ישיבת ממשלה סוערת בעניין ההערכות מחדש בחברון, מתיחות בין הדרג המדיני לצבאי (עודכן) 729
ישיבת ממשלה סוערת היום (א') בעניין ההערכות מחדש בחברון וההקלות לפלסטינים.

ראש הממשלה הביא לישיבה את ההצעה עליה סוכם בישיבת המטבחון:

1. פתיחת מחסום קלנדיה.

2. הסרת מחסומים באופן שיאפשר תנועה חופשית בין ערים מסוימות ביו"ש.

3. טיפול בסוגיית הכנסת דלק.

4. הרחבת רצועת הדייג בגזרה הצפונית של רצועת עזה ל-‏12 מייל.

5. ישראל תהיה מוכנה להסרת סגרים אם הפלסטינים ימלאו תנאים מחייבים. התנאים לגבי כל עיר יסוכמו בפגישות הביטחוניות.

6. בעניין חברון - תמורת התחייבות ממשית למנוע ירי בכל אזור חברון - צה"ל יצא משטחים אלה. הדבר ילובן במפגשים הביטחוניים במגמה לקבוע סידורים מעשיים לביצוע האמור לעיל. הצבא יהיה במוכנות לחזרה לשטחים השולטים במקרה של הפרה.


במהלך ישיבת הממשלה היו חילופי דברים קשים בין ראש הממשלה לשרים לנדאו, זאבי, לבנת ובניזרי. הוויכוח החל לאחר שהשרים דיברו כנגד היציאה המתוכננת משכונות אבו־סנינא וחראת א־שייח בחברון, כחלק מההקלות המתוכננות לפלסטינים, והעלו את חמתו של ראש הממשלה אשר הציע להם "להתרכז בעבודת משרדיהם ולא בדיבורים".

שרון מתח ביקורת קשה על הודעת דובר צה"ל מהבוקר לפיה הרמטכ"ל מתנגד לביצוע הקלות לפלסטינים. שרון אמר כי זו הצהרה חסרת תקדים כיוון שמדובר בנושא מדיני ולא צבאי.

שר הביטחון, בנימין בן־אליעזר, העיר כי אף הוא "לא אהב" את ההודעה לעיתונות. כאשר הגיש בן־אליעזר לשרון את הודעת דובר צה"ל הוא נשמע מפטיר: "אני עוד אפטר אותו". הנוכחים שאלו "את מי, את הדובר?" ושר הביטחון ענה: "לא, את הרמטכ"ל".



יום ב', 10:00

הרמטכ"ל פרסם היום באמצעי התקשורת את הודעת ההבהרה הבאה:
"לא היה בכוונתי להודיע שאני מתנגד להחלטות הדרג המדיני, כי אם ממליץ כחוות דעת מקצועית בלבד. אינני בא לאיש בטענות בהקשר הזה ולוקח אחריות עלי. אני מחנך את חיילי צה"ל ומפקדיו כי אנו צבא של מדינה ולא מדינה של צבא. צר לי אם מישהו נפגע ואם דברי נוסחו והובנו שלא על פי כוונתי. ניתן היה להבין מהם כי אני מביע התנגדות להחלטות של הדרג המדיני - ולא היא. אנו נמצאים למעלה משנה בלחימה מול הטרור וכל החלטות הדרג המדיני בוצעו כמיטב יכולתו של צה"ל ומעולם לא יצאתי כנגד החלטות הממשלה אלא הצגתי את המלצתי המקצועית בלבד".

שר הביטחון והרמטכ"ל נפגשו אתמול לישיבת הבהרה, בה נזף שר הביטחון ברמטכ"ל ואסר על כל הקצינים הבכירים להתראיין עד להודעה חדשה.

צה"ל ביצע לפנות בוקר את הנחיית הממשלה והסיג את כוחותיו מהשכונות אבו־סנינה וחראת א־שייח. במהלך הנסיגה נעצרו 23 מתושבי הישוב היהודי בחברון שניסו להכנס לשכונות הנ"ל. בימים הקרובים יבוצעו הקלות נוספות על פי הסיכום עם הפלסטינים.

קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
הודעת הבהרה של דובר צה"ל
Ynet - שר הביטחון נזף ברמטכ"ל
Ynet - צה"ל נסוג מהשכונות שנכבשו בחברון
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ערן בילינסקי • 41 תגובות בפתיל
  בעד נסיגה מאבו סנינה • דב אנשלוביץ • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים