מילושוביץ' הועבר לידי נציגי בית-הדין המיוחד בהאג (עודכן) 593
סלובודן מילושוביץ', נשיאה לשעבר של יוגוסלביה, הועבר לידי נציג בית־הדין המיוחד לענייני יוגוסלביה לשעבר, בהאג.

מילושוביץ', שהואשם באחריות לפשעים כנגד האנושות בעת הסכסוך בבבלקן בעשור האחרון, מועבר בשעות אלו להולנד. דובר ממשלת סרביה מסר כי "הנשיא לשעבר של הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה הועבר לידי הרשויות בהאג". מילושוביץ' נמצא במעצר בבלגרד החל מהאחד באפריל.

ג'ים לונדייל, דובר מטעם בית הדין אמר כי "המסר ברור, אף אדם אינו מעל לחוק, לא משנה איזה תפקיד מילא בעבר".

ההחלטה על ההסגרה באה שבוע לפני כינוס בינלאומי של תורמים ממדינות מערביות, שייתקיים ביום ו' הבא בבלגיה. ארה"ב ומדינות נוספות התעקשו על כך שמילושוביץ' יוסגר לפני שיינתן ליוגוסלביה סיוע כספי.



הערב נמסר כי ראש ממשלת יוגוסלביה, זוראן ג'ינג'יץ' התפטר מתפקידו. נשיא יוגוסלביה קושטוניצה הודיע כי מפלגתו פורשת מהקואליציה.
קישורים
CNN
YNet
הארץ
בית־הדין המיוחד לענייני יגוסלביה לשעבר
רשת ב'
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

26687
מה זה בדיוק "בית הדין הבינ"ל לפשעי מלחמה"?

הייתי תחת הרושם שבהאג יושב הICJ - International Court of Justice, שתפקידו לדון בסיכסוכי טרטוריה וכאלה בין שתי מדינות מסכימות, הלא כן?

אני חושב שפשעי מלחמה דנים בטריבונלים מיוחדים לעניין, כדוגמת זה שברואנדה.

יש משפטן בסביבה?
''טעות, טועים, טעינו'' 26693
אתה צודק. מילושוביץ' הועבר לידי ה-International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia – http://www.un.org/icty/ יתוקן במהרה.
וגזר הדין הוא... 26700
שאלתי את עצמי פעמים מספר - מה גזר הדין שיכול להטיל על מילושוביץ' בין הדין המיוחד? האם הוא רשאי לגזור דין מוות? ואם יגזור עונש מאסר, היכן ירצה מילושוביץ' את העונש? ודאי שלא בין אסירים רגילים. מה עוד נותר? עבודות קהילתיות?
וגזר הדין הוא... 26708
ע"פ דיווחו המקיף של ניצן הורוביץ ב"הארץ" היום, עד כה ניתנו עונשי מאסר של תקופות בין 5 ל-‏20 שנה, והמאסר מתבצע בבתי-כלא של מדינות אשר הסכימו לשתף פעולה עם בית-הדין (בעיקר מדינות אירופה המערבית).

"מה מצפה כעת למילושביץ"'
מטעי הבננות של יוגוסלביה 26762
אחד הצדדים המעניינים בסיפור הוא שממשלת סרביה הסגירה את מילושוביץ בניגוד לפסיקת בית הדין החוקתי של סרביה, שקבע שיש לדחות בינתיים את ההסגרה.
כלומר, ממשלת סרביה החליטה שבקשת בית הדין הבינלאומי עולה בתקפותה על זה של בית המשפט החוקתי.
אחת משתיים: או שהממשלה הסרבית מודיעה בזה שהיא מעל החוק, או שהיא צריכה ללכת.

תארו לכם שממשלת ישראל היתה מסגירה אזרח ישראלי לרשות בינלאומית בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון.
מובן שההסגרה נבעה מהלחץ הכלכלי האדיר שהפעילו ארצות הברית ושותפותיה, אבל ניתן ללמוד ממנה שסרביה היא כיום רפובליקת בננות. אני מקווה שישראל אינה כזו.
מטעי הבננות של יוגוסלביה 26776
"מקווה" זה נחמד, אבל מה אתה חושב? אני משער שבכל סיטואציה דומה בישראל, בית המשפט העליון דווקא היה, פלא פלאים, מכריע באופן התואם את דעת הקהל (שתהיה, כמובן, בעד הסגרה). כמקרה-מבחן ניתן לראות את הכרעותיו החוזרות ונשנות של בג"ץ לטובת המדינה בנוגע להחזקתם של אזרחים לבנונים במאסר בישראל, מהן משתמע שישנם אינטרסים של המדינה הגוברים על זכותו של הפרט לחירות.
מטעי הבננות של יוגוסלביה 26834
בינתיים, הכנסת בעיקר מנסה להפוך את ישראל לעיר מקלט לפושעים יהודים, ולא להפך...
מטעי הבננות של יוגוסלביה 26863
נכון, ועדיין מוכרת עליונות פסיקת בית המשפט העליון על הכנסת.
מטעי הבננות של יוגוסלביה 26875
קוסטוניצ'ה ודז'ינדז'יץ הם אכן בובות של ארה"ב. ובכל זאת, תיקון קל: על פי החוק הסרבי, החלטות בית המשפט החוקתי נכנסות לתוקפן יום אחד לאחר קבלתן. מילושביץ הוסגר לאו"ם באותו יום בו התקבלה ההחלטה, ולכן עוד לא היתה בתוקף רשמי.
צילי וגילי 26877
אני תוהה, ניתאי, על סמך מה אתה קובע כי אחד הוא בובה בעוד האחר הוא בובן (וחובבי המד"ב, לא להתעורר עכשיו)? האם יש לך מדד אובייקטיבי לקבוע כי אדם משרת מטרות אדונו ולא את מטרותיו עצמו? אם כן, אנא שתף אותי, אם לא, זו סתם יוהרה.
צילי וגילי 26879
בזמן מערכת הבחירות האחרונה ביוגוסלביה, ארצות הברית הצהירה בגלוי כי הושקעו על ידה למעלה ממאה מיליון דולרים בדחיפת המועמדים החביבים עליה, ביניהם דז'ינדז'יץ'. תסכים איתי שדרושה תמימות חריגה למדי בשביל לא להבין שההשקעה הזו היתה דו-סיטרית.
עמי ותמי 26894
מה שלא הראת הוא שאותם מועמדים חביבים שינו את דעתם/מדיניותם בעקבות אותה תמיכה. ייתכן ומלכתחילה עמדותיהם היו זהות לאלו של ארה"ב (ארה"ב? קלינטון? אולברייט?) מה שהופך אותם מ"בובות" ל"שותפים לדרך". לכן כינוי הגנאי הוא מיותר ופוגם בפרשנות.
עמי ותמי 26920
גם מדינת ישראל מקבלת תקציב עתק מארה''ב....
עמי ותמי 26923
אדרבא! יש להפיל את ממשלת הבובות!
שמשון ויובב 26926
"תקציב עתק"?! כמה?
שמשון ויובב 26929
המממ... שלושה מיליארד דולר סיוע אזרחי? ועוד כסכום הזה צבאי? פטור ממס על תרומות לממשלת ישראל?

אני לא מתחייב על נכונות ועדכניות כל הנתונים, אך אם תרצה אנסה לבדוק.
בשר וחלב 26931
למיטב ידיעתי הסה"כ הוא שלושה מיליארד, כשהחלוקה היא 1.8 צבאי ו1.2- אזרחי. כמובן שהצבאי ניתן ברובו בד"ס – דולר סיוע שבו ניתן רק לקנות בארה"ב (לכן, בין השאר, קונה צה"ל מדים/מנות קרב בארה"ב). איזו דרך נהדרת לחזק את הכלכלה האמריקאית! קנו כחול-לבן-אדום!
שמשון ויובב 26940
אוקיי, מתוך הצעת התקציב ל-‏2001:

מלוות ומענקים מארה"ב:
8.5 מיליארד ש"ח סיוע בטחוני
3 מיליארד ש"ח סיוע אזרחי
4.2 מיליארד ש"ח מילוות אחרים (כלומר: צריך להחזיר!)

אם כך, המענקים האמריקניים (וכפי שערן בילינסקי העיר, הסיוע הבטחוני הוא ברובו בדולרים להוצאה בארה"ב) מסתכמים ב-‏11.5 מיליארד ש"ח (פחות מ-‏2.8 מיליארד דולר).

סה"כ התקבולים ממילוות וחשבון הון: 69.9 מיליארד ש"ח. סה"כ תקבולים שוטפים: 174.9 מיליארד ש"ח. סה"כ התקציב: 245.8 מיליארד ש"ח. תקציב הבריאות: 12.7 מיליארד ש"ח, דומה בהיקפו לסך כל הסיוע.

כל זה לא עונה על השאלה, האם לסיוע יש משמעות אסטרטגית עבור ישראל, וחשוב מכך - האם משמעות זו מקורה בערך הכלכלי של הסיוע, או במשהו אחר.
שמשון ויובב 27030
הצעת התקציב מפורסמת באינטרנט, או שאתה-אתה הוא המדפיס הממשלתי ויש לך הצעות תקציב בארון עוד מתקופת ה"מ הנציב העליון?

למספרים צריך לצרף ערבויות אמריקאיות להלוואות של ישראל, שכמובן מוזילות משמעותית את עלות ההון של המדינה (לא כסף זניח, אם זוכרים שזה נושא שעלה ישירות על שולחנו של קלינטון באחד הסיבובים הקודמים (רבין?)). וכמובן את הטבות המס לתרומות, שאותן לא תמצא בתקציב המדינה.

4.7% מתקציב המדינה זה לא זניח (הכולל, אחרי השמטת החלק המיועד להחזר חובות ולהוצאות מימון זה שיעור גדול עוד יותר). אני כבר לא מדבר על הצד הפוליטי-צבאי של הסיוע: וטו באו"ם, בריתות הגנה, אימונים משותפים וכו'.

המשמעות של תמיכת ארצות הברית, הכלכלית והאחרת, היא כמובן אסטרטגית. לדעתי אחת הסיבות שאנחנו ישראל ולא יוגוסלביה או עיראק או לוב, כלומר נהנים למשל מחופש הפצצה של אוכלוסיה אזרחית, היא תמיכת ארה"ב בנו במועבי"ט.

אפשר לומר שתמיכתה של ישראל בארה"ב – כלומר, בממשל, באמצעות הקול היהודי – גם היא חשובה, ויש בה לקזז חלק מהשיקולים האלה, אבל אין ספק שהיחסים הם אסטרטגיים.
שמשון ויובב 27040
מבלי לאשר או להכחיש את היותי המדפיס הממשלתי בכבודו ובעצמו, אציין שמידע רב על תקציבי שנים עברו ועל הצעות התקציב ניתן למצוא באתר משרד האוצר
אכן, נראה כי קיימים "יחסים אסטרטגיים" בין ישראל לבין ארה"ב. עדיין אינני בטוח כי המענקים הכספיים (ובהזדמנות זו, אציין שהפטור-ממס-על-תרומות-לישראל באמת עושה רושם של מרכיב שולי) הם מרכיב עיקרי במערכת-יחסים זו, ואני מעלה את הסברה שהם יותר בבחינת הדגל שנועד להתנוסס בקצהו הגלוי של הקרחון.
שמשון ויובב 27089
אחת לכמה זמן ארה''ב מקפלת אותנו קצת עם הסיוע הזה. בעיקר בין מערכות בחירות שם (למזלנו זה קורה תכופות) -- בוש-האב איים לקצץ את תקציב ההתנחלויות מהסיוע (''ותתקשרו אלינו כשאתם רציניים''). אין ספק בעיני ששלילה של כמה אחוזים מהתקציב תשפיע קשות על תפקוד הממשלה. אולי לא שום דבר שישבור את החלום הציוני, אבל בפירוש דבר שיחייב לבטל כל מיני ''הטבות לעם'' שעלולות להתבטא בקלפי.
פינוקיו חכה לי 40360
אם אני לא טועה, אז בוש האב, איים שלא לתת לישראל ערבויות ע"ס 10 מיליארד דולר (שנועדו לסייע בקליטת העלייה הרוסית), אם ישראל לא תתחיב, שלא להשקיע בפיתוח ההתנחלויות.
אנואר וחוסני 27564
יש לי משהו יותר מעניין בשבילך לבדוק: טוענים שהסכם השלום עם ישראל הוא נכס אסטרטגי למצרים גם בזכות הסיוע האמריקני המסיבי. האם תוכל לברר על כמה סיוע מדובר, ממה הוא מורכב, ומה משקלו בכלכלה המיץרית?
צילי וגילי 26880
מחשבה מאוחרת: האם 'בובן' הוא התרגום העברי ל- Puppeteers של לארי ניבן? אם כן, אני מביע תדהמה.
מת 372427
נשיא יוגוסלביה לשעבר מילושוביץ' נמצא מת בתאו: "היום, שבת 11 במרס 2006, סלובודן מילושביץ' נמצא ללא רוח חיים במיטתו בתאו בבית המעצר של האו"ם בשוונינגן. הסוהר הזעיק מיד את הקצין התורן ואת קצין הרפואה. האחרון אישר שמילושביץ' מת".

שיהיה בריא 372439

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים