הריבית במשק צפוייה לרדת בכ- 2%, הדולר עולה 818
נגיד בנק ישראל צפוי להפחית את הריבית במשק בכ- 2%, במקביל עולה שער הדולר והוא עומד כעת (יום ו' 11:00) על 4.32 ש"ח לדולר (לאחר שכבר הגיע לשער של 4.37 ש"ח לדולר).

כחלק מעיסקת החבילה המתגבשת במשק, תרד הריבית במשק משיעור של 5.8% ל- 3.8%. במקביל, יבוטלו המגבלות על הסחר במט"ח ושערי החליפין כך שהשקל יהפוך למטבע בר המרה.

נשיא התאחדות התעשיינים, מר עודד טירה, מחה על הפרסום המוקדם שיוביל לניצול המידע על ידי ספקולנטים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

למי שיש כסף... 49153
אם יש לכם סכום כסף מכובד, עכשיו זה הזמן לסגור אותו לשנה עם הריבית הגבוהה.

ואם יש פה איזה כלכלן קצת יותר מוצלח ממני - מה זה אומר לאנשים נורמליים כמונו?
למי שיש כסף... 49154
החברה ב-Ynet החליטו לנסות ולהסביר (ובדרך קצת לסנוט בסילבן שלום)

למי שיש כסף... 49169
ושאלה אחרת של עם הארץ.
למה מה רע בדיוק באינפלציה נמוכה? זה לא אמור להיות דבר שראוי לשאוף אליו?
למי שיש כסף... 49186
אינפלציה נמוכה זה טוב. 2-3 אחוז של אינפלציה זה אחלה. הבעיה היא כשיש אינפלציה אפסית או אפילו שלילית - זה מצב של מיתון, שאנשים לא רוכשים דברים (ולכן המחירים לא עולים אפילו קצת), כסף לא מתגלגל, אין השקעות - מצב רע.
למי טוב או טוב למי 49261
אל תגלו לאף אחד אבל הריבית תשפיע מעט מאוד על מה שיש לנו בבנק (תעשו חישוב לבד כמה יוצא/נכנס לכם מ- 16 פרומיל על החשבון שלכם כל חודש או שני אחוזים במשך שנה)
מצד שני ההשפעה על מה שיש לנו ביד תהיה ענקית.
עד עכשיו הפער בין הריבית על הדולר, כפי שנקבעת על ידי הבנק המרכזי של ארה"ב, לבין הריבית על השקל הפכה כל השקעה שיקלית, שמניבה תמורה דולרית, להליך הכרוך בהפסד בנטו. כך לדוגמה, אם משקיע לקח הלוואה בשקלים, טס מיד לארה"ב, המיר את ההלוואה לדולרים ללא עמלה, חיכה שנה, טס עם הדולרים חזרה והמירם, שוב ללא עמלה, לשקלים, הניב אותו משקיעה תשואה שלילית של כשלושה אחוזים (בהנחת ריבית שיקלית של חמישה אחוזים ודולרית של שני אחוזים).
המצב האבסורדי הזה גרם לירידה משמעותית ועיקבית בריווחיות היצוא המתבסס על השקעה שיקלית ותמורה דולרית, יתר על כן המכירות בתוך ארצנו הפכו גם הן אט אט ללא כדאיות משום שההלוואות לצורך השקעה ביצור נלקחו בהתאם לריבית במשק, אך אויה, התמורה או במילים אחרות המחיר המושג עבור המוצרים נשאר קבוע, כמו שמלמדת האינפלציה האפסית במחירים.
מנגד השקל היה ל- "אחד המטבעות החזקים בעולם" בגלל שלא היה כדאי להמיר אותו לאף מטבע אחר.
מחר אחרי שתרד הריבית השיקלית לממדים הגיוניים יותר יהיה פחות כדאי להחזיק שקלים (ומי שצריך לשלם שכ"ד דולרי ירגיש זאת מידית) אך המצב במשק יהיה מעודד יותר להשקעות וייצור.
לסיכום בבנק נפסיד מעט פחות על האוברדראפט בשקלים, אף כי מנגד השחיקה בערך השקל תגדיל את הפסדינו, ובמקביל הסיכוי של השכן המובטל שלנו למצוא עבודה יעלה פלאים והכל יהיה פשוט סבבה

הורדת ריבית מהנה ושנה אזרחית טובה
שכר דירה 49502
כל מה שאני יודע זה שאני בכל מקרה הולך לאכול חרא ,בראשון עוד פעם צריך לשלם שכר דירה ושוב פעם זה יעלה מלא כסף.
ומילא אני אבל מה עם כל אלה שקנו דירה ועכשיו הפסידו מלא כסף.
איך המדינה מצפה שנסמוך על המטבע שלנו ונקנה דירות עם למחרת מחיר הדירה שלנו עלה בעוד 30000 אלף שקל.
אם החלטנו שמעודדים את הדולר ,אז יאללה כבר שיהיה המטבע שלנו וזהו, אי אפשר לשלם בשקלים ולסחור בדולרים ,האזרח הקטן רק נדפק מזה.
שכר דירה 49533
שכר הדירה שלי משולם בשקלים, למשל. אין שום סיבה לסחור בדולרים, כמובן - אבל הממשלה לא יכולה לעשות שום דבר בעניין. אתה יכול להתעקש על לסגור מחיר בשקלים. אני מניח שברכישת דירה זה בעייתי, אבל בשכירה זה לא בלתי מתקבל על הדעת.
שכר דירה 49538
יש לא מעט חברות קבלנים שמתמחרים דירות בשקלים (שו''פ שכון עובדים, סולל בונה).
שכר דירה 70880
והנה, מנסים להעביר הצעת חוק שתאסור הצמדת דמי השכרה למטבע זר:

זה טוב ליהודים? נציגי משרד המשפטים טוענים שחוק שכזה לא ישיג את מטרתו. מישהו יכול להסביר למה?
שכר דירה 70884
אני יכול לשער:
מכיוון שהמחירים ותנאי-החוזה ייקבעו לפי תנאי-השוק, ואם תנאי-השוק (היצע לעומת ביקוש) יישארו כפי שהם, המשכירם לא יסתפקו בתמורה נמוכה יותר (מטרת החוק) עבור ההשכרה. מכאן והלאה התעלולים המשפטיים והמציאות הכלכלית ימצאו את הדרך להבטיח זאת ("שמע, אני לא יכול להשכיר לך לחצי שנה בשקל צמוד-מדד, אז אני אקבע כאן מחיר גבוה ב-‏10%, טוב? אלא אם נסכים בינינו שתשלם לפי שער הדולר").
כמה השערות על העיתוי והסיבות 49571
נראה לי שההפחתה החדה היא נסיון לפרק את "הר השקלים" שבנק ישראל מפחד ממנו - בתקווה שאנשים יוציאו חסכונות מהאפיקים השקליים ויפנו אותם לצריכה. בהקשר הזה, העיתוי אולי לא מקרי:

בטווח הקצר, השבועיים הקרובים "מתים" מבחינה פיננסית בחו"ל בגלל עונת החגים, ולכן שער החליפין יושפע כמעט רק מפעילות של ישראלים. בעיתוי אחר היה מקום לחשש מבהלת מכירות של משקיעים זרים, בעיקר על רקע המשבר בארגנטינה. צריך לקוות שכשיחזרו הזרים לשוק, לקראת ה- 10 בינואר, הם יניחו שהשוק כבר עיכל את הפחתת הריבית ויעזבו את השקל לנפשו.

בראיה לטווח ארוך, הריביות בארה"ב, יפן ואירופה כרגע נמוכות ולכן אין לחוסכים אלטרנטיבות השקעה קוסמות במיוחד במט"ח. מה שנותר להם הוא או צמודי המדד - שאם יגבר הביקוש להם תרד גם הריבית על המשכנתאות, או המניות - שעשויות לזכות לגאות קצרת טווח. האפשרות האופטימלית, לעומת זאת, היא שהם ישתמשו בכסף לקניות, בעיקר של דירות.

לסיכום, אם הממשלה תשמור על אמינותה ותקצץ בתקציב, יש סיכוי שלא יתרחש פיחות גדול בשקל ושהמצב הכלכלי ישתפר קמעא.

מה שחסר בעסקת החבילה הוא מס על הבורסה, מפני שבלעדיו סביר שתתרחש גאות ספקולטיבית במניות ואחריה התרסקות כואבת. למרבה הצער זהו, לדעתי, התרחיש הסביר ביותר.
נו, יופי 70879
ועכשיו מעלה הנגיד את הריבית לשער של 5.6%, שזה כמעט השער הקודם (5.8%). קצב האינפלציה השנתי הוא כבר 8.1%. תוספת יוקר (או רפורמה במס) כבר אמרנו?


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים