סוכנות החדשות הפלסטינית: הלחמו באבנים, לא במרגמות 648
ופ''א, סוכנות החדשות הפלסטינית, יצאה אתמול (ה') בקריאה לפלסטינים לחדול מהטרור בתוך גבולות הקו הירוק, ולשוב לאינתיפאדת האבנים.

ההודעה, שנכתבה על-ידי ''העורך המדיני של ופא'', קראה לפעילי הפת''ח ''לנסות להשתמש במעשי הטבח של שרון למען העניין הפלסטיני הלאומי ולא להתרוצץ אחרי תגובות עצבניות ונבוכות''.

''צריך להיות ריאליסטים ולהודות שלא משנה כמה קורבנות נגרום לישראלים, לא נוכל לנצח אותם, ולא משנה כמה איומים נפנה לארה''ב ואירופה, לא נשיג שום דבר חוץ מאובדן גדול והפסד'', נאמר בהודעה, ''ורק ע''י כניסה אישית מדינית ואנושית ללב של העולם המתבצעת ע''י הצגת זכויותנו הלאומיות שאין עליהן עוררין ותוך שימוש באבן, במרד אזרחי, בהתנגדות לכיבוש ולמתנחלים בתוך האדמות הפלסטיניות, ולא בתוך ישראל, וגם לא באמצעות פצצות מרגמה''.

עוד ממליצה ההודעה כי אם אין אבן, אפשר להשתמש בנעל במקום. ''צריך לנשוך את הפצע ולהמשיך ולגרום לשרון ע''י כך להתנהג כמו משוגע ולהסלים את תגובותיו'', נכתב שם.

לסיכום נאמר בהודעה כי ''תמונה זו היתה בעלת השפעה יותר מירי של מרגמות, כי המסר מועבר ע''י התוצאה ולא ע''י גודל האבן והפיכתה למרגמה''.

קישורים
האבן וכוחה המאגי - ההודעה בעברית
האבן והנעל - ההודעה באנגלית
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שרון הצליח? 30991
שמעתי על זה אתמול\היום בחצות, ואני עדיין לא מאמין.

השאלה היא מה המשמעות של ההודעה הזו. האם ניתן לראות בה הודאה של הרשות הפלסטינית באחריות לפיגועי הטרור, למשל? והאם היא באמת תביא לשינוי המצב בשטח?
שרון הצליח? 31007
הפנייה היא לפתח, לא לחמאס או הג'יהאד האיסלאמי. הפתח יורה מרגמות, לא מתפוצץ באוטובוסים. כך שאין כאן לקיחת אחריות על כל פיגועים, רק על פיגועי ירי.
יש שם למשהו הרבה שכל 30997
מדהים כמה שכל יש בתגובה הזו שלהם
מסע שקרנות חדש 30998
השקרנים מנסים לבלבל... כרגיל יהיו מי שיפלו בפח...

להרוג עוד. זה מתחיל לכאוב להם. אחרת לא הייתם רואים את נסיון השקרנות החדש הזה.
מסע שקרנות חדש 31000
אני לא חושב, אילו שם שיש להם באמת הרבה שכל יודעים שבאבנים הם באמת יצליחו להציג את הדרך הטובה ביותר של כמה הם מסכנים מול הציוני הכובש.
מסע שקרנות חדש 31006
רועי,
אני משוכנע שכוונתם ללכת בשתי זרועות, האחת בוכה ומשיגה אהדה, השנייה מחכה ליום השחיטה.

זהו מסע השקרנות. אין כאן שום השלמה עם ישראל. צעד טקטי פשוט.
מסע שקרנות חדש 31046
ברור.
כשהם נלחמים בישראל, הם שונאים אותה. כשהם מנסים לעשות איתה שלום, הם שונאים אותה. או כמו שכתב חנוך לוין:

"הוראות הממשל בשטחים הכבושים:
הולך אדם ברחוב ומביט לצדדיו בעצבנות - מחבל ערבי.
הולך אדם ברחוב ומביט ישר - מחבל ערבי קר רוח.
הולך אדם ברחוב ומביט מעלה - מחבל ערבי דתי.
הולך אדם ברחוב ומביט מטה - מחבל ערבי ביישן.
לא הולך אף אדם ברחוב, יחשב כמחבל ערבי חולה.
כל החשודים הנ"ל יעצרו. במקרה של נסיון המלטות תיירה ירית אזהרה באוויר. הגופה תועבר למכון הפתולוגי"
מסע שקרנות חדש 31047
תעבור לקרוא ספרות ראוייה יותר, אולי "המרד"? "בימים אדומים"?
"תשובה מתחמקת"? 31071
ערפאת מכין אליבי 31067
ברור לכול שאחרי החיסול בשכם של בכירי החמאס אמור להתבצע פיגוע קשה ביותר (לא שהיו טומנים את ידם בצלחת אלמלא החיסול). ההודעה הזו אינה אלא הכנת אליבי, התנערות מראש של הראשות הפלסטינית מהפיגוע העתידי הזה.
כך יכול ערפאת ליהנות מכול העולמות: גם להציג עצמו בעיני פרס, האירופים וסי.אן.אן כשוחר שלום, גם להניח לחמאס לעשות את העבודה המלוכלכת בשבילו, וגם לחכך ידיים בהנאה כשישראל תגמול לחמאס (האופוזיציה שלו) בהמשך.
ערפאת מכין אליבי 31094
התמיכה בחמאס כבר מזמן אינה מצומצמת (כ- 10% לפני שנתיים) כפי שהיתה בעבר. בהלוויה של ג'מאל מנסור היו כמעט 100,000 איש, כאשר כל אוכלוסיית שכם מונה באזור ה- 120,000 נפש. יציבות שלטונו של ערפאת התערערה עתה מאוד, והיא תתערער עוד יותר כשיתברר לציבור הפלסטיני שערפאת אינו מתכוון להגיב על מעשה הרצח הזה. מכאן האינטרס הברור של ראש הרשות להוריד את רמת האלימות - הרי כל רצח נוסף שיתבצע על ידי ישראל יהיה הרה אסון עבורו.

וכמובן יהיו את המתחסדים הרגילים שישאלו מדוע אני מתייחס להתנקשות בחייו של ג'מאל מנסור בתור "רצח". ובכן, חוץ מהעובדה שנהרגו שני ילדים וחמישה מבוגרים נוספים בפיגוע הזה, הרי זו שטות להניח שג'מאל מנסור תכנן פיגועים. מנסור ידוע זה שנים בתור מנהיג פוליטי מובהק. ההנחה שהוא ילכלך את ידיו בפיגועים במקום לתת לאחרים לעשות את העבודה השחורה, ועוד יסכן את חייו בתהליך (והרי היה ברור לו שהכוונת מונחת עליו - אחרת לא היה לוקח שומרי ראש) - היא תמימה ומטופשת. כמובן שרבים בכל זאת מאמינים לשקרים של דובר צה"ל.
ערפאת מכין אליבי 31106
שקרי דובר צה''ל טובים לי משקרי דובר הרשות הפלסטינית, ועמכם הסליחה.
לא יודע אם זה המקום 31121
אבל לא יכולתי להתעלם מהטמטום הבוטה של CNN.
לכן, החלטתי להביא קישור:
הכותרת: "מנהיגים במזה"ת: שלום עדיין אפשרי."
התוכן: ראיון עם יוסי ביילין ועם שר המידע ברשות הפלסטינית.

בדיוק, מנהיגים במזה"ת. בחיי, או ש-CNN רוצים לעשות מאיתנו צחוק, או שהם פשוט אידיוטים בצורה פנומנלית. זה כמו שיהיה מאמר כזה בידיעות:
כותרת: "מקור בכיר בוושינגטון: הנשיא בוש רוצה לעבור לגור בחיפה."
תוכן: שיחה עם החתול של בוש בהיותו מושל טקסס.
אם אין לחם - תראו חדשות 31199
מר נאורי היקר,

יש המאשימים רשת זו בשטחיות, אך למעשה רשת זו אינה רק שטחית, כי אם פאתולוגית לחלוטין לשיטת הערכים האמריקאית, בה נכרכת כמעט תמידית מולטיפליקאציית הרב-תרבותיות ‏1 לאייטם 'חדשות אובייקטיביות' במעטפת סלאפטיקס ארוך - אשר כל קשר בין תופעה זו לבין המתרחש ספקולטיבי ובלתי מחייב.

תרומתה היחידה של רשת זו לדו-שיח הציבורי-עולמי מתבטאת בעובדה שכל דובר ממוצע, באירגון קקיוני זה או אחר, מקבל רשות 'דיבור' להסברת עמדת שועיו במעין קאטכיזם תקשורתי - כולל דובריה המאוד רשמיים של מלחמת הרועים באגן המזרח התיכון ‏2.

כל השאר הינו על תקן פירסומות/דווחי פירסומת/רכילות פירסומאית/פירסומת עצמית ועוד - כל זאת בלווי מנגינות ולחנים מבית היוצר CNN.

בברכה

א. מאן

1 'רב תרבותיות' לשיטת ערכי הצריכה מבית היוצר הנ"ל.

2 גם במיקרה זה פתוחה וסלולה הדרך ל'נאראטיב בילינסקי' להסבר תפקידם ה'אמיתי' של דוברים אלו במלחמות וירטואליות אלו.
CNN Aims at Young Viewers 31307
או ,מגלים את אמריקה, תרתי משמע.

התהליך איננו חדש ואיננו בלתי ידוע. כבר מזה הרבה שנים שמתריעים על תהליך ההטפשה Dubmbing Down שעובר על הוליווד ומימנו לרשתות הטלוויזיה ולשידורי החדשות, בארה"ב, באירופה ובישראל .על זה כתבו הרבה (למשל פרנק ריץ' מהניו יורק טיימס, יורם ברונובסקי זצ"ל ועוד). תופעות כמו, Sound Bites התמקדות בזוטות וברייטינג למינהו במיוחד במחלקות החדשות ולראיה התגברות הדוקודרמה ומה שאני קורא דוקטורד-דרמה (Doctored)

CNN על שלוחותיה מהווה באופן פרדוקסאלי את חוד החנית בהפיכת האנגלית ללינגואה פראנקה של העולם ואת צורת ההגשה הסי-אנ-אנית ללינגואה פראנקה של מה שתושבי כדור הארץ מואכלים כחדשות, באמצעות סניפי הרשת באמריקה, CNN אירופה ו-CNN המזרח הרחוק. שידורי חדשות במדינות אחרות, וישראל בינותם, מחרים מחזיקים מצורת ההגשה הזו.

הסיבה כמובן היא שם המשחק - כסף והרבה כסף.

הנה הניו יורק טיימס מדווח ש CNN מרחיבה את קהל היעד שלה לצעירים, משל היו חדשות מוצר דמוי סיטקום (מה שאכן למעשה קורה כבר הרבה שנים, ראו קלטות ביתיות שונות הנמכרות, בצדק, לכל המרבה במחיר) והם מבטיחים, כלשון הכתבה צבעים מרהיבים, גרפיקה משובחת, מסכים מפוצלים א לה דפי אינטרנט ועוד.

רק יש לי תמיהה אם לניו יורק טיימס היתה איזו כוונה ניסתרת כששמו בדף הפותח שלהם היום את החדשה על ה CNN יחד עם ידיעה על הקבינט של בוש ותמונה מצורפת בה נראים כל חברי הקבינט נושאים תפילה.
CNN Aims at Young Viewers 31325
הערה קטנה:
עקב ירידת אחוזי הצפיה בCNN בארה"ב, מונה לפני כחודש יו"ר חדש לרשת, שהבטיח להתמקד עוד יותר במה שמעניין אמריקאים. לא נראה שאיכות הסיקור של נושאי חוץ הולכת להשתפר שם.
CNN Aims at Young Viewers 31430
סקר שנערך בארה"ב לפני חודשים אחדים העלה את הממצאים הבאים:

א. רק 1% ממשקי הבית צופים ב-CNN דרך קבע, וכ-‏5% כשיש אירוע רב חשיבות (יידוי אבנים במזה"ת אינו נתפס ככזה.)

ב. אנשי בעלי נטייה לאוריינות מחשב, כלומר צעירים בעיקר, אינם קוראים כלל עיתונים וממעטים לראות טלוויזיה. 3 מיליון מהם מקבלים את החדשות שלהם באמצעות MS-NBC.
המגמה הזו הולכת וגוברת בהתמדה ומכאן מובן גם מדוע CNN מנסה לפנות אל הצעירים.

אגב, בעניין האהדה לישראל בארה"ב מציג סקר את הנתונים הבאים:

63% מגלים אהדה לישראל
22% מגלים אהדה לפלסטינים
90% מגלים אהדה לקנדים
CNN Aims at Young Viewers 31509
רון ידידי,

מסתבר כי ה-CNN עושה אף הרבה מעבר לזאת, היות והללו יצאו ברעיון האווילי להגיש מהדורת חדשות בשפה הגרמנית, הכוללת גרמנים טובים וחייכנים - מהדורה אשר בה איש למעשה אינו צופה ‏1. בעוד שבוורסיה הראשונית של מהדורה זו חייכו גרמנים שזופים אלו בחתך הנוירוזה האנגלוסכסית, הרי שבמהדורות הבאות לבשו קריינים אחרים ‏2 מבע רציני ומאוס, אשר היה אמור לשדר רצינות ואיפוק, וזאת בהתאם ל'געשטאלט הקודקס הגרמני' במוחותיהם הקודחים של יוצרי פארק ‏3 ה-CNN.
הכל מסכימים למעשה כי רעיון הגשת החדשות האמריקאיות בשפה הגרמנית נכשל כישלון חרוץ - אך מדהים להווכח כי אין אף בנתוני רייטינג עלובים אלו מלעצור דינוזאור תקשורתי זה.

שלך

א. מאן

1 לפי נתוני ה'שפיגל' הגרמני
2 הראשונים נזרקו, כמיטב המסורת האמריקאית, לכל הרוחות
3 כל הזכויות שמורות לשפילברג ושות'.
הערה לזכותה של CNN 31532
במרבית המוסדות הפיננסיים, בחדרי העסקאות של הברוקרים, בחדרי ההמתנה, באולמות בהם יושבים טרוטי עיניים כל הפנטזיונרים שמלאכתם Day Trading מוצבות טלויזיות המכוונות לרשת הכבלים הפיננסית CNNfn או למתחרתה מבית היוצר של NBC (שאותה הזכיר שמעון למעלה) CNBC שכמדומני משותפת לוול סטריט ג'ורנאל .

כך שבצד של הכסף אין מקום לפוילעשטיק והרצינות חוגגת משום שקהל היעד יודע בדיוק מה הוא רוצה - דיוק, אמינות בלי רעש רקע לבן.
הערה לזכותה של CNN 31537
נקודות הזכות שאתה מוצא ברשת ה-CNN אינן נוגעות לקהל הרחב, אשר מטבע הדברים אינו מחובר למדיומים מהסוג שציינת - כך שלמעשה אין כל משמעות לעירוב תחומי חדשות כלליים עם נתוני בורסה גלובאליים מבחינת האזרח נטול ניירות הערך.

א. מאן
מחפשים מוצא? 31132
כמה הערות:

א. מקריאת הנוסח העברי ניתן להעריך כי הם לא נעזרים אף אחד מחברי בשמאל לניסוחייהם העבריים, וטוב שכך.

ב. בהתחשב בנתונים נוספים, כמו הבקשה מן המנהיגים המקומיים וראשי הפלגים להנמיך את ההתלהמויות, המאבקים המתגברים (אך עדיין רפים) עם החמס, הכתף הקרה שקיבל ערפאת ממובארכ ומשאר העולם לאחר הפעולה בשכם, נסיגה בתביעותיו של הראיס לסיום האלימות וכן סימנים מתגברים לאיבוד שליטה של הרש"פ - נראה לכאורה שערפאת מחפש מוצא החוצה מגל האלימות שיזם. ואולם, קשה לדעת לאילו צרכים נעשים שם דברים. לפחות נראה שיש שם הבנה לחשיבות הסימפטיה שהם איבדו ע"י הטרור.

ג. נראה שאת מהלך המט לאינתיפאדה ביצעו המתאבד בדולפינריום ביחד עם מדיניות ממשלת ישראל מאז. אך כפי שאמר פעם אלן פרפיט (פוליטיקאי צרפתי): קשה לתת תחזיות, במיוחד בקשר לעתיד.

ד. שאני אגן על הממשלה? ועוד בראשות שרון? שמישהו יירה בי!
מחפשים מוצא? 31252
תוספת:
החיסולים משרתים את הנהגת הזרם המתון ברש"פ (רג'וב, עבד-ראבו, אבו-עלא וזוטרים יותר) ולא מן הנמנע שהם או אף הדרג העליון מקדמים בברכה את סילוק היריבים האלימים של השלטון המרכזי. לגבי חלק מהם, יתכן שמדובר ביותר מלברך על המוגמר...

נקווה גם שממשלתנו לא תתלהב יותר מידי מן ההצלחות האחרונות, הן בסיכולים בארץ והן בחיסולים בשטחים ותזכור שהפתרון האמיתי, בסופו של דבר, הוא עדיין ויתורים מדיניים כואבים.
גנדי (מהטמה) והרשות 31201
לגמרי לא ברור לי מה היתה תגובתה של מדינת ישראל לצעדה המונית (ופאסיבית) של כמאה אלף פליטים בחזרה לכפריהם בתוך גבולות החלוקה של 48
גנדי (מהטמה) והרשות 31202
היו פשוט עוצרים אותם במחסומי דרכים שונים ומשונים.
גנדי (מהטמה) והרשות 31203
בפריים טיים בCNN
גנדי (רחבעם) והרשות 31206
אז מה?
גנדי (רחבעם) והרשות 31217
עין ערך סרביה השלמה
גנדי (רחבעם) והרשות 31238
מה הייתה השפעת CNN בנושא? אני חושב שאתה\את מבלבל\ת סובב ומסובב.
גנדי (רחבעם) והרשות 31241
עזוב את הCNN תתמקד בBBC או ב SKY NEWS
הנקודה היא שהחזית אינה בקרני כיסופים או סופה אלא במצלמות ובלפ-טופים שממוקמים בהם.
טקטיקה ואסטרטגיה 31257
לא אומר שידיעה זו אינה מפתיעה אותי במעט, ובודאי, מהכרתי את אלה שעומדים מולנו, הייתי מצפה לקריאות יותר רוויות דם. התמונה המזוויעה של אותו פלשתיני מעזה, שמנופף בקרביו נוטפי הדם של חברו שנפגע או באותו אחר שהשתתף בלינץ' ונופף בידיו מגואלות בדם החיילים הנרצחים בפני הקהל המשולהב, מנחה אותי כל העת, כשאני מנסה לשער איך תפנה המנהיגות שלהם אליהם.
אבל צריך להבין שכל הנושא הזה הוא טקטיקה, וכך צריך להבינו. אני מוכן לקבל את ההנחה שברמה הטקטית ייתכן אפילו שיש ויכוחים בתוכם בין קבוצות הטרור השונות וגם בתוך הקבוצות. לכן אפשר יהיה לשמוע גם דברים מסוג: "הילחמו רק באבנים" וגם פניות מתלהמות ומסיתות לשפיכת דם ממש. סוג האמירות יכול להשתנות גם כפונקציה של האישים שאומרים אותם וגם כפונקציה של הזמן. לחימה ארוכת שנים מטבעה אינה יכולה להיות אינטנסיבית כל הזמן. "גובה הלהבות" (אני משתמש בביטוי שהשתרש לאחרונה),יכול להשתנות בזמן ובמקום, ואפשר שגם יהיו גישות שונות וויכוחים בתוכם, בקשר אליו.

אבל ברמה האסטרטגית אין שום וויכוח אצלם. בתהליך אוסלו הם השיגו מעין מדינה מבלי לתת שום דבר, ובמיוחד מבלי לחשוף איזה שהם תנאים שתמורתם יסכימו לשלום. המדינה הזאת תכליתה לשמש בסיס למאוויים האסטרטגיים שלהם: סילוק סופי ומוחלט של "הישות הציונית" מהאזור. כיוון שמטרה זו לא ניתנת להשגה בטווח קצר, הם התייצבו על מצב של "מאבק" ארוך וממושך, שתכליתו התשה ממושכת שלנו עד לשלב הבא. "המאבק" הוא גורם חשוב באסטרטגיה שלהם. גוויעתו עלולה להשאיר אותם אוחזים רק בחלק קטן ממאווייהם כפי שהגדרתים למעלה, ולמצב זמני שעלול להפוך למצב קבע. מבחינתם הפסקת המאבק כמוה כמות שאיפותיהם המדיניות.
אופן הפעולה של ישראל שהתייצב בימים האחרונים על אינטנסיביות גדולה יותר בפגיעה בראשי הטרור, תוך התקרבות זוחלת לדרגים יותר גבוהים, אמנם רחוק ממה שמציע אחד הכותבים באתר זה (אנוכי), אבל בכל זאת יותר ממה שהיינו רגילים עד כה, גרם אולי להתגנבות חשש ללבם שהמשך כזה מבחינת מאזן הנפגעים וכדומה יפגע במורל שלהם, ויגרום למות "המאבק", דבר שאין הם יכולים להסכים לו בשום פנים ואופן. ייתכן וחשש זה גורם לויכוחים ברמה הטקטית, שאחת התוצאות שלו פרסום "הודאת האבנים" הנ"ל. בכל זאת מדובר בהודאה שמופנית לציבור שלהם, שכמוה לא שמענו קודם לכן. אין הדבר דומה כלל להכרזות "הפסקת האש" היומיות של ערפאת.
ייתכן ומטרה משנית של ההודעה הזאת ("אל תצפו שתוכלו לנצח"), היא להנמיך את צפיות הציבור שלהם לאיזה הישג מדיני בטווח הקצר שאחריו תסתיים הלחימה.
אני חושב שיש מקום להנמיך צפיות כאלה גם בחלק מהציבור שלנו. רבים בתוכנו חושבים שתכלית "המאבק" הפלשתיני הוא השגת איזה שהוא הישג מדיני מסוים בצורה מהירה , ולאחר שישיגוהו תיפסק האלימות. אפשר לשמוע קולות לפיהם הגעת "משקיפים" או איזה שהוא כוח בין לאומי יהווה איזה שהוא "הישג מדיני", שיביא להפסקה מוחלטת של האלימות. יש להזהיר ממחשבות כאלה. מטרתם כאמור מאבק ארוך שנים, וב"גובה להבות" כזה שהאש לא תיפסק.
כפי שקוראי האייל יודעים דעתי היא ש"גובה להבות" מבוקר, בדיוק כזה שהם רוצים אינו משרת את האינטרס שלנו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים