ארבעה חיילים ושני מחבלים נהרגו בדרום הרצועה 839
קצין ושלושה חיילים נהרגו הבוקר (ד') בהתקפה של שני מחבלים על עמדה סמוך לקיבוץ כרם שלום על הגבול הדרומי של רצועת עזה.

הבוקר בסביבות השעה ארבע וחצי הצליחו שני פלסטינים לחצות את גדר המערכת והסתערו על עמדת צה"ל במקום. כנראה שהשניים אף חדרו לעמדה תוך כדי ירי וידוי רימונים. לקרב שהתפתח במקום הצטרף סיור של צה"ל, ובתום חילופי אש כבדים נהרג אחד המחבלים. המחבל השני נהרג במרדף אחריו. ארבעה חיילים נהרגו וחייל נוסף פונה במצב קשה לבית־החולים "סורוקה" בבאר־שבע. החיילים שנפגעו הם מגדוד הסיור הבדואי היושב דרך־קבע בדרום הרצועה.

בעקבות התקרית הוכרזה כוננות גבוהה באזור כרם שלום שעל גבול הרצועה וכן בישובים נוספים באזור.

גורמים מדיניים אמרו בעקבות התקרית כי: "מי שחשב שהתחילו עם שבעה ימי השקט מבין שאין מה לדבר עדיין על שקט. ערפאת מדבר על הפסקת אש בעוד שמתנהלת מלחמה. הדבר הזה מצטרף לספינת הנשק שנתפסה."

ערוץ הטלוויזיה 'אל מנר' של החיזבאללה פירסם את שמות המחבלים. לפי החיזבאללה, המחבלים הם מוחמד אבו ג'מוס, בן 23, שוטר בכח הימי הפלשתיני ועימאד אבו ריזק, בן 25, שזוהה כאיש חמאס.


קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אולי עדיף ש... 51821
במקום לעמוד ולהיהרג בשביל ההגנה חסרת הסיכוי של ההתנחלויות אותם חיילים שאינם אתנו היום היו נלחמים לחיסול אש"ף והלווינים שלו?

לא עדיף?
אולי עדיף ש... 51829
אבל החיילים האלו לא הגנו על ההתנחלויות!
הם הגנו על יישובי הבשור, ובמקרה זה על היישוב המערבי ביותר במדינת ישראל - כרם-שלום.

וזו אינה "הגנה חסרת סיכוי". במשך יותר משנה של מלחמה, לא נהרג ולו אזרח אחד בכל היישובים שבגבול עזה, מזיקים שבצפון-מערב ועד כרם-שלום.
שאלת תם. 51876
מדוע החיזבאללה עושים את עבודת אמ"ן? מדוע הם מפרסמים את זהות המחבלים? אולי הם רוצים לחסוך לאמ"ן עבודה, כשאלה עסוקים בחילוף הפיקוד הבכיר?
סתם תשובה, למשל 51889
לספק-אינפורמציה קבוע קל יותר למהול קצת דיסאינפורמציה בזרם.
להפסיק את דיכוי הבדואים 51917
אמנם זה לא יפה להכנס עם עניין פוליטי לא-קשור תחת הידיעה הכאובה הזאת אבל:
הבדואים הם מאזרחיה הנאמנים ביותר של מדינת ישראל, הם שומרים על החוק, גאים באזרחותם, ומשרתים בצה"ל. למרות כל זאת אין הם זוכים לשירותים הבסיסיים ביותר מהמדינה. בוואדי סלאמה, כפרו של עומר סוועד, עוד אין תשתיות ראויות, ואין כמעט השקעה בנושאי חינוך ותרבות. בעשרות ישובים אחרים בגליל ובדרום מוזנחים הבדואים באופן מחפיר. בכפר ראס אל-עין, החשמל מופק באמצעות גנרטורים (המפיקים רעש מטריד בכל שעות היום), והמים מסופקים בעזרת צינור שהונח באופן עצמאי לפני מספר שנים. כפרים אלה ורבים אחרים הוכרו כחוקיים בתקופת ממשלת רבין, אך אינם זוכים לטיפול ראוי מאז ועד היום. אם ממשלת ישראל לא רוצה לאבד את הטובים שבבני בריתה, עליה לשפר מיד את מצבם הכלכלי חברתי של הבדואים.
להפסיק את דיכוי הבדואים 51984
יעקב נאמן נאמן יותר.
להפסיק את דיכוי הבדואים 52001
ויובל נאמן אפילו יותר ממנו.
להפסיק את דיכוי הבדואים 52014
הקישור שמנסים לעשות בין "נאמנות" למדינה לבין הקצאת משאבים הוא מקומם. אין כזה דבר "אזרח נאמן". יש אזרחים המשרתים בצה"ל משום שמכריחים אותם (כמוני, למשל) ויש המשרתים מרצונם, כמו בדואים ודרוזים. אחרים לא משרתים כלל (יהודים חרדים, ערבים פלשתינאים, יהודיות חרדיות, רוב היהודיות הדתיות וכל הלא יהודיות).

שיעור הבדואים המשרתים בצה"ל אינו גבוה במיוחד, וגם אינו צריך לשמש מדד להקצאת תשתיות. אגב, לא הצלחתי למצוא בדיוק כמה בדואים יש בארץ, ואיזה שיעור מתוכם משרת בצה"ל. מהצלבת מקורות שונים הגעתי לכך ש-‏8.3% מהבדואים בגיל גיוס משרתים בצה"ל. לא מרשים במיוחד. עם זאת - חלק גדול מאד מתוכם נמצא בשירות קרבי. לפחות חלק מהמשיכה לצה"ל נובע מהתנאים הכספיים.
להפסיק את דיכוי הבדואים 52071
חשובה במיוחד הנאמנות ברמה התודעתית. הבדואים מרגישים עצמם אזרחים ישראלים יותר מרב הערבים בארץ (לפי הכרותי האישית לפחות). הם מדגישים יותר מהרגיל את נאמנותם לחוק הישראלי ולריבונות הישראלית. נוסף על כך, רבים מהם מרגישים (אולי בגלל מסורת הלחימה של שבטיהם) שהשירות בצה''ל הוא הגשמת הנאמנות למדינה. מה גם ששיעור המתגיסים מתוכם (כפי שצינת) גבוהה משיעור מסיימי התיכון מקרב הבדואים (אין לי מספרים מדויקים), כך שכנראה לא מדובר במעטים כל כך.
שערוריה 52301
צילומי "המוצב" בטלוויזיה עשו עלי רושם מאד קשה.
איך אפשר למקם חיילים בליל חורף קר וסוער בתוך הבוץ, כמעט ללא מחסה לראשם ? אני מקווה שלשלומם דאג צה"ל יותר מאשר לתנאי השהות בשטח הבסיסיים, והתוצאה העגומה אינה בגלל מחדל והזנחה.
שערוריה 52328
אתה רואה?! חייבים להגדיל את תקציב הבטחון! להגדיל ולא לקצץ!
שערוריה מקדמת דנא 52376
ומה עם השמירה הבסיסית בכלל בצה"ל? זורקים חייל לעמדה לא נוחה ומשעממת, לשעות רבות בכל פעם, ומצפים ממנו שיהיה עירני בבוא האוייב? ועוד אילו עמדות. אני פעם שמרתי בעמדה, ובחיי, המקום הכי פחות טוב למיקום עמדת שמירה בכל האיזור היה שם. אפשר היה להבריח אל מול העמדה ארמדה שלמה, בלי שהייתי שם לב עד שהיה מאוחר מדי.

לא שזה היה משנה אם הייתי שם לב, שהרי חדר המלחמה אפילו לא הגיב לבדיקות הקשר התקופתיות.
תעשה לי טובה (2) 52413
אני שמרתי שם, סביר להניח שגם באותן עמדות. אמנם יש פה ושם שטחים מתים, אבל הם לא רצופים - חוליה לא יכולה להגיע עד הגדר בלי להיחשף מתישהוא (אם אתה סבור אחרת, יותר עדיף שלא תגיד כאן איפה מצאת שטח מת רצוף). אמנם בחמ"ל יושבת פוצה מקריחה ומשועממת והקשר רוב הזמן מת, אך בשעת אמת אפשר לצרוח לעמדה הסמוכה או (רחמנא ליצלן) לירות באוויר. ממילא רוב הזמן עובר ברביצה בפסאודו-עמידה, שיחות נפש והשתנה ממרומי מגדל השמירה. אלא אם אתה עתודאי, אז עובר הזמן בהשוואת ציונים, בהייה בשיחים חשודים ודיווחים נועזים לחמ"ל (תשובה מהחמ"ל: טוב טוב כולם בסדר הבנתי כחחחש). אם אתה בפטרול, נוסף על כך ניסיון עתודאי להרשים את שאר העמדות בהשלמת מספר רב ככל הניתן של סיבובים עם חגור מלא + מ.ק. במרוצת השמירה.

עתודאות למופת הופגנה ע"י עמיתיי החשדנים, שהקפיצו כיתת כוננות באמצע קדושה של מוסף לשבת בשל גלשן אוויר סמוך. וואלה יופי. עכשיו אתה מציע גם לדווח על הברחות ימיות?

בנוגע לעירנות, אין דרך טובה יותר לשמור על עירנות השומרים מאשר למקמם בקירבה קטלנית לבמבצבבבוברבבתבחבמבובשבת (שפת הב' לשם כסת"ח ב"ש).
גילוי וכיסוי בלשון 52396
אולי האיל יאמץ את סטנדרטי "הארץ" מתקופת לבנון ויתחיל לכנות את הפלסטינים "לוחמים" ולא "מחבלים" (לפחות בפעולה כה צבאית)?

במאמר המערכת מהיום הם נקראים, אגב, "פלשתינים חמושים".

ואי אפשר לעבור לסדר בלי לאזכר את התגובה השערורייתית והבזויה של צה"ל, ואת מערכת השקר המתקראת "דובר צה"ל". אכן, כך ייעשה לאזרחים שלידם פעל צבאם. לפי קנה מידה זה, אם יש לחיילי צה"ל טרמפיאדה ("נקודת היערכות") בבנייני האומה בירושלים, יש להשמיד את כל שכונת רוממה ("שבחסותה אולי נחפרו מנהרות הברחת הנשק האמריקאי").

גילוי וכיסוי בלשון 52594
כשהם יתחילו ללבוש מדים, אני אתחיל לקרוא להם לוחמים. בינתיים, הם מבצעים פעולות צבאיות כאזרחים, ולכן הם טרוריסטים, או בעברית: מחבלים.
גילוי וכיסוי בלשון 52606
אבל טרור לא קשור ללבוש. האם המסתערבים הם טרוריסטים?

הפעולה הנ"ל בוצעה כנגד מטרה צבאית. אני מתלבט אם ניתן אפילו לומר - מטרה צבאית לוחמת (אף שלא מדובר במוצב בתוך הרצועה שממש מקיים את הכיבוש).
זה לא דומה לפעולה אלימה נגד אזרחים, שאותה ניתן להגדיר כטרור.
גילוי וכיסוי בלשון 52609
כפי שכתב העורך, מוחמד אבו ג'מוס הוא שוטר בכוח הימי הפלשתיני.
גילוי וכיסוי בלשון 52615
אני לא חושב שיש הוכחות שהוא פעל תחת, נאמר, הוראה ישירה של מפקדו. הדבר היה דומה לאמירה כי "צה"ל יורה ללא הבחנה בפלסטינים" תוך הסתמכות על החייל נועם (?) פרידמן (?) שפתח באש על פלסטינים בחברון לפני מספר שנים, בעודו לובש מדי צבא.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים