בהלת הגחלת (אנתרקס) בארה''ב ובעולם מגיעה לשיאים חדשים (עודכן) 731
סנטור טום דאשל (דרום דקוטה), מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט קיבל חבילה שהכילה חיידקי גחלת (אנתרקס). מייד לאחר פרסום המידע, הודיעה משטרת גבעת הקפיטול כי לא יפתחו דברי דואר בקפיטול עד להודעה חדשה.

החבילה האמורה נבדקה פעמיים, ושתי הבדיקות החזירו תשובה חיובית לנוכחות החיידק. ה-FBI מוסרים כי החבילה נשלחה מטרנטון, ניו־ג'רסי – מקור המכתב (נושא הגחלת) שנשלח לקריין ה-NBC טום ברוקאו.



מתגבר החשד לקשר בין מעטפות הגחלת לבין חוטפי המטוסים בספטמבר. נשיא ארה"ב אמר כי "אין לנו עדיין נתונים מדוייקים, אבל מה שידוע הוא שמר בין לאדן הוא איש רשע".

התברר כי אשתו של קורבן הגחלת הראשון, שנפטר לפני שבוע וחצי, השכירה בספטמבר דירה לשניים מהחוטפים, מרואן אל־שהי וסעיד אל־חמדי. עם זאת, דוברת ה-FBI מסרה כי בשלב זה מניחים החוקרים כי מדובר במקריות בלבד.



אתמול (יום א') מסר ראש עיריית ניו־יורק, רודי ג'וליאני, כי שני עובדי מעבדה שטיפלו במכתב שנשלח למערכת NBC נחשפו למחלה.



בבריטניה, פינתה המשטרה את המתפללים והאורחים בקתדרלת קנטנבורי ביום א' אחה"צ לאחר שעובד הכנסיה דיווח על אדם שפיזר אבקה לבנה על אחד הקברים באתר. האבקה נשלחה לבדיקה.



מספר חשדות לגחלת נבדקו בישראל ביממות האחרונות, ובשלב זה כל הבדיקות החזירו תוצאות שליליות. בין השאר, צעיר מאשדוד התלונן על פריחה בעור לאחר שפתח חבילה מחו"ל. צוות מד"א שהגיע למקום פעל על־פי נוהל פגיעה ביולוגית: הצעיר הופשט ובגדיו הועברו למיכל אטום כדי למנוע התפשטות אפשרית של החיידק. הצעיר אושפז בבית־החולים קפלן ושם התגלה, בסופו של דבר, כי מדובר באלרגיה לחומר כימי בלבד.



יום ג', 16.10, 10:30

משרדי "מעריב" בירושלים פונו לפני שעה קלה לאחר שלמקום הגיעו שתי מעטפות ובתוכן אבקה חשודה. בדיקה העלתה שמדובר במתיחה של כמה מהעובדים על חבריהם. מהמשטרה נמסר שהם רואים תופעות אלו בחומרה.
קישורים
CNN
Ynet
Ynet - הבהלה בישראל
Ynet - משרדי "מעריב" פונו
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שימו לב איך הודו, שאין לה... 38844
שימו לב איך הודו שאין לה פרס בממשלה מנצלת את המצב לטובתה, צבא הודו פתח באש עזה על עמדות פקיסטניות.

במטבע הודי, האמריקנים כבר לא יוכלו לשלם...
שימו לב איך הודו, שאין לה... 38846
נראה מה תחשוב על זה עוד כמה שבועות, כשמיליוני הודים ימותו מפצצות גרעיניות פקיסטניות, ולהיפך.

אבל מה איכפת לך? הם לא יהודים.
שימו לב למה שאמר בוש... 38869
"אין לנו עדיין נתונים מדוייקים, אבל מה שידוע הוא שמר בין לאדן הוא איש רשע"
איש רשע ? בוש עכשיו מתחיל בירידות ? אולי כדאי שילכלך קצת על אמא של בין-לאדן ב-CNN... אה, אי אפשר, כל CNN בבית החולים.
38871
תגידו, לא קיבלנו חיסון נגד גחלת ביסודי?
38872
ששששש! מה את מגלה?! את לא יודעת שאותם לא חיסנו, אלא רק אתכם, אלה שנועדו לשרוד ולהקים מחדש את האנושות אחרי החורבן הגדול?

למיטב ידיעתי, החיסונים הקיימים מבוססים על חיידקים מוחלשים, וככאלה יש להם תופעות-לוואי וכרוכים בהם סיכונים. בימים כתיקונם, הסיכון שבחיסון גדול מהסיכון ללקות בגחלת, ולכן אין הצדקה לחסן את כל האוכלוסיה (אפילו אם לא לוקחים בחשבון את המחיר).
חיסון בעיתי 38874
לפי מיטב ידיעתי, החיסון נגד גחלת כרוך ב6 זריקות בהפרשי זמן משתנים והוא יקר ומסובך מבחינה לוגיסטית. (זימונים חוזרים לכל מועד חיסון)
עד עכשיו, גחלת היתה נדירה למדי וגם כאשר כבר נדבק מישהו, זה היה בד"כ דרך העור ולא היתה בעיה לטפל בו. (אבחון מהיר וטיפול אנטיביוטי פשוט)
עכשיו, כאשר יש מודעות לאפשרות ההדבקה גם כן לא ברור שיש צורך בחיסונים, שכן ברגע שיש חשד להדבקות, שוב, האבחון והטיפול פשוטים.
לא 38873
קיבלנו חיסונים נגד אבעבועות שחורות, (כל אלו שנולדו עד 80' בערך) שחפת, דיפיטריה וטטנוס. הבנות קיבלו גם חיסון נגד אדמת.
ופוליו גם 38875
ופוליו גם 38894
זכור לי גם משהו על דלקת קרום המוח, לא?
ופוליו גם 38899
אני לא קיבלתי כזה, אבל אולי באזורים שבהם היתה התפרצות של המחלה.
ופוליו גם 38933
אני לא ממש יודע. זה היה בשנות ה-‏80, בעת שאני הייתי עסוק בעיקר במשחקים על הספקטרום 16K שלי (טוב, ועוד כמה דברים. למדתי לכתוב, למשל!). אני רק יודע שלדודו טופז היה מערכונון שדיבר על זה (משהו עם שושנה ארבלי אלמוזלינו. הלך משהו בסגנון:
"היה את החיסון נגד שיתוק ילדים. מקבלים חיסון רק עד גיל 40. אחרי גיל 40 הם בכל מקרה משותקים, חבל לבזבז חומר. חוץ משושנה ארבלי אלמוזלינו - אהההההה! טוב, היא עוד לא בת 40. עכשיו יש גם דלקת קרום המוח, שלא נדע מצרות. טוב, מזה היא לא צריכה לדאוג". ציינתי כבר שהמוח שלי הוא מאגר מדהים של דברים לא חשובים בעליל?).

אגב, קדימון: מזל טוב. איך היה הירח דבש?
ופוליו גם 38942
WOW! היה לך ספקטרום 16K! אני בילדותי העשוקה הסתפקתי ב ZX81 עם 1K שלם עד שאבא שלי בהתקף של קוצר ראות קנה את ה Sinclair Q.L.
אבל חזרה לעניננו, לא היה ירח דבש, (נראה טפשי אחרי שרק חזרנו מ5 חודשים בדרום אמריקה) הסתפקנו ביומיים בזימר, (A RUIM במבטא בלגי קשה) שהיו מהנים מאוד.
תודה על ההתענינות.
לא 38876
על פי פרסומים זרים, כל המתגייסים לצה"ל, עד עצם היום הזה, מקבלים חיסון נגד אבעבועות שחורות, מחלה שנכחדה מהעולם.
הסברים אפשריים:
1. חשד או הערכה כי צה"ל עלול להיות מותקף בנשק ביולוגי מסוג אבעבועות שחורות.
2. כוונה אפשרית של צה"ל לתקוף בנשק ביולוגי מסוג אבעבועות שחורות. לפי הסבר זה, החיסון נועד להגן על הצד התוקף מפני הנשק שלו עצמו.
זה נכון 38879
בבקו"ם מקבלים חיסון נגד טטנוס+דיפיטריה, אבעבועות שחורות, ובקיץ צהבת. (לדברי הרופא בבקו"ם וזה היה מזמן)
כמו כן, כל חורף קיבלתי גם חיסון נגד שפעת, שהשפעתו תמוהה. לפני ואחרי הצבא כמעט שלא חליתי בשפעת (פעם ב5-6 שנים) ובצבא, כמו שעון, כל חורף 3 שבועות אחרי כל חיסון כנ"ל קיבלתי מחלת חום וכאבים, שעברה אחרי כ3-4 ימים. לי יש חשד שהחיסון נגד שפעת שימש למעשה למטרה אחרת לגמרי. הוכחות? אין.
עדכונים ופרשנות-עלק 38877
(הארץ, CNN) מקרים נוספים של גחלת ממשיכים להתגלות, בינתיים רק בארה"ב. תינוק ששהה בחדר-החדשות של רשת הטלוויזיה ABC בניו-יורק לקה בגחלת עורית. עובד דואר בפלורידה לקה באנתרקס נשימתי. בשני המקרים, הנפגעים מטופלים.

נראה כי האיום הנוכחי, של משלוח נבגי גחלת באמצעות הדואר, הוא איום שניתן להתמודד איתו. עירנות וזהירות מאז מקרה המוות הראשון (והיחיד עד כה) הפכו את האיום, בשלב זה, למטרד. ברגע שגם הפאניקה תדעך, ניתן יהיה לומר שמטרתו של הטרור לא הושגה. עם זאת, יש להתייחס לארועים האחרונים כאזהרה, שכן הם מלמדים על כך שסביר שלארגוני טרור יש גישה לנשק ביולוגי ואפשרות להפיצו. כיוון שהגחלת אינה מדבקת, דרך-ההפצה הזו יוצרת פגיעה זעירה. הפצת גחלת באמצעים אחרים או הפצת מחלה מדבקת באמצעות הדואר היו מסבות נזק גדול בהרבה. בשני המקרים (אמצעי-הפצה, מחלות אחרות) הדברים קיימים, והשאלה היא רק שאלת נגישותם לגורמים עוינים (טרוריסטים או מדינות).
עדכונים ופרשנות-עלק 38880
גחלת היא מחלה בעיתית במקצת כאשר משתמשים בה בתור טרור ביולוגי. כפי שלמד הציבור בשבוע האחרון, (אני למדתי את זה בתוקף תפקידי בפיקוד העורף) יש למחלה גם חיסון וגם טיפול יעיל, ובכל מקרה, היא לא המחלה המדבקת ביותר או הקטלנית ביותר שידועה.
היתרון הגדול של הגחלת, הוא עמידות מחוללי המחלה לתנאים קשים ושרידותם הגבוהה לאחר התפוצצות של טיל ביולוגי. כמו כן, במקרה של פיזור ע''י ריסוס (טיל, פצצה או מטוס ריסוס) ההדבקה העיקרית תהיה דרך הריאות, שאז המחלה יותר קשה והסימפטומים שלה פחות ברורים. (מצד שני, במקרה כזה, קשה יחסית להסוות את העובדה שפוזר נשק ביולוגי.)
לגבי אמצעים אחרים, רוב סוגי הנגיפים לא שורדים אפילו יום מחוץ לגוף חי (יש מעט יחסית מחלות נגיפיות מדבקות שלא באמצעות החלפת נוזלי גוף) וגם רוב החיידקים לא ממש נהנים ממסע של מספר ימים בדואר.
כאמור, השימוש בגחלת הוא בראש ובראשונה בשל עמידות גורמיה לתנאים קשים. אין זה אומר כמובן, שאין סכנה של שימוש באמצעי אחר או במחלה אחרת בהמשך המאבק של ארה''ב ברוחות הרפאים של האיסלם.
עדכונים ופרשנות-עלק 38881
אז לכמה דקות אני צריך להכניס כל מכתב שאני מקבל למיקרוגל?
:-)

לפי מה שקראתי, הפקת נבגים בגודל המתאים להדבקה דרך הריאות איננה עניין טריוויאלי. אם אני מבין נכון, המקור הסביר היחיד לחיידקים שנשלחו בדואר הוא מתקן לפיתוח או ייצור נשק ביולוגי. מתקן זה מסר את החיידקים לשולחי המכתבים, או שהם נגנבו ממנו. נראה כאילו יש בממשל האמריקאי מי שיתאמצו מאד למקם את המתקן הזה בעיראק, שעד כה מסרבת לשתף פעולה עם רצונם להפוך אותה למטרה לגיטימית למתקפה אמריקאית גדולה.
עדכונים ופרשנות-עלק 38891
מיקרוגל הוא רעיון לא רע, אבל מה לגבי מתקני השיקוף של הדואר? לא, אני לא מצפה שבשיקוף יהיה ניתן לראות את נבגי הגחלת, אבל אם השיקוף מתבצע בקרני X, אולי אפשר להעלות את העוצמה ו"לעקר" את הדואר?
עיראק היא בפרוש החשוד המיידי, אבל לא הייתי פוסל את האפשרות שמקור המחלה הוא דוקא בארה"ב עצמה. אולי יש למוסלמים תומך סמוי בתוך אחד מהמתקנים הביולוגים של ארה"ב.
עדכונים 38952
אחד מכיווני החקירה הוא מעבדות בארה''ב העוסקות
במחקר אנטראקס. נדמה לי ששמעתי שיש שש מעבדות כאלה.
תלמידי מחקר שיש להם גישה לחומר או כאלו ששודלו בבר
הקרוב על ידי חבר להשיג קצת חומר גם בודקים סטודנטים
זרים שהאו להשתלם במעבדות האלה.
אבקה לבנה של כולם 38917
זהו, בעקבות משרדי "מעריב" עכשיו כל ילד שירצה לבטל מבחן או חברה שתרצה לפגוע בחברה אחרת או כל מי שיצר נקמה (או קונדסות) בוער בעורקיו יארגן קצת קמח ויפנה בניינים? אין גבול להיסטריית ההמונים?
אבקה לבנה של כולם 38921
נראה לי ששיחות טלפון אנונימיות על מטעני חבלה יחסכו לך אפילו את מחיר הבול.

את נתב''ג, אם אתה רואה שאתה עומד לאחר לטיסה, אתה יכול לסגור לחצי יום.
אבקה לבנה של כולם 38934
מה בול? זה היה מעטפה עם לוגו של מעריב!

אגב, ממש במעלה הרחוב שלי. אני לא הייתי מודע לפאניקה מיוחדת.
אבקה לבנה של כולם 39002
איך לא שמת לב?! אני הייתי בדרך לכנסת, וכל רגע מישהו אחר מצלצל אלי לפלאפון, שואל עם זה במקרה אני שמתי תמעטפה. אחרי זה עיתונאים התחילו לרחרח אצלי אם אני יודע מי שם תמעטפה. אחר כך, שהגעתי למערכת, הבנתי שהייתה שם היסטריה כאילו פרדי מרקורי קם לתחיה ומחלק חוטיני ורוד בחתימתו.

מה שאגב נורא משעשע, זה למרות שאתה עובד בבית אגרון, אתה מתעקש להיות חלק מרחוב הלל. אמנם לפי הכתובת אתה באמת ברחוב הלל, אבל בית אגרון הוא איזה בנין נסתר בשולי הרחוב.

ושמתם לב שבכל הערוצים היה את אותה אישה שעובדת באל-על, שדיקלמה את "זה ממש לא בסדר. פאניקה. יש פה נשים בהריון!". לא יכלו למצוא מישהו יותר מעניין מזה?
שאלת תמה 39012
אבקה לבנה? היי, אז אולי זה בכלל קוק - שננסה להסניף ונראה?
שאלת תמה 39014
את נראה לי כבר מסודרת... תשאירי קצת לנו !
שאלת תמה 39050
מה אתה מעדיף - קוק או פטריות?
שאלת תמה 39066
תפתיעי אותי !
שאלת תמה 39087
נו, באמת. את הרי יודע שבשביל לקבל את הפרח, צריך קודם כל לאכול פטריה..

אה, אופס, זה לא פורום מעריצי סופר מריו? סליחה..
שאלת תמה 39092
הממממם.... האם עלינו פה על משהו ? האם יתכן שהאחים השרברבים, היו בעצם נרקומנים בהסוואה ?
זה יכול להסביר דמויות הזויות כמו צבים מחליקים, תנינים רשעים או נסיכות אנורקסיות...
שאלת תמה 39138
למען האמת, מדובר בתעמולה קומוניסטית מוסווית!

שאלת תמה 39229
יש מחלוקת מה היה שם בפנים.
בהתחלה שמעתי טלק. אחרי זה שמעתי קמח.
שיהיה.
אבקה לבנה של כולם 39465
מה גורם לך לחשוב שאני נמצא בבית אגרון?

מכיר את הבלוקבאסטר? בבניין הזה.
אבקה לבנה של כולם 39480
וואלה?
טעות שלי. פשוט רוב המערכות של העיתונות הזרה יושבים בבית אגרון.
מצטער.
20 מעובדיו של דאשל נדבקו 39105
CNN מדווחים היום כי עשרים איש מצוות העובדים של סנטור דאשל נחשפו לחיידקי הגחלת שהיו באותה מעטפה. עם זאת, נמסר כי בדיקות גחלת מוליכות לתוצאות חיוביות שגויות (false positive) במקרים רבים.

מקור ממשלתי מסר ל- CNN כי החיידקים האמורים היו "מאיכות גבוהה מאד".
20 מעובדיו של דאשל נדבקו 39106
וכמובן, הקישור המתבקש:
20 מעובדיו של דאשל נדבקו 39279
כוונת ה CNN היתה שאבקת הנבגים (Spores) היתה מאיכות גבוהה דהיינו ריכוז גבוה, יציבות גבוהה, וגודל אופטימלי של קוטר הנבגים.

גם אם הזן שנמצא הוא אלים במיוחד תתאים הכותרת "איכות גבוהה"
20 מעובדיו של דאשל נדבקו 39354
בנוסף, העובדה שרמת ההפרדה הין הנבגים היתה גבוהה, שלא כמו
באבקות מאיכות נמוכה יותר שבהן הנבגים נוטים להתקבץ ולהתדבק
ביחד. רמת הפרדה כזו מאפשרת חדירה טובה יותר לריאות, והיא נובעת
גם מהגודל הקטן יותר של הנבגים.

כדי לייצר נבגים באיכות הפרדה כזו דרוש מיכשור מיוחד מאד כך שמספר
החשודים מצומצם ביותר.
20 מעובדיו של דאשל נדבקו 39280
אם אכן מקורם של הנבגים במעבדות הצבא האמריקאי (כפי ששמעתי באחת מתחנות הטלוויזיה אמש), הרי שזו מבוכה כפולה לארה''ב.
משולשת 39284
1. עצם ההתקפה הביולוגית
2. עצם הגניבה ממעבדות הצבא האמריקאי
3. חשיפת עצם קיומו של נשק ביולוגי בצבא האמריקאי, דבר שאולי ניסו להסתיר או לעמם.
משולשת 39285
על 1 לא חשבתי כמקור מבוכה :-)
משולשת 39326
מערן בילינסקי לא הייתי מופתע, עליך אני מתפלא.
איך אני קשור לסיפור? 39329
יש סיפור שאתה לא קשור אליו? 39333
הרבה! 39338
מלחמה ושלום - לב טולסטוי
מלחמת שולל - שיף/יערי
מיץ פטל - חיה שנהב

to name a few...

חשוד מאוד 39389
דווקא נראה לי שקידמת את המכירות (טוב, בוא לא נגזים - השאלות מספריות ציבוריות/אוניברסיטאיות) של השני.

ואולי זהו פרצופך האמיתי, מאחורי החזות התמימה של ניתוח פוליטי אלטרנטיבי מסתתר שליח אכזר ורב-מעללים של האגודה העולמית לעידוד ההשאלה מספריות.

הודה ויכופר לך! נחשפה זהותך וסוכלו מעלליך המרושעים!
אבוי, נחשפתי! 39391
רק אל תענו אותי עם הכריות הרכות‏1!

1 לחובבי מונטי פייתון.
LOL LOL LOL 39402
אבוי, נחשפתי! 39609
I don't believe a Belinskian man like you doesn't expect a kind of Spanish Inquisition 24 hours a day, 7 days a week & 52 weeks a year.
מי מייצר אנטראקס 39411
ריצ'ארד באטלר, שהיה ראש צוות הפיקוח של האו"ם על עיראק כתב היום מאמר בניו יורק טיימס על מקורותיו האפשריים של נגיף אנטראקס ברמת נשק השמדה.

למרות שהן חתומות על האמנה משנת 1972 להפסקת פיתוח ויצור נשק ביולוגי הכוללת גם התחייבות להשמדת מלאים קיימים, המשיכו רוסיה ועיראק במאמצי פיתוח. רוסיה הפסיקה את תוכניות היצור בשנת 1990. סאדאם חוסיין המשיך להשקיע מאמץ בפיתוח נשק ביולוגי "דבר הקרוב לליבו".

באטלר מצביע על המפגש בפראג בין אחד הטרוריסטים לבין קצין ביון עיראקי כמו על אפשרויות זליגה של חומרים מרוסיה.

מי מייצר אנטראקס 39416
שמחתי כשנתקלתי היום במאמרו של באטלר, כי הוא מדגים היטב את מה שאמרתי, http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=731&rep=38... . באטלר מדלג מהר על כמה עניינים, עוד לפני שאלת המניע, ובהם: העובדה הברורה שחתימה על האמנה מ-‏1972 אינה ערובה לדבר (ובפרט, ידוע שלארה"ב, שחתומה עליה, היתה תכנית נשק ביולוגי) והעובדה שישנן מדינות רבות שאינן חתומות על האמנה (ואני מנחש שישראל, המשלמת את הפנסיה של אחד מ' קלינברג, נמנית עליהן).
מי מייצר אנטראקס 40192
ואילו היום ב"הארץ"
גורם אמריקאי אומר כי מכלול הראיות מרמז על כך שלא סביר שהנבגים הופקו בעיראק או בברה"מ, ואת זה הוא אומר לאחר שנקבע כי רק בארה"ב או בשתי מדינות אלה היו יכולים להפיק את הנבגים.
מי מייצר אנטראקס 40237
Officials are particularly concerned about
the letter sent to the Senate majority
leader, Tom Daschle, Democrat of South
Dakota. Several top scientists said today
that the powdery anthrax found in that
letter was advanced and highly
dangerous, contradicting officials who
had suggested over the past week that
the substance was relatively primitive.

In particular, the scientists said that it had been altered to reduce its electrostatic charge, making the spores less likely to clump together and more likely to float in the air. One expert said that only the United States, the Soviet Union, and Iraq were known to have developed the necessary technique to do this.

ני"ט מהיום. שים לב למשפט האחרון. ערפל, כחש, עמעום ובילבול. ל"פ.
ל"פ? 40239
ל"פ? 40241
לוחמה פסיכולוגית. השאלה היא כנגד מי.
עוד שני מקרי מוות 39953
שני עובדי דואר בארה"ב מתו אתמול, כנראה בשל גחלת. כל עובדי הדואר במחוז קולומביה (DC) התבקשו לקחת אנטיביוטיקה בעקבות המקרה.

שני עובדים אחרים אושפזו לאחר שנדבקו גחלת ע"י נשימה, ותשעה נוספים נמצאים בבדיקה מחשש להדבקות במחלה.

לפרטים:
מוזר 39984
חיכיתי וחיכיתי וזה לא בא.
אין לאף אחד הרהורים על שם החיידק?
מוזר 39986
הרהורים? מסתתר כאן איזה משחק מילים שלא הבחנתי בו? "גחלת לוחשת"? "להוציא את הגחלת מהאש"?
מוזר 40253
לא יודע לגבי זה, אבל להקת רוק אלטרנטיבי בשם ''אנתרקס'' כתבו באתר שלהם שבעקבות המצב, הם החליטו לשנות את שמם ל''סלסלה מלאה כלבלבים''. אני מניח שהם היו ציניים.
מוזר 40254
ידוע, גם שמו לינק לאתר לתרומות לנפגעי הפיגוע ולמידע. מצד שני, ראתי את הציטוט הזה מהאתר שלהם?

PS - If an Anthrax member gets Anthrax, call Alanis Morrisette. That would be ironic. Don't you think?


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים