המילואימניקים דורשים קידום הצעת ועדת וילנאי 484
אנשי המילואים באירגונים השונים ("התעוררות", "בלת"ם" ואגודות הסטודנטים) פירקו את "אוהל הפראיירים" (אוהל המחאה שהוקם על־יד תחנת רכבת צפון בת"א) אולם הם מודיעים כי בכוונתם להמשיך במאבק ולהקים שוב את האוהל ביום ב'.

הדרישות העיקריות שהוצגו: אי הגדלת מספר ימי המילואים, אי דחיית גיל השחרור ממילואים, הטבות כספיות לאנשי מילואים והקלות (מועדי ג', בעיקר) לסטודנטים המשרתים במילואים. ראשי המאבק מציינים כי בשלב זה הדגש אינו על גיוס שוויוני אלא על הטבות עם הנושאים בנטל.

אנשי המילואים המוחים דורשים כי הצעת החוק הממשלתית שניסחה וועדת וילנאי תועבר בכנסת עד יום הזיכרון לחללי צה"ל (25 באפריל, בעוד פחות משבועיים), אחרת "לא נוכל למנוע, כפי שמנענו עד כה, תופעות של סרבנות מצד אנשי מילואים", כדברי יו"ר תנועת התעוררות, בועז נול.

קישורים
מעריב - ה"פראיירים" מציבים אולטימטום
YNet - פורק אוהל המחאה
התעוררות - אתר התנועה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לקח קצת זמן 20928
תאמת ציפיתי שהנושא יעלה לפני כן פה ואכן הוא הגיע.

למזלי אני משרת במקום שיש בו דירשה ליחסית מעט ימי מילואים אולם באותו המקום שבו אני משרת יש תמיד שמירה של מילואים, הבסיס הוא בסיס של ג'בניקים במרכז הארץ (ואני לא משומרים) בכל יום החיילים הסדירים יוצאים בשעה 16 17 הבייתה ומי שנשאר הם המילואימניקים ששומרים על כמעט כלום.
העלות של המילואימניקים הללו לצבא היא פי כמה מאשר עלות של החזקת חייל סדיק בבסיס אולםתמיד קל יותר להביא עוד כמה מילואימניקים מאשר להשאיר חייל אם פתורים לשמירה.

אגב אני זוכר איך פשוט לא הגעתי לאחד הצווים בגלל מבחן שלב ב שהיה לי באוניברסיטה שלא היה ניתן לפי האוניברסיטה לדחות אותו, הצבא לא קיבל את טענותי ואני נאלצתי לההחלית אם אני אבחן בעוד 4 חודשים או כאשר אני מכיר את החומר היטב, אני כמו שאמרתי בחרתי להבחן בזמן.

רועי
לקח קצת זמן 20976
קיימת פקודה מפורשת נגד המצב שאתה מתאר, בו חיילי מילואים מבצעים שמירות בשעה שחיילי הסדיר פנויים לבצע משימה זו. האם מישהו מהמילואימניקים-שומרים ניסה לפנות לנציב הקבילות?

]עפ"ז[
לקח קצת זמן 21011
ראשית הייתי שמח אם תאמר לי איפה אפשר להשיג את הפקודה הזאת משום ששוב בבסיס הזה השמירות מתנהלות מדי יום ביומו על ידי מילואיניקים , ושוב הבסיס במרכז הארץ במקום שערבי שיגיע אליו יעשה זאת רק אם יטעה בדרך.

אני לא חושב כי משהו פנה משום שאיש ממי שדיברתי איתו כולל אותי עד היום לא הכיר פקודה מסוג זה.

האם היא חדשה?

אגב אני לא בטוח אם הם פנויים הם הולכים הבייתה זה לא בדיוק מצב של פנוי.

רועי
לקח קצת זמן 21017
בהנחה שלא כולם סובלים מבעיות בריאותיות המונעות מהם לשמור, ובהנחה שלא כולם נהנים מ''הקלות בתנאי שרות'' המחייבות לינה בבית - הם פנויים לבצע שמירות. לגבי הפקודה - אנסה לברר (בעתונות הזרה, כמובן).
לקח קצת זמן 21018
נסו את הקישור הבא:
עד כמה שידוע לי, שמירה לא נחשבת ל"עבודה מקצועית".
ערן שאני אהיה בטוח 21021
רק על מנת להיות בטוח שמירה בתוך ימ"ח או בבסיס שאחראי על ימ"ח שלא לצורך סידור או אחזקת האמל"ח היא אסורה?

האם משמעות הדבר כי על המפקד בסיס למצוא חיילים אחרים גם אם אין לו חיילים סדירים בבסיס (זאת אומרת לקבל הקצאה של חיילים למשימה זו?)

וכתוב שם משהו על של"צ האם יש אפשרות כי שמירה מסוג זה תגדר כשל"צ?
Fighting the wrong battle 20957
If you ask me, the reservists are fighting the wrong battle. They want less reserve time - but Israel _needs_ them more, because of the current security situation. Will they abandon the nation for a Calculus exam?

The real issue is the lack of support from the public. Indeed, the responsible reservists, who answer their nation's call, are made to felt suckers by their peers. This is intolerable, and it is what they should be fighting against, they should be fighting for legitimacy.
אגודות הסטודנטים ו'התעוררות' 20967
החיבור הנוכחי בין תנועת התעוררות לאגודת הסטודנטים במאבק הוא שערורייתי, גם אם לא חסר תקדים. יושבים להם כמה פוליטרוקים מתלהמים ומחברים בין מאבק צודק של מילואימניקים להורדת הנטל על גבם, עליו אין מחלוקת בציבור, לבין מתקפה שנויה במחלוקת בעליל נגד בחורי הישיבות. זה לא בסדר להשבית אותי, סטודנט המתנגד לגיוס בחורי ישיבות, ולהשבתת לימודים לשווא ככלל, תחת איצטלה צדקנית של הזדהות עם סבל המילואימניקים, שאין ויכוח על היותו בלתי מוצדק.

באופן ענייני טיעוניו של לידל הארט בדבר עדיפותו של צבא קבע מקצועי על פני גיוס חובה+מילואים נראים לי רלבנטיים כתמיד. השיטה כושלת, וביטול תורה לטובת חברה ממשלתית בטחונית כושלת זו לא ישנה זאת.
Small, Smart Military? 20983
Referring to your last paragraph, I see your conclusions from the current situation the complete opposite of what I would think is obvious. Why are reservists being called to arms so often, and why so many of them? Because they are needed. Because the enlisted men are deteriorating in performance, due to overwork. Now, not only will you nullify this addition to the military work force, but you would weaken the enlisted body of the military as well?

I see current events as completely justifying our current state of affairs. A small, smart military may be good when you have millions of people, or when your environment is relaxed, but do you honestly think that this paradigm fits the Middle East?
נאה דורש, נאה מקיים 114065

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים