבנתי שזה משהו כאוטי, ואין לי השכלה במדע הכאוס, חוץ מהספר "כאוס" שתורגם לעברית, ועוד קצת שוטטות באנטרנט. אבל לא נכנעתי. בהתחלה נסיתי למצוא קשר סטטיסטי בין מספר הפעולות האלימות לבין הדרוג בארו', אך הבעיה היא מה לספור, תקיפות סוריות/מצריות, תקיפות של צה"ל, פיגועי טרור? אז גיבשתי פחות או יותר דעה, שאין טעם בספירה כזו, כי ירי נק"ל לא יתפוס כותרת של פיגוע המוני או הסכם מדיני. אז החלטתי לשים את הזיכרון שלי כמדד לארועים שתפסו כותרות, למרות שסביר להניח שזה לא ממש תואם את המדד הארופאי, אבל זה מה יש, בינתיים. כמו כן החלטתי להתייחס לחודשים מינואר עד אפריל כחודשים קריטיים, כי הזיכון הציבורי כידוע קצר, כולמר השפעה של ארוע "גדול" ביולי אמורה להיות קטנה. כמו כן אמצתי את התאוריה הגורסת שאהדת העולם נתונה ל"צד החלש" באותו זמן, למרות שאני לא בטוח שמר אנשלוביץ טועה בטענתו שהאהדה נתונה לצד השני.

הדרוג הממוצע של ישראל בארו' הוא 8.2, שזה יותר טוב מאשר רע. כולמר יש קשר הפוך לפי תאוריית "הצד השני".
בשנים 94-96 היו 10 פיגועים המוניים שכללו יותר מ10 נפגעים, כולל פיגועים בחודשים הקריטיים. בשנים 2000-97 היו 5 פיגועים המוניים שכללו יותר מ10 נפגעים, אך רק ב97 היה פיגוע בחודש קריטי. למרות ההבדל המשמעותי לא נמצא קשר לדרוג בארוויזיון.
ב91, מלחמת המפרץ היינו המסכנים, ואמנם זכינו במקום השלישי.
בשנות האנתיפאדה הראשונה, 87-93 למרות מצב פחות או יותר קבוע, הדרוג בארו' היה מעורב.
86 - גל פיגועי טרור לאחר הנסיגה מלבנון, אני לא זוכר ממש את החודשים, מקום 19 בארו'.
דווקא שנות לבנון, 82-85 היו ממש טובות , 2,2 ו 5. התקיפה בטוניס הייתה בחודש לא קריטי.
מרס 78, מבצע ליטני, למרות זאת מקום 1
שנת השלום עם מצרים -מרס 79 מקום 1
73-77 היו שנים די דומות, מלחמת יום הכיפורים ומבצע אנטבה, ארועים "גדולים", התרחשו בחודשים לא קריטים. טרור אניטי-ישראלי בכל העולם, חדירות מחבלים וקטיושות בצפון. הדרוג הממוצע היה דומה לממוצע הכללי, 7.8 עם סטיות קטנות.
שנת 74 במרס אפריל אופיינו בפעילות עירה בגבול הצפון, ולמרות זאת מקום לא רע- 7.
שנת 73 אמורה להיות לרעתינו, בגלל טעות בהפלת מטוס אזרחי לובי שחדר בטעות לישראל, ומצבע אביב נעורים שהתרחשו בחודשים קריטים, למרות זאת זכינו במקום 4.

---------------
שורה תחתונה?
לא מצאתי קשר בין הארועים לדרוג בארו', אבל בגלל כל ההסתייגויות שכתבתי למעלה, השורה התחתונה היא ש א י ן ל י מ ו ש ג !
:-(
אתגר: 21035
אני נפעם. אם היית כותב את המאמר הזה עם מראי מקום, מבוא וסיכום, היית יכול להיות מועמד לפרס איגנובל בהיסטוריה, או משהו.
אתגר: 21048
בהחלט ראוי לציון!
אתגר: 21126
תודה לשניכם, אבל לא הכל נשלף ישר מהזיכרון אם זה מה שחשבתם, קודם סיכמתי לעצמי את הארועים ואז בדקתי את החודשים המדויקים בשביל כמה ארועים.
אתגר: 21129
על זה בדיוק אני מדבר - מחקר ראוי לשמו. (:
אתגר: 21225
קראתי לפני כמה שנים שהיה מישהו (לא-ישראלי) שניסה לשרטט גבולות של קבוצות ארצות-ברית באירופה לפי הניקוד שנתנו זו לזו באירוויזיון.
באופן לא מפתיע הוא מצא קשר חזק מאד בין הסקנדינביות, ובין יוון, אנגליה וקפריסין.
נמצאו יחסי טינה בין צרפת לאנגליה, יוון ותורכיה ועוד קשרים מסוג זה.
ו..תחזיקו חזק... קשר חיובי מובהק בין גרמניה וישראל (רגשות אשם?)
20837
אולי היתה צריכה להיות אופציה נוספת של "רואה רק את הקטע האחרון של הניקוד"?
אם היתה, הייתי מצביע!
למקצוענים 20908
האתר הטוב ביותר לקבלת מידע על תחרויות האירוויזיון והקדם-אירוויזיון:
אבחנה 20911
האירוויזיון זה כמו "בראבו"]1[, אבל לגדולים.

1. תחרות כשרונות-לכאורה צעירים טלוויזיונית בינלאומית הכוללת תחרויות-קדם בארצות המשתתפות. טלעד, ערוץ 2.
אבחנה 20915
אני העדפתי את בראבו על הארוביזיון.
אבחנה 20919
כי ילדים וחיות תמיד גונבים את ההצגה.
אבחנה 20923
דווקא בגלל האיכות.
לטעמי הילדים היו הרבה יותר טובים מהמבוגרים.
אבחנה 20969
אהבתי שאברי גלעד היה שם.
היה מצחיק לפחות.

ושמישהו יסביר לי למה מיכל ינאי נחשבת כמנחה איכותית.
אבחנה 21209
היא לא..
בוז 21178
בראבו היתה תוכנית איומה.
מעין תחרות כשרונות צעירים רק משודרת בפריים טיים ומונחית בהנחיה צעקנית ו-וולגרית ע"י 'כוהנת הילדים', מיכל ינאי והאיש שהיה פעם מצחיק, טוביה צפיר.
הילדים נכנסו למסגרת תחרותית לוחצת מדי לגילם, היה מזעזע לראות כיצד הם בוכים מעצב כאשר הם הפסידו וכיצד הם הוכרחו לפזז עם המנצח הצוהל.
מעבר לכך התוכנית היתה פצצת שיעמום אמיתית, לא ששאר ערוץ 2 הוא מי-יודע-מה, אבל תוכנית זו התבלטה בשיעמומה על פני היתר.
בוז 21674
הידד לבעלי הטעם הטוב! "בראבו" כמו האירוויזיון הן תחרויות שצריך לגנוז ואם כבר אז לפחות לא לשדר אותן. זה שילדים מופיעים לא הופכת את התוכנית למרגשת יותר. להפך. ואם כבר אני שופכת את טיעוניי אז כדאי שאני אציין את העובדה שהשמלות של גלית לוי שמשום מה הפכה למן "נכס לאומי" פשוט לא (!) יפות. כנראה שכולם מתביישים להגיד. ואם מישהו עדיין לא מסכים איתי ע"ע השמלה האחרונה בעיצובה לתחרות יופי כלשהי. השכפ"ץ בליווי הזהב המתנוסס עליו הוא אחד הדברים המזעזעים בתולדות ישראל, וחבל.
"נכס לאומי"? 22135
אני רואה בתחרות איחוד מסויים,ואפילו נחמד של המדינות המשתתפות.ובעניי כל עוד לא עברו על שום חוק .והכל נעשה ברוח ספורטיבית
אין בזה כל פסול אך עתה לנקודה שעיניינה אותי קצת יותר בתגובתך......

אז אני לא מתביישת להגיד .והשמלות של ה"מעצבת" גלית לוי אכן לא יפות אך לא כולן ,ובכדי שלא נעשה ל"מעצבת" עוול נוסיף ונאמר כי נושא זה הוא אידיווידואלי .
מעבר לכך ההתייחסות שלי לעניין השכפ"ץ ,מלבד זה שהוא אכן מזעזע .מתעוררת בי השאלה :מדוע חזרה והדגישה כ"כ ה"מעצבת"
את המקוריות והייחודיות שלה בעיצוב הדבר הזה שהיא מכנה שמלה.
והשאלה הנשאלת היא מה לגבי עיצוביה האחרים ,
מה לגביהם, מי עיצב את שאר הדגמים? או מהיכן שאבה המעצבת את הרעיונות לדגמים האחרים שלגביהם לא טרחה להדגיש "כי העיצוב הוא מקורי ,מקורי ,מקורי ,שלי.???????
"נכס לאומי"? 22149
את שמת לב שזה היה בשיא הציניות נכון?
בכל אופן - המסקנה המתבקשת היא שצריך לגנוז תופעות כאלה.
והשנה... 22937
ראו את הלינק:

והשנה... 22989
אני חושבת שהכי טוב יהיה אם אנחנו נחרים את עצמנו לפני שיחרימו אותנו. גם ככה זה לא הולך להיות כבוד גדול.
קשקוש מוחלט, 23126
יריקה בפני הצופים, ובזבוז זמן.
קשקוש מוחלט, 23131
יצא לי לראות חלק מהאירוויזיון (עוד מעט התוצאות). הסיכויים שלנו ממש לא טובים. כיף לקטול את זה:) במיוחד את השיר שלנו שאיך שראיתי את הפרצוף של טל סונדק ישר התחלתי להעביר ביקורת ולהקרע מצחוק!
דיווח 23134
בינתיים דנמרק מנצחים. אנחנו גלמודים עם 6 נקודות מבוסניה. ואחד ושמו גינאי מארצנו מדסקס לו עם המנחה הלבושה בשמלה ורודה כעורה (!) למדי.
רסמי - הכל פוליטיקה ודוגמא הולמת אני יכולה להביא מתחרות מלכת היופי מלפני שנתיים תמימות. פירוט אם תרצו בהמשך. אבל בינינו...למי איכפת מהאירוויזיון??!?! הסיבה היחידה שאני רואה את זה היא שאין לי משהו יותר מעניין לעשות והאפשרות היחידה לתעסוקה היא לללמוד למתכונת בסוציולוגיה. אולי כדאי באמת שאני אלך ללמוד...? :)
דיווח 23135
כדי שלא תמותו טיפשים - אסטוניה ניצחו. וואוו...נכון שאתם מזילים דמעה מרב התרגשות?!?!?!
%&^#$^
לא!
אבל לאיזה מקום 23148
אנחנו הגענו?
הרי זה מה שחשוב, לא?
אללי, 16. 23149
נבחרת הקומנדו הימי, בראשות מהשמו, הצליחה להפחיד אפילו את הקהל האירופי העבריין...
Ahhh. sweet 16! 23151
אללי, 16. 23156
וגם זה בזכות 7000 אוהדי מכבי שהתקשרו להצביע מצרפת (שנתנה לנו 10 נקודות).
אללי, 16. 23304
אני מניחה שאתה מתכוון לסרטון לפני השיר.
אז ככה, אם מישהו יוכל להסביר לי: מה בדיוק הקשר להכל?
אללי, 16. 23366
לא. כוונתי היתה למבצעי השיר עצמו, שנראו כמו חבורת לוחמי קומנדו שיצאו משליטה.

באשר לסרטון לפני השיר - לצערי לא אוכל לעזור לך, היות ומוחי המעורער הדחיק את הטראומה.
אללי, 16. 23592
לדעתי מקום 16 הוא מקום נפלא, במיוחד לאור העובדה שהוא מקנה למדינתנו את החובה שלא להשתתף בתחרות בשנה הבאה.
צודקת. 23608
אבל - האם ילמד מישהו את הלקח?
ודאי שלא. ובעוד שנתיים יחזו עינינו בעוד פלס"ר מזמר, ועוד שלוש שנים לא נשתתף, ובעוד ארבע יחזו עינינו...
אללי, 16. 23672
את הזכות, לא החובה.
דיווח 23172
אה, אסטוניה? טוב... אילו רק זה היה שיר אסטוני!!
העניין הוא - מאז לפני שנתיים, כשהחליטו שכולם יכולים לשיר באנגלית - אז מה כל הקטע? מצעד הלהיטים השבועי בMTV הוא כבר יותר מגוון! סתם, עשרים ומשהו שירים די-עלובים, שבמצעד הרגיל היו מגיעים גג למקום המאה, צועדים בזה אחר זה, מוגשים לנו קהל הצופים בתור משהו מיוחד. לא בשבילי, ממש לא.

וכמו שנאמר, "אבל בשלב הזה הוא עצבן יותר מדי את כולנו, אז עברנו ל-MTV".

אוה, ואגב - לא הייתי אומר, שזה פוליטי... היי, גם כשדנה אינטרנשיונל נצחה, לפני שלוש שנים, האירופאים די כעסו עלינו לא?

שלך,
דני.

08-94-666-45
דיווח 23238
לא פוליטי? הרשה לי לספר לך ולכולם משהו:
לפני שנתיים כאשר רנא ראסלן נבחרה למלכת יופי לא הופתעתי. אני ידעתי כבר כמה ימים לפני זה כשאף אחד אפילו לא היה ממש מודע לכך שיש מועמדת ערבייה שהיא תזכה. אמרו לי את זה ממקור שני אם אני לא טועה באלו המילים: " המועמדת הערבייה תזכה".
זכיה טובה :-)) 23253
דוקא נראתה נחמד לא? (עד כמה שאני זוכר.)
אם-כי - אישית אני די-נגד תחרויות-יופי למיניהן... לדעתי, מה שחשוב יותר זה הפנימיות, ולא צורת הפנים.

דני.
זכיה טובה :-)) 23270
Actually, I doubt that it's the faces most men who watch these shows look at. I would wager their focus of attention is a bit lower than that.
זכיה טובה :-)) 23303
כן, אין ספק שהיא יפה. תראה, זה מן תחביב לצפות ולהביר ביקורת:)
פנימיות זה אכן חשוב אבל גם הופעה חיצונית נאה ומטופחת זה לא פחות חשוב שהרי ברב המקרים זהו הרושם הראשוני.
ברגע האחרון... 25990
ישראל (ופורטוגל) יורשו להשתתף באירוויזיון 2002, למרות המקום הנמוך השנה.

234431
איזה שיר שרו הרומנים
מי רצח את פרנק נף? 340196
"השיר "ווטרלו" של להקת אבבא נבחר אמש (שבת) בתחרות היובל המיוחדת של האירווזיון, שהועברה בשידור חי בן שעתיים לכ 25 מדינות, מקופנהגן שבדנמרק."

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?co...
מי רצח את פרנק נף? 340253
אין ספק שהשיר "ווטרלו" של להקת אבבא הוא המיצג האולטימטיבי של (הייתי אומר אפילו הפרודיה על) שירי האירווזיון.

__
בכלל, האירווזיון הוא התשובה הניצחת לכל הטוענים כנגד האמריקאיות הקלוקלת ובעד העדיפות התרבותית של אירופה.
(לוקח סיכון...) 340254
האירוויזיון, במיוחד בעשורים האחרונים, הוא זוועה. אבל בקשר ל''ווטרלו'' אני לא מסכים בכלל. אפשר להתווכח על השאלה אם הוא שיר טוב (ואני חושב שהוא שיר טוב מאוד), אבל לקרוא לו פרודיה על שירי האירוויזיון זה כבר מרחיק לכת - הוא בוודאות הרבה יותר מורכב ומתוחכם מרובם.

(אפשר לטעון שפרודיה היא תמיד יותר מתוחכמת ממושאה, אבל לא לזה אני מתכוון).
(לוקח סיכון...) 340374
נכון מאוד.
(לוקח סיכון...) 340426
בהזדמנות: האם רק לי זה נשמע כאילו ההתחלה של השיר הגרמני שזכה ב-‏82 גנובה מהבית של פיסטוק?
(לוקח סיכון...) 341193
כן.
(לוקח סיכון...) 341215
בררת אצל צ'אן סו לין לפני שענית (גם) בשמו?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים