נפטר הסופר דאגלס אדאמס 522
דאגלס אדאמס, מחבר סדרת ספרי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", ספרי "סוכנות הבילוש ההוליסטית של דירק ג'נטלי" ואחרים, נפטר אתמול (יום ו') מהתקף לב. אדאמס היה בן 49 במותו.

היה שלום ותודה על הדגים.

קישורים
דאגלס אדאמס - האתר הרשמי
BBC News
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מת בוודאי. נפטר ? לא בטוח 23074
מפני ש''נפטר'' זוהי הדרך היהודית לתאר מוות של אדם ע''י התיאור כי הוא נפטר מעול קיום המצוות. גויים - מתים. יהודים - נפטרים.
כל זה אינו תקף כמובן אם הסופר (המצוין) מר אדאמס הינו יהודי.
מת בוודאי. נפטר ? לא בטוח 23086
בבקשה, בואו לא נהפוך את זה לדיון תאולוגי. מר אדאמס היה אתאיסט, ומשמעותה של מילה נובעת מאיך שמשתמשים בה. מרבית דוברי העברית לא יבדילו בין גוי ליהודי בנוגע לשימוש במילה נפטר - וגם אם הרוב כן יבדילו, אז אני לא מוכן לעשות הבדלה שכזו. "מת" היא מילה ברוטאלית מדי. נפטר היא מילה נאה יותר. אני משתמש במילה הזו.

ובאשר לדנ"א - סופר נפלא ומצחיק. עכשיו שאני קורא דברים שלו שלא קראתי מעולם באתר שלו, אני רק מגלה עד כמה מצחיק הוא היה.

ולסיום - ציטוט דנ"א:

If I were not an atheist I think I would have to be a Catholic because if it wasn't the forces of natural
selection that designed fish, it must have been an Italian.
(from http://www.douglasadams.com/dna/980707-08-a.html)
כמדומני שמר יואב קוטנר נשפט על 23091
כך שכאשר קרא לבוב מארלי ז"ל , ונאמר לו שלא אומרים על גוי ז"ל , ענה אוטומטית "מה צריך לומר עליו - הכושי עשה את שלו? "

- אסף
פשרה: 23162
הלך לעולמו.
זה דווקא מאוד מתאים לסופר מדב
בטוח שהוא עכשיו מתמוגג משיחה מרתקת
עם מרווין, נהנה משירה ווגונית,
שותה לו פאן גלקטיק גרגל בלאסטר
או מנסה לתפוס טרמפ עם מגבת בתיקו

עצוב לי
מת בוודאי. נפטר ? לא בטוח 23245
*ג'יזס*, איך בכלל הגעת ללחשוב על זה?!
גם סופר טוב, גם מת צעיר.. טרגדיה 23103
דגלאס אדאמס 23111
לפני כחודש וחצי הייתי בכנס 3GSM World העולמי שנערך במרכז הקונגרסים שבקאן. למרות שמדובר בכנס מקצועי בעיקרו של תעשיית הסלולר העולמית, הוזמן לשם דגלאס אדאמס כדובר כבוד וכך זכיתי לשמוע את מה שהיה מן הסתם אחד מהנאומים הפומביים האחרונים שלו. נאום שלא היה רק מרתק ועתיר שנינויות, אלא גם הציג היטב את המרחק שעבר האיש מאז שהכין בסוף שנות השבעים תסכית רדיו סהרורי-משהו עבור ה-BBC וקרא לו בשם "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", ועד לתקופה האחרונה בה הפך למעשה למען "גורו" שהתווה את החזון הטכנולוגי לאלפי אנשים ברחבי העולם.

בתחילת הנאום, שנמשך סה"כ כחצי שעה, טען אדאמס שהוא האיש שבעצם המציא את WAP (התקן העולמי לאינטרנט סלולרי) כאשר היה הראשון שתיאר מכשיר נייד עם מסך קטן שמשמש לקבלת מידע מעודכן על כל דבר ביקום. הוא המשיך ופירט את התיאורייה שלו לגבי תפיסת החדשנות אצל האדם המודרני ("כל מה שקיים בעולם עד שהאדם מגיע לגיל 15 הוא רגיל ונורמלי, כל דבר שמומצא בין גיל 15 לגיל 35 הוא מהפכה פנטסטית עם פוטנציאל קריירה מדהים לאותו אדם, וכל מה שמומצא לאחר גיל 35 הוא מטרד מיותר ומזיק שהיה עדיף בלעדיו"). אדאמס הפליג בשבחי פרוייקט CDDB שהיום בבעלות חברת Gracenote (מאגר מידע מרכזי עם נתונים עדכניים כמעט על כל Audio CD שנמכר אי פעם), ותיאר כיצד בדמיונו יאוכסן בעתיד מידע מפורט על כל דבר בעולם במודל דומה ולמעשה יווצר מין "עולם רך" (איך לתרגם soft world לעברית? "תוכנת עולם"?) שיצבור עוד ועוד ידע ויהפוך עם הזמן למודל דיגיטלי מלא של כל היקום.

את החלק האחרון של נאומו הקדיש אדאמס לתיאור אתר האינטרנט שייסד לפני מספר שנים, H2G2, המשמש למעשה כאבן היסוד לפרוייקט מידול כל המידע בחיים, ביקום, ובכל השאר. הוא סיפר שלפני מספר חודשים נרכש האתר ע"י ה-BBC ואמר שהוא רואה בכך סגירת מעגל טבעית שכן ה"מדריך" הראשון נכתב, כזכור, במקור עבורם. אדאמס הזמין את כל השומעים לבקר באתר, ואם הם מוצאים שהוא איננו מושלם, גם לתרום לו מהידע האישי שלהם וכך לשפר אותו ולעזור בקידום הרעיון.

איש גדול מת אתמול, אך מפעל החיים האמיתי שלו רק התחיל, והוא ממתין ב- http://www.bbc.co.uk/h2g2/guide לכל מי שמעוניין לקחת בו חלק.
דגלאס אדאמס 23283
האם זו חברת המחשבים שבה תפקידו היה "פנטזיונר ראשי"? (..כך לפחות כתבו עליו ב"הארץ").
כשקראתי - בעצב - את הידיעה על מותו, חשבתי לי שזה משהו שהייתי רוצה להפוך גם למקצוע שלי.
איבדנו. או, בעצם, זכינו.
ב-‏42 דגים.
זוהי ידיעה מחרידה. 23129
-
-
----------
---------
היה שלום דאגלס, ותודה על הספרים. 23138
כמה עצוב 23196
חודש אחרי יורם ברונובסקי הלך לעולמו איש חכם נוסף. שני אנשים שהעשירו את עולמי שלי בכל כך הרבה חוכמה ועניין, שלא להזכיר את הצחוק.

שלום, חבר.
עצוב 23299
הם כבר כאן?! 23308
בצער רב שמעתי על הצטרפותו של דאגלאס אל פורד פרפקט.
ובימי אימה אלו בהם אנו מצפים לווגונים בכל רגע, האם נשכח לרגע את חשיבותם של פיסות הנייר הקטנות והירוקות?
Towel Day 23850
ספר שישי בסדרת ''מדריך הטרמפיסט'' 43945
ספר שישי ואחרון בסדרת "מדריך הטרמפיסט" (כתבה ב-ynet)

שנה לאחר מותו של דאגלס אדאמס יפורסם הספר השישי בסדרה, שייערך מקבצים שנמצאו בביתו.

ספרו הבלתי גמור של דאגלס אדאמס יפורסם ביום השנה למותו, כך מסר סוכנו של הסופר המנוח. "A Salmon Of A Doubt", השישי והאחרון בסדרת "מדריך הטרמפיסט", יערך מתוך קבצים שנמצאו במחשבו האישי של דאגלס לאחר שמת בחודש מאי האחרון, כך סיפר אד ויקטור בראיון שפורסם ב"Sunday Telegraph". האפיזודה השישית תשאר כפי שנמצאה על הכונן הקשיח, בלתי גמורה. "חפרנו בכונן של דאגלס. היו שם כל-כך הרבה סוגים שונים של הרומן, שעברו שינויים ושיפורים על-ידו, כך שהיו שם לא מעט קבצים", אמר ויקטור. "ברגע שבו הוא סיים לכתוב הוא תמיד היה אומר 'הו אלוהים, זה פשוט נורא'. הוא היה סופר בעל ביקורת עצמית מאד נוקשה ותהליך הכתיבה לא היה קל לו, הוא היה פרפקציוניסט בדרכו", אמר ויקטור.

קבצי "A Salmon Of A Doubt" נמצאו, על-פי הדיווח של הסאנדיי טלגרף, על-ידי אלמנתו של הסופר, ג'יין בלסון והאסיסטנטית האישית שלו סופי אסטין. עבודתו של אדאמס על הרומן הבלתי גמור נמשכה 11 שנים בקרוב. "A Salmon Of A Doubt" יפורסם כחלק מאסופת כתביו האחרונים של אדאמס, שרובם טרם נראו. האוסף יכלול ככל הנראה מאמרים של אדאמס שפורסמו במגזינים ובעיתונים, הרצאות שהעביר, כתבים מתוך אתר האינטרנט שלו, תסריט של "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" וקטעים מתוך עבודתו המשותפת עם הרדיו של רשת atr BBC.

אדאמס נפטר בחודש מאי האחרון מהתקף לב בביתו בקליפורניה. הוא היה בן 49 במותו. סדרת "מדריך הטרמפיסט" החלה את דרכה כסדרת תסכיתים רדיופוניים של רדיו BBC בשנת 1978. התסכיתים הפכו לרב-מכר, סדרת טלוויזיה, משחק מחשב ואף עברו עיבוד לבמה.

הספר האחרון 68885
היום יצא לאור The Salmon of Doubt : Hitchhiking the Galaxy One Last Time. זהו אוסף של מאמרים, סיפורים, רעיונות והגיגים של דגלאס אדאמס המנוח שרובם לא ראו אור עד כה.

ניתן לקרוא על הספר ולהזמין אותו כאן: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1400045088/00...
הספר האחרון 68912
במשך זמן רב נחשב A Salmon of Doubt לחלק מ-"A Perfect Vaccum": ספר שפרסם סטניסלב לם בשנות השבעים, ובו סקירה של ספרים שלא פורסמו מעולם. זאת משום שעוד בזמן ש- ASoD היה כותרת בלבד ב- Amazon.com, ללא כל מידע נוסף (למעט שם המחבר), כבר היו שם עשרות רבות של סקירות מאת קוראים (שכמובן לא ראו את הספר מעולם).

אדאמס עצמו, אגב, סיפר בעבר שבמקור כתב את ASoD כספר נוסף לסדרת HHGG, ואחר-כך שינה אותו לספר בסדרת Dirk Gently (או אולי להיפך?). בכל מקרה, זהו חיזוק טענתי מזה שנים רבות, שמדובר בעצם באותן דמויות ממש בשני "יקומים" שונים - דירק הוא פורד וריצ'רד הוא ארתור.
הספר האחרון 68956
The greatest book I've never read!
מחווה למרווין 70054
"דירק הוא פורד וריצ'רד הוא ארתור" - נכון מאוד!

ומחווה למרווין: http://hostpages.karoo.net/404.html
דוגלאס אדמס ברדיו 70055
לדעתי עיקר הישיגיו של אדמס לא היה בכתיבת ספרים ( אם כי שם הפך רב מכר ענק ) ובוודאי לא במשחקי מחשב או בכתיבת תסריטים שעליהם ביזבז שנים מחייו ,שנים שעדיף היה אם היה מקדיש אותם לכתיבה יצירתית ( אבל זה היה כסף טוב זה נכון ).
השגו הגדול ביותר היה בכתיבת תסכיתי הרדיו של "מדריך הטרמפיסט " שעולים על כל מדיום אחר שבו עסק .
עוד על תסכיתי הרדיו שלו :
ימי הרדיו של דוגלס אדמס
ועל תסכיתי רדיו בכלל
ימי הרדיו
מעניין מה אדאמס היה אומר על זה... 196337
מעניין מה אדאמס היה אומר על זה... 196359
אמ... כלום?
מעניין מה אדאמס היה אומר על זה... 196369
"Earthman, the planet you lived on was commissioned, paid for, and run by mice. It was destroyed five minutes before the completion of the purpose for which it was built, and we've got to build another one."

Only one word registered with Arthur.

"Mice?" he said.

"Indeed Earthman."

"Look, sorry - are we talking about the little white furry things with the cheese fixation and women standing on tables screaming in early sixties sit coms?"

Slartibartfast coughed politely.

"Earthman," he said, "it is sometimes hard to follow your mode of speech. Remember I have been asleep inside this planet of Magrathea for five million years and know little of these early sixties sit coms of which you speak. These creatures you call mice, you see, they are not quite as they appear. They are merely the protrusion into our dimension of vast hyperintelligent pan- dimensional beings. The whole business with the cheese and the squeaking is just a front."

מעניין מה אדאמס היה אומר על זה... 196371
כן, אני יודע. אבל אם דאגלס אדאמס היה נאלץ לומר משהו בכל פעם ששלחו עכברים לחלל מאז 79', כבר מזמן היה נמאס לו.
אה. 196382
צר לי שבזבזתי מקום באייל על חדשה ישנה שכזו. (שלום ותודה על כל הביטים)
לא להצטער 196389
אני דווקא התעניינתי.
אם תלכי, 196391
איפה תוכלי לקרוא חדשות על הניאנדרטלים?
(: 196396
הבהרה:
המשפט בסוגריים היה סתם בשביל לסגור את העניין המטופש, זה הכול. [פרישה משורות מפלגת האייל, אם תהיה, תבוא על רקע משהו חמור ועקרוני הרבה יותר. שעמום, למשל.]
תודה שוטה. תודה אלון. תודה בילינסקי.
(: 196404
היי, למה אלי פונים בשם המשפחה ולכל השאר בשמם הפרטי?
(: 196405
די נו. גם אותך אני אוהבת.
מה אתה נדחף? 196408
היא בכלל פנתה לאבא שלך.
אם תלכי, 215952
כמו, למשל, החדשה הזאת: http://news.uns.purdue.edu/UNS/html4ever/2004/040429...

(משפט הסיכום, אבוי:

The case for interbreeding is getting weaker all the time, says David Serre at the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology in Leipzig, Germany. "All the information we have from different sources points in the same direction.")

אם תלכי, 215980
החדשה שבלינק שלך, שכ"ג, היא על כך ש"מחשבי קוואנטים קרובים יותר בקפיצה קוואנטית". וקפיצה שכזאת היא באמת מה שנחוץ כדי להגיע מנושא (מעניין כשלעצמו) זה, אל הניאנדרטלים החמודים שנמנו (עד ש/יוכח/ אחרת! נה!) על אבות-אבותינו.
אם תלכי, 215983
חוששני שאני במו עצמותי מהווה הוכחה לכך שהניאנדרטלים נשארו עימנו, אם לא בחומר אז לפחות ברוח.

הלינק הנכון: http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99994...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים