אהוד ברק נחקר באזהרה 507
אהוד ברק נחקר היום באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה. נושא החקירה - פרשת העמותות במערכת הבחירות שלו מול בנימין נתניהו.

ברק נחקר במשך כמה שעות, ומלשכתו נמסר כי כפר בכל החשדות. תת-ניצב משה מזרחי, ראש אגף החקירות, אמר אתמול כי החקירה בפרשת העמותות, הנמשכת מזה מספר חודשים, קרובה לסיומה.
קישורים
YNet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ואללה 22167
לא יצא לי לשמוע על כך ממש עד קריאת הדברים כאן ברגע זה.
ראש ממשלה לשעבר נחקר בהזהרה. איך זה שהדברים נעלמו ממני עד כה ?
איפה חגיגות התיקשורת ?
מה זה השקט הזה ?
ואללה 22168
ואגב, עוד עניין שיש לגביו שקט מופרז. עניין הרס העתיקות בהר הבית.
השגתי את פסק הדין שבו נדחית עתירת נאמני הר הבית בעניין זה, והבאתיו למטה כתגובה לידיעה החדשותית בעניין זה.
אם זה לא פסק דין משונה איני יודע מה זה פסק דין משונה. הקוראים מוזמנים לעיין למטה.
(לא יודע איך כותבים לינק)
ואללה 22177
דיון 477
תודה ! 22183
למדו אותי פעם אחת (אולי באי מייל) איך עושים את זה.
תודה ! 22185
אם תספק אחד או תשלח לי הודעה אשמח לעזור כמיטב יכולתי, וסליחה לכולם על פומביות הדיון.
תודה ! 22315
אין קל מזה! לך לעמוד אליו אתה רוצה לתת קישור, סמן את שורת ה"כתובת" בחלקו העליון של הדפדפן, הקש ctrl-C (או לך ל"עריכה -> העתק"), חזור אל חלון התגובה באייל, הקש על ctrl-V (או לך ל"עריכה -> הדבק"), וזהו - יש לך קישור.
תודה ! 22365
בעצם כבר גיליתי זאת בעצמי. לבצע את ההעתקה ידעתי תמיד, אבל לא ידעתי שעצם הכנסת טקסט שהוא כתובת באינטרנט גורמת להפיכת צבעו לכחול ולאפשרות ללחוץ עליו ולהגיע מידית לכתובת הדרושה.
מקווה שהדיון הפומבי בכך, לא יהיה מיותר בכך שיחסל אולי עוד כמה איים של בורות אינטרנטית.
תודה ! 22370
אם להיות ממש קטנוניים, ההסבר הזה כתוב בעמוד כתיבת התגובה. אני יודע שאף אחד לא מתייחס למה שכתוב שם למעלה, אבל סתם שנדע.
תודה ! 22371
אבל בדרך הזו תקבל על-פי-רוב קישור יחסי עם הפרמטרים של אופן ההסתכלות שלך על הדף, משהו כזה:
דיון 507
אם אתה רוצה לקשר לתגובה ספציפית (כלומר שהדפדפן יזנק לו הישר לתגובה הזו), ברר מה המספר הייחודי של התגובה המדוברת* והכנס אותו לאחר הכתובת הבסיסית באופן הבא:
דיון 507
(קישור למאמר הנוכחי, תגובה מס' 11111).

* לברר את המספר הייחודי של תגובה אני מציע להניח את הסמן מעל "הגב על הערה זו" ולזכור את המספר שאחרי =rep .
דרך נוספת למשל היא להכנס לקישור של התגובה ואז להעתיק את המספר הנ"ל.

מקווה שזה עוזר במקצת.
תודה ! 22382
ראיתי את יובל רבינוביץ' משתמש בטריק הבא כשהוא רוצה להפנות לתגובה בודדת בדיון ארוך מאד: הוא מכניס הפנייה לטופס "כתוב תגובה" עבור התגובה הרלוונטית. אמנם הטופס מיותר, אך טעינת כל יתר הדיון נחסכת.
תודה! 22424
הקרדיט על הצעה זו לקיצור זמן הטעינה שייך לטל כהן.
ואללה 22178
פרשת העמותות כבר לא מי יודע מה מעניינת. נמאס. כמה אפשר? כשיהיה משהו חדש, ידברו על זה יותר. בינתיים, זה נדחף לעמוד 15 בידיעות (עם הפניה מהעמוד הראשון).
ואללה 22181
כשברק הולך להיחקר תחת אזהרה במישטרה, אני רוצה לראות אותו בטלויזיה הולך לשם ואולי מנסה להתחמק מהצלמים והכתבים ממש כמו נתניהו, או ששניהם לא ייראו.
וכשאני שומע מדווח על דוח מבקר המדינה (פעם אחת בלבד במקרה) שמבחינת הדווח והרישום של המתנות נתניהו היה ''צדיק'' מכל קודמיו, אני רוצה שכל קודמיו ייראו בטלויזיה צועדים בתפים ובמחולות יחד עם נשותיהם למשטרה להיחקר בעניין זה.
איפה ואיפה זה אחד הדברים הגרועים שקיימים.
ואני מודיע בזאת שאני רחוק מלהיות מעריץ גדול של נתניהו.
בוקר טוב פרקליטות 22460
אני יודע שרוב קוראי "האייל הקורא" אינם קוראים את העיתון "מקור ראשון", ולכן אני מרשה לעצמי להפנות את הקוראים למאמר של עיתונאי בשם קלמן ליבסקינד שמתפרסם בגיליון היום שנקרא "בוקר טוב פרקליטות".
הנושאים שהזכרתי, חוסר האיזון של העיתונות המשטרה והפרקליטות, שהוארו עם פרסום דוח מבקר המדינה, מתוארים כאן בפרוט. האיפה ואיפה בולטים גם באופן שבו מתארת העיתונות פרטים שונים בדוח הזה. (אני כבר שמתי לב לכך קודם, והזכרתי דוגמא אחת שמצביעה על כך.)
אביא מספר דוגמאות, אבל אני ממליץ לקרוא את המאמר בשלמותו. אני מזדה שם עם כל מילה, ולדעתי הדברים מעניינים מאד וראויים לקריאה. דבריו של דובי כאילו נושא העמותות כבר משעממים אותו ממש מקוממים אותי. דובי מצטרף כאן לחבורה מאד מכובדת שבוחרת מתי להשתעמם ומתי להתעניין, ממניעים בלתי ענייניים.
דובי, האם הצהרת על שעמום בעת "חגיגת מתנות הזוג נתניהו" הגדולה שערכה המשטרה והעיתונות ?
בתקופה ההיא לא הכרתי עדיין את "האייל הקורא", אבל אני מניח שאם כבר פעל אז, לא היינו פוגשים בו בטויי שעמום שלך בעניין זה.
אולי באמת תסביר לי מדוע לא עורכים לשמעון פרס חגיגה כפולה ומכופלת ? הרי לפי מה שמספר לנו מבקר המדינה (הדברים מתוארים במאמר הנ"ל), אין כלל להשוות את החטאים שלו בעניין המתנות לחטאי נתניהו.
למה זה מעניין פחות ? מדוע לא מגיעה גם לו ואולי גם לסוניה המסתתרת חגיגה כזאת ?
בזמן חגיגת המתנות הגדולה, הוגשה תלונה כנגד שמעון פרס בעניין המתנות שלו למשטרה. המשטרה ענתה ש "לא מצאה תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה" (מזכיר קצת את ההתנסחות המתחמקת של הבג"ץ בדחיית עתירת נאמני הר הבית בעניין הרס העתיקות בהר הבית שהבאתי
בתגובתי

דיון 477

טיפול דומה נעשה גם בתלונה כנגד יצחק ולאה רבין שלפי לפי המסופר במאמר, ולפי הבנתי הצנועה יש בהם ממש חומר להגשת כתב אישום פלילי.
על מעשי קודמיו של נתניהו כתב אליקים רובינשטיין ש "נראה לנו שאין כיום דרך של ממש לבדוק אם נעשו מעשים כאלה בעבר ובאילו היקפים." עם יציאת דוח מבקר המדינה התברר שדווקא אין כל קושי לבדוק, אם רוצים.
ויש במאמר עוד משהו שגם המבקר לא שם לב אליו. המבקר משווה את ההוצאות המנופחות של אחד מהביקורים של נתניהו ופמליות באמריקה: 392 אלף דולר להוצאותיו של ברק ופמלייתו: 350 אלף דולר. הפרט שאותו מצא מחבר המאמר הוא שהוצאות המלון והאירוח של ברק ופמלייתו היו על חשבון ארצות הברית במלון אירוח רשמי שלהם. לעומת זה המדינה נשאה בהוצאות האירוח האלה במקרה של בקור נתניהו. 243 אלף דולר לפי דוח המבקר עצמו הם ההוצאות האלה.
יוצא מכך שאת המספר 350 במקרה של ברק צריך להשוות, בעצם, ל 150 במקרה של נתניהו.
כמובן שגם פרט כזה אינו יכול להתגלות בעיתונות הראשית.
בוקר טוב פרקליטות 22517
What is this "First Source?" I don't think I've heard of it, before.
בוקר טוב פרקליטות 22534
''מקור ראשון''
זה עיתון שיוצא רק בימי שישי ומזוהה עם הימין.
אני חתום עליו.
אני חושב שזה עיתון לא רע. חוץ מזה ניתן להתרשם שם מהאופן בו נראים הדברים מהצד השני. בעיתונות בארץ בדרך כלל מספר העיתונאים מהימין זעום.
בוקר טוב פרקליטות 22538
"מקור ראשון" החל את דרכו כיומון מפסיד. כעת הוא שבועון. האם יש לך מושג אם הוא עדיין מפסיד, ומי מממן אותו?
בוקר טוב פרקליטות 22546
"מקור ראשון" מעולם לא היה יומון.
אני מנוי שלו מיומו הראשון כמעט, ולכן עובדה זו ידועה לי.
העיתון הזה כפי הנראה לא החזיק את עצמו, ולכן הופסקה בזמן מסויים הוצאתו עד שנמצא מממן. איני יודע מי הוא.
אבל זה באמת עיתון לא רע. נסה ותווכח בעצמך.
(כפי שהיה כתוב בכרטיס הביקור של קלינטון: נשיא ותהני.)
בוקר טוב פרקליטות 22551
אומר רק לזכותי שעד היום אינני בקיא בענייני פרשת המתנות של נתניהו, מכיוון שלא מצאתי כל עניין בו. לא נראה לי רלוונטי להתעקש על השטויות האלה, שבסופו של דבר רק היו תופסים מקום באיזה מחסן ממשלתי. כל עוד הוא לא קיבל מתנות באמת יקרות - שיקח. את מי זה מעניין, לעזאזל?
בוקר טוב פרקליטות 22560
אין לי ברירה אלא לקבל את דבריך לגבי עמדתך כפי שהם.
(אבל בכל זאת: האם אז, תוך כדי הפרשה הבעת בפומבי עמדה דומה, שהפרשה משעממת אותך ?)
מכל מקום, אין ספק, ועל כך דברתי, שהעיתונות התייחסה לזוג נתניהו בחומרה יתרה יחסית לאישים דומים שעברו עבירות יותר קשות, ושהמניעים לא היו ענייניים.
22564
אני מגיב כאן למה שכתבת על העתירה בעניין הר הבית, כי הדף ההוא כבר לא ממש בשימוש.

קודם כל, כל הכבוד על העקשנות להשגת מידע רישמי, ראוי להערכה.

לגופו של עניין, חסר לנו מה שנאמר בדלתיים סגורות מפיו של מפקד משטרת ירושליים, על הבסיס הזה החליט בית המשפט לדחות את העתירה. בלי לדעת מה נאמר שם, אין לנו המידע להביע דעה.
ככלל, ביקורת על בית המשפט היא תמיד בעיתית מהסיבה של חוסר במידע. רק במקרים בהם מפורסם הפרוטוקול בשלמותו , ורק מי שטרח ללמוד את התיק *על בוריו* יכל להביע דעה ברצינות.
לדעתי פרוטוקולי בית המשפט צריכים להתפרסם בשלמותם עד כמה שניתן, וצריך להקים גוף בתוך בית המשפט שידע לתקצר את הפרוטוקולים למסמך קריא בגודל סביר, למען הציבור הרחב, ולפרסם אותו *בנוסף* לפרוטוקול השלם. זה יכל להוות מנגנון לביקורת רצינית על בית המשפט.
תמימות 22566
יש קורטוב של תמימות בעמדתך.
אגיב תגובה יותר מפורטת מאוחר יותר, אולי הערב.
תמימות 22574
אני מנחש שכוונתך לכך שלדעתך ישנו ''צרוף מקרים'' מוזר משהו, שמראה נטייה של בית המשפט לא להפריע ל''מהלכי שלום'' למניהם על ידי כך שלעיתים הוא בוחר לפסוק ולעיתים בוחר שלא להתערב, בטענה שאין זה בסמכותו.
על זה דיברנו בעבר, ומזה זמן רב רציתי לחקור את הנושא יותר לעומק דרך הפרוטוקולים שפורסמו, ולגבש דעה בעצמי, אך עדיין לא מצאתי לזה זמן. אשמח אם תרחיב את היריעה.

בכל מקרה, אפשר לדבר על מגמה כללית ואפשר לדבר על המקרה הספציפי, בו נראה לי שהמידע, מה לעשות, לא מצוי בידינו.
תמימות 22597
לפני שאענה ברצוני לשאלך אם קראתי את מאמרי וגם את חילופי הדברים ביני ובין משתתפים אחרים בכתובת:

דיון 202

יש שם בעצם כמעט כל מה שיש לי לומר, ואם לא קראת חבל לי לחזור על הדברים.
אתה מזכיר כאן את עניין פרוטוקולי הישיבה שצריכים לדעתך להתפרסם. בחילופי הדברים שם ספרתי על פרוטוקול הישיבה שאותו השגתי. זה מסמך עלוב ומעוות שממש קשה להאמין שיצא ממוסד כה מכובד.
שים לב גם לפסקאות שהבאתי מפסקי הדין של תיאודור אור (בחילופי הדברים ולא בגוף המאמר) כשהוא משווה את עניין שניצר לעניין שולמית אלוני וממש מסלף את דבריו שלו.
22578
Quos custodios ipsos takziran? :-)
ואללה 22306
אהוד ברק הוא לא ביבי. הוא לא נאשם ברצח אב כמו ביבי. הוא לא מעורר אנטגוניזם בתקשורת השמאלנית.
ואללה 319967
ביבי "נאשם ברצח אב"? כלומר?
''חקירה תחת אזהרה'' 22176
מאדם קרוב שנחקר לאחרונה במשטרה ושאל שם לגבי המושג המקובל "חקירה תחת אזהרה", שמעתי כי נאמר לו שאין בישראל חקירות משטרה שאינן תחת אזהרה. ניתן כמובן לקיים ראיונות בלתי-פורמליים למיניהם, אבל ברגע שהמשטרה מזמינה אדם לחקירה, לעולם תיערך החקירה הזו תחת אזהרה. זה, כאמור, מה שאמר לו החוקר המשטרתי.

אם זה נכון, האם אפשר להסיק מכך שהשימוש הנפוץ במושג הזה (במיוחד בהקשר של אישי ציבור) משמש סופרלטיב ריק מתוכן שמטרתו להפוך את סיפור החקירה לדרמטי יותר (בבחינת "רק אתמול הוא היה ראש ממשלה, והיום כבר הוזהר במשטרה כמו גנב פשוט"), או שמא יש בכל זאת משמעות כלשהי לאזהרה הזאת?
''חקירה תחת אזהרה'' 22182
המושג ''חקירה תחת אזהרה'' הוא מושג חדש ייחסית שעלה לראשונה באחת מועדות החקירה, נדמה לי בעניין קו שלש מאות אבל איני בטוח, שבו נעשתה הפרדה בין עדות שבה הנחקר יכול להיענש וכדאי לו לבוא מוכן, ואולי להתייעץ עם עורך דין ונחקר אחר שהוא סתם עד.
''חקירה תחת אזהרה'' 22184
את המשמעות המקובלת אני מכיר. השאלה היא האם יש לאזהרה הזאת גם משמעות חוקית. האם נחקר שלא הוזהר במפורש יכול בכל זאת להיענש בעקבות מה שיאמר בחקירה? אם התשובה היא "כן", הרי שאין לאזהרה המדוברת כל משמעות חוקית והיא לא יותר מהמלצה של המשטרה כלפי חלק מנחקריה לחשוב טוב-טוב (או להתייעץ עם עו"ד, וכו') לפני שהם עונים לשאלות החוקרים.
Relax.. 22193
I wouldn't worry about Ehud. You see, they can't jail you if you're not sane.
Relax.. 22203
הנושא שהעליתי לא היה כלל אשמתם או אי אשמתם של האישים המדוברים, אלא הענשתם ע"י המשטרה והתקשורת באמצעות הדלפות מכוונות, וחגיגות אין קץ.

אשר לאשמה הפלילית, לגבי נתניהו ידוע שלא הוגש כתב אישום.
לגבי ברק, בעצם כבר הייתה האשמה ע"י מוסד רשמי של המדינה: מבקר המדינה, שעד כמה שזכור לי המליץ לפתוח בחקירה פלילית.
האם בסופו של דבר יוחלט להגיש כתבי אישום ותהינה הרשעות בבית המשפט לגיבורי פרשת העמותות, ואולי אפילו ברק עצמו ?
להערכתי הסיכוי לכך אינו אפס. נחכה ונראה.
Relax.. 22208
I'm afraid that I don't quite understand how that is at all relevant to what I had posted... I was merely being humourous, in my apparently unsuccessful manner.
Relax.. 22236
צר לי.
אכן טעיתי בהבנת דבריך בגלל מגבלות שפה. את פרושה של המילה האחרונה לא ידעתי, ופשוט נחשתי אותה במקום לעיין במילון, בצורה לא נכונה (הניחוש היה: "אשם".) אני נמהר לפעמים, במיוחד כשאני ממהר להגיב ממקום העבודה. הפשלה לא הראשונה שלי כאן, וכנראה גם לא האחרונה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים