פרס וערפאת נפגשו 704
לאחר דחיות מרובות, נפגשו היום (ד') שמעון פרס ויאסר ערפאת בשדה התעופה בדהנייה, שליד עזה.

בפגישה דנו השניים במסמך שהוכן על־ידי אבו עלא וסעיב עריקאת, שאושר על ידי שרון וערפאת. המסמך מפרט שלושה שלבים.

בשלב הראשון (שימשך כשבוע) יחודש שיתוף־הפעולה הבטחוני והפלסטינים יעצרו את האחראים למעשי טרור. במקביל תסיר ישראל את הכתרים והמחסומים בגזרות שקטות ותאפשר מעבר אנשי ביטחון, סוחרים ואנשי עסקים.

בשלב השני (שיימשך ארבעה שבועות), יערך צה"ל מחדש: הכתרים יוסרו, מאחזים יפונו, שדה התעופה בדהנייה יפתח, מרחב הדיג יוגדל כמו גם מספר אישורי הכניסה לישראל. במקביל הפלסטינים אמורים לסיים לעצור את כל המבוקשים על פי רשימה שתעביר ישראל ולסגור מעבדות ליצור אמצעי לחימה.

השלב השלישי, שייכנס לתוקף לאחר חמישה שבועות של שקט, אמור להיות שלב "שינוי הלכי הרוח": יועברו כספי המיסים הפלסטינים שבידי ישראל ותחל עבודה על פרוייקטי תשתית. הפלסטינים בתמורה ימשיכו לאסוף נשק לא חוקי ויחסלו את תשתיות הטרור.

מסמך זה דומה מאוד למסמך טנט המהווה את השלב הראשון של דו"ח מיטשל.

בהודעה שהקריא סאיב עריקאת עם תום הפגישה, נאמר כי "שני הצדדים הביעו את מחויבותם המלאה ליישום החלטות מיטשל והבנות טנט. לשם כך, הסכימו הצדדים להקים ועדה משותפת של נציגים בכירים, כדי לדון בכל נושא שיכול להתעורר בתחום זה".

פרס ועראפת הסכימו להפגש שוב בעוד שבוע.



הבוקר התפוצץ מטען במנהרה שנחפרה ליד מוצב טרמית בגבול ישראל מצרים. בפיצוץ נפצעו קל שלושה חיילים. המוצב נמצא לא הרחק מאתר הפגישה.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36603
העמדה לדין של האיש הזה לא תספיק. יש להנציח בעתיד את מפעל בוגדנותו ולהעמיד את האיש ומעשיו בשורה אחת עם יהודה איש קריות, צ'מברלין, קוויזלינג וכל שאר הבוגדים בעמם.

הנחמה הטובה היא שהפגישה התפוצצה בפרצופו של האיש הזה.

ללכת לבחירות עכשיו, 15 מנדטים זה הרבה למה שעתידה מפלגת העבודה (מרץ) החדשה לקבל.
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36604
יהודה איש קריות בגד בעמו?

בפעם האחרונה שבדקתי, הוא הפליל את ישו בדבר מה, וגרם לו להצלב. בהתחשב שהוא היה יהודי, אני לא ממש בטוח שניתן לקרוא לכך בגידה.
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36702
כסמל כמעט אולטימטיבי לבגידה הוא לבטח נכנס.
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36707
ואחיתופל נכנס כנותן עצות רעות, אפילו שהעצה שהוא נתן לאבשלום הייתה דווקא טובה.

אז מה?
עצת אחיתופל 36708
תמיד תהיתי על זה...
מישהו יכול להסביר?
עצת אחיתופל 36726
יחסי ציבור גרועים. זה הכל...
עצת אחיתופל 36738
תזכורת לכך שאת ההיסטוריה כותבים המנצחים.
עצת אחיתופל 36752
האמנם "את ההיסטוריה כותבים המנצחים" היא הסיבה? בתנ"ך לא מוזכר, למיטב ידיעתי, הביטוי "עצת אחיתופל" כעצה רעה; הסיפור מסופר שם באופן שאינו משאיר מקום לספק שעצת אחיתופל היתה נבונה. מתי מופיע לראשונה הביטוי הזה במשמעות "השגויה"? האם לא רק בעברית החדשה? אז איך השפיעו המנצחים?

אני חושד שמדובר בטעות תמימה, שמעניין לחקור (ולמצער, לנחש) למה היא נקלטה - אולי יותר "נחוץ" ביטוי לעצה גרועה מאשר לעצה טובה? אולי הצליל של "אחיתופל" נשמע רע (תפל?) ומסתדר לאנשים עם עצה רעה?
עצת אחיתופל 37038
לו אבשלום היה מנצח במרד, עצתו של אחיתפל היתה נתפסת כמועילה וטובה (=מוסרית).
מאחר והיה זה דוד שניצח, אחיתפל נתפס כמסית ובוגד. מכאן שעצותיו הן בוגדניות, רעות. רע במובן הערכי של המילה, לא בסקאלת התבונה.
על כן, אחיתופל הבוגדני, המדיח, הרע, אין לו חלק לעולם הבא.
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36606
עם באמת מדובר בפשע, האם האחראי הוא לא מי ששלח את שר החוץ (זאת אמרת ראש הממשלה)?
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36615
שלא לדבר על האחריות המיניסטריאלית אשר חלה גם על שרים כליברמן וזאבי, אשר יושבים באותה ממשלה ממש עם ''קוויזלינג'' הישראלי. וכמובן שהאחראי הראשי ל''פשעו הנוסף של אדריכל אוסלו'', הוא ראש הממשלה, אריאל שרון.
עוד פשע של אדריכל אולמי אוסלו 36639
ואולי יש גם אחריות עקיפה לבוחריהם של שלושת האישים האלה (שרון, ליברמן וזאבי)?
עוד חוזר הניגון - זכרונות 36618
פגישת פרס ערפאת לצלילי הפיצוצים והיריות לא רחוק ממקום הפגישה, מזכירים לי את ראשית אוסלו, שלוותה במעשי אלימות נוראים שנעשו כביכול ע"י "אויבי השלום" בעוד ההתקדמות למזרח התיכון החדש נעשית עם ערפאת וכנופיתו.
שוב ערפאת עושה אתנו "הפסקת אש" (על שלום איש כבר לא מדבר), ואחרים שכביכול לא נענים לפקודתו עוסקים באלימות.
הייתה לי באותה תקופה שיחה טלפונית עם הסופר א. ב. יהושע. (כתבתי לו מכתב בקשר לאי קיום הבטחות מצד רבין לבוחר בעניין הגולן, והוא צלצל לביתי).
הוא דיבר אז על הסכמי אוסלו הנפלאים, ואני לא יכולתי שלא להזכיר את הפיגוע בצומת בית ליד. תגובתו הייתה: "עדיין אין שלום", ואני הגבתי ספונטנית: "נכון. אלה הם רק סימני השלום".
התרשמתי שהערתי זו הרגיזה אותו לא מעט.
עוד חוזר הניגון - זכרונות 36631
"עראפאת בחר לעזוב את הטרור"

מתוך: כל שטויות פרס 2001. (מהדורה מיוחדת)
הצד השני של המטבע 36632
כלומר, פרס, הזוכה ליוקרה רבה בעולם כרודף בלתי נלאה אחר שלום ופשרה עם הפלשתינאים, טוען שעד כה, ערפאת עסק בטרור ולא במאבק שחרור? אם כן, יש לכך ערך הסברתי חשוב כיום. מצד שני, הוא נותן לגיטימציה למנהיגים אירופים להפגש עם ערפאת. מצד שלישי, הדבר תלוי לא מעט בלחץ אמריקאי על אירופה, שלא לעשות כן כרגע.
הצד השני של המטבע 36634
רודף בלתי נלאה. בזה אין ספק.
intifada.com 36755
קיבלתי הודעה מאחד מידידי בארה"ב למחות בפני חנות הספרים המקוונת אמזון על כך שהם משתפים פעולה עם האנתיפדה הפלסטינית. נערך שם מעין מבצע שבו הם מוותרים על ריווחיהם ממכירת ספרים על האנתיפדה ואלה יוקדשו למען המטרה של השתחררות מן העול הישראלי ויופנו לאתר הבא:
כשנכנסתי לאתר מצאתי שם את ההודעה הבאה:
Our link with Amazon.com has been suspended and under review by the company. This is due to unjustified e-mail campaign against us.
Our site will remain a voice of peace in this insanity of hate.

תרגום מקוצר: ההסכם עם אמזון הושעה בגלל קמפיין אי-מייל מרושע. האתר ימשיך להיות קול שפוי למען השלום בתוך ים הטירוף והשנאה.

כל מי שרוצה לראות תמונות של טנקים ישראליים נלחמים בילדים פלסטינים, חיילים מתעמרים באזרחים שלווים וכו' או שמאז הפיגוע בדולפינריום שובר את הראש איך תורמים לאנתיפדה, מוזמן לשם.

האתר הוא מקצועי לעילא ומיועד לקוראים מן המערב. הוא שווה ביקור כדי להבין יותר טוב מדוע האירופים קונים בכזו קלות את הסיפור הפלסטיני.
ברור לך שפרס מחבל במודע בהסברה 36757
האיש הזה מרחיב את מופע האימים שלו והורס כל הסברה ישראלית.

את תמונות הפלשתינאים החוגגים הוא הורה להחביא...

לזכור ולא לשכוח.
intifada.com 36774
האם משהו יכול לתאר גרסה ערבית, שתמצא באתר ימני ישראלי (מקבילה לגרסה העברית ב-אינתיפאדה דוט קום). זוהי בדיוק האסימטריה השורשית בין שתי החברות, שמונעת כל סיכוי לשלום אמת בעתיד הקרוב-בינוני.

או כמו שהתבטא סמי מיכאל (!), בעמוד ב7, "הארץ" של ערב יום כיפור, "זו הייתה הסכמה בין 50% מאוכלוסיית ישראל ל-‏5% מהאוכלוסיה הפלשתינית".

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים