קאבול נכבשה בידי כוחות הברית הצפונית 766
כוחות הברית הצפונית באפגניסטן כבשו את עיר הבירה קאבול לאחר לילה של התקדמות. חיילי הטליבאן ברחו דרומה, אל העיר קנדהר.

מרבית כוחות הברית הצפונית נמצאים עדיין מצפון לקאבול ולא נכנסו אליה. הכוחות שכן נכנסו אליה מתפקדים ככוחות שיטור. התושבים מספרים כי לאחר הכיבוש, נשמעה לראשונה מזה חמש שנים מוזיקה ברחובות העיר, לאחר שזו נאסרה ע''י שלטון הטליבאן. כמו כן מדווחים הכתבים על תורים מחוץ למספרות - תורים של גברים המעוניינים לגלח את זקנם.

במנוסתם מקאבול לקחו עימם כוחות הטליבאן שמונה עובדי רווחה זרים (ארבעה גרמנים, שני אוסטרלים ושני אמריקאים) שנעצרו בחשד למיסיונריות.

מזכ''ל האו''ם קופי ענאן טוען כי על האו''ם לפעול במהירות להקמת ממשלה ייצוגית באפגניסטן.

רשת אל-ג'זירה דווחה גם כי כוחות הברית הצפונית כבשו שדה-תעופה סמוך לקנדהר, אולם הטליבאן מכחישים ידיעה זו.
קישורים
YNet
CNN
BBC
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יש כבר דיווחים שגם קנדאהר 43323
כשזה מתפרק, זה מתפרק. רצוי להיזכר בנמר שהוצג כצבא מפחיד ומאומן, צבא עירק 1992, וכיצד נראתה שבירתו דאז.

במקרה הטליבאני, ייתכן בהחלט שעד שישימו את היד על המולה ובן-לאדן ייקח עוד כמה חודשים, אם אכן הצמד ברח להרים ומתחפר שם.

בנתיים אולי נזכה לראות את עירק מטופלת?
יש כבר דיווחים שגם קנדאהר 43431
צבא עיראק לא נראה מרשים כלל בשנת 1992, משום שמלחמת המפרץ פרצה שנה לפני כן. הגיגיך אמנם עמוקים, אבל עושה רושם שעובדות אינן הצד החזק שלך.
תגובה מהשרוול 43454
התגובה שלך היא לחלוטין מהשרוול. חוץ מהשמצה המציגה אותך באור מגוחך, אין בה כלום.

גש לבית אריאלה בת''א, או לבית הספרים העברי באוניב' ירושליים, או למקום אחר אותו הינך מעדיף ובקש את עיתוני התקופה.

בכל העולם ובישראל הרבו בכתבות ענק על גודלו, מיומנותו הקרבית ועוד ועוד של צבא עירק.

אם כבר אתה רוצה להשמיץ, תעשה בחוכמה, אחרת זה בומרנג החוזר ישר אליך.
תגובה מהשרוול 43477
<אנחה>. אין לי מושג איך לא הבנת זאת, אבל אני דיברתי על הטעות הכרונולוגית שלך. מלחמת המפרץ פרצה ב- 1991, לא ב- 1992. שאלות?
?who's calling the shots 43327
הנשיא בוש לפני יומיים: "אל תכבשו את קאבול"

אגב, האם אני היחידי שההתקדמות המהירה של כוחות הברית הצפונית, והנסיגות הנחפזות של הטאליבן, נראים לו מוזרים? יתרה מזאת, גם כמעט ולא שמענו את הטאליבן (בעצמם או דרך שליחיהם בעולם הערבי) הופכים את המלחמה למלחמה דתית, כמצופה. איפה הפגנות הענק במדינות ערב ששככו לאחרונה? איפה תמונות המסגדים ההרוסים?

לדעתי המלחמה המוזרה הזו (שכנראה טרם נסתיימה) תהיה כר נרחב לניתוח. יותר מדי דברים "לא מסתדרים".
ערן, מה לא מסתדר לך? 43333
קריסת הצבא הטליבאני?
אסטרטגיית המאבק שנבחרה על ידם? (נסיגה מבוהלת בתקווה למלחמת גרילה בהרים?)

התגלות איומי הסרק של "כל העולם הערבי והמוסלמי יתעצבן"?

** רבותי** נא לפתוח את העיניים והאוזניים, ולהבין את היישום למקרה הישראלי. שום כלום לא עומד מאחורי הררי המילים של "איומי העולם הערבי והמוסלמי, אם ישראל תעשה את זה ואת זה...."

נמר של נייר. פנטזייה מזרחית מלובה בנפנופי מנגל שמאלניים.

אין מאחורה כלום. כפי שכבר ציינתי ביותר מפעם אחת, גבולות הכוח רחבים. רחבים מאוד. מה קרה השמיים נפלו כשישראל 1967 שיחררה את ישראל המערבית וחבל עזה לרבות המסגדים של המוסלמים?

ואם ישראל הייתה גם מגרשת נוסח 48 את כל הפולשים הפלשתינאים לירדן נניח, היו עושים לנו משהו?

התשובה הברורה שלא היה קורה דבר מתגלית שוב ושוב. השאלות של מר בילינסקי רק מבהירות עובדות אילו. כלום לא היה קורה כי חוץ מהפגנות מאולצות ומתוקשרות, אין כלום מאחורי הנמר הזה. נייר דק מאוד.
3 שאלות והיפותזה אחת 43337
נתחיל: מדוע המרו אנשי הברית הצפונית את פיו של בוש, שקרא שלא לכבוש את קאבול? (אגב, בהצהרה קודמת יום-יומים לפני כן הוא אמר שהוא "מרוצה מההתקדמות עד כה", שגם זו לדעתי הצהרה "נגד התקדמות הלאה").

נמשיך: מדוע לוחמי הטאליבן לא ממש נלחמים באנשי הברית הצפונית אלא מבצעים בעיקר נסיגות? מדיווחי כתבי השטח משתמע שהברית הצפונית היא לא כוח לוחם מצטיין, בלשון המעטה.

נסיים: מדוע שככו ההפגנות במדינות ערב, ואין ניצול נכון (לכאורה) של המונופול של הטאליבן על השידורים היוצאים משטחם (דרך תחנת "אל-ג'זירה") כדי להסית את דעת הקהל המוסלמית נגד האמריקאים/הנוצרים והפיכת המלחמה למלחמת דת?

היפותזה: מנהיגים בטאליבן מבינים שמבחינת מטרותיהם הפוליטיות, הברית הצפונית (כן, אויביהם המוצהרים) חולקים אותן המטרות, והם "מפנים מקום" אבל (מבחינת מטרותיהם הפוליטיות, שטרם נהירות לי) מה שהיה הוא שיהיה.

אין לי דרך להראות את הדברים בצורה משכנעת יותר בינתיים, אלו רק השערות המבוססות על התרשמות.
3 שאלות והיפותזה אחת 43339
כמובן שכדי לסתור את ההיפותזה שלי יצאה הרגע הכרזה מהבית הלבן כי הנשיא בוש "מרוצה מהתקדמות הברית הצפונית" וקרא "לשמור על זכויות האדם בקאבול". מצד שני, להתנגד עכשיו לכיבוש יהיה טפשי (כי זה כבר קרה, עכשיו איך מנצלים את זה). ממשרד החוץ הפקיסטני לפחות יצאה קריאה לברית הצפונית שלא להשתלט על קאבול ולהעביר את הבירה האפגנית לשליטת האו"ם.

הערה למר כהן: אתה, שכה מדבר בשבחו של אתר "תיק דבקה", זוכר בוודאי את הפרשנויות שלו בנושא, ויודע שידיים רבות בוחשות בקלחת האפגנית - ההודים, הסינים, הרוסים, הפקיסטנים, האמריקאים כמובן, ועוד. נפלא מבינתי מדוע דווקא אתה, בהסתמך על מה שקראת באתר הריקוד-המזרח-התיכוני, לא מציע לנו זוויות הסתכלות חדשות בעקבות המידע המופיע שם, אלא חוזר על המנטרות הקבועות.
מודה ועוזב את ''התיק'' 43341
אכן, מודה ועוזב. מופנה לטל, ערן ומחור בשם ברוך אם אני זוכר טוב.

אכן התיק אתר כפי שמתארו טל. אתר שמועות. אכן אחת מעשר מצליחה. זוהי האחת שנותנת את ההילה.

לכן עברתי לאסטרטגיית, קרא ומחק. רק מה שנראה **חדשות ממש**, כגון הם פרסמו ראשונים ויחידים במשך כל היום שבפיגוע ליד שכם נהרג חייל צה"ל ולא אזרח. בכל מקום אחר דווח על "הרוג ישראלי".

בקיצור, חלק מהחדשות ממש, כן, הערכות ניתוחים וספקולציות, לפח.
מודה ועוזב את ''התיק'' 43476
וואו. תיק דבקה פרסמו מה שהיה ידוע לכל התקשורת. ממש כל הכבוד להם. זה שהם פורעי חוק ומסרבים לשתף פעולה עם השלטונות אפילו בעניינים הומניטריים בסיסיים (חשיפת זהות הרוגים), היא לא לזכותם.

אז בקיצור - מעכשיו אתה מאמין רק לשמועות שמתאימות לראיית העולם שלך. נפלא. תמשיך כך, תגיע רחוק.
מה אתה קופץ? 43490
בסך הכל אמרתי שניתוחי דבקה אינם מתקבלים יותר אצלי. חדשות כן. פורעי חוק זו לא הנקודה, הנקודה היא המידע זמין שם, שם ולא במקום אחר. אינני עובד מערכת חדשות ואין לי גישה מוקדמת לחומרים מסוג זה. דבקה נותן? בסדר.

לענייני החוק, יש מי שידאג אם אכן צריך לעשות משהו.
3 שאלות והיפותזה אחת 43392
אני מניח שמה שמובן לנו מובן גם בבית הלבן. בעצם, מה מפריע לבוש שהאפגנים משחקים בכאילו-מלחמה, ומעבירים את השליטה מחבורת-מוסלמים-פנאטים-חשוכים אחת לידי חבורת-מוסלמים-טיפהפחותפנאטים-חשוכים אחרת. זה רק מעורר פחות ביקורת מבית, ומפנה את הדרך לשלב הבא (?) במסע הצלב (סליחה, החופש הנצחי). גם בן-לאדן, דומני, מבין שאם ימשיך להתחפר במערות, הלך עליו.
היפותיזה הזוייה לחלוטין, עם כל.. 43340
ערן,
עם כל הכבוד, זוהי היפותיזה הזוייה לחלוטין.

א. מדוע הם המרו את פיו של בוש? למה לא? הוא יחדל לתמוך בהם ויניח לטליבאן להתאושש?

יש להם הזדמנות להרוויח פוליטית ולהשתלט על השילטון, למה להחמיץ? מה,הם ישראל שמחמיצה כל הזדמנות היסטורית? (חוץ מתקופת בן גוריון)

ב. מעט מחשבה ערן, באמת נראה לך, שלוחמי הברית הצפונית, ה"מוג'הידין" לא יודעים להילחם? הלוחמים המשופשפים מקרבות נגד הסובייטים, והרבה למעלה מכך, היחידים שעוד החזיקו מעמד נגד הטליבאן במשך שנים!, אתה במקרה זוכר כמה זמן לקח לטליבאן לכבוש את קאבול? התשובה כמה **שנים**!

ג. מדוע ששככו ההפגנות במדינות ערב, כי זהו נמר של נייר במיטבו. כל שליט יודע שהפגנה בבוקר נגד האמריקנים המאוסים בערב היא הפגנה בערב נגד חוסר הצניעות במדינה שלו ויוקר מחירי הפול בחנויות למחרת... לכן מעט קיטור כן, מעבר לזה הם בעצמם אינם מעוניינים בזאת. מעבר לכך, אין באמת סולידריות כמתואר, בלוף ערבי עם חסידים שמאלניים.

ד. מדוע הטליבאן לא נלחמים? כאן עלי לומר לך שהם דוקא עושים את החשבון הריאלי והנכון. אין להם סיכוי מול הכוח המלווה במטרייה אווירית מסיבית, ובמקום לשחוק את כוחם עד אבק בנוסח עירק 1992 מול עדיפות אווירית מוחלטת, הם מקווים לשמר את עיקר הכוח לקראת שנות מלחמת גרילה בהרי כוש, נוסח צ'צנייה.

מובן שטקטיקה זו עשוייה להיכשל, זאת אם ייטיבו האמריקנים לזכור שאין טירוריסט בלי עורף, ויחסמו את אספקת המזון הדלק חשמל וכו' לאיזור הההרי (קרי מצור)

ואחרון, אל ג'זירה נמצאת בקאטר. גם השליט שם יודע שבסוס צולע יורים, לא תומכים. המלך היום הוא לא בן לאדן, דווקא בוש, למה לו צרות? מחר הוא ירצה משהו מבוש, לא?

מה נראה לך שקאטר היא מדינת בן לאדן? שקאטר היא דמוקרטייה? או שהם לא מבינים בריאל פוליטיק? הם כן.
3 שאלות והיפותזה אחת 43413
אכן, קשה להסביר מה בדיוק מנסים הצדדים להשיג. ההיפותזה שלך לא מסתדרת, מאחר והעימות בין רבאני והברית הצפונית לבין הטליבאן התנהל תמיד על בסיס אתני - הטג'יקים, האוזבקים והחזרים בברית הצפונית, אל מול הפשטונים בטליבאן. גם אם יתעלמו מחלוקה זו לעתה, איזה אינטרס משותף יש להם?

היפותזה אחרת: מוחמד עומר ושאר מנהיגי הטליבאן מבינים שבוש צריך להפיל את משטר הטליבאן, או לפחות להעניש אותו בצורה קשה, כדי להראות לאמריקאים תוצאות כלשהם ב"מלחמה נגד הטרור", כביכול, בה פתח. לכן, הם מעדיפים לתת לו את קאבול במתנה (גם אם בניגוד לרצונו) ולפרוש לדרום המדינה, שם יש להם בסיס אתני ופוליטי חזק בהרבה. הם מקווים שבסיס זה ירתיע את האמריקאים, ומקווים כך לשמור על שלטונם לפחות בחצי מאפגניסטאן.

אגב, יכול להיות שהסיבה לכך שעוד לא נעשה שימוש ב"אל-ג'זירה" היא העובדה שהאזור בו שהה כתב התחנה בקאבול הופצץ, והקשר עימו אבד.
ניחושים מופרכים שלי 43389
1. הטאליבן הוצב מלכתחילה כגורם מדכא ואיום, כדי שבבוא הברית הצפונית, תתקבל באהדה. (ע"ע "חולית")

2. הטאליבן הגיע למסקנה שיפסיד במלחמה ארוכת טווח המגובה ע"י אמריקנים, והחליטו לסגת עכשיו ולשמור כוחות, כדי שיוכלו לבצע כיבוש מחדש ביתר קלות, כשהרוחות בעולם ירגעו, או כשהפוקוס יפנה למקום אחר.

(וסלחו לי על ההתייחסות הפשטנית שלי אל הטאליבן כגוף הומוגני)
חולית 43443
לשיטתך, מי הם האטריידיס, ומי הם ההארקונן?
חולית 43472
לשיטתו, (לדעתי), הטאליבן זה ראבאן, והברית הצפונית - פייד. או לשאלתך - שניהם הארקונן.
חולית 43505
אני דווקא חשבתי שהאפגנים הם הדררים, הם הרי חיים במדבר ומפיקים את הסם.
דנקן איידהו = בן-לאדן חוטף 43508
ג'ורג' בוש = לטו אטראידס מעודכן
שייח חולוד = אוסמה בן-לאדן חולה טיסה

יותר מזה לא מצאתי
טוב נו, חולית זה מאנגלית

אגב, הנשים האפגניות נראות נורא בלי הרעלה. אולי החוק נועד לשימור הגזע.
לפחות את עמדתי אבהיר 43514
כפי שאמר גלעד:
טאליבן = ראבאן
הברית הצפונית = פייד

כפי שאמר ברוך:
העם האפגאני= דררים

בנוסף:
הקולוניאליסטים הבריטים המקורים=חוקרי חולית מן האימפריום
הרוסים=לא ידוע
לא ידוע=ולאדימיר הרקונן

זו באמת השאלה - מי מאחורי כל העניין? אולי באמת הרוסים הם ולאדימיר הרקונן? תעלומה לי.
איך הצלחת לעבור באלגברה 43517
(הערה אחרונה מבחינתי בנושא)

טאליבן= 102 > 254 = ראבאן
הברית הצפונית = 1258 >> 104 = פייד

העם האפגאני =265 < 454 = דררים

הקולוניאליסטים הבריטים המקורים = 1044 < 1260 = חוקרי חולית מן האימפריום

לא ידוע = 121 < 321 = הרוסים < 721 = ולאדימיר הרקונן

ואתם עוד אומרים שפיסיקאים מחרבשים את המתימטיקה. יש לך ש.ב. לשביתה.
כן כן חכמולוגים 102<254 43519
וואלה, לא יודע, אבל... 43526
לא לכך התכוונתי. סימן השיוויון שלי הוא כזה של התאמה בין משל לנמשל, לא של שוויון גימטריוני.

וכל הזמן יש לי ש''ב לשביתה.
ככה זה כשלוקחים שמונה-תשעה קורסים. (לא מומלץ לבעלי לב חלש.)
חגיגת השחרור 43549
ובכל זאת נעים לראות את האנשים והנשים הצוהלים, מסירים את הזקנים ואת הרעלות (בהתאמה בד''כ).

וכל זאת למרות ששוחררו באדיבות כוחות הדיכוי המערבי.
יפה 43403
אם ההתפתחויות האחרונות פרושן סוף קיום המשטר הנוכחי באפגניסטן, ותחילת קיום משטר אחר אוהד לארצות הברית שיהיה מוכן לשתף פעולה במלחמתו בטרור, מדובר בהתפתחות חיובית ביותר.
אני רוצה גם לציין שאם אלה הם אכן פני הדברים, הם קרו מהר יותר ובצורה טובה יותר ממה ששיערתי תחילה, ואני שמח להודות בטעות הזאת.

מאידך גיסא, חשוב מאד לציין שמשטר הטליבאן אינו המשטר תומך הטרור היחיד בעולם, שרוצה לפגוע באמריקה (אני שם אותנו בצד בשלב זה.)
לכן אם באפגניסטן יראו האמריקאים את סוף מלחמתם בטרור, ויניחו מדינות מסוכנות ממנה לנפשן, אפשר יהיה לומר שהם עשו הרבה, ובכל זאת לא כלום.
יפה 43404
אגב, מבחינה צבאית מדובר בעוד הוכחה שמתווספת למלחמת הממפרץ ואולי גם למלחמה בסרביה, שאפשר להשיג נצחונות צבאיים בעזרת 99 אחוזים חיל אויר ואחוז אחד חיל יבשה, כשיש סבלנות דבקות במטרה ונחישות.
יפה 43405
וכשאין סוללות א''א. וכשיש צבא קרקעי שנלחם עבורך (הברית הצפונית).
יאללה, חדל קשקשת ברשת.
יפה 43420
הוכח שסוללות א"א אינן יעילות כשמטפלים בהן באופן מסודר. ראה מלחמת המפרץ מלחמת שלום הגליל (וגם כנראה מלחמת אפגניסטן).
הברית הצפונית היא "צבא קרקעי" ?
הצחקת אותי.
יפה 43421
לפי הדיווחים לא היו כלל קרבות. הטליבן התפורר בגלל שלא היה יכול לעמוד בהפצצות, ונסוג. הברית הצפונית מלאה, הייתי אומר, תפקיד פורמלי בלבד.
יפה 43449
חדשות מהיום

כשחיל האוויר עושה עבודה טובה ויסודית גם תושבי עיר מתנגדי משטר עצמם יכולים להשיג השגים.
העיר "נכבשה" עוד לפני ש"צבא" הברית הצפונית הגיע אליה.
לוחמה פסיכולוגית? 43453
האם יתכן שגם הפעם מפעילה ארה"ב אמצעים יעילים ללוחמה פסיכולוגית בשדה הקרב? המנוסה המבוהלת של כוחות הטליבאן, העריקות ההמוניות וקריאתו של המולה לציית לפקודותיו, מזכירות נשכחות מימי מלחמת המפרץ.
לוחמה פסיכולוגית? 43530
אתה שוכח שהם לא קוראים בעיתון שהם מופצצים, כמוך. הם ממש חוטפים.
כשנמצאים שבועות וחודשים נתונים להפצצות אוויריות כאלה, ובמצב מתסכל שבו אין להם שום יכולת לשנות משהו במציאות הזאת. לא נשאר כבר הרבה מהחומר שעליו אפשר לעשות לוחמה פסיכולוגית.
זה בדיוק מה שהיה גם במלחמת המפרץ.
שתי הערות 43406
1. אפשר להשיג ניצחון שכזה כאשר יחסי הכוחות מוטים (בחוזקה!) לטובת בעלי חיל-האוויר. האם יכלה למשל, במלחמה היפותטית, לנצח בריטניה את צרפת בעזרת 99 אחוזי חיל-אויר ואחוז אחד חיל יבשה, אפילו עם הרבה דבקות במטרה ונחישות?

2. (לתגובה הראשונה) גם אנשי הברית הצפונית (ושאר השבטים באפגניסטן) הם מוסלמים. חשבתי שלדידך האיסלם, על כל צורתיו, מהווה סכנה לתרבות המערב ועל כן הייתי מצפה לתגובה בסגנון "החליפו רע אחד ברע אחר", לא?
שתי הערות 43418
1. אני די מסכים. מה שהתכוונתי היה שנניח במלחמת המפרץ לו גילו האמריקאים חוסר סבלנות וקפצו ישר עם כחות יבשה לקרב עם העיראקים, קרוב לודאי שהיו מנצחים גם כן, אבל במחיר הרבה יותר גבוה. בדרך שבה פעלו הם הכניסו אמנם כחות יבשה, אך ככל שזכור לי כחות היבשה האלה סבלו מאה או מאתיים אבדות בלבד שרובן "ירי שגוי על כחותינו". בעצם חיל האויר ניצח, אם כי היה דרוש גם המעט היבשתי הזה.

2. בויכוח הארוך מדי עם ניתאי טענתי שהטרור העולמי של היום מקורו באיסלאם, וצריך להתייחס לדברים בדיוק כפי שנאמרו.
אם חשבת שאני "קצת פוליטיקאי" ובעצם מתכוון לכך ש *כל האיסלם* בכל מקום ובכל צורה הוא טרור, ואולי צריך למגר את האיסלם, טעית.
יפה 43415
קשה לראות איך קואליציה כה מפוצלת ומבוזרת, דוגמת הברית הצפונית, יכולה לקיים שלטון מסודר במדינה כמו אפגניסטאן. בתקופת שלטונו הקודמת, החזיק בורהאנודין רבאני כשנתיים לפני שהופל על ידי הטליבאן, שנעזרו ברוב הפשטוני שבמדינה. שנתיים אלו התאפיינו בשלטון מושחת ובלתי יעיל ובסכסוכים פנימיים רבים בין הקבוצות האתניות שמרכיבות את הברית (האוזבקים, הטג'יקים והחזרים) וביניהם לבין הפשטונים. קשה להאמין שכהונתו השניה של רבאני תהיה מוצלחת בהרבה - אף אחד מנתוני היסוד לא השתנה.
יפה 43417
לא הייתי אומר שאף נתון יסוד לא השתנה.. האח הגדול האמריקאני החליף צדדים.
יפה 43432
הכוונה היתה לנתוני היסוד במדינה עצמה. לגבי ארה''ב, אם האינטרס שלה הוא לשמור על יציבות במדינה, הרי שהבכירים המובילים כיום את הברית הצפונית הוכיחו כבר בעבר שהם מפולגים מדי על מנת לעשות זאת. לעומתם, הטליבאן הצליחו בכך בצורה יפה. לכן, אם ארצות הברית אכן תרצה לייצב את אפגניסטאן, היא תצטרך בשלב מסוים להוציא את רבאני ואנשיו מקאבול ולשים שם דמות יותר סמכותית, שתבוא ממוצא פשטוני אך לא תהיה אהודה על העם.
יפה 43433
מחוייב המציאות שהדמות לא תהיה אהודה על העם?
יפה 43440
מן הסתם. אם למנהיג הזה יהיה בסיס פופולרי, גם תהיה לו עצמאות רבה יותר. מאידך, אם הוא לא יהיה אהוד, הוא יהיה תלוי בסיועה של ארה''ב כדי להשאר בשלטון.
יפה 43499
הבנתי. לא חשבתי על זה ככה.
יפה 43419
תשובה זו היא גם תוספת לתשובתי לשאלה השנייה של ערן.
בהודעתי היה הרבה ''אם'', ולא במקרה.
Technion captured, live report 43864
(Posted here only since no news item has been published on the issue)

A break wall has been built over the main gate to Technion city. The wall is sprayed with grafittis and maintained by a bunch of angry students relating to the union (ASAT) headquarters. Traffic jams are caused by the selection at the gate - professors are not allowed in, public transportation unloads its passengers outside.
This outragously infantile behaviour has already got its spot on the news, thanks to an angry aeronautics professor who has manually breached the wall with his body earlier.
Needless to say this unjustified provocation serves but a minor interest of Asat's chairman, Ofer Orenstein, eager as always to mount the barricades and wage war upon whoever piss him off. All the students ask for is that the lecturers strike won't harm the students. Preventing the professors from entering the campus and maintain their research sounds like an old wish of mr. Orenstein, but it surely ain't necessairy to have the students requestes heard. I personally see it as plain vandalism, not to say mockery. Someone in Asat's headquarters ought to drink a mug of cold water and call this humiliating protest (?) off.
Technion captured, live report 43867
צריך הפגנה של סטודנטים שחושבים ששביתות סטודנטים זו פרובוקציה ילדותית ומפגרת שלא משרתת אף אחד.
Technion captured, live report 43881
Why are student strikes in general something childish and foolish? There's no other way of getting what you deserve in this country, after all.

I do agree that ASAT's actions are silly, in the sense that burning cars and blocking roads are counter-productive.

But they do have a point - why should the students suffer whenever the Treasury doesn't live up to its wage promises to senior lecturers? Why don't the lecturers cease their government-funded research in protest, instead of hurting our scholarly ends?
לא לגיטימי. 43883
האם זה טוב או רע לי כסטודנט - אני לא יודע.
אני כן יודע, שמה שאס"ט עושים אינו לגיטימי פשוט כי הוא עברה על החוק.

בחוסמם את הכניסה לטכניון, אס"ט עוברים על שני חוקי יסוד: חופש התנועה וחופש העיסוק (אמנם אלע"ד, אבל נראה לי שאסור למנוע מאדם גישה למקום העבודה שלו).
Technion captured, live report 43886
סטודנטים שובתים זה אידיוטי כי הסטודנטים לא עובדים.
לכן, השביתה לא יכולה לפגוע במעסיק שלהם.

כלומר, שביתת סטודנטים היא למעשה הפגנה, נסיון למשוך תשומת לב תקשורתית, או הפגנה אלימה בה הם גם מנסים למנוע מאחרים לעבוד.
בכל מקרה, זו לא שביתה.

אגב, בת"א הפרופסורים עבדו כרגיל, אבל אנשי האגודה נכנסו לתרגילים ולא איפשרו את קיומם.
עכשיו שימו לב: אנחנו כועסים שחלק מהשיעורים לא מתקיימים ולכן אנו לא מוכנים ללמוד גם את אלה שיש. צעד כזה פוגע רק רק בסטודנטים, כי המתרגלים מרוויחים כרגיל, ולאוניברסיטה יש זכות מלאה לא להשלים תרגילים שאנחנו ביטלנו לעצמינו. אז מה הרווחנו? רעש תקשורתי? עדיף להפגין.

בקיצור, טימטום טוטלי.
Technion captured, live report 43887
בהנתן הגופים המדוברים, את טועה. אי אפשר לגרום להם להזיז את עכוזם בדרכים סטנדרטיות.
Technion captured, live report 43896
אני חושב שחסימת הטכניון לכניסה מכל סוג שהוא, זה צעד טוב.
אני רק יכול להצטער שלא נתבצעה חסימה כזאת גם בשאר האוניברסיטאות.
הסגל הבכיר משבית את הלימודים, אבל לא את המחקר שלו. כי הרי מחקר זה חשוב. על זה מקביל תגמולים מוחשיים (כסף) ולא מוחשיים (הוקרה, מעמד).
אז אם כבר שביתה, שישבתו עד הסוף.
ואם כבר שביתה, אז שהאוניברסיטאות יסגרו.
אלגוריה 43973
פרופסור להנדסה אווירונאוטית שמחריב בגופו קיר לבנים, זה מחווה אמנותית למטוסים שהחריבו מגדלים?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים