ערפאת: להפסיק את הפעולות המזויינות נגד ישראל 812
ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, נאם הערב (א') בטלוויזיה הפלסטינית לרגל עיד אל פיטר.


ערפאת אמר: "כל הפעולות המזויינות צריכות להיפסק, במיוחד פעולות ההתאבדות שתמיד התנגדנו להן. נאסור את כל מי שעומד מאחוריהן". עם זאת, ערפאת לא השמיע קריאה מפורשת לסיום האינתיפאדה, כפי שנדרש על ידי הנציגים האירופים. מקורות פלסטינים טענו כי מדובר ברמז מפורש לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, לחדול מפעולותיהם. בחמאס ובג'יהאד לא מסרו תגובה רשמית לנאום, אך אמרו כי מבחינתם, אין שינוי במצב.

ערפאת הבטיח "לטפל ביד קשה" במי שלא יענה להוראתו "שכן אלו נותנים תירוץ לשרון להמשיך בפשעיו נגד האזרחים החפים מפשע ונגד הפלסטינים, ומזיקים לאינטרסים העליונים של העם הפלסטיני". הוא הבטיח "לרדוף בקשיחות ובנחישות מי שלא יכבד הוראה זו". לדבריו "ההסכמים החתומים, המשא ומתן המדיני, הבנות טנט והחלטות האו"ם, הם הפיתרון היחיד לסכסוך". הוא הוסיף כי "לא ניתן יד להיווצרות רשות וסמכות נוספת על האדמה הזו. כל הצדדים חייבים לכבד את החלטותינו, את סמכותינו ואת הסכמינו החתומים".

ערפאת אמר כי "ממשלת שרון מנהלת מלחמה פראית נגד הרשות הפלסטינית, מוסדותיה, קציניה, תשתיתה האזרחית, בתי החולים שלה ואזרחיה", והבטיח לעם הפלסטיני, לחללים ולמשפחותיהם, כי "המאבק לא היה לשווא, והפלסטינים נמצאים במרחק שני צעדים מירושלים בירת פלסטין. אנו לא נושפל, לא נובס ולא נישבר. נצחוננו הוא בלתי נמנע".

ערפאת גם פנה ישירות לעם בישראל ואמר: "אנחנו לא מתנגדים לקיומה של ישראל, אלא רק מבקשים את השבת אדמתנו שנכבשה ב-‏67', כולל מזרח ירושלים. הקהילה הבינלאומית תומכת בעמדתנו זו. אנחנו רוצים בקיום מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. אנחנו לא איום על קיומה של ישראל".

בישראל אין שביעות רצון גדולה מנאומו של ערפאת וגורמים שונים אמרו כי יש לחכות ולראות את התוצאות בשטח.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עם ערפאת הכול תקוע, תקוע, תקוע • ג. שמעון • 136 תגובות בפתיל
  V-P Day • האייל האיילי
  גישה אקטיבית במצב כאוטי • LG
  אני לא מבין • דנידין • 3 תגובות בפתיל
  גם הטריק הזה לא יעזור לשמאל • שי כהן

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים