מתנחלים התעמתו עם פלשתינים מצפון לרמאללה 555
מאות מתנחלים משילה ומהיישובים הסמוכים הפגינו הבוקר (ד') באזור בו נפצע אתמול תינוק בן חמישה חודשים, ליד הכפר לובן א־שרקייה.

מהמשטרה נמסר כי כ-‏300 מתנחלים הגיעו למקום, ו"החלו להטיח דברים נגד הפלסטינים. בשלב מסוים הם החלו לצעוד לכיוון הכפר ובדרך שרפו מספר חדרים בבית הספר הפלסטיני, חממה ושדות חיטה. מנגד החלו פלסטינים להיאסף ולהתפרע".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי המשטרה תיעדה את האירוע. אחד מהמתנחלים כבר נעצר בחשד שירה באויר מנשקו, וצפויים מעצרים נוספים. שוטר אחד נפצע באורח קל בפניו.

הרב מיכאל ברום, ממארגני ההפגנה, אמר כי "העצרת נועדה להביע כאב על כך שאיננו מסוגלים להגן לא רק על עצמנו אלא עכשיו גם על ילדינו. לפלסטינים אין כל אימה ורתיעה. מי שמסוגל להיכנס לתוך עיר בישראל ולפוצץ ילדים בוודאי שמסוגל גם לזרוק אבנים לעבר מכוניות נוסעות ולפגוע כה קשה בילדים קטנים, אין להם כל בעיה עם זה. אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו אורחים בארץ או ריבונים, וזו החלטה עקרונית שצריכה להתקבל".

קצין בכיר בצה"ל אומר כי בצבא רואים בחומרה רבה את ההתפרעויות של המתנחלים הבוקר. לדברי הקצין "התנהגות המתיישבים עד כה הייתה מאופקת מאוד ונתנה לנו גיבוי ותחושה שמאחורינו עומדים אזרחים חזקים שמוכנים לנשוך שפתיים, ולתת לנו לעשות את העבודה. במידה מסוימת ההתנהגות הזו אפילו הפתיעה אותנו לטובה ולמיטב הערכתנו הפתיעה לרעה את הפלסטינים שציפו שהאזרחים הישראלים ישברו מהר מאוד ויחלו לברוח לכיוון הקו הירוק". עוד הוסיף הקצין כי "עתה, לאחר ההתפרעויות יש חשש שעוצמת ההתיישבות נסדקת ואין לנו אלא להצטער על כך".

רופאי בית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים ממשיכים להיאבק על חייו של התינוק הפצוע. התינוק, יהודה חיים שוהם, נפצע אמש באורח קשה מאוד מאבנים שיידו פלסטינים לעבר המכונית שבה נסעה משפחתו בצומת שילה שמצפון לרמאללה.
קישורים
YNet
מעריב
הארץ
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ומה עם חסאן בק ביפו? • משה דורון • 21 תגובות בפתיל
  השטחים, לאן? • רון בן-יעקב

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים