אלוהים אישי קטן 70
אנשי ההאחזות "חוות־מעון" מאיימים בקללות עקרות על הבאים לפנותם; צבי הנדל מאיים בעיקור העיר הגדולה; וערוץ 2 לא בקטע של צחוקים כשזה מגיע לעבירות תנועה.

החבר'ה בהאחזות "חוות־מעון", מסתבר, לא ממש מעריכים את החיילים שיבואו לפנותם בקרוב. אחרת, איך תוכלו להסביר את העובדה כי הם מאמינים שאיום הפולסא דנורא שלהם ירתיע מישהו? נכון, נכון, לא כולם אתאיסטים ספקניים וכופרים בעיקר כמותי, אבל לא צריך להיות אפיקורוס כדי לזכור את טקסי הפולסא דנורא שנערכו בזמנו כנגד יצחק רבין. הטקסים הללו, כך דווח בזמנו, הינם מורכבים ומצריכים מספר חכמים שישביעו את מלאכי החבלה לפגוע בנשוא הקללה.

גם להדיוט כמוני ברור כי מלאכי החבלה דורשים הרבה יותר השקעה מצד בני התמותה מאשר שלט משורבט שנתלה בחופזה על בית כנסת כדי לספק את עין המצלמה המזדמנת. מעניין כמה זמן יקח עד שתולי השלט יואשמו בהיותם סוכני שב"כ...

נקודה אחת שמעולם לא הבנתי בעולם האמונה הדתית היא האמונה כי ביכולתו של האדם להשפיע על החלטותיו של הבורא. בין אם מדובר בהטלת קללה, ובין אם מדובר בפניה לקברי צדיקים, או צדיקים חיים (לדוגמא הרנטגן, שתחקיר מאכזב ולא ממצה עליו שודר במסגרת התוכנית "עובדה" בשבוע שעבר) - אנשים המאמינים בכוחו של אל כל יכול וכל יודע, מאמינים באותה המידה שאם הם יתחבו פתק לכותל המערבי, הם יגלו לאלוהים משהו שנעלם מעיניו הכל רואות עד עכשיו, ובכך יגרמו לו לשנות משהו מסדרי העולם העגומים שפוקדים אותם.

אם אלוהים בחר להטיל מחלה על מי מברואיו, האם שריפת נרות (ובכוונה אני משתמש במילה "שריפה" ולא "הדלקה" - מי שראה את התחקיר ב"עובדה" נוכח לראות כי הליך הדלקת הנרות בתיקוני החצות של הרנטגן מתמצים בהטלת קופסאות סגורות של נרות אל תוך כבשן בוער) - האם פעולה זו או כל פעולה אחרת - יכולה לשנות את דעתו של אלוהים?

אז חיילים יקרים, בבואכם לפנות את ההאחזות ולפרק את קרווניה, כולל את בית הכנסת המאולתר, אל לכם לדאוג מפני קללות כאלו או אחרות. אלוהים אינו זקוק לאחרים שיאמרו לו כיצד לפעול ועל מי להגן, ובוודאי שאינו מעריך את אלו המטילים קללות שווא על ברואיו הבאים לקיים הסכם בין המתיישבים לבין הממשלה ("דינא דמלכותא דינא", לא?). אם כבר להאמין באלוהים - לפחות שיהיה אלוהים שמאמין בשלום.

צבי הנדל והעיר הגדולה

בעוד בני אדם רגילים טרודים בענייני פוליטיקה קטנוניים, מוצא לעצמו הח"כ צבי הנדל נושאים שברומו של עולם לעסוק בהם.

"סקס והעיר הגדולה" היא סדרה ששידורה בישראל החל אתמול בלילה בערוץ 2. הסדרה זכתה לפרומואים מפתים ולחשיפה גדולה עוד לפני תחילת שידורה - וכך זכתה גם בתשומת ליבו של הנדל. זה האחרון, עוד לפני שצפה בסדרה, החליט לצאת חוצץ כנגד הסדרה באשמה שהיא גורמת לזילות כבוד וגוף האשה.

למי שלא ראה, הסדרה עוסקת באשה אחת, קארי, וחברותיה הרווקות בנות ה-‏30 פלוס, וסובבת סביב הטור העיתונאי של קארי, הנושא את שם הסדרה, ועוסק, כמובן, בסקס. אז מה יש לנו שם? יש שם נשים שמדברות על סקס, נשים שחושבות על סקס, ונשים שעושות סקס. יש שם גם גברים, כמובן, אבל הם שם בעיקר משום שגם אותנו צריך בשביל סקס.

"סקס והעיר הגדולה" היא הפקה של HBO, ערוץ כבלים אמריקאי שיכול להרשות לעצמו סדרות נועזות יותר מאשר הרשתות האמריקאיות הדביקות יותר (זכורה לטובה "כמו בסרטים", ששודרה פעם בערוץ 1, שניצלה גם את מאגר הסרטים העצום של HBO למיני קליפים קצרצרים מסרטים ישנים, אבל גם ניצלה בחופשיות רבה את המתירנות שמאפשר הערוץ לארוטיקה קלילה). אז יש שם מידי פעם הצצות קלילות בחזה נשי או אחוריים גבריים - הצצות שזיכו את הסדרה בשעת השידור המצויינה ורווית הרייטינג של רבע לאחת־עשרה בלילה.

אך לצבי הנדל שעת השידור הזאת לא מספיקה. שעת השידור אולי מונעת מילדים לצפות בה, אך לא חינוך ילדינו הוא שעומד לעיניו של הנדל. לא ולא. הנדל חושש דווקא לבריאותן ולכבודן של הנשים: "מישהו עלול לצפות בסדרה הזאת ולחשוב: אם זה מה שהן רוצות, אז אולי אני אצבוט פה ואצבוט שם, כי זה ממילא מה שיש בראש של האישה". ללא ספק - היסק תואם לחלוטין את דרך המחשבה הדתית. אותו הגיון שאומר שבגלל שגבר עשוי לחשוק באישה אם הוא יראה מעט מעור גופה, ובכך יגיע לדבר עבירה, הרי שיש לכפות על האישה לכסות כל טפח מגופה בשכבות של בד, במקום לחנך את הגברים להרגיע את הורמוניהם ולשלוט במעשיהם - הוא גם ההגיון שקובע שכדי שגברים לא יטרידו נשים, יש לאסור עליהן לחשוף כל חיבה לאקט המיני באשר הוא.

צבי הנדל לא רוצה שכך יחשבו על נשים, הוא אומר. הוא בטוח שהוא אציל עד מאוד בכך שהוא מצהיר כי לאשתו "יש עוד שניים וחצי דברים אחרים בראש". הוא חושב שאם נרשה לנשים להביע מיניות מסויימת, הרי שלא נוכל לכבד אותן, ועל כן רוצה לאסור עליהן לדבר על מין, או להראות בצורה פומבית שהנושא מעניין אותן, או, חלילה, שהן נהנות מהאקט - וכל זאת באיצטלה של מגן זכויות וכבוד הנשים, ומתוך רצון שלא לגרום לזילות גופן.

נו, טוב.

אגב, הסדרה מאוד משעשעת ובהחלט מומלצת. רק תדאגו, לפני שאתם צופים, לוודא שאתם יכולים לשלוט בעצמכם ובהורמונים שלכם. בכלל - לשלוט בעצמכם זו עצה טובה, גם אם אתם יושבים לראות פסוקו של יום.

על טעויות בכביש משלמים בפרומואים

ואם אנחנו כבר בענייני צנזורה, גם את אדי מרפי צינזרו לנו. לא, לא סצינת מין סוערת. למעשה - הקטע המצונזר כלל אינו מכיל נשים. מה הוא כן מכיל? מכוניות. די הרבה מהן. והן נוסעות נורא מהר. ואדי מרפי עובר ביניהן. מסתבר שהתמונה הזו מאוד הפחידה את זכייני ערוץ 2 - כל־כך הפחידה אותם, עד כי הם פסלו אותה לשידור.

ערוץ 2, כן? ערוץ שלא בדיוק הפריע לו לשדר תמונות של הרוגים בפיגוע לפני שהגיעה הודעה למשפחות, ערוץ שלא בוחל (ובצדק) בשידור סדרות הכוללות מיני אנשים מתים במיני דרכים שונות (תיקים באפילה, זוכרים?) - הערוץ הזה החליט פתאום שהוא דובי הדוברמן.

שאנחנו נראה לאנשים בבתים שלהם סצינה שעושה צחוק מבטיחות בדרכים?! מה פתאום? אז מה אם לא מזמן שידרנו את מת לחיות 3, בו ברוס וויליס פוצח בנהיגה די מטורפת דרך גן ציבורי? אנחנו מופקדים על בטחון הציבור, ולכן אנחנו נחתוך את הקטע המסוכן הנ"ל מהפרומואים שלו, למען יראו ויראו. יוצרי הסרטים הללו יכולים להרוג כמה אנשים שהם רוצים בכמה דרכים שהם רוצים - אבל לשלוח אדם לתוך תנועה סואנת ועוד להוציא אותו חי מזה, רק בשביל כמה צחוקים?! זה כבר מוגזם.

חייבים להסכים עם הגישה הזו, לא?

טוב, בינתיים לפחות אתר "נענע" יכול להרוויח פרסומת חינם דרך הפרסום של הסרט ("שחק אותה סטאר". למה, אתם כן יודעים איך לתרגם Bowfinger?) בעיתונות, שם מפנים את הקוראים לאתר בו מוצגת הגרסא המלאה והבלתי מצונזרת של הפרומו. אז לא נלך להוריד את זה? מה זה משנה אם כל מה שאנחנו נרוויח מזה זה כמה שניות של צפייה בתנועה סואנת? צנזורה היא צנזורה, בין אם מצנזרים ציצים או מיצובישי, לא?

בטוחני כי נענע מודים מאוד לערוץ 2 על החשיפה בחינם.




עקב תקלה טכנית, יתכן ונוצרו בעיות בגישה לאייל הקורא ביום שלישי בערב, ובעיקר בהשארת תגובות. הבעיה טופלה, אך יתכן כי תגובות בודדות אבדו בדרך. אנו מתנצלים על אי הנוחות.
קישורים
ערוץ 2
נענע
סקס והעיר הגדולה
HBO
שחק אותה סטאר או Bowfinger, בעברית
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  השפעה על האל • אדם קלין • 8 תגובות בפתיל
  צבועים • האייל האלמוני
  הבלעדיות של נענע • ש.מ. • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים