מהומות בהר-הבית, מכונית תופת בפסגת-זאב 640
בהר־הבית פרצו אתמול, תשעה באב, עימותים בין פלסטינים למשטרה, אבנים הושלכו על המתפללים ליד הכותל ומספר שוטרים ופלסטינים נפצעו.

אתמול (א') בבוקר קיימו אנשי תנועת "נאמני הר־הבית", כמדי שנה, טקס סמלי של הנחת אבן פינה לבית־המקדש. על פי צו בית־המשפט הם לא הורשו להכנס עם האבן לתחומי העיר העתיקה והטקס נערך בחניון גבעתי שבכניסה לסילוואן. דוברים פלסטינים וחברי כנסת ערבים גינו את קיום הטקס.

סמוך לשעה 12:00 הסתיימה התפילה במסגדים, הפלסטינים ואנשי התנועה האיסלמית החלו להשליך אבנים ממתחם הר־הבית לעבר המתפללים היהודים ברחבת הכותל ובשער המוגרבים. המתפללים פונו במהירות על ידי כוחות הביטחון וכוח משטרה פרץ למתחם ההר בניסיון למנוע את השלכת האבנים. בעימות שפרץ נפצעו מספר שוטרים ומספר פלסטינים. אנשי הוואקף והביטחון המסכל של ג'יבריל רג'וב פעלו כדי להרחיק את הפלסטינים מהנקודות הצופות על רחבת הכותל ושער המוגרבים.

יאסר ערפאת התקשר לח"כ טיבי, שנכח במקום וניהל את המשא־ומתן עם ראשי המשטרה באיזור, ניצב מיקי לוי והמפכ"ל שלמה אהרונישקי, ובירך אותו על "עמידתו האיתנה, שלו ושל המתפללים, אשר מנעו מהמשטרה להיכנס למסגד". טיבי מסר כי ערפאת הבטיח להמשיך במאמצים הבינלאומיים שהוא עושה כדי "להסיר את המצור מעל המסגדים ולהביא לשיחרור המתפללים".

לבסוף הגיעו טיבי ונציגי המשטרה להסכם כי כוחות המשטרה יסוגו מההר ואחריהם יצאו הפלסטינים מההר דרך שלושה שערים. כעת שורר שקט במקום.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, האשים את חברי הכנסת הערבים שנכחו במקום, בהתססה וליבוי המהומות.


מכונית תופת התפוצצה הערב בשכונת פסגת־זאב בירושלים, בתוך חניון תת־קרקעי. המטען התפוצץ בחלקו. אישה אחת לקתה בהלם. דיירי הבניין ובנינים סמוכים פונו מחשש למטענים נוספים. סריקות בוצעו אתמול גם בתל־אביב עקב מידע מודיעיני על מטען שהוטמן בצפון־תל־אביב, באזור רחוב יהודה המכבי.
קישורים
Ynet - המהומות בהר הבית
Ynet - מכונית תופת בירושלים
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  רקע • מיץ פטל
  הר הבית השתגע! • מר כליל נאורי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים