איזה מטבח הכי אהוב עליך? 810
איטלקי 107 28%
הודי 23 6%
יפני 20 5%
סיני/תאילנדי 51 13%
ספרדי/דרום-אמריקאי 12 3%
ערבי/מזרחי 71 18%
צרפתי/שוויצרי 30 8%
מקדונלדס 15 4%
המטבח של אבא 56 15%

385 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

פיוז'ן 48035
הצבעתי "המטבח של אבא" למרות ששני הדברים היחידים שאבי ידע לבשל הם "כוסמת" ו"לוקשים".

פשוט נראה לי בלתי אפשרי לבחור. וכי אפשר לוותר על חומוס-טחינה? (ואיזה קבב בצד לא יזיק); או לוותר על סטייק ברוטב צרפתי מעודן ולקינוח קרם ברולה? או על הטעמים מקפיצי בלוטות הטעם של האוכל ההודי והתאיילנדי? או על מגוון הטאפס הספרדי? ועוד ועוד...

כלומר, בטוח חסרה האופציה של מטבח "פיוז'ן", אם כי כשהולכים למסעדה ממשית, לא וירטואלית, מסעדת פיוז'ן אינה ממש בחירה טובה כי סביר להניח שטבח שיודע להכין עגל רך ביין בנוסח איטלקי אינו ממש מומחה לחומוס.
פיוז'ן 48036
כוסמת? גלבץ זה לא עברות של "קוסטנזה" במקרה?
פיוז'ן 48045
כוסמת? וייז מיר. אמא שלי עשתה את זה פעם ומאז כל פעם שהיא מציעה לעשות את זה מבחינתי מדובר באיום על קיבתי.
ועתה לבחירתי - בינתיים אני היחידה שהצבעתי לסיני/תאילנדי. טעים בטרוף (כמובן שתלוי איפה אוכלים). המממ....נהייתי רעבה. יאמי.
ובכן - עד שיצא לי סוף סוף לאכול שוב סיני/תאילנדי אני אסתפק לי באוכל מזעזע שיוצא לי לאכול לאחרונה ובמקרר ריק (!).
יום טוב לכם.
פיוז'ן 48038
הכי אהוב, יעני - לא היחיד שאתה אוהב, אלא זה שאתה הכי אוהב.
פיוז'ן 48669
הכוונה כנראה לשילוב בינלאומי, או כמו שמציעה האופציה האחרונה, המטבח של אבא (אבן)
סקר לכבוד חג ההודויה 48037
אני אחד משני האנשים שהצביעו "הודי", וזאת מתוך ההנחה הסבירה שכוונת הסקר היא:"אם היית הולך למסעדה, לאיזו מסעדה היית מעדיף ללכת".
אם הכוונה היא לאוכל שאוכלים ביום-יום, הרי "המטבח של אבא" היא התשובה הברורה עבור רוב העונים, ואני ביניהם.
סקר לכבוד חג ההודויה 48040
מה פתאום? זה סקר לכבוד עיד אל-פיטר וסיום הראמאדן.
צ'יקן טיקה מסאלה! 48041
אני השני, למרות שהתלבטתי קשות אם לא להצביע ל"יפני".

בלי קשר, לרואן אטקינסון יש מערכון בו הוא משחק מסעדן הודי שמארח במסעדתו שבלונדון קבוצה של בריטים שיכורים אחרי משחק כדורגל. בנקודה מסויימת במערכון כשהוא סוקר את התפריט הוא אומר:
We've got cucumber raita, we've got paperback raita.
אותי זה מצחיק.
איכזבתיהוני 48061
בדיוק באתי לכתוב שציפיתי לעוד מישהו אחד לפחות שיצביע איתי ''יפני''.
סליחה 48068
אולי תקבל משהו בקולות החיילים ;-)
זה סקר זה? 48110
איך לא נכללה האפשרות "המטבח הצה"לי" שהיתה גורפת ללא ספק את מס' התשובות המכסימלי?
You MUST be joking! 48144
You MUST be joking! 48640
למה? דווקא נורא נהנתי לאכול בטירונות אורז בוקר-צהריים-ערב במשך שלושה ימים.
;)
You MUST be joking! 48649
טוב אצלי זה היה כמעט כל השרות מה שגרם לכך שלאחר השרות חזרתי לאכול אורז רק אחרי כמה שנים.
תנחומיי. 48657
זה סקר זה? 48671
מכיוון שהמטבח (או חדר האוכל) הצה''לי מוגדר כמקום שנכנסים אליו רעבים ויוצאים בלי תאבון.
זה סקר זה? 48806
אני יכול להעיד שלפחות בבט''ר ניצנים, האוכל היה יותר מאכיל. בכלל, קשה להכליל על ''מטבח צה''לי,'' בשל הבדלי האיכות המשמעותיים בין בסיס לבסיס.
נו, 49087
וכל המסעדות הסיניות הן כן באותה איכות?
זה סקר זה? 49221
חיל אויר. פנקייקים, קוראסונים, בורקסים, עוגות, פיצות. מה לא? אה, ולחם בית של הקונדיטור הכי טוב בצה"ל לשנת 99.
אולה! 48042
סליחה על הבורות, אבל יש בעצם מטבח ספרדי מעבר ל"פאייה" ודרום-אמריקאי מעבר ל"בשר, והרבה!"?
אולה! 48064
ערן

אין לי מושג בקשר למטבח הדרום אמריקני, אולם לפני כשנה טיילתי בספרד והתברר לי שמדובר באחד המטבחים העשירים והטעימים ביותר שיש. הוא כל כך מגוון שאיני יכול לתארו כאן אלא באופן כללי בלבד:

א. טאפס: זה לא סוג מאכל אלא פשוט מנה קטנה, בדומה למאזטים שמקובל להגיש בארץ (לרוב במסעדות דגים). אולם בספרד זה לא רק חומוס-טחינה-איקרה וגו' כי אם גם סוגים שונים של בשר בתיבולים מדליקים, דגים, שרצים, ויש טאפסים של ירקות קלויים, ממולאים ומה לא.
אכלתי עשרות טאפסים במשך 10 ימים שם, ולא היו שניים דומים. זכור לי טאפס אחד שנשמע כמאכל פשוט, אבל ללקק את האצבעות: פרוסות חציל מטוגנות בבצק מקושטות בדבש (שצבעו הטבעי שחור!), אולי נשמע טריוויאלי אך הפרוסות האלה היו כל כך קלילות שהן ממש ריחפו בצלחת, והבצק המטוגן פריך, והדבש מתלבש על הטעם כאילו החציל הפריש אותו באופן טבעי.

הגיוון נובע בין היתר מכך שבספרד הרבה מחוזות שממש שונים באופיים. בדרום, למשל, עדיין נותרה השפעה של המטבח הערבי, וכך אתה יכול למצוא בגרנדה פלאפל, אלא שהוא אינו כדור, אלא עשוי כטבעת, כמו כעך קטן.
בגרנדה גם מצאתי חנות בקלאוות, שהיו בה להערכתי יותר מ-‏70! סוגים שונים. לא להאמין לאיזה כיוונים מבחינת צורה וטעם אפשר לסחוב את סוג המאפה הזה. כל בקלאווה צפיחית בדבש. ובמדריד כל חנות חמישית היא מגדניה, עם עשרות סוגי עוגות.

ויש בספרד מרקי גספצ'ו לבנים ואדומים, ונקניקים...בקצרה, רק בשביל האוכל כדאי לנסוע לספרד, אם כי באותה הזדמנות ממש כדאי לבקר בארמון אלהמברה, ובמוזיאונים הגדולים, ובטולדו, העיר שבה המציאו את המרציפן (מי שלא טעם מרציפן של טולדו, לא טעם מרציפן מימיו).
יאמי! 48069
האם דין טאפס כדין אנטיפסטי?

עשית לי תיאבון...
יאמי! 48105
ערן,

מכיוון שמדובר בשני המקרים במנת/מנות פתיחה הרי שבאופן תיאורטי התשובה היא שדין טאפס כדין אנטיפסטי, אך בפועל יש הבדלים (הפירוט שלהלן הוא על קצה המזלג ובשום אופן אינו מדעי, ואינו עומד בקריטריונים בלבאניים):

האיטלקים נוהגים להרכיב את הארוחה שלהם, ממספר מנות קטנות הבאות בזו אחר זו. גם מנת הפסטה שהם אוכלים אינה איזו קערה גדולה בסגנון ההגשה שבישראל או ארה"ב, אלא עוד אחת מהמנות. האנטיפסטי בהקשר זה היא פשוט *מנה שאינה פסטה*. היא יכולה לכלול גבינות, נקניקים, ירקות קלויים ועוד, דברים בעלי טעם מרוכז לגירוי הבלוטות ופתיחת התיאבון. האנטיפסטי תהיה בדרך כלל מנה קרה המוגשת בתחילת הארוחה.

לטאפסים קשר לתרבות השתייה והבארים הספרדית יותר מאשר לתרבות המסעדה. אלה מנות קטנות שאתה מנשנש מהן בבאר יחד עם המשקה. אולם בגלל המגוון הגדול ובגלל שיש גם הרבה מנות חמות אתה יכול בעצם להרכיב לעצמך בסופו של דבר ארוחת דשנה מטאפסים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי ב"אלי אולי", מסעדת טאפסים מפורסמת במתחם שנקין בתל-אביב (המקום מסווג "בעכבר העיר" תחת מסעדות ולא בארים).
יאמי! 48128
הטאפאס קרויים על שם הקעריות הקטנות שנהוג לכסות אתן את כוס המשקה. קם מי שפשוט הפך אותן ומילא אותן במיני מזטים קטנים לליווי השתיה.
אנטיפסטי 48652
ה"אנטי" ב"אנטיפסטי" אינו שלילה, כי אם הקדמה. אנטיפסטי פירושו, מילולית, "לפני האוכל". זאת אומרת: מנת פתיחה.
אנטיפסטי 48681
כמו ה-Ante room (חדר הכניסה) באנגלית.
אנטיפסטי 48701
יכול להיות. מכל מקום, למיטב ידיעתי, מנת אנטיפסטי יכולה להיות הרבה דברים אך לעולם אינה סוג של מנת פסטה.
אנטיפסטי 48717
פסטי זה לא פסטה. זה אוכל. לפיכן יש להכחיד את הטעות הישאלית הנפוצה ''אנטיפסטה''. אין כזה דבר. זה אנטיפסטי כלומר לפני האוכל.
פרופסטי 48732
אצתי-רצתי למילון האיטלקי שלי, מכיוון שלא הכרתי את המילה "פסטי" (ולעומת זאת הכרתי "צ'יבו" ל'אוכל'). לא מצאתי "פסטי" כ'אוכל', אלא פסטו (pasto) כ'ארוחה', וברבים pasti, כלומר 'ארוחות'. קורים כל מיני דברים מוזרים במעבר ל"אנטיפסטי", שלא כדאי שאכנס אליהם כאן. אבל השורה התחתונה היא שאת די צודקת, וגם אני החכמתי (כי הייתי בטוח תמיד שזה נגזר מ"פסטה"). תודה.

המנה הראשונה תמיד זה אנטי-פסטה
החתול מרוב רעב על השולחן טיפסת
(אהוד מנור)
פרופסטי 48735
האטלקית שלי (לצערי) אינה אקדמית. אני חייבת לאמר שאין ברשותי אפילו מילון איטלקי-עברי. למדתי איטלקית בטיול באיטליה ומעבודה עם שפים איטלקים, כך שהבנה אמיתית לדקויות השפה אין לי, אבל אני מצליחה להבין כשמדברים איתי, ואפילו לענות לפעמים.
היא צודקת? ואני, עז? 48839
אמנם הסתמכתי על הלאטינית, אך הקדמתי את ל.ב.פ בפירוש מילולי של המונח. אגב, יש לשורש דנן צאצאים גם באנגלית: pasture, שאולי לא נשמע לכם טעים, אבל אם תשאלו אייל קורא, או פרה, תיענו שהם דווקא מרוצים.
איך אני מעז? 48864
צודק, סליחה. הדגש בתגובתך היה על הטעות בפירוש המקובל במקומותינו ל''אנטי'', ולא שמתי לב שתיקנת גם את ה''פסטי''.
אולה! 48141
מה יש לעשות באלהאמברה? כמה ערימות אבנים משמימות. בשביל זה לחכות שעה בתור בכניסה?
אולה! 48163
לא ערימות אבנים ולא משמימות. חלקים גדולים של הארמון עומדים שלמים על תילם. הבנייה בסגנון ערבי, כלומר, אינה לגובה והקירות מעוטרים עיטורים מקסימים, ויש חללים פנימיים המשמשים כפטיו מואר. השטח גדול וכולו גנים נהדרים שהם חלק מהארכיטקטורה. מדובר בביקור של לפחות חצי יום, ולקראת השקיעה אתה עולה על הרכס שממול ומביט על הארמון בשקיעה על כוס בירה. מראה מרהיב. חוץ מזה אין צורך לחכות בכניסה, ניתן לקנות כרטיסים מראש בכל עיר ספרדית גדולה עוד בכלל לפני שהגעת לגרנדה.
אולה! 48166
את כל זה עשינו (פרט לקניית הכרטיסים מראש - אבל בלי קשר עיכבו אותנו בכניסה, כי הם מכניסים אנשים במכסות כל חצי שעה), ובכל זאת לא התרשמנו במיוחד. הרבה יותר נהנינו בביקור שלנו בגיברלטר הבריטית (שלא צויינה אפילו בספר הטיולים שהיה לנו), משם אפשר לראות את צפון אפריקה - מראה מופלא למדי, לטעמי, וגם ניתן לסייר ברחבי האזור היפיפה הזו.
מטבח דרום אמריקאי 49884
לא מטיול, כי אם מהחיים (חבר שלי ארגנטינאי...), במטבח ארגנטינאי (לא יודעת על שאר דרום אמריקה, אבל נדמה לי שההכללה הזו לא היסטרית) יש יותר מבשר, אבל בהחלט בשר זה חלק עיקרי. ולא שיפודים (מצטערת אם זה נשמע מתנשא - הם מבינים בבשר כמו שלא חשבתי שאפשר להבין במשהו). בעיקר סטייקים. עוף, ד"א, זה לא בשר, למי שתהה.
חוץ מזה, הם אוהבים מתוק (בעיקר ריבת חלב ואלפחורס, שזה סוג של קסטה עם ריבת חלב בפנים), יש גם איזה עניין עם פסטה שבא להם מקירבתם לאיטלקים(??!!) כי יש (כך אמרו לי) דוכנים ממש של פסטה בארגנטינה (כמו סבארו). חוץ מזה, יש "סנדוויץ' דה מיגה" שזה סנדוויץ' עם לחם שהוא בלי הקשה. יש בסניור סנדוויץ' די הרבה כאלה. גם הם (הזוג החמוד מסניור סנדוויץ'), אגב, ארגנטינאים אאל"ט.
זה מה שאני מכירה...
מטבח דרום אמריקאי 49912
גם בישראל יש דוכנים של פסטה ממש (כמו סבארו).
איזו קרבה יש בין הארגנטינאים לאיטלקים, חוץ מאמא של מרקו?
גם אני לא יודעת 49949
אבל עובדה שהם בקטע. חבר שלי אפילו זוכר מילדותו סצינות של גילגול ניוקי בצוותא.
מטבח דרום אמריקאי 50065
רבים מאוד מן הארגנטינאים הם צאצאים למהגרים מאיטליה. יש בבואנוס איירס רובע קרוב לנמל שנקרא LA BOCA והוא מלא מסעדות איטלקיות מעולות. בנוסף, הפיצה בארגנטינה טעימה בהרבה מהאורגינל האיטלקי.
תודה, ריקי (: 50592
ידעתי שאת, בתור חוקרת תרבויות, תדעי לגבות את מה שאני יודעת בנפנופי ידיים...
מטבח דרום אמריקאי 50612
והמהגרים האלה הם האימהות של מרקו?
מטבח דרום אמריקאי 50664
ומה? כולל הברווזה או איך לעזאזל קראו לה? בלה? על שם בלה צ'או, שיר הפרטיזנים המפורסם?
מטבח דרום אמריקאי 49933
פעם חגגנו אירוע כלשהו במסעדה ארגנטינאית. היינו קבוצה גדולה של אנשים, וחבר שישב לידי התעקש להזמין דווקא עוף. הודעתי לו שהוא יצא מדעתו. ארגנטינאים לא מבינים בעוף, ואיש אינו הולך למסעדה ארגנטינאית לאכול עוף. הוא התעקש שהעוף קיים בתפריט המודפס.

כולנו קיבלנו את מנות הבשר שהזמנו, והטעם היה משובח, כראוי לאירוע. העוף הגיע באיחור גדול מאד. אני די משוכנע שהם פשוט הלכו וקנו את העוף במסעדה אחרת. גם אותו חבר די נהנה ממנת העוף שלו, ללמדך שאם אתה רוצה לאכול עוף, דאג לכך שמי שישיג אותו יהיה מסעדן. הם לפחות יודעים באיזו מסעדה יש עוף ראוי.
מטבח דרום אמריקאי 49958
איך לא מבינים ב-pollo?
איטלקי וחף מחיות מתות 48043
מה לעשות, כיום בארץ כמעט בכל שאר סוגי המסעדות, במיוחד התאילנדיות (וחבל...) אין כמעט מנות עיקריות שלא כוללות בשר. אולי כי האיטלקיות יותר זמן ויותר פופולאריות בארץ, אבל בכל מקרה זה ממש מבאס להיות מוגבל במקרה הטוב למנה אחת או שתיים בכל פעם שלכולם בא לאכול קצת שרצים.
אגב, אחד הדברים היותר מעצבנים הוא האופציה הסינית/ תאילנדית/ יפנית שניתנת לשיקוצים צמחוניים כמוני, שהולכת משהו כמו: "ניתן להזמין את כל המנות ללא בשר". כן, אבל אז אני אאלץ לאכול את כל האיטריות חסרות הטעם האלו!
אומנם בחרתי במטבח הסיני 48046
(וגם התאילנדי שמשום-מה סופח אליו), ואומנם, מבחינת מבחר מנות - אני הכי אוהבת את המטבח הסיני.

אבל כבודד - אין כמו חומוס. ואני לא מדבר על חומוס אחלה-צבר-ושות' מפלסטיק. אני מדבר על חומוס. חם (כי כרגע בישלו את הגרגירים) נימוח, אבל לא מדי (כי הוא לא ניטחן עד חורמה) ואלוהי.
אומנם בחרתי במטבח הסיני 48048
חומוס? מספיק ודי!
אם אבא שלי שף (צרפתי) בפנסיה, 48060
למה זה נחשב?
ורק לאבא שלי אין מטבח 48120
מה לגבי מזרח-ארופאי? 48200
תחשוב לבד 48202
לא מספיק שהאשכנזים השתלטו לנו על המדינה, אתה גם רוצה לתת להם מקום בסקר?
תחשוב לבד 48242
ארוחת החלומות שלי זה
מנה ראשונה: לחמניה עם מרגרינה ודג מלוח.
מרק עוף צח עם אטריות ביצים וקצת צנון מגורד כמנהג ההונגרים.
מנה עיקרית: עוף מהמרק (מכובס), מחית תפוחי אדמה עם בצל מטוגן.
קינוח, כוס תה עם עוגית חמאה (פרווה מטעמי כשרות).

למרבה הצער התחלתי לעבוד לאחרונה כמלצר במסעדה טריפוליטאנית (לאחר שפוטרתי מעבודתי הקודמת כיועץ מיוחד לענייני שתיה, בורקס ונושאים שהשתיקה יפה להם במשרד ראש הממשלה) ואני נאלץ לאכול קוסקוס עם טבחה, מפרומות עם טשרשי ומסייר, חריימי ומחשיים למיניהם וזאת משום שהשכר שלי מורכב משאריות וטיפים.
טלי 49590
ממש לא יפה ולא מכובד. משפט מגעיל ולא לעניין
ודרך אגב אני לא אשכנזיה.
טלי 49601
אני עצמי אשכנזי עד לשד עצמותי, ואני מוצא את ההערה משעשעת להפליא. לא צריך לקחת הכל בצורה כל-כך שלילית.
מה לגבי מזרח-ארופאי? 48226
אופס. היה בתכנון המקורי, ונשכח.
ברכות 48216
ברכות לאדם ה-‏13 שהצביע סיני/תאילנדי על טעמו המשובח. ח"ח:)
Junk-food 48227
אני השני, שהצביע מקדונלד. (בהנחה, שזה מייצג את כלל המזון המהיר כולל פיצות, שווארמה ועוף בגריל)
לא יעזור לאף אחד, אני אוהב את הזבל הזה ולא מוכן להתבייש בכך.
Junk-food 48287
אני אמנם הצבעתי לאוכל איטלקי (מסיבות משפחתיות), אבל אני חסיד גדול של מזון מהיר. למעשה, בעת הטיול שלי בקנדה, לא אכלתי דבר פרט למזון מהיר (KFC בעיקר, אבל גם הרבה אחרים. אגב, משום-מה הטעם של KFC שונה לגמרי בארץ, והרבה פחות מוצלח). למרבה הפלא, במהלך שלושה שבועות של אכילת מזון מהיר, ובלי פעילות גופנית מוגברת, השלתי כ-‏5 קילוגרמים ממשקלי. אין ספק שכיום אני חסיד של המזון המהיר, ואני מאשים את הבישול הביתי של אימי בכך ששלושה מחמשת הקילוגרמים הנעלמים חזרו לככב ברחבי גופי המסכן.
מי יתנני עוף 48371
ניסיתי לאכול KFC בארה"ב. חשבתי שכנפי העוף שלהם זה הדבר הכי פחות טעים שאי פעם שילמתי על הזכות לאכול אותו (את הדייסה בקיבוץ קיבלתי בחינם, תודה). טעיתי. קצת אחר-כך החלטתי שהתוספות שלהם נראו לי אז שוות ניסיון, ונכנסתי שוב. סלט הכרוב היה כל כך מתוק שהוא היה יכול לשמש כקינוח (אם הוא רק היה אכיל), והפירה ברוטב בשר כבר גרם לי געגוע לדייסה בקיבוץ. מה שכן, הלחמניות הקטנות שלהם היו די טעימות.

אם פאסט פוד באמריקה, אין על טאקו בל ו(עוד יותר טוב)מתחרותיה. חבל שזה לא תפס בארץ.

סייגתי "באמריקה", כי פלאפל זה ליגה אחרת. למרבה הזוועה, הוא גם בריא. איזה מין פאסט פוד זה? גם שווארמה לוקחת כל פאסט פוד אמריקאי.
מי יתנני עוף 48393
שווארמה לוקחת כל פאסט פוד אמריקני לא רק באיכות אלא גם במחיר. דוגמא: מחיר השווארמה בפיתה במזללה הוותיקה שבבן יהודה פינת בוגרשוב בתל אביב 15 ש"ח בלבד. אם לא ממהרים אז אפשר לאכול אותה ליד שולחן, וגם מקבלים צלחת שאפשר להניח בה את הפיתה גדושת הבשר והצ'יפס (חינם), ובנוסף לזאת, יש מגוון חמוצים וסאלטים וטחינה חופשי על הבאר. דיל פראי לעומת מקדונלד.
מי יתנני עוף 48403
ניסיתי טאקו בל פעם אחת, ונאלצתי להשאיר שלושת-רבעי מהדבר הזוועתי הזה בפח. פיכסה. (ואני אומר פיכסה רק בגלל שלא אומרים "איכס" על אוכל).

לגבי התוספות של KFC - אני מסכים לחלוטין. אני גם מסכים בקשר לפלאפל, וגם השווארמה. אגב, הארוחה הראשונה שלי בקנדה הייתה, כמה משעשע, פלאפל. על השלט של הפלאפליה היה כתוב שזהו הפאסט-פוד הלבנוני. נעלבתי בשם הלאום הישראלי כולו. ואז נזכרתי שאין כזה, אז הפסקתי להעלב.
Junk-food 48442
איפה יש KFC בארץ?
Junk-food 48445
קניון חיפה בכניסה לחיפה ליד מת''ם. היה גם בקניון באר-שבע, ונסגר לצערי, נהגתי לאסוף משם כמה ''עופות על מקל'' בדרכי למילואים.
Far-food 48455
הטעם לא מצדיק את הנסיעה.
Far-food 48529
יש אחד בירושלים, ברחוב בר-הלל, ויש אחד איפשהו בעיה''ק תל-אביב, אבל אני לא זוכר איפה. ואני מניח שיש עוד שניים שלושה ברחבי הארץ.
Far-food 48700
אתה מתכוון רחוב בן-הלל, כמובן.
Far-food 48537
יש גם בקניון הראל במבשרת
Far-food 48539
חבר'ה, ביקשתי באיזור המרכז (צפונית לראשון, דרומית לכפר סבא מערבית לפתח תיקוה), לא נראה לי הגיוני לנסוע שעה בכל כיוון כדי לאכול עוף מטוגן.
דובי אם אתה נזכר במיקום של הסניף בת''א אז שלח לי את הכתובת בבקשה.

תודה.
זה חייב להיות צפונית לראשון? 48541
כי מקור בלתי מהימנה (סתם, היא טוענת שהיא מאוד מהימנה, וגם שאפשר להגיד בעברית מקור בלתי מהימנה) בדיוק טוענת ברגע זה דרך האמ אס אנ מסנג'ר שלי, שיש אחד בראשון בקניון הזהב, ואחד בראשון בקניון רוטשילד.
זה חייב להיות צפונית לראשון? 48542
ראשון זה גבולי אבל יוצא לי לעבור לייד מדי פעם אז אני אקפוץ תודה.

יש למישהו מושג למה הם לא מפרסמים את עצמם.
ההורים של אישתי מאוד אוהבים KFC ובכל ביקור שלהם בחו"ל הם אוכלים שם אבל הם בכלל לא ידעו שיש להם סניפים בארץ.
יש KFC בקניון "ערים" בכפ"ס 48664
תודה. 48665
כבר אין 48729
מזה כמה חודשים יש ''בלוקבסטר'' במקום.
סליחה 49115
שוני, זה כל ההבדל 48911
בארץ מכינים את הKFC עם מרגרינה או שמן, בארה"ב עם חמאה
(ההבדל - מטעמי כשרות כמובן). זה לדעתי סוד ההבדל.
אני מסכים בהחלט שה-KFC באמריקה לוקח ובגדול.
Junk-food 48573
עד כאן. להשוות בין הבשר היקר והמסטיקי של מקדונלדס לחתיכות העגל המסתובבות על עמוד השווארמה, זה דברי כפירה שבמדינות טוטאליטריות היו מעמידים אותך לדין על כך.

ואם כבר שווארמה, עוד סקר:
עם שומן או בלי שומן?
שווארמה 48605
עם שומן.
Junk-food 48617
ברור שעם שומן.
Junk-food 48620
מה כ"כ ברור בזה? חדל קשקשת. אם כבר אז בלי שומן.
Junk-food 48621
טוב את אישה, את בטח בדיאטה.
Junk-food 48631
דווקא לא. זה פשוט לא זה.
Junk-food 49116
טוב את אישה, את בטח טועה.
Junk-food 48632
שומן (מהחי) זה בריאות ובבריאות לא חוסכים!
Junk-food 48634
...שיהיה. זה עדיין לא טעים:)
Junk-food 48638
לך זה לא טעים. לי זה כן טעים ולדעתי יוגורטים %0 שומן, בשר "רזה" ולחם דיאטטי (שלא לדבר על פריכיות קלקר ומשקאות דיאט) זה תועבה.
Junk-food 48639
הופה. עכשיו נסחפת...העלבת את פריכיות האורז היקרות שלי (שאותן אני אוכלת לא מכיוון שאני בדיאטה אלא סתאם כי זה טעים לי) ואת הדיאט קולה...! גוד !
Junk-food 48643
אמרתי ''לדעתי'', בניגוד לך, שמאמינה באוניברסליות של טעמך האישי.
אם את נהנית לאכול קלקר מוקצף, שיהיה לך לבריאות.
תודה:) 48655
Junk-food 48659
זו לא הייתה כוונתי. התייחסתי לטעמי ולדעתי האישית ואם הניסוח היה קלוקל אז - סליחה. בכל אופן - ממש ברגעים אלה אני אסע לי לביתי בעל המקרר הריק (אבל מצוייד בפריכיות אורז) ואהנה לי ממבחר מטעמי פריכיות. פריכיות עגולות, פריכיות שבורות ושאר ירקות (יש לזה אפילו קולות שונים. להדגמה יש לפנות לגורמים אחרים).
בכל אופן - שבוע טוב לכולם ושבוע וחצי טוב לי.
טה טה:)
Junk-food 48644
לאכול שווארמה בלי שומן, זה כמו ללכת למוזיאון הלובר מבלי לראותא ת המונה ליזה.

עם הרבה שומן. רק ככה אוכלים שווארמה.
Junk-food 48650
ללא שומן.

לי לא טעים
48316
haochel haitalki en ma ledaber ze haochel hatov bejoter
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48412
אומרים שאין כזה דבר "אוכל ישראלי". אני מבין קטן מאד באוכל, ולא אוכל להיחשב אנין טעם על פי אף סולם קיים. גם מסעות ברחבי הכדור שלנו לא צברתי לזכותי במידה משמעותית, ובכל זאת:

משחר נעורי אני אוהב לבזוק פפריקה על החומוס שלי. מה לצבר ממוצא רומני ולפפריקה? ומה לו ולחומוס? לא יודע, אך נראה שהקישור בין חומוס לפפריקה יכול להתבצע רק כאן, בישראל. לכן זהו אוכל ישראלי.

אוכל ישראלי נוסף הוא הסטייק (או השווארמה) בפיתה. לא המצאנו סטייק, לא המצאנו שווארמה, ולא המצאנו פיתה. אבל המצאנו את הגודש: הפיתה שלנו לא מכילה רק סטייק. היא מכילה סטייק, סלט ירקות, צ'יפס, חמוצים וממרחי חומוס וטחינה. *זה* ישראלי. את הפיתה אנחנו דוחסים היטב, והמהדרין ממעכים אותה רק כדי לפותחה שוב ולהגדיל את הגודש, עד שיצא מכל החורים. "מלא כפי יכולתך" הוא המדיניות המוצהרת של דוכני פלאפל רבים אצלנו, והכל כדי שהישראלי לא ירגיש כאילו יצא פראייר.
אוכל הונגרי אוכל לובי וכל היתר 48443
את הפלפל החריף הביאו להונגריה התורכים. הפטנט של ההונגרים היה לייבש ולטחון אותו לאבקה דקה, פפריקה.
במטבח הערבי נהוג לטחון פלפל חריף בצורה קצת שונה ולבזוק אותו בנדיבות על מאכלים שונים כמו למשל חומוס.

יש עוד כמה נקודות דמיון בין המטבח הערבי להונגרי למשל השימוש בתבלין בשם קרויה שהוא קימל טחון או בישול של איברים פנימיים של בקר או עוף בפפריקה שנקרא פפריקש בהונגרית ומטשומה בערבית לובית.

הדברים שאתה קולט כשאתה עובד במסעדה.
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48446
את הדיון המשעשע ביותר על ''אוכל ישראלי'' קראתי בספר ''באדולינה'' (גבי ניצן). הוא כלל, בין השאר, כעמוד וחצי של פרסומת ממש-לא-סמויה ל''לחם ארז''.
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48574
ענין החומוס אגב, הוא עוד דוגמא לנוראות הציונות.

לקחו מאכל ערבי מסורתי, ''הלאימו'' אותו לטובת ישראל, ומחנכים את הדור הצעיר בישראל לתרבות חומוס, כאילו פינסקר והרצל היו מנגבים צלחות.
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48588
הרצל היה ישראלי?
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48672
רחוב הרצל זה בישראל
זכית בתואר תטל''אן השבוע 48691
אנא פנה למזכירות כדי לשלם את אגרת הזכייה ולקבל את התעודה.
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48778
אפשר לקבל דוגמא ל"חינוך לתרבות חומוס"? האם שאיפתך היא שבישראל לא יאכלו כלום? (כי הרי אף מאכל שאוכלים כאן אינו ממש ישראלי, נכון?)
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 48904
שיאכלו חומוס עד שיפליצו כל הלילה.
שלא יקראו למאכל הזה מאכל ישראלי. כי הוא לא. הוא מאכל ערבי.
על אוכל ישראלי וחומוס הונגרי 49201
מה, לא למדת בתיכון על "אבות המזון"?
על היפרקפיטליזם ישראלי בלתי נאור 48576
מאפיין ישראלי מובהק נוסף הוא מוטיב 'ניצול ההצלחה' הרווח על-אף זרע הכישלון הודאי הטמון בו. פלאפלייה מסוימת מצליחה? מיד תקום פלאפלייה מתחרה מטר לידה. שווארמייה מסוימת מחזיקה את הראש מעל המים? אל חשש, טראסת השווארמיות שתפרח מולה תקבור אותה איתן. תולדה של מוטיב זה היא תפרחת הטרנדים הפושה במהירות הבאר - פתאום על כל מטר שני בת"א יש בורקס, בר"ג מזללה פרסית, בהרצליה פיתוח סושיבר, ובהרצליה העיר - פלאפל.

האיילים מאיזור המרכז מוזמנים לחלוף על קטע של כחצי קילומטר ברחובה הראשי של הרצליה, סוקולוב, מן הספרייה העירונית ועד למד"א. בעקבות התבססותו של פלאפל חיים המופלא, חדרו למקום סביח העיר ופלאפל המושבה. בתגובה החל חיים למכור סביח מגעיל למדי, ומנגד שדרג את קו הפלאפל לשיאים חדשים של איכות. אם פעם היה סתם נורא טעים, היום יקפיצו לך את הכדורים סטייל עפולה, ויציעו לך שתי סגנונות הסלטה. פלאפל המושבה, על ארבעת טעמיו המובטחים, הסתבר להיות יבשושי להחריד.
על היפרקפיטליזם ישראלי בלתי נאור 48604
גם אתה מהרצליה? זה יכול להיות סקר טוב.
איפה אתה גר?
1. חיפה, במעונות של הטכניון.
2. הרצליה.
3. מקום אחר.
על היפרקפיטליזם ישראלי בלתי נאור 48614
עד לפני מספר שבועות עבדתי כיועץ מיוחד לענייני בורקס, שתיה ונושאים שהשתיקה יפה להם, במשרד ראש הממשלה. התפוטרתי בעקבות קיצוצים, חוסר נכונות של אנשי האבטחה לאפשר לי להכנס למשרד ראש הממשלה, אי שביעות רצון של מנכל המשרד מעסק ההימורים הלא חוקי שפתחתי במזנון הכנסת ואי הנכונות שלו להכיר בי כעובד המשרד ולשלם לי משכורת. פניתי לאמיר פרץ לעזרה בנושא הזה אבל הוא התרגז על כך ששיבשתי את איות שמו וסירב לרתום את עובדי ההסתדרות למאבק על זכויותי.

בכל אופן הפעולה האחרונה שעשיתי בתפקידי הייתה להזמין את הטבח הידוע קית פלוייד מה BBC ללבחון את מיטב חומוסיות ובורקסיות ארצנו הקטנטונת בתוכנית הטלויזיה הנהדרת שלו. לצערי תשובתו (החיובית לבטח) טרם הגיעה.
הולך על גחלים 48472
אני בטוח שחמשת המצביעים עבור מקדונלד'ס מוחים על כך שאין אפשרות נפרדת למקדונלד'ס, בורגר קינג ובורגר ראנץ'. הבדל רציני, ואני לא מכיר אף אחד שאדיש לנושא (מקרב חובבי הז'אנר, כמובן).
נכון 48483
מקדונלדס היא ללא ספק האופציה הגרועה ביותר מבין השלושה. בורגר קינג לוקח, וגם בורגר ראנץ' בסדר גמור.
לא נכון 48510
תלוי מה בודקים. נראה שבורגר ראנץ'יכול להתהדר בתואר ''הצ'יפס הגרוע בעולם'', דבר הפוגע בתזונה החיונית (ידוע ששלושת אבות המזון הם צ'יפס, קטשופ וקולה).
לא נכון 48543
מה דעתך על הקטשופ הירוק של בורגר קינג? מישהו כתב איפשהו שזה נראה כמו הפרשה של Shrek, ומאז קשה לי להתקרב לזה. אם כבר מדברים על צבעי מאכל (אלא אם כן מישהו יברר ויגלה שהקטשופ הירוק גדל באופן טבעי איפשהו בעולם), כמה נכונים המיתוסים על היותם של צבעים אלו צרה צרורה, ושהם גורמים לאלף מחלה ומחלה, כולל סרטן? האם היו מקרים של אנשים שמחלתם יוחסה בוודאות לצבעי מאכל?
לא נכון 48544
ואתה חושב שהקטשופ האדום לא מכיל צבעי מאכל?
קטשופ ירוק וצבעי מאכל 48730
אני דווקא נמנה עם חובבי הקטשופ הירוק. מוצאת חן בעיני ההפרדה המוחלטת בין הטעם המצופה ממאכל ירוק לטעם הקטשופ שהוא בכלל טעם של מאכל אדום.

לאסוני, באחד הימים קראתי (כהרגלי בעת שעמום) את התוית על גבי הקטשופ וראיתי שהוא מכיל בין היתר את צבע המאכל טרטרזין. אני זוכר במעומעם שמדובר בצבע מאכל צהוב שפעם היו משתמשים בו במשקאות מוגזים ("קינלי" וחבריו) אך השימוש בו הופסק כי הוא נמצא מסרטן. הקטשופ האדום מאותה סדרה ("קשקשנים"), אגב, אינו מכיל טרטרזין לפי התוית.

האם היינץ הכניסו חומר ידוע כמסרטן לקטשופ ה"בריא במיוחד" שלהם? למישהו יש מידע על כך?

היינץ מתהדרים גם בהיות הקטשופ שלהם בעל תכולה גבוהה של ויטמין סי. קריאת התוית מגלה שתכונה נפלאה זו מתקבלת פשוט על ידי הוספת ויטמין סי באופן מלאכותי לקטשופ (גם לאדום וגם לירוק).

ואני בכלל לא אוהב קטשופ - אני רק אוהב לערבב אותו עם דברים אחרים.
לא. 48674
אבות המזון הם סוכר, קפאין, אלכוהול וקוקה קולה.
המהדרין יוסיפו ניקוטין לרשימה, אך אין חלקי עמדם.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48484
אמנם לא הצבעתי למקדונלדס, אבל אני מוכן להרים את הכפפה. אני מעדיף את בורגר קינג (אבל נאלץ לפעמים להסתפק במק). מקדונלד'ס לא מחזיקים (ברוב הסניפים) טבעות בצל, שחביבות עלי במיוחד. הצ'יפס שלהם פחות שווה, אבל יש להם הרבה יותר רטבים לסלט. בבורגר קינג הנאגטס רבה יותר מוצלחים. היבול המקומי (בורגר ראנץ', מק-דויד? יש להם סניף בנווה-שאנן בחיפה. מעולם לא נכנסתי, וכנראה בצדק) לא משהו.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48486
מסכים איתך ועם האלמוני. אני לא אוכל סלט וכשכן אז תמיד בלי רטבים, לפיכך מקדונלד'ס לא זוכים אצלי בכלום. בנוסף, בבורגר קינג אפשר לשים רוטב חריף/שום בהמבורגר, שתי אפשרויות פופולריות שאינן זמינות, אם אני לא טועה, במקדונלד'ס. בורגר ראנץ' דווקא לא רעים בכלל, ולדעתי הצ'יפס שלהם הכי טוב. מינוס נוסף למקדונלד'ס: בובת הליצן המפחידה שנמצאת בכל סניף.
חזי (קוזמו) קריימר? 48492
חזי (קוזמו) קריימר? 48506
המממ. לא הבנתי, למרות מומחיותי הרבה בענייני סיינפלד. זה קשור לליצן של מקדונלד'ס?
חזי (קוזמו) קריימר? 48507
כמובן! קריימר פוחד מליצנים.
חזי (קוזמו) קריימר? 48508
נכון! שכחתי. לי דווקא אין כלום נגד ליצנים, רק נגד בובות ענקיות עם חיוך קפוא (אריק שרון, למשל).
חזי (קוזמו) קריימר? 48509
לי יש פחד בלתי מוסבר מדגים, בגלל זה לא התקבלתי לקומנדו,זה והאסטמה והמשקפיים והפלטפוס והבעיות בגב ואמא שלי, היא לא אישרה לי ללכת לקרבי.
אצלנו הפופקים עושים מה שאמא אומרת, אחרי הכל אמא יש רק אחת.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 48581
גם לך?
פחד בלתי מוסבר מדגים? 48590
טוב לדעת שאני לא לבד כאן:) היו לי לא מעט תקריות עם דגים. בין השאר גם פרשתי מצופי-ים כתוצאה מהפחד.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 48702
אני דווקא מאוד אוהב דגים. אפילו כמעט בחרתי באופציה ''יפני'', בזכות הכבוד שהיפנים עושים למערכת דגי הגרם (הכוונה לשוסי).
שוס של שוסי 48723
פחד בלתי מוסבר מדגים? 48780
דגי-גרם זו מחלקה, לא מערכה.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 49404
אין לי בעיה עם דגים מתים בצלחת, הפוביה שלי מתייחסת רק לדגים שמתנגשים במסכת הצלילה שלי או גרוע יותר, קרפיונים שמזנקים עלי מתוך הבריכה בסופרמרקט ומנסים לנגוס באפי.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 49438
אז זה בטח יעשה לך *מה-זה* טוב על הנשמה!
פחד בלתי מוסבר מדגים? 49582
אתה רואה? צדקתי. לעולם לא אשתין שוב באמזונס. לשמחתי דגים מסוג זה אינם חיים בירקון, אליו יוצא לי להטיל את מימי לעיתים.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 49596
ואני מניח שאתה מטיל את מימיך בקשת, בלית ברירה.
חבל שאתה לא עושה זאת באמזונס, היה מעניין לראות איך הדג ההוא מתמודד עם קשת.
פחד בלתי מוסבר מדגים? 48840
אני לא מפחד בכלל, ובכל זאת נשך אותי דג (אדום!) באילת בפסטיבל הג'אז האחרון. חוצפה. ואני בכלל משלהם...
הקם לאכלך, השכם ואכלהו (1) 48862
דג נשך את אסף.
דג נשך אדם, זה לא חדשות. 48960
כולכם שוכחים דבר חשוב ביותר: 48555
במקדונלד'ס הגלידה הכי טובה!
וגם הצ'יפס, לדעתי, הוא המשובח ביותר שם.

אבל בורגר קינג זוכים אצלי בגלל סיבה אחת, והיא ההסכם פרסום לשר הטבעות... (:
בוא נפתח עוף-טופיק? 48488
אני שונא טבעות בצל אבל עדיין חושב שההמבורגרים של ברגר קינג הרבה יותר טעימים מאילו של מקדונלד'ס.
בורגר ראנץ עושה לי דיכאון (מזכיר לי איזה סרט על כוכב ספורט שהפך להיות אלכוהוליסט ומכלה את ימיו באיזה באר טחוב שבו הוא מספר לשיכורים אחרים על כמה שהוא היה גדול פעם).
בוא נפתח עוף-טופיק? 48512
נדמה לי שג'ורג' בסט, כדורגלן בריטי אדיר בשנות השבעים, עונה על תיאור כוכב הספורט הזה. מן הסתם ישנם עוד רבים כאלה.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48546
ראיתי אותו לאחרונה מתארח אצל פרקינסון בבי.בי.סי פריים,
הוא נראה משוקם למדי, ואף סיפור על נקודת השפל שלו באמריקה, שהביאה אותו להילחם באלכוהוליזם.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48514
במק דויד ת''א אכלתי פעמיים. היה לא רע, אבל זה היה לפני שנים לא מעטות.

הצ'יפס של מקדונלדס לוקח בהליכה את המתחרים. הבשר של בורגר קינג הוא כנראה הטוב ביותר, אבל בורגר ראנץ', נותן את הכמות הגדולה ביותר.

על אמונתי זו אני מוכן להגן בכל סניף של פאסט פוד שתבחר (לא כולל ג'נין).
בוא נפתח עוף-טופיק? 48516
בשבוע הבא אני שוב יורד למילואים (דרומית לבאר-שבע). בורגר-קינג בקניון מתאים?
בוא נפתח עוף-טופיק? 48518
בהחלט.
פרטים נוספים (מספרי טלפון) בדוא''ל, בעוד מספר שעות.
דו''ח הועדה לענייני ברגר-קינג 50017
ובכן, יצאנו למשימה נועזת שתכליתה לבדוק את איכות ברגר קינג. הבדיקה נערכה היום בקניון הנגב. מסקנות הועדה הן כדלקמן:
1. הקטשופ הירוק אכן זהה בטעם לאדום, אך מפחיד ממנו בהרבה.
2. טבעות בצל עם קטשופ (בניגוד גמור לצ'יפס) זה דוקא נחמד.
3. טבעות הבצל היו סבירות, אם כי טיגון ממושך יותר לא היה מזיק להן.
4. לא התקבל קונצנזוס לגבי איכות הבשר. הנושא ידון בישיבה הבאה של הועדה [שניים מחברי הועדה הרהיבו עוז בנפשם לאכול "המבורגר ג'בטה בטעם קבב" (?!?!) אך לא מסרו למזכירות את התרשמותם].
5. לא נמסרו תלונות לגבי הצ'יפס.
6. דיונים על משנתו של עודד בלבן הורסים את התאבון.

על החתום:

י.ר. - יו"ר הועדה
ע.ב. - סיו"ר הועדה
י.ד. - מזכיר
דו''ח הועדה לענייני ברגר-קינג 50029
ורצינו להודות להנהלת האייל הקורא, שודאי תשלם את חשבון הוצאות התחקיר.
דו''ח הועדה לענייני ברגר-קינג 50080
א. אני חושב שזרקתי את הקבלה.
ב. ההמבורגר ג'בטה - לא משהו לכתוב עליו הביתה.
דו''ח הועדה לענייני ברגר-קינג 50043
ולחשוב שהפסיכולוג ששיתק את עצמו (כדי להראות שהוא עדיין מסוגל לחשוב) לקח על עצמו סיכון הרה גורל ,הרי מגיע לכם פרס הוקרה מיוחד.
הערה מתודית 50088
צ'יפס - רק עם מיונז.
הולנדים מטורפים 50090
הולנדים מטורפים למחצה 50091
אכן לאכול את הצ'יפס רק עם מיונז צריך להיות הולנדי, אבל יש הנוהגין להוסיף לקטשופ מיונז כדי לעשותו מעט סמיך יותר ולנטרל מעט את חמיצותו הסינתטית (בפרט הקטשופ של מסעדות מזון מהיר). פרופוציות: בערך כ-‏30% מיונז בתערובת.
בלי לערב סבים 50095
רק עם 100% מיונז אמיתי (תחליפים משומרים נמוכי-כולסטרול ייסבלו רק בעת חרום).
למען הטעם הטוב 50098
אם כבר להתקשקש על הרגלי אכילה, למה דווקא על ג'אנק פוד? ויכוחים על הרגלי אכילה אנינים מעט יותר מברגר קינג יתקבלו בברכה, או לפחות בהבנה.

בכלל, מתי הולכים ל'מעיין הבירה' בחור? אני מוכן לרשום פרוטוקול, אם כי רב וטוב מאיתנו כבר חיבר על כך מאמר.
למען הטעם הטוב 50103
מקובל עליי, זו הייתה רק הערה מתודית...

התנאים הבאים צריכים להתקיים:
א. שהמקום יהיה פתוח.
ב. שזמני יעמוד בידי.
ג. שהתחבורה הציבורית תפעל כהלכתה.
ד. שיהיה לי מקום לינה (וינק וינק).

אני מקבל את ההזמנה בחום, אך מתוך חשש כבד כי רמת השיחה ודיוק הפרוטוקול ידרדרו ככל שהארוחה תתקדם, וכמות סביאת הבירה (ושאר ידידים) תתעצם.
אם אתה בוחר להתנזר, הריני להתכחש מראש לשטויות שאפלוט תחת השפעת חומרים משני תודעה והורסי רקמות כבד.

כמו כן, חסידים שוטים אנחנו, והולכים בדרכם של גדולים מאיתנו, כך שכל תוצאה תהיה רק כצל החיוור למקור.

נ.ב. - תחילת שנה חביבה לכולם.
למען הטעם הטוב 50192
מיהם הגדולים?
בד"כ התוצאות הכימיות משפרות את התפילה
שאל את המשיח שניאורסון
למען הטעם הטוב 50200
טעית בחסידות
למען הטעם הטוב 50276
שני המשפטים האחרונים בתגובתי אינם תשובה לראשון.
ולא טעיתי בחסידות. יש לי היכרות טובה עם הרבה ימי שמחת תורה, סוכות ימי שבת ואפילו סתם ערבי התפלפלות חבדניקים ולא של חוזרים בתשובה.

מתודת 'מצא את הטעות' נראית קצת אובססיבית בדיון מעיין זה.
ולאחרים-תודה על ההפניה. דווקא נראה שהמקובל קלין אינו שתיין.
הכוונה כמובן לאדמו''ר קלין שליט''א 50202
וחיבורו הקדוש דיון 453
הכוונה כמובן לאדמו''ר קלין שליט''א 50236
אשר בדילוגי אותיות מכיל את נזר הבריאה וסוד תבלון האווז המושלם.
מוסיקאים מטורפים לגמרי 50278
שמעון, אתה מבזבז את זמנך על שטויות. לך תעשה משהו מועיל (תוציא עוד דיסק, למשל)
מוסיקאים מטורפים לגמרי 50281
הודעות אישיות כמו זו שלך מקובל במקומותינו להפנות לדואל הפרטי.

לתשומת לבך.
הערה מתודית 50111
מיונז מחוזק בחרדל.
הערה מתודית 50113
מקובל, בהסתייגות שיהיה זה דיז'ון עם גרגירי צורבי-חך.
בירה במקדונלד'ס? 50128
האם שמתם לב שאם בזמן אכילת חרדל דיז'ון נושפים אוויר החוצה אז החריפות נעלמת? (או שזה להיפך, וכאשר שואפים?)

אגב, בקשר למיונז, כיוונתי, בין השאר, לקטע המפורסם הפותח את הסרט "ספרות זולה".
אטימיולוגיה של חרדל 50138
האם ידעת כי המילה חרדל (Mustard) מקורה משילוב בלטינית שמשמעותו "תירוש שורף", שכן חרדל הוכן במקור עם יין ענבים לפני שתסס?
שאלת טריוויה 50131
מהיכן מגיע חרדל דיז'ון?
נשמע כמו Trick Question 50132
למיטב ידיעתי, במקור מהכפר דיז'ון שבצרפת, אך כיום אין חובה כי המקור של החרדל יהיה דווקא מכפר זה כדי לזכות בשם (בניגוד לשמפניה, למשל).
קנדה 50136
חומר הגלם בא מקנדה.
איילים מלככי דיז'ון 50137
משונה. בדיוק עמדתי לשלוח עדכון כי לפי מקור מידע אחר ‏1 שמצאתי, רק חרדל שבא מהאיזור הספציפי הזה בצרפת רשאי לשם את השם דיז'ון, מלבד זה:
Grey Poupon mustard is the only exception. They have been licensed to produce it in the U.S.
--------
1
http://www.geocities.com/NapaValley/4079/Glossary/D....
איילים מלככי דיז'ון 50140
Amazingly, some 90 per cent of all mustard seeds are grown in Canada. Two types of mustard seeds - brassica nigra and brassica juncea - mainly grown right here in Canada - are the only ones used to prepare authentic Dijon mustard! The "Dijon" in mustard is not actually a reference to the city (although growing conditions are ideal - they just don't have as much arable land as we do), but to the exacting manufacturing standards first established there in 1930, and revised in 1937. The only mustard museum in the world is located at Maille's headquarters in Dijon, France.

http://www2.alberta.com/food/columns/displayone.cfm?...
נשמע כמו Trick Question 50442
האם זהו חוק ישראלי? בינלאומי?
שם רשום 50495
החוק הצרפתי קובע איזה כפר רשאי לייצר גבינה הנקראת קממבר ומהן מרכיביה, באיזה אזור יכולים לשווק שמפניה (שמפיין, השאר הם יינות נתזים למיניהם, שכמה מהם יקרים ואיכותיים ביותר), היכן מותר וייצר קוניאק ומהן מרכיביו. אותו הדבר לגבי יין בורדו או כל יין אחר בצרפת, איטליה או קליפורניה. גם לוויסקי יש מגבלות גאוגרפיות כמו הגדרות סוג (מעורבב, מאלט, ספיי-סייד, היילנד וכו')
שם רשום 50529
האם החוק הישראלי מכיר בכך, ויכפה על יצרן ישראלי שלא להשתמש בשם צרפתי רשום?
שם רשום 50580
אני מקווה שהחוק הבנלאומי יגן על הקממבר, שמפניה ובורדו, כמו שהוא מגן על שימוש במותג של מיקי-מאוס בלי אישור (מקרה כזה כבר עבר בבימ''ש לטובת דיסני)
שם רשום 50594
מדינת ישראל תספוק סנקציות כלכליות כה חמורות מכל המדינות שחברות/כפופות להסכמי סחר בינלאומיים, שכל שימוש לא מורשה בשם רשום בינלאומי יביא במהרה להתמוטטותה הכלכלית, כך שגם אם בתי המשפט לא יפסלו זאת, לרשות המחוקקת והמבצעת יש אינטרס עילאי למנוע מקרים שכאלו.
שם רשום 50616
מוזר. האם "שמפניה" היא שם רשום? בבעלות מי? הרי (אם הבנתי נכון) כל יקב שנמצא, גאוגרפית, באזור המתאים, יכול לקרוא ליין הנתזים שלו "שמפניה".
שם רשום 50623
לא ביררתי, אבל אני מניח שאו בידי ממשלת צרפת, או בידי איגוד היקבים באיזור זה. אשתדל להביא מידע קצת יותר רציני בזמן הקרוב.
גוגל והאייל משתכרים בשמחה יחדיו2 50642
הארגון שמחזיק במה שנקרא (Origin Appellation (AO. על השם "Champagne" הוא ה -
Comité Interprofessional du Vin de Champagne (CIVC).

ארגון זה נוצר בשנת 1941 בידי חקלאים ומוכרים של היין, והוא מוגדר כ-"חצי פומבי".

מקרה לדוגמה בו תבע ארגון זה אדם פרטי על השימוש בשם, וניצח.
אוכלי גבינות ויין 74646
גם תביעה בענין גבינת פרמזן זכתה להצלחה:
הערה מתודית 50390
ברשתות מזון מהיר לא תקבל חרדל כזה אבל גם שקיק חרדל רגיל של הינץ עתיר צבע מאכל עם שקיקון של פלפל שחור ושקיק מיונז עושה את העבודה (לא לשכוח לערבב).
מיונז 50400
ואם כבר, ראיתם בערוץ BBC את הטבח הצעיר והמקסים שהכין ארוחת רווקות לאחותו: מיונז: חלמון ביצה, שמן זית לאט-לאט, שום ובזיליקום גרוסים, מלח, פלפל והרבה מיץ לימון.

מעורר בלוטות רוק כמו לבטא את המילה תפוז.
מיונז 50409
ראיתי אותו בערוץ 8. אני לא כל כך אוהב את תוכנית הבישול שלו, הוא נלהב מידי, חסר הומור, והמתכונים שלו בהרבה מקרים מוזרים/נועזים מידי לטעמי (דוקא הפרק המדובר היה מתון יחסית).

אני מעדיף את פלויד, קיראי לי שמרן.
מיונז 50410
פלויד פלצן לדעתי. נמאס מההשתכרויות שלו בכל אתר שהוא מגיע אליו ומהחשיבות העצמית. לעומתו הצעיר החמוד (לא זוכרת איך קוראים לו) לא תופש מעצמו ואחד הדברים שנחמד לראות הוא שיחותיו עם מוכרי הירקות.
מיונז 50419
יש שני הבדלים בין השניים.
פלויד הוא קולוניאליסט, הוא מביא את המטבח הבריטי האנין הקלאסי (שהוא בעצם המטבח הצרפתי) לכל מיני מקומות בעולם. השף הערום (גם אני לא זוכר את שמו) הוא קוסמופוליטן, הוא יושב בלונדון וסופג את ההשפעות של כל התרבויות שהתנקזו אליה ומשלב את כולן במטבח הביתי שלו.
ההבדל השני הוא באישיות. בעוד שפלויד הוא פלצן יהיר ומלא רוח, מה שאני מוצא מקסים למדי, השני הוא חנון חסר אישיות שמתלהב מזה נתנו לו תוכנית בטלויזיה, הוא לחוץ נורא (ראית איך הוא מערבב דברים?) והשיחות שלו עם מוכרי ירקות נראות לי מלאכותיות.

מה את חושבת על הזקנות השמנות עם האופנוע?
השף העירום 50426
קוראים לו ג'יימי אוליבר.
מיונז 50520
מתה עליהן, למרות שלא הייתי מכינה אף מתכון שלהן. לדאבוני קראתי כי אחת מהן נפטרה (זו שמעשנת כמו קטר? האמנם זה העתיד הצפוי לי למרות שאני רזה? ברר..). השיחות בין שתיהן הן מן הדברים המענגים שיצא לי לצפות בהם. בכלל, כאנגלופילית (שמקווה שיחזירו את המנדט ואת השפיות לכאן, סתאאם), איזה כיף לראות את כל המקומות בהם בישלו ואת קבוצות האוכלים למיניהם.
מיונז 50540
בקשר להחזרת המנדט, אני איתך.

נדמה לי שדוקא הבשלנית השניה נפטרה (זו שלא מעשנת), אבל זה לא אומר כלום גם המעשנת תמות בסוף.
מיונז 50511
נסי לבשל מעט שתויה- יין טוב מומלץ תמיד, וגם קוקטילים ממריצי תיאבון (כמו אמרטו סאואר או קפריניות מחוזקות למניהן) משפרים את הבישול בד"כ.
הbaby face אמנם חמוד, אך מחוסר חוש הומור, לעומת מצב הרוח שלא לגמרי מעוניין לצלם תכנית (מה שאת קוראת סנוביות), בשיהוק שבו מצוי פלויד. אבל הרי זה ענין של טעם.
דרומית למשאבי שדה? (עפ"ז) 48520
למה דרומית? 48522
כי זה קצת אחרי הקיבוץ 48528
כשנוסעים דרומה, לא?
מצד שני אף פעם לא הייתי חזק בכיוונים, בטח גם לא היו מקבלים אותי לנ"מ. מזל שמעולם לא רציתי להיות שם.
כן, אבל גם הבסיס נקרא באותו שם 48534
רכס ירוחם 49236
אם אתה כבר נוסע -
קודם כל שירות קל.
שנית כעת אני מתחיל לתכנן הצעות לטיולי החוג שלי לשנה הבאה. אחת מדברת על מסלול חוצה רכס ירוחם, מרביבים דרך נחל רביבים ממזרח למשאבי שדה, חלמוניות ירוחם וירוחם עצמה אל המכתש הגדול. נשמע שזה עובר ממש איפה שאתה עושה מילואים הפעם.
אז תעדכן אותי אם השטח נוח לטיול (כמובן לאחר אישור צה''ל) או שהוא כבר די הרוס מאימוני צה''ל.
רכס ירוחם 49241
אני מדריך בכיתה, לא מסתער בג'בלאות.

אבל בלי קשר, חשבתי שנחל רביבים עובר ממערב למשאבי שדה, לא?
רכס ירוחם 49343
נחל רביבים מתחיל ברכס חתירה בין ירוחם למכתש הגדול. הוא חוצה לשניים את רכס ירוחם כאשר בדרך יש את פארק ירוחם, עובר ממש מצפון למשאבי שדה ובסוף מגיע לנחל הבשור (ששם הייתי היום).
בוא נפתח עוף-טופיק? 48532
בעבר היה בארץ גם סניף של וונדי'ס, מה קרה להם? נכנסתי כדי לנסות בלונדון (אונטריו), ויצאתי עם בחילה. רמז לעתיד: מציעים לך בורגרחזיר עם גבינה? ברח!
בוא נפתח עוף-טופיק? 48586
נדמה לי שהיו שלושה סניפי וונדיס. הם בחרו להתחרות בנישה הלא נכונה.
בארה"ב הם ידועים במנות הענקיות שלהם. מסע הפירסום של זקנה הנוסעת ממסעדת מזון מהיר אחת לאחרת, ושואלת בכל מקום "where's the beef" ייזכר לעד. מבחינת איכות הקציצה הם מעולם לא היו כח מוביל.

הנקודה היא שבישראל אין מקום לתחרות כמותית, משום שהמנות הן תמיד גדולות. השיא הוא, כנראה, בורגר ראנץ', בו אתה יכול להזמין בשר בטווחי משקל של 70-300 גרם במנה בודדת! גם מקדונלדס, עם כל ההיסטריה ההמונית שהיתה עם פתיחתם הבינו מהר מאד שהם אינם יכולים להסתפק בקציצה רגילה, וגם "ביג מק" נראה כבדיחה עצובה, עם שתי קציצות זעירות הכלואות בשלוש שכבות לחמניה בצקית. לכן המנה הנמכרת הנפוצה היא מק רויאל יחיד או כפול. נדמה לי שרק בטקסס ובישראל אתה יכול להשיג קציצה בגודל כזה. אז מה יציעו וונדיס?
בוא נפתח עוף-טופיק? 48619
גם בניו יורק אפשר לקנות Double-Quarter-Pounder.
עם ביקון וגבינה 48624
עם ביקון וגבינה 48625
ולהרגיש את העורקים הכליליים שלך הולכים וצרים.
עם ביקון וגבינה 48630
תענוג....
בוא נפתח עוף-טופיק? 48736
למה לא Half-Pounder?
בוא נפתח עוף-טופיק? 48731
נאש בורגר באור יהודה - 450 גרם.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48850
ואני כבר שנתיים עובדת באזור ולא ידעתי!

אפשר כתובת?
בוא נפתח עוף-טופיק? 48575
בורגרס-בר בשמאי בירושלים.

דובי - תגיד להם שזה נורא טעים.
באמת טעים 48577
אבל הוא ברח' יפו...

וגם הברבורגר ברח' ירושלים ביפו מוצלח.
באמת טעים 48629
לא, לא, הוא דווקא בשמאי. אפילו אכלתי שם פעם עם מר לוינסון, כשכל מיני תיכוניסטיות מנוקרות-פרצוף עצרו להגיד לו שלום. היה מפחיד.

אני, אגב, לא מתלהב במיוחד מההמבורגר.
בר הלל מול בר שמאי 48678
למען האמת יש שניים - בורגרסבר ברח' שמאי, ובר-בורגר ברח' יפו בסמוך לקפה הלל. אכלתי רק בזה האחרון, פעמיים, ועבורי מתעב הג'אנקפוד היה תענוג. הקציצות נטחנות במקום, נצלות באהבה, ומוגשות עם בצל ופטריות מטוגנות, סלטים ושפע רטבים מרנינים. משורר ירושלמי שנלווה אלי בסעודתי האחרונה העיד כי ההמבורגר במקום טעים מזה שברח' שמאי, ואינו נופל מזה שברח' ירושלים ביפו (מקום הנקרא 'פופה' בו עדיין לא סעדתי).

לקריטריון הבא - איפה נותנים את הסטייקים הטובים ביותר בארץ?
הצעה פותחת - מסעדת 'הבוקרים' בכניסה לחיפה.
(הצעה פותחת בחו"ל - מסעדה נהדרת בפריס שאת שמה ככל הנראה מעולם לא זכרתי. לא חוכמה, שם אין כשרות.)
בר הלל מול בר שמאי 48720
ל'אנטרקוט?
לויודע, לא נראה לי 48754
זה היה איפשהוא באיזור הכללי שבין מוזיאון העולם הערבי (המומלץ בחום, קצת לפני תחנת הרכבת דה-ליון), לבין גני לוקסמבורג. אני מוכן לנסות להיות יותר ספציפי יותר אם זה באמת מעניין פה מישהו (רמז: לא). בכל אופן, הבשרים שלהם היו נהדרים.
גם ארוחה עסקית סטנדרטית ברשת הסטקיות 'היפו' זכורה לי לטובה. אחד מסניפיה נמצא למרגלות הקשת הגדולה החדשה (והמכוערת).

אני בכלל לא אוהב צרפתים, אך בתחום הגסטרונומי הם לא אכזבוני, בעוד האיטלקים - אכזבו גם אכזבו. בעשרה ימים באיטליה ניתן לספור על יד אחת את מספר הארוחות הטובות באמת שהיו לי, ועוד לחטט באוזן בו-בזמן.
בר הלל מול בר שמאי 48733
נהניתי מאד מהרוסיני ב''ורד הצלע''.
בר הלל מול בר שמאי 48744
הסטק הטוב ביותר שאכלתי דווקא היה במרום גולן.(פעמים שניסיתי להגיע לשם שוב המקום היה מפוצץ ורק מי שהזמין מקום נכנס)

מנה ענקית לפי בחירה דאז של 400 גרם +- ניתן יותר גדול או יותר קטן, מגיע בצלחת ענקית עם תוספות שאתה נזכר לאכול רק אחרי שאתה גומר את כל הסטק בזכות הטעם.

אבל דוגרי חזרתי לא מזמן מברזיל ואין בשר כמו שם. פשוט אין.
מטבלים רק במלח ואוי יו יוי מה שקורה לך שם במסעדה.
אגב הבשר שם זול מאוד וישנם מסעדות רבות שאתה אוכל ככל שתרצה בתמורה ל8$ עד 16$ מכל סוגי הבשר על האש כולל כל תוספת אטחרת שתרצה.
מדהים..
למען האמת יש שלושה 49375
בורגרסבר ברח' שמאי, בר-בורגר ברח' יפו פינת הלל, ובורגר-בר בעמק רפאים. המשורר העיד כי הברבורגר ברח' יפו טוב מהבורגרבר בעמק רפאים, משוררת אחרת סבורה הפוך, ועל הבורגרסבר בשמאי אין לי מודיעין.

(אני מניח שזה סופדיון)
בורגרס בר רח' בן הלל 417214
אכלתי בכמה סניפי בורגרס בר המפוזרים ברחבי ירושלים והמסקנה שהוסקה ולא רק על ידי היא שההמבורגר של בורגרס בר הוא האיכותי, הטעים והמזין ביותר ומה גם שישנם גדלים שונים
הכי גדול הוא הכי טעים....
בר הלל מול בר שמאי 417398
איך יודעים שקציצות נצלות באהבה?
(לא יודעת לגבי ההבורגרים, אבל הכנפיים שהם מגישים שם באמת מוצלחות פלוס)

_______
העלמה עפרונית, שכנה.
בוא נפתח עוף-טופיק? 48663
הייתי בסניף של מק-דייויד בנו''ש, ואכן, לא משהו.

למען האמת, אני חייב לציין שההמבורגרים של בורגר-ראנץ', לפחות באילת, די טובים. כמובן שבכל מקרה באים לשם בשביל הצ'יפס, אבל לא משנה..
יש משהו שאין בחיפה? 49243
יש משהו שאין בחיפה? 49273
(עלו לי כמה דברים בראש, אבל תטל''אות)

יש את כל הרשתות. בורגר-קינג בתחנת פז רוממה, מקדונלד'ס בקניון חיפה, גרנד קניון ובתחנה המרכזית (אני חושב, הרבה זמן לא הייתי שם) ובורגר-ראנץ, בחורב.
הולך על גחלים 48556
בתור אחד, שכן הצביע למקדונלד'ס (השני!) אני מרים (באיחור) את הכפפה ומציין, שמק הם המועדפים עלי בארץ בזכות הגבינה והמילקשייק.
הבשר הטוב ביותר אמנם נמצא בבורגרקינג והצ'יפס של שניהם מעולה (בניגוד חד לפירה המטוגן של בורגראנץ') אבל המילקשייק והצ'יזבורגר הם בשבילי הקלפים המנצחים.
צרפתי/שוויצרי? 48513
מה פתאום כללתם את המטבח הצרפתי העשיר עם השוויצרי? הרי קשה אפילו להגיד מטבח צרפתי בכלל, כשחושבים על המטבח הפרובנסלי, עם שמן הזית והזיתים (דומה מאוד לדרום איטליה), על המטבח של נורמנדי עם כל החמאה המעולה שלהם, ועל כל שאר המטבחים האיזוריים שלא דומים אחד לשני כלל. אף אחד כאן לא קרא את ספרו הנפלא של אהרוני "המטבח הצרפתי"?
מטבח שוויצרי? מה בכלל יש להם חוץ מפונדו ורושטי? אה, כן! גבינות. סליחה, אבל המטבח הצרפתי הוא האהוב עלי בעולם ונאלצתי לבחור באיטלקי, כמחאה על ההכללה צרפתי/שוויצרי.
האם המטבח של אמא מתפקד כאופצית זאב רווח?
צרפתי/שוויצרי? 48515
מאז החלו בדחנים מוצלחים יותר או פחות לכתוב את הגיגיהם באתר, נעלמה הבחירה ההומוריסטית. האם העורך הנכבד מנצל את כל רעיונותיו ההומוריסטיים בהתחזות למיכאל שרון ולא מותיר לסקר אף פיסת הומור זערורית ? או שמה הוא נבוך מהרעיון שישוו אותו אלי?
גו פופק! 48523
"האם העורך הנכבד מנצל את כל רעיונותיו ההומוריסטיים בהתחזות למיכאל שרון..."
(צחקתי בקול או אם להשתמש בשפת המדיום אז LOL)
זאב רווח זה במסעדת הדגים :) 48517
צרפתי/שוויצרי? 48526
יש בחיפה (או היתה כבר הרבה שנים לא ביקרתי שם) מסעדה ידועה שמגדירה את עצמה כצרפתית שויצרית (לא זוכר את השם שלה). אני מניח שמחבר הסקר מתגורר באיזור והיא ההשראה לסעיף הזה. אני צודק?
צרפתי/שוויצרי? 48599
וואלה. במדרחוב.
צרפתי/שוויצרי? 48688
צודק.
צרפתי/שוויצרי? 48841
נדמה לי שגם בנתניה המעטירה, בפינה הדרום מערבית של איזור המדרחוב, היתה איזו מסעדה צרפתית-שוויצרית, שסקרנה אותי לא פעם, אך טרם הספיקותי וגו'.
אלפינה. 49881
נדמה לי שהיא עוד משהו חוץ מצרפתית-שוויצרית (אוסטרית או משהו כזה), אבל עבר זמן מאז שביקרתי במדרחוב בנתניה.
שכחתם כמה אופציות... 48521
המטבח הגרמני (האהוב עלי), שפע בשר שמן וכבד בקדרות שונות (או כסטייק), הרבה בירה, ומרקים עשירים ומחממים. מי צריך יותר?

כמו כן, נשכח המטבח היהודי\מזרח אירופאי, הפופולרי במדינתנו. (בעבר היה דיון עמוק על איכות המסעדות הרומניות).
שכחת כרוב. 48530
שכחתם כמה אופציות... 48531
במטבח גרמני לא עושים אוכל. עושים שם פצצות מצרר. אני יודע. אכלתי אצל גרמנים, וברחתי כל עוד קיבתי שלמה. לקרוא למרק שלהם עשיר זו גישה מעניינת. מרק גרמני הוא פחות או יותר כל מה שהיה להם במטבח עם קצת מים חמים, דגש על הקצת.
שכחתם כמה אופציות... 48557
כן, גם אני הייתי מצביע לגרמניה, אבל לא רק שאין אופציה כזאת, לצערי גם אין בארץ מסעדות גרמניות, וגם אם היו, אישתי צמחונית.
שכחתם כמה אופציות... 48750
מר נבו היקר,

המטבח הגרמני אינו כשר ואף אינו יכול להעשות כשר, כך שאיני רואה כל אופציה רצינית לפתיחתן של מסעדות גרמניות בישראל.

בברכה

א. מאן
שכחתם כמה אופציות... 48751
שכחתם כמה אופציות... 48756
גלעד שלום,

על מנת לפתוח מסעדה גרמנית טובה בישראל, יש צורך באישור יבוא סוגים שונים של בשר חזיר ונקניקים, שלא לדבר על בירות עכו"ם טמאות עם עורלה ושביעית ועוד ועוד.

האם ניתן משפטית לייבא בשרים ונקניקים מסוג זה לישראל, או שמא יש להכין את קיבוץ מזרע וישובי ערבים נוצרים לפתיחת קו יצור ועיבוד בשר במתכונת גרמנית?

אשמח לקבל הבהרות בעניין

שלך

אלכסנדר מאן
שכחתם כמה אופציות... 48759
ככל הנראה, לא.

(מתוך פרסומי הכנסת)

16.3.98
חוק הבשר. התקבלה בקריאה ראשונה הצעת תיקון (מס' 2) לחוק
יסוד: חופש העיסוק, לפיה איסור היבוא של בשר לא-כשר יהיה ללא
הגבלת זמן, בהתאם לסיכום עם סיעות הקואליציה. שר המשפטים צחי
הנגבי כלל בתיקון זה גם הארכה למשך ארבע שנים (עד שנת
תשס"ב-‏2002) של סעיף שמירת הדינים בחוק לגבי תוקפם של חוקים
קיימים שמנוגדים לחוק היסוד. בתקופה זו יפעלו משרדי הממשלה
לתקן את החוקים שבאחריותם ברוח חוק היסוד. התיקון עבר ברוב
של 18:65 ו-‏5 נמנעים לוועדת חוקה חוק ומשפט לשם הכנתו לקריאה
שניה ושלישית.

18.3.98
חוק הבשר (2). החוק הנ"ל התקבל בקריאה שניה ושלישית ברוב של
17:66 ו-‏4 נמנעים, לאחר שסיעת העבודה נתנה חופש הצבעה ו-‏8
מחבריה תמכו בחוק והעניקו לו את הרוב הדרוש.

וגם:
טרוניה כללית: למה, לעזאזל, אין באתר הכנסת דף פשוט עם רשימת החוקים וקישורים לתוכן החוק?
מאוחר ואני עייף, סלחו לי 48761
אתם לא יודעים אילו פנינים נפלאות מסתתרות להן במעמקי הפרוטוקולים של דיוני הכנסת.

הרי דוגמה קטנה:

שר הפנים א' ישי:
"אדוני היושב-ראש, בעניין מכירת החזיר. אין לי שום דבר נגד החזיר, אסור לפגוע בו, כי זה צער בעלי-חיים."

אח, דוגמה ומופת לדור הצעיר של האקטיביסטים החרדים, באשר הם.
מאוחר ואני עייף, סלחו לי 48762
לא יכולתי להתאפק.

המשך הצהרותיו של שר הפנים:
"אגב, אני בעד הפרלמנט, אני בעד שיהיו דיונים טובים."

זהו. לילה טוב.
שאלות נוספות 48765
האם מותר לייבא לישראל שרימפס ומאכלי ים בלתי כשרים?
האם מותר לייבא לישראל חזירים חיים לצרכי הרבעה וכ'?
האם מותר לייבא לישראל בירה בלתי כשרה?

והשאלה החשובה מכולם:

האם מותר לפתוח ברחבי מדינת ישראל הריבונית מסעדה טריפה
(לא סתם 'בלתי כשרה') בכל מקום שהוא, או שמא חוקי העזר העירוניים עלולים למנוע ולחבל בפתיחה שכזו?

שלך בברכה

אלכסנדר מאן
שאלות נוספות 48766
אתה היית פה לאחרונה, לא הסתכלת סביבך? מסעדות סושי בכל פינה, שרימפסים בכל פסטריה שמכבדת את עצמה, ואפילו פיצות אפשר להשיג עם שרימפס. לא ראיתי לובסטר עדיין, אבל זה בטח בגלל שאני סטודנט עני.

שלא לדבר על כמות המקומות בהם אתה יכול בשקט לאכול בייקון ושאר מוצרי חזיר.
שאלות נוספות 48800
איך מייצרים בירה שאינה כשרה? מוסיפים יין?
בדרך כלל, בירה (וקולה) נחשבים המשקאות המתאימים ביותר לשומרי כשרות, לצריכה בכל מקום בעולם ללא הכשר.
חזיר אסור בייבוא לארץ, כדי להגן על תוצרת החזיר המקומית (להזכירך, שר החקלאות לשעבר חיים אורון הוא עובד מן המנין בחזיריית קיבוץ להב).
מייבאים לארץ מיני תועבות אחרים, אבל לא בשר בקר טרף.
שאלות נוספות 48823
בירה שאינה כשרה מייצרים בדיוק כמו שמייצרים בירה כשרה, אלא שלא משלמים לשום גורם רבני על מנת שיחתים אותה בחותמת כשרות.

מבחינה הלכתית, ולמעט שיקולים של ''מראית עין'', אין עד כמה שידוע לי הבדל משמעותי בין אכילת גדי בחלב אמו או חזיר באבי-אביו לבין אכילת שניצל עוף שמסיבה זו או אחרת אינו נושא את חותמת הכשרות של הרבנות הראשית. כל אחד מן המעשים הללו מהווה בפני עצמו עבירה חמורה ביותר על חוקי שמירת הכשרות.
שאלות נוספות 48851
לפי חוקי הכשרות היהודיים, יש לשחוט עוף תוך הקפדה על חוקי שחיטה מדוקדקים, אחרת הוא יהיה לנבלה שאכילתה חמורה.
מכיוון שאין יסוד להניח שמישהו ירצה לשחוט עוף שחיטה כשרה אם אין לו סיבה טובה לעשות זאת, סתם עוף מוחזק ע''י יהודים ''טרף''. לעומת זאת, סתם בירה היא כשרה, אלא אם יש סיבה טובה שלא תהיה (אם יספר לנו מר מאן כי בבווריה נוהגים לבזוק אבקת עגל לתוך הבירה, אני מניח שיהודים טובים לא ישתו ממנה).
''חזיר באבי אביו'' זו המצאה של גדי שמשון.
הלא דין בירה כדין יין? 48854
ידוע כי עובדי היקבים הכשרים בישראל חייבים להיות יהודים יראי-שמיים. דומני אף כי ברמה"ג היינן הוא גוי גמור, ולכן נאסרת עליו הכניסה ליקב. איך זה מתיישב עם מה שכתבת לגבי בירה?

[ניחוש שעולה על דעתי תוך כדי כתיבה: הדרישות המחמירות ביקבים נובעות מהצורך שיינות המיוצרים בכל ימות השנה יהיו כשרים לפסח. בירה היא ממילא חמץ]
הלא דין בירה כדין יין? 48866
דין יין אינו כדין בירה. שתי סיבות לאיסור על יין גויים: הסיבה הראשונה - מחשש שמא ניסכו ממנו לפני אלילים. יין זה נקרא "יין נסך", וחשש זה בדרך כלל לא קיים בימינו.
הסיבה השניה - כדי למנוע קרבה בין יהודים ובין גויים. איסור זה נקרא איסור "סתם יינם". חכמי היהודים, שקבעו את האיסור, אף הרחיבו אותו כך שיחול על יהודים מחללי שבת (שדינם כגויים לענינים מסוימים).
על משקאות משכרים שאינם מענבים לא נגזרו האיסורים. לפיכך נהנים שלומי אמוני ישראל משתיית שיבאס.
הלא דין בירה כדין יין? 48876
נדמה לי שיכולה להיות בעית כשרות בבירה שיש בה קצת פירות, ואולי גם בירה שמיוצרת בישראל בשנת שמיטה
הלא דין בירה כדין יין? 48929
זה מה שרציתי לדעת. האם יש בירות שמערבים בהן חומרים נוספים? אלו פירות מוסיפים לבירה?
הלא דין בירה כדין יין? 48996
תותים ,פטל ,לימון ,דבש ,ג'ינג'ר ,ענבים?
יש גם בירה שעשויה מחיטה - וויסביר, בירה לבנה
שאלות נוספות 48982
עד כמה שידוע לי, תעודת כשרות לא תוענק גם למפעל שמעסיק יהודים בשבת, גם אם המפעל הזה מייצר במקרה רק מים מינרליים.

אני לא זוכר מי המציא את הגדי בחלב אמו וחזיר באבי-אביו, אבל לדעתי זה קרה כשגדי שמשון עוד היה בגן חובה אם לא קודם לכן. אולי דן בן-אמוץ?
שאלות נוספות 49031
אני לא בטוח ששלילת תעודת כשרות ממפעל המעסיק יהודים בשבת (אם יש לו היתרים מתאימים להעסקתם, אחרת זו עבירה פלילית) היתה עוברת בבג''ץ. להזכירך, בג''ץ פסק כי על הרבנות לתת תעודת כשרות למסעדת אלימלך על אף שהיא פועלת בשבת (ושבועיים לאחר שניתנה לו התעודה היא נשללה ממנו שנית בשל טענה לזיופי כשרות). לאחרונה אף פסק בג''ץ כי אין לשלול תעודת כשרות ממשלוחי הבשר הכשר של משחטה המוכרת גם בשר טרף.

אשר לנקודה השניה - הרסת לי מיתוס בן שנים רבות...
שאלות נוספות 49057
מר לבשן הנכבד,

יכול בהחלט להיות שבבאווריה זורים אבקות תועבה טריפות שונות למשקאות אלכוהול למיניהם - אך אבקשך להסביר במקום זה מהו 'חשש שביעית' ו'חשש עורלה' בהקשר יינות ומשקאות אלכוהוליים, וזאת מעבר לרצון המפורש להפריד בין יהודים וגויים אף בשתייה.

בברכה

א. מאן
שאלות נוספות 49160
שביעית היא שנה בה אסורה על היהודים עבודת האדמה. גידולים שגודלו כידי יהודים בשנת שביעית (AKA שמיטה) אסורים באכילה (אלא אם בוצעו טריקים מיוחדים שלא ניכנס אליהם כאן).
פרי העץ אסור באכילה בשלוש-ארבע השנים הראשונות להולדת העץ, וזהו "איסור ערלה".
שני האיסורים, כמו כל המצוות הקשורות לעולם הצומח, נוהגים אך ורק בארץ ישראל. לפיכך אין שום חשש לאלו בגולה הדוויה.
אוכל 48623
הצבעתי הודי. אולי בגלל הנוסטלגיה שיש לי לשנתיים שביליתי באנגלייה בהן התקיימתי בעיקר על אוכל הודי. בעת שהותי בהודו, אגב, כמעט לא אכלתי כיוון שהנסיעה היתה כרוכה בביקורים תכופים בבתי חולים שגרמו לי בחילה לא מעטה.

אוכל תאילנדי: כשהייתי בבנגקוק הייתי מוזמנת לארוחה חגיגית בחסות המלך, שנחשב שם לחצי אל. רוב האוכל היה מבושל בחלב קוקוס, שאצלי מקושר מייד לקינוח, כך שלא נגעתי.

בישול סיני: בהונג קונג טעמתי ביצה בת אלף שנים (סתאאם. אלה פשוט ביצים קשות שטומנים אותן איפהשהו למספר שנים ואז מגישים אותן חנוטות. הטעם מעניין, לא מזכיר ביצה בכלל.

טאפאס: זכור לי ערב בברצלונה בו עברנו מבית טאפאס אחד לשני ובכל מקום התכבדנו לא רק בטאפאס אלא גם ביין הבית. אגב, הטאפאס מוגשים עם קיסמים שמצווה לזרוק על הרצפה לאחר האכילה. את הערב סיימנו לפנות בוקר במקום של טאפאס עם גבינות ונקניק בו עישנתי סיגאר(!) לראשונה בחיי (ביבי, עלק). לא זוכרת איך חזרתי למלון, ולמחרת הייתי צריכה להרצות בתשע בבוקר לפני עדת רופאים. עשיתי את זה על טייס אוטומטי.

אגב, בברצלונה הפכו את הכפר האולימפי למקום בילוי שהומה בסופי שבוע מאנשים צמאי בילויים. מומלץ מאוד.

אוכל גרמני: בתחילת נישואי בעלי היה מתגעגע לרגל חזיר עם כרוב כבוש שאשתו הראשונה היתה מבשלת. עד היום לא יודעת מה עושים עם זה. בנסיעותי לגרמניה אני מתקיימת על נקניקיות בלחמניה וכוס בירה.

שווארמה: הטובה ביותר שטעמתי היתה ברבת עמון. כבש, כמובן. אגב, היינו שניים שקנינו שווארמה ברחוב, ולעמיתי לעבודה היו חסרות מספר מטבעות. המוכר, פלשתינאי לשעבר, אמר לו: אין דבר, את האדמה כבר לקחתם לנו, תישאר גם עם הכסף.

אגב, בירדן התוודעתי גם למטבח הלואיזיאני. יש שם סניף של רשת שאני לא זוכרת את שמה, שבין השאר מגישה אורז עם שעועית שחורה ברוטב טעים לאללה. מאכל שהיכרתי במקור בברזיל.

איטליה: במילנו גרתי בקומונה שבה היו תורנויות שונות, ביניהן בישול. כשהגיע תורי לא ידעתי מה לעשות. בסוף החלטתי להכין סלט ישראלי. כיוון שלא היתה לי הערכת כמויות נכונה, אכלנו ושבענו ועידין נותרה כמות עצומה מן הסלט. לכן בתורנות למחרת בושל מרק ירקות מן השאריות. תארו לכם: היה שם אפילו צנון!

צרפת: בעיר ליון יש להם קינוח מגבינה לבנה שאינני זוכרת את שמו אבל הוא טעים להפליא.

ולעניין קרם ברולה: בספרד הוא מוגש תחת השם CREMA CATALANA והוא טעים יותר. משהו נוסף טעים מאוד מספרד: פרוסות לחם מרוחות ברסק עגבניות. אני יודעת שזה נשמע פושטי, אבל צריך לטעום כדי להבין.

ולמי שיגיע אי פעם לסינגפור: ברחוב הראשי ORCHARD משהו, יש בניין שנקרא PROMENADE. בקומת הקרקע שלו יש מרכז אוכל עם מאכלים מכל ארצות האוריינט, זול מאוד-מאוד. אפשר לאכול שם לשובע תמורת משהו כמו 2$. ולגבי הרובע הסיני שם, אל תעיזו לאכול. ליכלוך כזה אסור לתאר. פשוט תועבה.

ולבסוף: אני נורא רזה. לא מצליחה לגמור אף מנה.
מבירה אני מפליצה. 48627
אוכל 48628
המטבח הלואיזאני? הכוונה למטבח הקריאולי של לואיזיאנה והסביבה?
אוכל 48795
כן. הכוונה למטבח זה. טעים, משגע, מה חבל שאין יצוג בארץ.
אוכל 48796
נסי את ''קריאולה'' בחיפה, ברחוב מוריה.
חריפות ממסטלת 48814
המטבח של לואיזיאנה אכן משגע. מדובר למעשה בשני מטבחים, הקריאולי והקז'ואני (Cajun); היות שבמסעדות האמריקניות ההבדל בין המסורות היטשטש מתייחסים לשני המטבחים בשם לואיזיאנה.

מקורו של המטבח הקז'ואני במהגרים שהגיעו לאמריקה במאה ה-‏17 מדרום צרפת, התיישבו בנובה סקוטיה, גורשו משם בידי הבריטים והגיעו ללואיזיאנה.

הייחוד של המטבח הזה שיש לו המסורת של המטבח הצרפתי (אם כי כפרי) משולב במיני תבלינים חריפים כגון פלפל אדום וטבסקו, שאת השימוש בהם למדו המהגרים הצרפתים מהאינדיאנים. במטבח הלואיזיאני סוגים שונים של בשר והרבה פירות ים שמצויים בשפע באיזור ניו אורלינס (מקור המטבח הקריאולי, שיש בו גם סממנים של בישול איטלקי וספרדי).

אכלתי פעם ספר-ריבס בסגנון קז'ואן בסן פרנציסקו, וזה היה ממש מיתולוגי. התיבול היה חריף-מתוק (כמו דבש שרוף), חריפות ממסטלת. איני יודע לאיזה מטבח משייכים את הספר-ריבס שמגישים ב"מיט באר" (שד' חן בתל אביב) אך הוא היה הכי דומה שאכלתי בארץ לספר-ריבס הקז'ואני. שווה לנסות.
לגלות את אמריקה 48842
במסעדת ''קולומבוס'' (ביקרתי בסניפים בהרצליה פיתוח ובאילת) מגישים מספר מנות מוצלחות בסגנון קז'ון.
לגלות את אמריקה 48894
וגם בשר יען, שזה אחד הבשרים הטעימים ביותר שנתקלתי בו. מצד שני, אני מאותגר קולינרית, אז אני לא הוכחה לכלום.
בירור טלפוני מהיר דהיום 49035
מעלה כי ב'קולומבוס' בהרצליה לא מציעים יענים. אשר על כן לא אסעד בה לציון שמחתי הממשמשת.
בירור טלפוני מהיר דהיום 49038
הם הפסיקו?! אבל זו הייתה המנה האהובה עלי אצלם!

איזו שמחה?
יש יענים / בעיר הרוצחים 49098
בשובי מארוחת קדם-יומולדת במסעדת בלק סטיר (1), אציין כי מנות היען חיות ובועטות (או יותר נכון, סתם טעימות נורא). מומלץ בחום. 20 ש"ח לקילו שווארמה יען בטיב-טעם.

הקוראים מוזמנים בזאת לצפות עמי ב'שר הטבעות: אחוות הטבעת' בחמשוש הבא, לרגל החלפת הקידומת.

(אני באמת הופך למדור פרסומי מהלך, אעבוד על זה)

לגלות את אמריקה 49030
הסטייק קז'ון המוצלח ביותר הוא במסעדת ''אוונגרד'' בקריית עתידים בת''א.
אוכל 48633
דעי לך שזה לא הוגן לעשות את זה לאנשים.
(:
אוכל 48773
למה, דובי? (ואתה כבר יודע שאני אוהבת אותך).
אוכל 48831
גם הטיולים בכל העולם, גם האוכל הרב... חלקנו, יש לזכור, סטודנטים עניים בדיאטה...
Special deal for poor students 48834
A week in Kenya for 265$ including hotel, taxes, etc. There you could taste Zebras, crocodiles, and maybe also Giraffes and monkeys, or not... The flight leaves every Tuesday eve and returns every Wednsday. The deal is valid until 31.12.2002, full refund is promised to whoever orders the deal but doesn't find the time to use it.

I'm leaving at the beginning of March, just before spring semester opens. If you're interested, contact me.

(I have no commercial contact to this deal)
(WARNING: COMMERCIAL OFFERS AT HAAYAL ARE GENERALLY CONSIDERED RUDE AND WOULD BE REMOVED.)
הקם לאכלך, השכם ואכלהו (2) 48861
ליאור אוכל תנין.
כמה אלמונים יעלו על שולחני? (3) 48867
הקם לאכלך, השכם ואכלהו (2) 49528
אני כבר אכלתי תנין בקניה. היה טעים.
הקם לאכלך, השכם ואכלהו (2) 49529
אני אכלתי צב בניו אורלינס. יש לזה טעם של עוף.
אוכל 48926
דובי יקר (מעצם השם לא עולה שום רעיון של דיאטה)

ראשית, בפירוש לא כצעקתה:

את שנות הנעורים ביליתי בחו"ל עקב מציאות תופתית שנמלטתי ממנה. אני לא מאחלת מציאות כזו לאף אחד. בעצם, כן לכמה אנשים אבל אתה בפירוש לא נמנה עליהם.

שנית, מכיר את המערכון של מונטי פייתון על כמה שהם היו פעם עניים? אז זהו, זה בפירוש קיים. את שנותי הראשונות בחו"ל ביליתי בעבודה בחברה לטיסות שכר במשך השבוע ובמלצרות בפאב בסופי שבוע. לעתים תכופות הייתי מלקטת ירקות בסוף היום מהשוק כדי לאכול.

את הנסיעות התכופות הנוכחיות שלי אני חייבת למקום העבודה. ותאמין לי, זה לא תענוג גדול לעטות את תחפושת חו"ל. ז'קט, חצאית מיני, איפור, נעלי עקב כואבות מאוד. בימים הרגילים אני תמיד יחפה בקיץ ועם נעלי בית בחורף, גם בעבודה, פרט לימים בהם באים אורחים מבחוץ.

דוגמא לנסיעה מהנה במיוחד: הגעתי לקוריאה מביקור בהונג קונג, בו חטפתי קלקול קיבה איום. את כרטיסי הביקור מסרתי בקידה טבעית מאוד, כיוון שהייתי מקופלת מכאב בטן. עקב לו"ז צפוף מאוד שנקבע מראש מהארץ, לא היתה לי שום אפשרות לנוח.

ארוחה קוריאנית: כולם שולים נעליים, יושבים על הארץ סביב שולחן נמוך. באמצע השולחן מעין קערה ממתכת עם אש דולקת מתחתיה, יעני דוכן צלייה. מארחת מניחה נתחי בשר שאני לא נוגעת בהם (אולי זה כלב? מי יודע?) ומסביב קעריות עם אורז לבן דביק, ירקות רתוחים וגולת הכותרת: קימצ'י. זה כרוב כבוש חמוץ/חריף שאין מבחיל ממנו. הקוריאנים אוכלים אותו שלוש פעמים ביום ונשבעים בשמו. בנוסף, שיני שום חיות לעייפה. הכיבוד הנוסף: בירה קוריאנית. זהו. יש במה לקנא?
אוכל 48936
איזו עבודה מצריכה אותך ללבוש חצאית מיני, איפור ונעלי עקב? את יכולה להאשים רק את עצמך אם את עובדת שם מרצונך ואח"כ עוד מתלוננת. את מודעת לזה, נכון?
אוכל 48937
יש תגובות ששוות התעלמות רועמת. אני מונה אותך בשמחה ביניהן.
אוכל 48961
מעניין. עמדתי לשאול משהו ברוח השאלה ששאל האייל האלמוני. מכיוון שכנראה לא תעני, לא נותר לי אלא להגיד שלפי התרשמותי, לרבות מהנסיעות העסקיות יש תחליפים יעילים יותר, ושטרם שמעתי על סיבה טובה לנעול נעליים גבוהות-עקבים.
נעליים עם עקב 48963
1. מה לעשות, זה חלק מערכת הלבוש שמקום העבודה הנפיק לי.

לגבי תחליפים, רוב הנסיעות קשורים בקונגרסים מקצועיים. תחליף? תמהתני.
נעליים עם עקב 48965
זה לא גורם למקום העבודה שלך להיראות לי סימפטי במיוחד. נראה שחוקי-העבודה זקוקים לשיפור.

כבר כמה שנים שאפשר לשנע מידע *מבלי* לשנע את האנשים שמכילים את המידע. שמעתי שהיום כבר יש אפילו טלגרף אלחוטי!
אוכל 49100
גם אני חושב שהשאלה של האלמוני היתה לגיטימית.
מיני ונעלי עקב כואבות לא נשמע לי להיט היסטרי. במיוחד לאחת המתרעמת על כך. אם את סובלת ועדיין נשארת בסיטואציה הזאת - לא שאני מבין מה קורה כאן. את בעסקי תצוגות אופנה? את צריכה למכור את הסחורה בעזרת המיניות הנשית שלך? - את יכולה לבוא בטענות רק על עצמך.
נעלי עקב וכו' 49384
צודק. לא להיט היסטרי. אני בפירוש לא בנושא תצוגות אופנה אלא דווקא בענייני מיכשור רפואי. לגבי מיניות נשית, גם כשהייתי צעירה יותר מעולם לא השתמשתי בה כי פשוט לא ידעתי איך עושים את זה. עד היום אני מתרעמת כשאני רואה את זה מבוצע, ועוד יותר מתרעמת כשאני רואה כמה זה משפיע בפועל ועל גברים מלומדים ומשכילים (אני עובדת בעיקר מול רופאים ופרופסורים למיניהם, שעדיין נוהגים כעגלים כאשר אישה מתחנחנת בפניהם *לא אני!!*).

אבל! היה ממש נחמד פעם במלון בארץ זרה להתלבש יפה ולרדת ללובי ושם לפגוש את מנהל המפעל שלי, שעובד צמוד אלי שנים רבות, פעור עיניים. כיוון שהוא קיבוצניק קשה התבטאות, כל מה שהיה לו להגיד היה: את נראית ממש... בסדר. קטעים.
נעלי עקב וכו' 49396
אין דבר שמרגש אותי יותר מאישה שאומרת לי שהיא צריכה גבר בשביל שיעזור לה לעשות דבר זה או אחר, לפתוח צנצנות למשל. למען הריגוש המופלא הזה אני מוכן להיות פראייר.
אוכל 48985
דוד שלי אוהב לספר על מדינה מזרח-אסיאתית כלשהי שאני לא זוכר כרגע איזו היא, בה הוא אכל ארוחה מעניינת:

יושבים לשולחן כשבמקום צלחת יש חור. דרך החור מכניסים ראש של קוף חי ומקבעים אותו במקום (מזכיר למישהו מאמר אחר? לא חשוב). אחר כך, בזמן שהקוף עודני חי ונושם, חותכים את הגולגולת ומסירים את החלק העליון, וזהו - אוכלים את המוח. נכון כיף?

לא מאמינה?
אוכל 49032
לדוד שלך קוראים הריסון פורד?
אוכל 49037
לא שידוע לי.
אוכל 49416
תאור של סעודה כזו מצוי אצל שפרה הורן בספרה''חויה יפנית'' ומדובר ביפנים.
קימצ'י זה נהדר 48997
במנות מדודות כמובן.
וחוצמזה 48927
לא הגבת על השיר שתרגמתי במיוחד לכבודך. מה יש לך?
וחוצמזה 48981
הייתי נטול מילים.

אני לא ממש חזק ב*תגובות* על שירה, אבל אני נהנה לקרוא אותה. יותר מזה, מציק לי כשאני רואה משהו שעשוי היה להיות מעניין, אילו רק יכולתי להבין מה כתוב בו... אני מקווה שאת לא מרגישה שהשקעת מאמץ לחינם.
אוכל 49008
לקינוח הגבינה קוראים
fromage blanc
והוא פופולרי מאוד גם בגרנובל ובהחלט טעים.
אוכל 49023
הא! במקרה אכלתי כזה בגרנובל, ולא ידעתי שאני אוכל ספציאליטה מקומי!
אלא שלמיטב הבנתי (ומסתבר שזה ממש לא הרבה), זה היה פשוט... גבינה לבנה. כזו שהוצאה מקופסה של תנובה תשע אחוז. מוגשת בקערית זכוכית קטנה, כקינוח. עם הרבה שכנוע עצמי ושעשוע, נהניתי.
חבל, חבל על המלך התאילנדי 51240
עד לארוחה בחצר המלך הגעת, וחלב קוקוס "מזכיר לך קינוח"?! חבל, חבל. אפילו לא לנסות, לטעום טיפה? מדובר בסך הכל בנוזל שמנוני שמופק מאגוזי קוקוס. אין לו ולא כלום (לא בטעם ולא בצורת ההכנה) עם ממתקי הקוקוס שמוכרים אצלנו. ועוף בחלב קוקוס הוא חווייה נפלאה, שלא לדבר על שרצים.

בכלל, מוזר לי אפילו שכללתם את המטבח הסיני והתאילנדי בכפיפה אחת בסקר. הראשון בעל טעמים (וצבעים) עזים, השני מעודן, חיוור והרבה יותר אלגנטי.
חבל, חבל על המלך התאילנדי 51316
לא הגעתי לחצר המלך. האירוע נערך במלון בבנגקוק, בשיתוף עם אגודת הרופאים התאילנדים. והמפגש עם המלך היה מאכזב מאוד בהתחשב בציפיות.

מה שמזכיר לי שפעם ראיתי את המלכה אליזבת בסוג של מצעד מלכותי בלונדון. היא נראתה כמו בובה קטנה וצבועה, מה שהרס לי לחלוטין את הדימוי.
איטלקי, ללא ספק איטלקי. 49200
ולו בגלל הסיבה הפשוטה, שאיטליה היא המדינה היחידה בה ביקרתי, ולא נאלצתי לבקר מדי יום במסעדת הג'אנקפוד הבינלאומית התורנית.
את נקודות פיצה האט בצרפת, טורקיה ואנגליה אני מכירה הכרות אישית. (צמודה מדי) כנ"ל לגבי הצ'יפס של מקדולנדס (לא אוכלת בשר בחו"ל. בקושי בארץ...) בפולין, צ'כיה, ואמסטרדם. (הידעת? ברגרקינג בהולנד מגישים מזלג עם הצ'יפס! התועבה...)
אבל איטליה?
האא!
סוף סוף היה לי מה לאכול, והרבה...
איטלקי, ללא ספק איטלקי. 50644
עוד מהימים שגרתי עם טוני ובישלתי לו קנלוני אני מעריצה את המטבח האיטלקי.
כזכור לכם, אחר כך חזרתי לחולון ומאז אני עובדת (צומת פה וצומת שם).
בכל אופן - קנלוני אני עדיין יודעת להכין. אפילו סוניה (השותפה שלי לדירה בהתחלה) שלא דיברה איתי כמה שנים טובות בגלל שעברתי לגור עם טוני הרימה לי יום אחד טלפון וביקשה טייק-אווי.
אם תפגשו את סנדרסון - תמסרו לו ד''ש.
יפני! 49263
אבל *רק* ביפן.
יפני! 50575
מענין, לא הרבה אנשים אומרים את זה על אוכל מרוקאי.
49349
קשה לי עם הסקר הזה. קשה לי כי אני לא אוהב אוכל ולא אוהב לאכול.
רשימת המאכלים האהובים עלי מצומצמת ביותר, וכוללת פחות או יותר סלט חסה ופיצה. כשזה המצב, אי אפשר לדבר על מטבח הכי אהוב עלי.
גם האפשרות המבודחת, לא מצחיקה אותי בכלל, יען כי במקרה שלי מדובר במציאות אפשרית. בילדותי, אבא שלי היה המבשל העיקרי בבית.

הייתי משאיר את המצב כך, בלי להצביע בכלל, אלא שה"טרם הצבעת בסקר החדש" זורח לי שם באמצע הדפדפן בכל פעם שאני נכנס לאייל.

טוב, אז אני אעצום עיניים ואצביע!
49360
למה קשה? דווקא לך קל! פיצה -> מטבח איטלקי. הרי אף אחד לא טען שאתה צריך לאהוב *כל* מה שבא מהמטבח שאתה בוחר.
סלט חסה היה יכול להקשות עליך, אבל נדמה לי שאין אופציה בסקר שסלט חסה מתקשר אליה אוטומטית, אלא אם כן אבא שלך...

מאיפה באמת בא רעיון העיוועים של סלט חסה? המטבח הקפולסקאי? המטבח האמריקאי בדיאטה? מיץ פטל?
סלט חסה 49362
סלט חסה או סלט של ירקות ירוקים. בצרפת (ובאיטליה?) נהוג לאכול לאחר המנה העקרית ומטרתו להקל על העיכול ולנקות את החיך לפני שניגשים לסידרת המנות האחרונות - גבינה, קפה, מתוק וקוניאק.
טרם הצבעת בסקר החדש 49383
גם לי הכתובת הנ''ל זורחת ומפריעה, אבל אני דוקא כן הצבעתי.
נפלאו ממני דרכי האייל.
טרם הצבעת בסקר החדש 49418
כנ"ל כאן. אולי זה בגלל שהצבעתי ממחשב אחר? (למרות שבשניהם התחברתי דרך החשבון שלי)
טרם הצבעת בסקר החדש 49436
כבר דנתי בנושא זה עם טל. "טרם הצבעת בסקר החדש" מבוסס על עוגיות/קוקיות, ולא על המידע בחשבון האישי. אצלי זה קרה כשגלשתי בדפדפן אחר.

אני מניח שהוא יתקן את זה פעם.
טרם הצבעת בסקר החדש 55031
הנחה נכונה. תוקן.
הערבי ערבי הזה 51096
הצבעתי "ערבי", ואני גאה על כך.
כמו שראית עד עתה המטבח הערבי זכה למקום השני בהעדפות הקהל. כה לכי! לציבור יש טעם טוב.
אין מוצלח יותר מהמטבח הערבי, שפע מאכלים מגוונים וטעימים שמבוססים על בישול טוב של בשרים וצמחים ים תיכוניים/אפריקניים ואסייתים.
אפשר לומר הרבה דברים על ערבים אבל את המטבח המוצלח שלהם אי אפשר לקחת מהם. בכל טיולי העולם תמיד בדקתי את ה local cuisine אבל מצאתי את עצמי שוב ושוב הכי נהנה מהמאכלים הלבנטיניים במסעדה המקומית של אחמד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים