מטוסי חיל האויר הפציצו שוב מטרה סורית בלבנון 596
מטוסי חיל האויר הפציצו שוב תחנת מכ"ם סורית בלבנון, בתגובה להתקפת החיזבאללה בסוף השבוע על שני מוצבים בהר־דב.

המטוסים פגעו בתחנת מכ"ם הנמצאת באזור חוש א־נבי בבקעת הלבנון, דרומית לבעלבק. עדי ראייה מסרו כי לפחות שני טילים פגעו בעמדה הסורית. רדיו דמשק דיווח על שני חיילים סוריים פצועים.

YNet מוסר כי ההחלטה על תקיפת המכ"ם הסורי נתקבלה אתמול בהערכת המצב שקיים שר הביטחון, ששוחח אמש עם ראש הממשלה ואישר עימו את התקיפה. הבוקר אישר אותה גם הקבינט המדיני־ביטחוני בישיבה מיוחדת. גורם בטחוני בכיר הסביר כי המטרה נבחרה מתוך "בנק מטרות" בלבנון. לדברי הגורם ההחלטה על מטרת מכ"ם נבעה מתוך כוונה שלא לתקוף מטרה קשה של סוללת טילים או אמצעי לחימה אחרים, ומאידך גם לא הותקפה מטרה בעלת חשיבות מדינית.

"לפני כחודשיים תקפנו מטרת מכ"ם דומה בדאהר אל־ביידה, הסורים הבינו את המסרים שלנו ובמשך חודשיים היה שקט בגבול הצפון. במהלך הדיונים עלו הצעות של תקיפת תשתיות, אבל אין למדינת ישראל כוונה לפגוע במאמצים של לבנון לשקם את עצמה משנות המלחמה הארוכות", הבהיר הגורם. "ישראל גם לא רצתה לפגוע במאמץ של לבנון למתן את החיזבאללה. בתקופה האחרונה אנחנו עדים למאמצים של לבנון להפסיק את פעילות החיזבאללה ולא היתה לנו כוונה להעניש את לבנון, אלא דווקא את בעל הבית האמיתי, סוריה".



"הארץ" מוסר כי לאחר התקיפה נורו מספר פגזי מרגמה על המוצבים בהר דב, לא נמסר על נפגעים.

קישורים
YNet
רשת ב'
הארץ
הידיעה על תקיפת החיזבאללה בהר דב – באייל
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ewilde • 12 תגובות בפתיל
  שתי הערות להתייחסות: • ewilde • 10 תגובות בפתיל
  וכעת תקיפה בשטח סוריה עצמה! • עמית מנדלסון

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים