מחקר של הרשות למלחמה בסמים: רבע מיליון ישראלים משתמשים בסמים 900
ממחקר שערכה הרשות למלחמה בסמים בשנה שעברה ומתפרסם היום (א'), עולה כי כרבע מיליון ישראלים השתמשו בסמים באופן קבוע או מזדמן. כ- 70 אלף מהמשתמשים הם ילדים בגילים 12-18.

כמו כן פורסם כי במדינת ישראל חיים כ- 20 אלף נרקומנים, שרובם מזריקים לעצמם הרואין. כמה מאות ישראלים נפגעים מדי שנה משימוש בסמי הזיה ופטריות, רובם בהודו ובדרום־אמריקה.
קישורים
הארץ
לדפוק את הראש. בקיר - מאמרו של יונתן ילון באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

M.East trade routes 58315
-Yet how many are affiliated to the Israel- middle eastern drug routes, regarding world-wide trade
סחר עולמי וצריכה מקומית 58320
שמועות אומרות כי היקף השליטה של קואופרציית ברוני הסמים הישראלים-ערבים גדולה בהרבה משדות הפרג בסיני ושטחי החשיש והפרג בבקעת הלבנון. מדובר בשותפות דומיננטית בנתיבי סמים מזרח תיכוניים גדולים. ברוני הסמים הישראלים מציעים קשרי סחר בינלאומיים נרחבים, בתוספת למעבדות עם טכנולוגיה כימית חדישה.
אין גורמי סחר אלה בהכרח מנותקים מעומק הממסד הישראלי גופו.

תופעה מענינת ואניגמטית היא, על פי השמועות, עמידתם של ברוני הסמים הישראלים ואנשיהם, כולל אנשי אקדמיה, מאחורי הגורמים המקומיים למלחמה וגמילה מסמים.
סחר עולמי וצריכה מקומית 58327
שמועות אומרות שהיינו מתייחסים למיכאל שרון יותר ברצינות אם הוא היה בוחר שם אחד עיקבי. לפעמים קשה שלא להסתכל גם בקנקן.
סחר עולמי וצריכה מקומית 58335
כשכתבתי זאת, חשתי שאני עוסק בסוג של רפש.
הייתה לי מעין רתיעה אינסטינקטיבית לכתוב את שמי המלא, שכן אני מעדיף תכנים מורכבים, מרוממים יותר ומענינים יותר מבחינה עיונית.
מדובר כאן בחומרים ירודים ביותר של החיים הכלכליים. וגם איני מצוייד בידע המתאים לעסוק בנושא בהיבטיו המורכבים.
58331
איזכורי הנושא בהיקפו האמיתי בעתונות הישראלית ספורדיים.
אחד הבודדים: ב-‏95 היתה כתבה ב"קול חיפה" אודות משלוחי סם גדולים מלבנון העושים דרכם בידיעת חלק מהרשויות לאיזור עכו. כן נזכר שם אל"מ בצה"ל ששרת בלבנון, שהיו לו התחבטויות מסויימות שלא במקומם, שידע יותר מדי, ושאושפז במחלקה סגורה בבית החולים הפסיכיאטרי "טירת הכרמל".
תחושת בטן 58343
תחושת בטן שלי שנתון זה של הרשות למלחמה בסמים הינו מסוג הפירסומים שבאים לעמם את האש מסביב לנושא מסויים.

הערכה ראשונית עשוייה להצביע על כך שמבין מאות אלפי התיכוניסטים, וכן רבבות חיילים וסטודנטים, יש יותר מ-‏200 אלף אנשים שניסו אי פעם סמים קלים.

למה הזדעקות לעמם את הנושא?
סברה: לאחרונה נערך מבצע מקיף באיזור ירושלים בו נעצרו עשרות סוחרי סמים. הידיעה על כך פורסמה לפני שבוע במעריב.
בשנה האחרונה ניכרת תנופה רבה וגואה בהיערכות המשטרה למלחמה בנושא.

הדעת נותנת שהיכן שיש אינטרסים כלכליים מרחיקי לכת, יהיו גם הטיות גדולות של נתונים.
אנה אנו באים? 58347
עד מתי יגיב מיכאל שרון 5 תגובות פתיחה תוך שעתיים למאמר במקום לחשוב כמה דקות, לארגן את מחשבותיו, ולכתוב תגובה א-ח-ת מסודרת?
אנה אנו באים? 58350
אולי מאמר גדול ומשכנע ולא פרגמנטים היה מסבך אותי עם חלאות אדם?
אנה אנו באים? 58352
א. למה לקלל? לא מנומס. אף אחד לא קרא לך בשמות.
ב. נשבר כבר לפתוח מאמר עם 7 תגובות חדשות ולגלות שכולן שלך, ורובן תגובות לתגובות שלך. מכיר את אמפיתאוס ופרומתאוס? מ-ח-ש-ב-ה לפני מ-ע-ש-ה. זה מגוחך במיוחד כשזה מגיע ממישהו שכתב ספר (http://www.mitos.co.il/Book/BookFocus.asp?ID=108544) בנושא חלוקת קשב.
אנה אנו באים? 58354
ומה כתוב על הספר? גורנישט מיט גורנישט.
מטבע הדברים שאדם שרגיל כל ימיו למאמץ אינטלקטואלי מעט מריר לגבי קלי קלוטו מכל סוג. כוח וכסף בקלי קלוטו בעצם, וקצת התגודדות. מה כאן הביג דיל?
אנה אנו באים? 58361
ושכחתי להתנצל על הקללות. זה מה שקורה לי כשאני על ספידים.
לא אני כתבתי 58370
סמים 58360
איך ומה אפשר לעשות שדור העתיד לא ייגע בסמים. ומדוע לא עושים פרופוגנדות בישראל כמו במקומות אחרים בעולם נגד זה.
אגב אני מאמינה שזה המצב הכלכלי שגורם לדיפרסייה של האנשים יישנה חשיפה של מידע גדולה ,וכל כך לא מציאותית לגבי הישראלים. אז אולי אילו הייה השילטון הדמוקרטו שנו מחמיר בעונשים, ואוסר יותר על החשיפה לתוכניות לסרטים לכל הערוצים שהם ממליא הבל הבלים וגונביי דעת,וכמובן גורם עיקרי לדיפרסיה, אשר מגיעה כתוצאה מחלום מכזיב עצם העובדה שהמביטים אינם מגיעם לחצי מהרמה של הסרטים נוצר מן כעס סמוי וטינה למי שהצליח טינה מאוד לא חיובית שאינה בונה.
וייצר ההרס מתגבר אז אם ייש מזל אותו נוער הורס את עצמו ותו לא אבל אם אין מזל אותו אחד יהרוס איתו עוד הרבה. משם לא רחוקה הדרך לקחת את החלום לאמוץ, ולו רק לסיבוב אחד וככה זה מתחיל... אני חושבת שאילו היינו משתמשים בקצת יותר פרופוגנדות שייגרמו להם לפחד להרתע להרגיש את עליבותם. היינו יכולים לנצייח את מגיפת הסמים. כמו הפרסומת נגד הסיגריות משהו בסגנון של להראות כמה הם יכולים להפוך עלוביי נפש וללא טיפת כבוד אומללים ועלוביי החיים אולי אז נמנע לפחות מרבע להמשיך ביותר מכמה ניסיונות.
בת-אל
סמים? זה מגעיל אותי! 58374
כן... מה עם קצת תעמולה בגרוש נגד הסמים?
חייבים לעשות משהו...

יש לי רעיון! אולי נקים איזה גוף ממשלתי עם תקציבי ענק ש-"יילחם בסמים", ויסביר לילדים בשיטות הרתעה והפחדה אמוציונליות (מספיק כבר עם הניסיונות המדעיים האלו. הוכח שזה לא עובד!), איך אם הם יעשנו גראס, הם תוך יומיים על הירואין וניקוטין - מפקירים את הש.ג., דורסים תינוקות במשאיות, ויורים לעצמם בראש!

אין, זה לא יכול להיכשל!

אה, ובאותה הזדמנות - בואו נדגיש את הנזק העצום שגורמת מריחואנה, במיוחד בלימודים; וגם נגיד להם כי כל מי שקונה סמים בעצם תומך בערפאת ובבין-לאדן (הרשעים).
סמים? זה מגעיל אותי! 58728
בתשובה לגלעד דנבום
דבר אחד בטוח והא אני מסכימה איתך שכל שכטה מסיגריית סמים היא עידוד ותמיכה בבין לאדן ובכל החמולה שרוצה להשמיד אותנו. אז אולי באמת צריך להסביר להם לכל היילדים שיגדלו להיות נערים ונערות שאנחנו מסכנים לא רק את רמת הלימודים אבל אנו נותנים יד לאוייב. שממילא מעוניין להשמיד אותנו. ועבורם זהו הישיג לראות אותנו בעליבותינו.
אולי זה יתן להם להרתע קצת.
אישית אני חושבת שעניין ההסברה כבר לא כל כך תופס ואני מאמינה שכל הפדגוגייה המודרנית היא האשמה. ואילו היינו מאמצים ולו רק מעט מצורת החינוך שהורינו והרי הורינו גידלו אותנו. היינו נוכחים לראות שנושא הסמים הייה יורד פלאות. ההורים של היום חוששים מלהרים קולם על אחת כמה וכמה להפליק סטירה ליילד שובב על מנת לחנך ךאותו. וזו הפדגוגייה החדשה שאומצה.
אילולי היו מאמצים את המשפט ''חוסך שיבטו שונא בנו'' במלא מובן המילה. אני מאמינה שהיו לנו לעם הישראלי הרבה פחות בעיות. חן חן מאת בת-אל סידני.
סמים וטעים 58730
לא רק זה. אפשר לנצל את ההזדמנות ולקדם גם את נושא הבריאות הדנטלית.
הרי ידוע שבין-לאדן צבר את הונו משני תחומים: דבש ואופיום.
ככה זה ארגוני הטרור הבינלאומיים, תוקפים בכל החזיתות במקביל, ללא רחמים.

ככה גם יהיו לילדים שלנו שיניים יפות, וגם הם לא יהיו מסטולים מסוכנים.
ואם נתפוס אותם טובלים את ידיהם בצלחת דבש, נפליק להם מיד. שילמדו להם! הרי כבר אמרו חכמינו: "חוסף שיבטו, שונא בנו". (ואני חושב לעצמי: מה, על פי חכמינו, צריך לחסוך כדי לשנוא את בתך?)

נ.ב. - סידני זה שם משפחה, או מקום מגורים?
סמים? זה מגעיל אותי! 58732
המממ... קצת לא נעים. את "מסכימה" עם מר דנבום, שבסך הכל ניסה להראות לך בציניות להיכן מגיעים הדברים, כלומר, הוא *לא* מסכים עם מה שהוא כתב (אבל ניתן לו להסביר זאת. מי יודע? אולי הצדק איתך ולא איתי).

התזה שלך היא שילדים מוכים משתמשים בסמים פחות מילדים אחרים. נראה לי די הפוך למציאות, אבל שיהיה. אולי מישהו כאן פחות עייף ממני ויוכל להביא מקורות סותרים.
סמים? זה מגעיל אותי! 58733
למה אתה הורס? בדיוק התחלתי להשתעשע.

ואם יש אמוטיקון שחובה להוסיף, הרי שזה !ציניות!...
לגלעד, בעניין בריחת המוחות 58784
לאור הגילויים כאן נראה שיש שני צדדים לסוגיה.
התשובה בגוף השאלה? 58806
רגע, לא הבנתי.
התכוונת שאני לא בגדר "מוח", או שלא רק "מוחות" "בורחים"?
התשובה בגוף השאלה? 58828
התכוונתי שמוחות מכל ה..דרגים בורחים, כך שהעניין מתאזן (ובא לציון גואל).
סמים? זה מגעיל אותי! 58737
בתשובה ליובל מי מדבר על יילדים מוכים ???
אני לא סדיסטית חן חן לך שפקחת את עיני אלו לי צעדים ראשונים בויכוחים מעל גבי האינטר נט. אני מוכרחה לציין שמהר מאוד למדתי לא לפרוש ולשטייח את ליבי בפרהסייה שלא ייעשו ממני מטעמים. תתאר לך בתמימותי אני מנסה לשוחח בצורה אינטלקטואלית ומה אני מקבלת את הסטירה שאני מדברת עליה. לא בהכרח פליק פיזי על הפרצוף אבל משהו בדומה לדנבום... אז חן חן בת אל הוא שמי ושם משפחתי אינו סידני . זהו מקום מגוריי.
לדנבום נא להסתפק במה שכתבתי ליובל קשה לי להדפיס בעברית.
סליחה על השגיאות שבהדפסה.
קבלת פנים מאת מגיב קבוע 58823
בת-אל החביבה,

ברוכה הבאה לאייל הקורא.

בקהילה קטנה ואינטימית זו נוהגים מספר מצומצם של מגיבים לדבר ולהתפלפל על מגוון רחב ומגוון של נושאים, חלקם רלוונטיים, וחלקם איזוטריים עד משונים לגמרי.

זו קהילה פתוחה וחמימה, שנמנעת מבדלנות-יתר ומקדמת בברכה כל כותב או כותבת חדשים המסוגלים לתרום לדיון.

אך יש לשים לב לסייג חשוב:
בקהילה זו נהוג לנהל דיונים ברמה גבוהה יחסית, ותוך שמירה מירבית על ניקיון לשוני ותחבירי.
מבחינתי, כל דעה המובעת כאן היא לגיטימית - אך אני מעדיף לקרוא דעות בנויות היטב ועקביות.
דעות מחכימות, מקוריות, מעניינות או סתם משעשעות זוכות להערכה ולתגובות הממשיכות את הדיון.

צר לי שזכית למקלחת צוננין בניסיונך הראשון להתכתב עם באי האתר, אך דומני שהבאת זאת על עצמך.
אני מבטיח לך שתזכי לתגובות רציניות ושקולות, אם תקפידי לנסח את תגובותייך באופן החורג מפרץ של רגשות, המלווה בהיצמדות לקלישאות שחוקות עד לעייפה.

שלך, גלעד דנבום.

---------------------

ברוח זו, בואי נפתח דף חדש: כיצד לדעתך יש להתייחס לסוגיית הסמים הקלים, ועל מה מבוססת דעה זו?
קבלת פנים מאת מגיב קבוע 58882
קלישאות שחוקות עד לעייפה" חן חן לך גלעד. זהו נסיון שני וכי למה אתה מצפה? המגורים הקבועים שלי בארץ הקודש היו לפני מעל 18 שנה לא פלא שאולי דיעותי נשמעות "כקלישאות שחחוקות"אני אנסה לעלות על הגל מהר יותר.
נכון לעכשיו אתה נשמע מחמיר כמו מורתי לדקדוק.
אם באמת כל דיעה המובעת מעל המסך היא לגיטימית אז אולי כדאי שתחסוך את חרצובות לשונך למישהו אחר.
ותן צ'נס למתחילים. ונא לא להתנצל בבקשה. אני מבינה שאתה מהותיקים ואתה מרגיש שלא בנוח עם כל העניין שמישהו חדש ולא מוכר. נכנס ומביע דיעה. זה טבעי. אני מבטיחה לך שכבודך במקומך יהיה מונח אנני מתיימרת להתעלות או לקחת את מקומך.
זה יותר לשמה האמיתי של ההתכתבות והבעת הדיעה מבלי לקבל צוננים. באוסטרליה אומרים: שכאשר אין לך תגובה חיובית אז שמור לעצמך את זה בבטן. חן חן על ההזמנה לפתוח דף חדש.
בהתחשב בהבדלי הזמנים והמעט זמן שייש לי להיות על ה נט אשמח לקחת חלק בדיונים. וכנראה אהייה אורחת יותר מאשר קבועה.
לגבי דעתי על סוגיית הסמים הקלים, ועל מה מבוססת דיעה זו?
אני בעד הסברה לדור החדש על the long term effect of using the drug/ any drug/ since it can only lead in most cases to long term addiction/ It is not acceptable by me that student having hard time to copoe need that drug/ what did their parents do? שמעתי את זה כל כך הרבה פעמים שוב ושוב אילולא לא לקחתי את השאיפה הראשונה...
דעתי מבוססת על נסיונם של אחרים אני רואה ושומעת את זה מאותם אנשים. אילו אילולא . אז הסברה נכונה ועונשים מרתיעים יכולים למנוע מדור העתיד שמוש בסמים . והרי כולם מתחילים והיתחילו בסמים קלים. אז באמת בוא ותפתח דף חדש. ולמעט הזמן שאני אבלה בחברה האינטימית שלך ושל קבועים אחרים השתדל כמו שאומרים פה please do your very best/ allthough it might be hard for you/ is is now thursday 13:20 אחזור יותר מאוחר.
שלל תרגומים 58886
אני חושש שאת מנסה להכות סוס מת (בתרגום נפל מאנגלית) הסברה ועונשים מרתיעים - הרי זה מה שעושים היום ובעשרות השנים האחרונות, במידה כזו או אחרת, ואת ההצלחה כולנו רואים. אז אולי נצרכים לתרגום עילג נוסף, אם אי אפשר לנצח, הצטרף.

חוצמזה, משמח לשמוע שיש לך יחסי קירבה של שמות חיבה עם שושנה דמארי. לסיכום הנושא, היא לא היתה, איננה וכנראה כבר לא תהייה זמרת אופרה. אבל אני מעוניין לשמוע מה היא דעתך על אופרה, כפי שרמזת.
פרופוגנדה כסם קשה... 58442
האדם הוא יצור ספקן מטבעו. אולי סימום דעתו של פלוני לא צריכה להעשות ע"י פרופוגנדה קונבנציונלית בלבד.
אם נסמם את האוכלוסיה בשני מישורים, אחד ההסברתי והשני ע"י סמים דפקטו, נוכל אולי להלחם בתופעת הסמים המסוכנת בצורה יעילה יותר.

לאחר שנשכנע את האוכלוסיה המסוממת (הם יאמינו להכל המסטולים) נהיה אפקטיביים יותר במלחמתנו גם מבחינה מספרית. הרי יהיו לנו יותר דפוקים שאפשר ל"נצייח" ולהראות להם "כמה הם יכולים להפוך עלוביי נפש...".

מה את אומרת ?
פרופוגנדה כסם קשה... 58735
לאביב ישראל, אני חושבת שלא בידיוק הבנת את מה שניסיתי להגיד. אני לא נלחמת נגד המסטולים שלנו. אני מצטערת שהם מסוממים וכואב לי לראות איך נופלים הגיבורים הפוטנציאליים שלנו על במות הסם חללים לעליבות הנפש. אבל אני עדיין לא רוצה להשמיד אותם מכיון שזהו עמי שלי. אני רוצה לשפר את המצב ולא להשמיד אותם.
נכון הוא שבכעסי אני קוראת להם עלובי החיים וכי מה אתה רוצה שאקרא להם??? או אולי שאני אתן להם את פרס "הנובל"
הם עלובים שהורידו את רמתם לאשפתות. אבל זה לא נותן לי או לך את הזכות להלחם נגדם ממה שכתבתה נשמע שאתה קבעתה את דיעתך והיא מי פה נגד מי ובכן אני לא נגדם!!!
אני לא בעד המעשה של שימוש בסמים בהחלט לא!!! אבל אני לא הולכת להלחם נגד האנשים שלי. בשביל לעזור לכאלה כמו בין לאדן וערפתים למינהם. לזרז את הכחשתו של עמי שלי עם ישראל!!! אני רוצה פתרונות לבעייה שגודלת ומכה בנו כעם ומחלישה אותנו ואת האחווה שאנו צריכים במיוחד ביימים שכאלה... מלאים בגזירות דין של השמד מצד העם הערבי.
אנחנו מוכרחים למצא פתרון שדור העתיד לא יסחף...
אלה שכבר בתוך זה מי שאתה קורא להם מסטולים זה אבוד...
אבל את הדור החדש אפשר ללמד להרתיע , ולהתריע נגד הסמים.

אני מקווה שעניתי לך.
this is to funny to be true... 58748
מזמן לא צחקתי ככה. תודה בת-אל.
this is to funny to be true... 58754
אולי אני יותר מידי נאיבית לכל הפילפולים שלכם???
מה כל כך מצחיק אביב ישראל??? !! מאת בת אל. אצלנו השעה 12:30 בחצות ליילה ואני מותשת .,
לא אצחק עוד לעולם. 58822
אני מתנצל על השימוש בדבר המגונה הקרוי צחוק. אני מבטיח בעתיד לא לצחוק, לא לעשן סמים, לא לחשוב מחשבות לא טהורות, לא להתפלפל, לא לשתות בירה ולא לחשוב על נשים מעוצבות היטב ללא בגדים. אני אף מבטיח לא לצפות יותר בטלויזיה בין השעות שתיים לארבע.

אני גם מאחל לך הצלחה במלחמתך כנגד רבע מיליון יהודים חופשיים בארצם המנסים להיות קצת אנושיים ולהינות מדי פעם. אני מתנצל בשם כל אותם סטודנטים בטכניון שמגלגלים מדי פעם בשביל לתפוש קצת סבבה בין מבחן למבחן. אני מתנצל בשם אותם סטודנטים עלובי נפש אשר לא ירוויחו בחייהם העלובים משכורות העולות על 16000$ בחודש והכל בגלל אותם סמים מזהמי נפש. חייהם עלובים ואומללים, הקם ישום דמם. אמן.
אני מתנצל בשם כל היאפים הבורגניים שגם אוהבים קצת לגלגל מדי פעם בשביל הכיף, למרות שהדבר לא מפריע להם לנהל חיים פרודקטיביים ומלאי הצלחה (אולי אף עוזר מי יודע).
אני גם מתנצל בשם המריחואנה האיומה אשר מעזה לדחוף את האף שלה לתוך העסק המשגשג ו*הלגיטימי* של תעשיית האלכוהול...

דרך אגב... אני לא מהמגלגלים ואף לא מהמעשנים אבל אני בכל זאת מתנצל משום שאני מהמצחקקים... סליחה.
לא אצחק עוד לעולם. 58854
Oh, fu--ing self-righteous, Mr. preacher
נפל לך ה-CK מה-Fucking ? 58923
האם נפשו של האייל כה צעירה ורכה כך שהוא איננו יכול לסבול מילים כמו Fucking ? אני יכול להבין תרבות של Bleeping בערוצים אמריקנים כמו MTV אבל באייל זה נראה לי קצת מוזר...
נפל לך ה-CK מה-Fucking ? 58926
אני לא יכול להבין גם את תרבות ה Bleeping (ככה קראת לזה? שיהיה) ב MTV. קח לדוגמה שיר כמו "סטאן" של אימנם (ולא חסרות עוד אלף דוגמאות כאלה). השיר מספר לנו על איזה מעריץ קוקו, שבסופו של דבר מתאבד ולוקח איתו לעולם שכולו טוב, גם את חברתו ההרה. את זה אף אחד לא מצנזר. אבל כשבאיזשהו הקשר שם הוא אומר "Fucking" או אחד מנגזרותיו, ישר שמים על זה ביפ. האמת, עכשיו כשאני חושב על זה, זה בעצם ממחיש באופן מושלם את הצביעות האמריקאית.
BLEEPISM כפסודו צנזורה 58967
אולי זה לא צביעות אמריקנית...
אולי התופעה נובעת בעצם לא מצביעות, אלא מניגוד אינטרסים בין שתי קבוצות שונות ?
קבוצה א' של צדקנים אשר עושים הכל על מנת לצנזר כמה שיותר וקבוצה ב' אשר לא מעוניינת בצנזורה.
קבוצה ב', על מנת להשתיק את א' נכנעים להם למראית עין, שמים BLEEP על מילים אלו או אחרות וממשיכים לשדר את אותם התכנים. אני בטוח ש"המצנזרים" מ-ב יודעים שכל טמבל יכול לעשות את ההשלמה מ-fu##ing ל - fucking ולכן לא ממש אכפת להם...

אלו אשר נלחמו לשם הוספת הבליפים כנראה מעוניינים גם בהסרת תכנים דומים לאלו הנמצאים בשירו של אימנם. הם פשוט לא ממש מצליחים לעשות זאת (בינתיים ?)
BLEEPISM כפסודו צנזורה 59156
טוב, סטאן הוא לא דוגמא טובה. המצנזרים מצנזרים לא רק "מילים גסות", אלא גם שאר מילים אסורות. הבית האחרון של "סטאן" ב-MTV הושמד ברובו, וקשה להבין מה קורה שם. אפילו בשירים תמימים יותר זה קורה - בשיר Teenage Dirtbag של וויטוס ישנה השורה -
Her boyfriend's a dick, he brings a gun to school.
מהשורה הזו, המילה "dick" דווקא שרדה את הצנזורה, אבל gun נמחקה. מסקירה זריזה של אתרים שכוללים מילים של שירים(!), גם בהם נמחקה המילה הזו (לדוגמא:
BLEEPISM כפסודו צנזורה 59165
האמת שאני מכיר גרסאות מצונזרות של MTV בעיקר כי הבנתי שכשגלגל"ץ משדרים שירים עם בליפסים, אז זאת גירסת הMTV. למרות שאני זוכר שבתחילת דרכו של השיר הזה ראיתי את הקליפ עם הבליפסים בMTV, והסיפור הגיע באופן קוהרנטי עד לסופו הטראגי. אולי אח"כ הם הבינו שזה קצת דבילי לצנזר מילים גסות מסיפור כזה, והחליטו לצנזר גם את הסיפור (לא עדיף כבר, שלא ישמיעו את השיר הזה וזהו?).
נזכרתי פתאום גם בשיר "dont marry her" של ה"beautiful south", שפעם שמעתי שיש לו פשוט שתי גרסאות. אחת מצונזרת שבה נאמר "dont marry her have me" במקום "dont marry her fuck me" וגם "She'll grab your Sandra Bullocks" במקום "She'll grab your sweaty bollocks".
ואללה אפילו הצלחתי למצוא לינק:
ובהזדמנות זאת כמובן שישנם אתרים שמפרסמים את השיר של Wheatus, במלואו. (כולל המילה: GUN!)
והנה אפילו מישהו שחושב ממש כמו דובי:
טוב, די.
פרופוגנדה כסם קשה... 484404
בת אל ''משתמש '' הוא לא עלוב נפש בגלל שהוא שינה את רמת חייו או בכלל , אל תחמירי עם הנפגעים ולא חשוב למודעות שלהם שזה רע ויש להם יכולת אבחנה ולהבין שזה לא בסדר ,תחמירי עם ממשלת הבוזזים שעסוקים בניתוחי פנים והופעות בכל העולם כאילו הם להקה שכבשה את היקום בשירת הברבור..נערה את אכן נאיבית אבל האכפתיות שלך היא העיקר.
פרופוגנדה כסם קשה... 484406
"ממשלת הבוזזים שעסוקים בניתוחי פנים". ניתוחי פנים? למה אתה מתכוון?
פרופוגנדה כסם קשה... 484486
אייל האלמוני, ה''ניתוחי פנים'' היה בציניות לניתוח הקוסמטי של אהוד אולמרט ...
פרופוגנדה כסם קשה... 484494
ניתוח להסרת הארנק?
פרופוגנדה כסם קשה... 484495
הרמת עפעפיים (אא''ט, גם פרס עשה את הניתוח הזה לפני כמה שנים).
פרופוגנדה כסם קשה... 484508
בטח הוא הרים אותם מאקי''ם.
פרופוגנדה כסם קשה... 484514
אקים זה לא נושא לבדיחה ...
פרופוגנדה כסם קשה... 484516
פעם אמי ז"ל החליקה בהולכה ברחוב ושברה את ידה, מג"בניקית שנזעקה לעזרתה התפלאה ושאלה: שברת את היד, למה את צוחקת? ... ומה את רוצה? השיבה לה אמי, שאבכה?
פרופוגנדה כסם קשה... 484540
אנטילופה אימך אישה אמיצה הייתה...אבל לא כולם כמוהה...
פרופוגנדה כסם קשה... 484542
כן.
סמים 59155
אגב הפרסומות נגד עישון סיגריות בקרב בני נוער - הן גרמו לי לשקול להתחיל לעשן. מה זה החבורת חנונים המגעילה הזאת? הכי גרועה זאת הילדה במדי צופים (?) עם ברזלים על השיניים (?!) שמספרת לנו כמה שהיא קולית (?!?). כאילו, מה, אין ילדים נורמליים שלא מעשנים‏1?

1 למעשה יש, אבל הם מספיק אינטליגנטים כדי לא להכניס את עצמם לתשדיר שרות של העמותה למלחמה בסרטן. פאדיחות.
סמים 484393
בת אל...תאוריה גרועה בת אל...אני כאזרח שלצערי הרב עברתי התמכרות לסם ולא הושפעתי מה'' כתובות שלך''...היום לאחר מלחמה נמרצת וכואבת שאף מילה או הסבר יצליח להסביר את העוצמה את ההחלמה הגעתי למסקנה קיצונית ... עונש מוות לסוחרי הסמים הגדולים ולא לנערים מנוצלים...אני יודע שהתגובות עבור הרעיון של ''עונש מוות'' עלולים לקבל מחאה חברתית קשה אבל.... האמיני לי שזה הדבר הנכון.... אני הייתי שם בפנים עמוק ועמוק מאוד אין להם צלם אנוש לאותם סוחרים .. כואב לי שהנוער נפגע מכך אפילו נגיעה '' בסמים קלים''... יש מגיפה חדשה של סם...'' קראק'' סם מאוד יקר ותוצאות נוראיות...אמן והלוואי ולא ישתמשו ב''עונש מוות'' ויבוא פיתרון אחר למרות שאני חושב שפרסומות והסברה לא ממש יכולם לעזור בעניין אלא יד נוקשה וללא הקלה.... מצטער אם אני נשמע כקיצוני אבל זו האמת שלי כאחד שהיה שם... חיים טובים ...
סמים 484394
אבל למה אתה מבזבז כאן את כל הקצבת הנקודות השנתית בשניה וחצי? תשאיר קצת גם לנו!
סמים 484402
אזרחית מודאגת.. חחח? ציניות זה מעולה אבל לפעמים זה קצת לא נדרש..ושוב משתמש בנקודות יכול להיות שאני פשוט אוהב להגמל מסמים ובכל זאת לה"שתמש" במשהו אחר. המשך יום נעים לך מודאגת .
סמים 533459
קראק לא היה סם הגטאות השחורים בשנות השמונים של המאה הקודמת?

מסתבר שגם בתחום הסמים, אנחנו בפיגור של שלושים שנה...
עוד צד של הנושא 58362
בקיץ ובסתיו האחרון, במהלך טיולים בהרי ירושלים ובמדבר יהודה, הגעתי פעמים אחדות לאזורים בהם נערכה ערב קודם מסיבת סמים (בעשר בבוקר עוד היו אנשים בשטח). יש הרבה סיבה לדאגה - גם מסמים קלים - בקטע שבו מאות אנשים, שהתמסטלו כל הלילה בלי לישון - חוזרים הביתה בכבישים. ממש לא הייתי רוצה לדעת שהנהג מאחורי עישן גראס כל הלילה ובמקרה הטוב רק סובל מעייפות אחרי לילה לבן.
צד מכוער נוסף הוא שהאשפה נשארת בשטח. שביל הטיולים בנחל חימר הפך למחראה של הצעירים שבילו בסביבה. יתרה מזאת, המוסיקה הרועשת כל הלילה באזורים שאמורים להיות ריקים מאדם בוודאי שמבריחה את חיות הבר.

לדעתי, לו היתה הממשלה באמת מעוניינת לעצור את הסמים, היא היתה יכולה לעשות זאת ביעילות ע"י מיקוש הגבולות עם לבנון ומצרים (הערה: ייתכן שבגבול סיני פעולה כזו נחשבת הפרה של הסכם השלום - הדבר לא ידוע לי), ומערך מכשולים נלווה - משהו דומה במקצת למה שמוצע עתה לאורך הקו הירוק. כנראה שהסיבה העיקרית להעדר פעולה ממשי היא רצון לשמור על האזור שקט. סביר להניח שמדיניות נוקשה לעצירת הסחר בסמים תגרום לסכסוכים אלימים - הן בנגב והן באזורי מצוקה ואלימות (יפו, עכו, לוד ורמלה), עד כדי ניסיון להתנקש בחיי שוטרים שינסו ללכוד את כרישי הסמים האמיתיים.

דוגמה טרייה: לאחר רצח קצין משטרה לפני כחודש, המשטרה הטילה סגר - פשוטו כמשמעו - על שבט עזאזמה עד שהחשודים ברצח הסגירו את עצמם. במצב שגרתי, כל עוד מדובר ברצח הנפש בלבד ולא ברצח פיסי, המשטרה לא מתאמצת בצורה כזו נגד מבריחי הסמים.
עוד צד של הנושא 58376
סביר שהנושא של אי אחריות סביבתית והזנחה אישית, למשל נקיון וסדר, כרוך גם בסמים קלים.
שכן האם אין האמון על סמים מפנה את כוון פעולותיו מהסביבה כלפי עצמו? כבר אריסטו, וגם הוסרל דיברו על הרכיב ההתכוונותי כלפי חוץ, והמאפיין התכליתי (תלוס) של המחשבה והרגש האנושיים. סמים, גם קלים, גוררים אתליה (חוסר התכוונותיות ותכלית). האדם עשוי לאבד כל גרעין של אחריות חברתית, אקולוגית ואחרת.

דומני שבחברות של ריבוי אדם עצום (כגון סין) בהם רבים חשו מתוסכלים בגלל חוסר אפשרות למעורבות בהוויה החברתית, הכלכלית והפוליטית, נעשה שימוש נרחב בסמים כדי להמם, לשתק ולמנוע אלימות, תוך השקעת האדם ברצף פנימי קדחתני או בהשקטה אינטנסיבית.
שטות אחר שטות, לקחת משהו? 58401
נו באמת.
אתה משועמם אז אתה כותב כל שטות שעולה לך בראש?
250 אלף משתמשים וכולם לא שומרים על הסביבה בגלל הסמים? כולם לא שומרים על ניקיון והיגנה?

מה אתה יודע על אילו המשתמשים בסמים שעל פי זה אתה נותן הצהרות כל כך חסרות בסיס.
עוד רגע ואני אחשוב שאתה באמת מאמין לרשות המלחמה בסמים.
שטות אחר שטות, לקחת משהו? 58424
אם הייתי לא מנומס אולי הייתי מפנה את השאלה הזו אליך
שטות אחר שטות, לקחת משהו? 58538
אתה רשאי להיות לא מנומס.
התשובה היא לא.
כבר למעשה חודשיים אני חושב שלא יצא לי אפילו להריח חומרים מסוג זה.

מה שעדיין לא אומר שהכותב במקרה זה דיבר ללא שום קשר לשום דבר, ביצע איזו אנליזה בין היות הסמים משפיעים בדרך זו או אחרת לבין זה שבמסיבות אשר מתקיימות במקומות שונים בטבע אנשים מלכלכים.
הוא לא העלה השארה למשל שישראלים מלכלכים בטבע ללא שום קשר לשום דבר, לא לסמים ולא לכל דבר אחר.

ועל כן אמרתי את דעתי על שכתב למרות השפה שבה הוא השתמש ואני עדיין חושב שאלא עם יש לו הוכחות טיפה יותר טובות שמה שהוא רשם הוא שטות.
שטות אחר שטות, לקחת משהו? 58847
הזיקה שאני מצביע עליה היא בכך שמסיבות הסמים חוץ מבעיות חוקיות רגילות, פוגעות בסביבה.
כדי לחדד את העניין: מסיבות אלו, מטבע הדברים, נעשות בעומק השטח רחוק מהכביש ומהמשטרה - ז"א, הזיהום מגיע רחוק. במסלול כמו נחל חימר, בדרום מדבר יהודה, יש רק מטיילים מעטים ויש לי יסוד להניח שהזיהום שנגרם ממסיבת סמים בראש השנה הזו הוא עיקר הזיהום של כל שנת תשס"ג (אלא אם נערכה או תיערך שם עוד מסיבה כזו).

מעבר לכך, הישראלים בטבע אכן מלכלכים ועדיין בעיקר במסלולים שנוח להגיע אליהם. אולי פעם עוד אכתוב על זה מאמר באייל.
מסיבות X 58849
"הזיקה שאני מצביע עליה היא בכך שמסיבות הסמים חוץ מבעיות חוקיות רגילות, פוגעות בסביבה."
למה ? האם הסמים הם באמת פקטור או שפשוט לחלק מהמלכלכים יש גם במקרה סמים. האם אביזרי סמים מלכלכים יותר או פחות מבמבה ? האם מסומם אשר נמנע ממנו סמים לא יעבור לתחליף אחר וימשיך ללכלכך עם בקבוקי בירה במקום ?

"מסיבות אלו, מטבע הדברים, נעשות בעומק השטח רחוק מהכביש ומהמשטרה - ז"א, הזיהום מגיע רחוק. "

רחוק ? בישראל ? יש דבר כזה ? רחוק ממה ?

"במסלול כמו נחל חימר, בדרום מדבר יהודה, יש רק מטיילים מעטים ויש לי יסוד להניח שהזיהום שנגרם ממסיבת סמים בראש השנה הזו הוא עיקר הזיהום של כל שנת תשס"ג (אלא אם נערכה או תיערך שם עוד מסיבה כזו)."

על פי מה אתה מבסס שמדובר במסיבת סמים ?

אולי מדובר במסיבה של זחל זחלילי ?
מסיבות X 58899
אם לא קראת - איתרע מזלי לטייל בנחל ביום מייד למחרת האירוע, כאשר עוד היו הרבה אנשים בשטח.
אנקדוטה 59056
נכון, אך זוהי אנקדוטה ולא טיעון אשר מבסס קיומה של בעיה אמיתית.
זה מעודד נטיות כאלו 58432
בסדר... 58437
נו באמת. בכלל לא מחשבה סטראוטיפית.
אם לך מותר לעסוק בתאור "אנליטי" של מציאות ע"י שימוש בסטראוטיפים ולא יותר אז גם אני אנסה.

הסטראוטיפים המדברים על המלכלך הישראלי הממוצא דווקא מדברים על אדם בעל דיעות נחרצות כנגד הסמים הקלים. כן, כן, אני מדבר על אותו מנגליסט בעל הכרס השזופה והמבצבצת אשר הצביע כל חייו למפלגות ימין ובעל דיעה של "להכנס בהם" לגבי כל בעיה, כולל "בעיית" הסמים.
אותו מנגליסט לכלכן זקוק רק לשיפוד או שניים על מנת לקבל את ה-HIGH הגורם לו לאותו איבוד של "האחריות החברתית, האקולוגית והאחרת", ואז הוא מתחיל ללכלך.
כנראה שילדיו הסטראוטיפיים של אותו מנגליסט, שאוהבים לשמוע את אביב גפן, להדליק נרות בכיכר, שייכים לארגון הירוקים התל אביבי ובטוחים שיצביעו למר"צ ברגע שיוכלו, מעשנים (על פי הסטראוטיפ) כמובן מריחואנה מדי פעם.
כמובן שהם גם נוהגים להעיר לאביהם הסורר על התנהגותו המכפירה בטבע ואומרים לו פעמים רבות שהוא פוגע באיזון האנרגיות של הקוסמוס. הם רוחניים כאלה כזה כאילו...

חשבתי שיש קשר סטיראוטיפי דווקא של מעשני מריחואנה עם מודעות חברתית ואקולוגית...

אבל זה רק סטירואוטיפים שלא באמת מתארים את המציאות. בדיוק כמו ש<ציטוט>"סביר שהנושא של אי אחריות סביבתית והזנחה אישית, למשל נקיון וסדר, כרוך גם בסמים קלים"</ציטוט> הוא משפט המבוסס על חשיבה תבניתית חסרת תוכן.

סמים היא מילה הכוללת בתוכה כל כך הרבה מושגים, הלא קשורים כלל אחד בשני ובעלי השפעות שונות ואף סותרות.
בקיצור: יפה מאוד שאתה אומר שיותר מריחואנה=יותר לכלוך, אבל על מה אתה בדיוק מבסס טענה זאת ? (מלבד הסטראוטיפ כמובן)

אולי יש סמים המגבירים את המודעות האקולוגית דווקא(גם אם לא הסמים עצמם גורמים לכך אלא הלחץ החברתי של חוג המעשנים)?
בסדר... 58445
מריחואנה - אולי? מדובר בסטימולנט של מערכת העצבים המרכזית שאינו חזק בהרבה מניקוטין.

אשר לסטימולנטים חזקים יותר, או חומרים המריצים בתוכך שטף אסוסיאציות קדחתני, הרי הדבר עשוי לשתק מוכוונות לפעולה חיצונית, כלפי הסביבה.

האם אין המסוממות תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי?

אשר לאופיאטים, הדבר משתק בעליל מוכוונות לפרקסיס חיצוני כלשהו. דווקא המרקסיסטים הצביעו על זה ("אופיום להמונים" --).
:-) 58447
אבל הידיעה החדשותית למעלה מדברת בעיקר(מבחינה מספרית) על השימוש בסמים קלים, קריא : מריחואנה. לכן נחסר עשרות אלפים לפחות מהמספר הנקוב למעלה.

א."האם אין המסוממות תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי?"

ב.האם אין האמונה הדתית (מסוג מסויים) תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי ?

האם אין בישראל יותר העוסקים ב ב. מאשר ב א. ?
( * : * . ' 58456
קאנט, בתארו את תחושת הנשגב, דיבר על הלילה המכוכב. ליל הוד.

היקום מורכב.
אבל מוחך הוא המבנה המורכב ביותר ביקום.
אלפי השפעות גומלין שהתפתחו במשך מאות מליוני שנה.

האם כה רב רצונך להתנסות באלטרנטיבה ליקומך החד פעמי הזה, בחייך הקצרים, על ידי התערבות ביד קצבים כימית בוויסות העדין המתופעל במוחך?

לא חסרות חוויות אלטרנטיביות אחרות אותן אתה יכול לזמן באמצעות הכוח היוצר והדמיון שהוענק לך?
יקומך האישי כולא אותך בכזו חד מימדיות עד שאתה זקוק למניפולציות כימיות גסות, תכופות תוך התבהמות קבוצתית?

הטבע כה שטוח ומונוטוני בעיניך?

לך קדימה עם טבעך והטבע.
לא, סוחר הסמים אינו לא אביך, לא אימך ולא נשמתך.

בעל הקוקו עושה ממך "קן הקוקיה".
כשאין טעונים פונים באופן אישי 58458
אם היה לי דולר על כל פעם שהייתי רואה דיון היורד לפסים אישיים... (למה זה טוב ? ולאיזו מטרה ?)

הוכחת את טענתי שחשיבתך היא חשיבה סטראוטיפית, תודה.
בפורום זה שאלתי מספר שאלות וכבר הפכתי בעיניך לאדם אשר רב רצונו להתנסות באלטרנטיבה ליקומו החד פעמי הזה, בחייו הקצרים, על ידי התערבות ביד קצבים כימית בוויסות העדין המתופעל במוחו.

האדון המכובד מ.שרון רק לא מודע שלא קיימת בי כל משיכה אל אותם סמים קלים וקשים. מעולם אף לא נסיתי לעשן סיגריה קונבנציונלית, ולעולם לא אנסה. אם אתה מעוניין בהרגלים נוספים אותם רכשתי אז המשקה המועדף עליי הוא תה ואני גם ממש לא סובל קוטג'.

טבע האדם כה שטוח ומונוטוני בעיניך שאתה דואג להכניס אנשים למגירות הקטנות אשר מצויות בקודקודך הסטראוטיפי ?

FREE YOU MIND... יש סוג של אופיום להמונים אשר מוכרת אותו דווקא הרשות למלחמה בסמים. כפי שנראה מהודעתיך בפורום זה אתה משתמש כבד באותה מניפולציה תקשורתית גסה ואתה נוטה להתבהמות קבוצתית ביחד עם שאר האספסוף הנלחם, ללא הבחנה, ברבע מליון ישראלים בלתי מזיקים.

אבל מי אני שאשנה אותך... "לך קדימה עם טבעך והטבע".
YOU=YOUR 58459
עוד צד של הנושא 58400
במידה ולא היו רודפים אחרי האנשים הרוצים להיות במסיבות אילו והן יכלו להיות במרכז תל אביב באחד המועדונים אני מבטיח לך נאמנה כי לא חרה ולא נייר או כל דבר אחר היה נשאר בשטח, כמובן שהמוזיקה לא הייתה מפריעה לחיות (אלא עם כן זבובים גם נירתעים מרעש).

סביר להניח כי במידה והסמים הקלים יהפכו להיות חוקיים לא יהיה צורך לעצור את כל אילו שעושים זאת בגנבה וכנגד החוק, לא יהיה רציחות בשל כך,לא יהיו מרדפים.

מה שכן הרבה שבטים בדרום עלולים למצוא את עצמם מחוסרי עבודה.
עוד צד של הנושא 58433
נראה שתחושת הנרדפות, מלובה באופן מלאכותי.
הדבר נועד לתת תחושה של הרפתקה חתרנית לדבר המטמטם הזה. במקביל, הדבר מעודד גיוס אנשים לכלכלת הסמים, בכך שהוא נותן להם איזה טעם של הסתכנות, ותחושה של פרקסיס אלטרנטיבי לתרבות המקובלת.
וחשוב מכל, הדבר מאפשר לייקר מאד את מחיר הסם, יחסית לעלותו הבסיסית.
בנושא אקסקרמנטי זה 58438
אני מבין למה לכלוך כמו שקיות פלסטיק נחשב ללכלוך הסביבה והטבע.
אבל למה לעזעזל הכותב מחשיב דבר *טבעי* ואורגני כל כך כמו יציאותיו הטבעיות של האדם כלכלוך הסביבה והרס האקולוגיה(לא פחות ולא יותר...)

המותר חריונו של האדם מחריון הבהמה ?
בנושא אקסקרמנטי זה 58443
האם אין כאן התדרדרות של תפקודים אנושיים עילאיים? האדם מצניע את יציאותיו, ממש כחתולים ופרימאטים מסויימים, ולא זורה חריוניו במקומות בולטים, ועל אם הדרך.

כמאמר המשורר: צואה על שביל עפר אינה מפרה את השדה.

באלצהיימר ודמנסיות סניליות אכן מפזר האדם את צואתו סביבו.

כיוון שהאדם הוא חלק מהטבע, הרי מדובר ברגרסיה של יצור טבעי.
אבל מה הקשר לאקולוגיה ? 58446
הטיעון שלך היה לגבי זהום ולכלוך הסביבה ולא לגבי ההתנהגות הנאותה לאדם.

צואת אדם בשדה פתוח מפרה את השדה גם מפרה.
בנושא אקסקרמנטי זה 58481
הצנעת ההפרשות אצל חתולים הנה התנהגות עירונית. באזורים פתוחים חתולים עלולים אפילו ליצור גבעונת קטנה כדי שריח הפרשותיהם ינשא למרחוק. הכל עניין סביבתי.
בנושא אקסקרמנטי זה 58483
"כיוון שהאדם הוא חלק מהטבע..."(http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=900&rep=58...), מול "היות האדם חלק מהטבע, נאמן לטבעו, הינו עניין של בחירה..." (תגובה 20617), אין כאן סתירה?
בנושא אקסקרמנטי זה 58493
אכן, אדם יכול לעבור רגרסיה. גם בע''ח יכול לעבור רגרסיה הנמוכה מתקרת תכונותיו עקב ביות-יתר -ראה קונרד לורנץ.
אכן, גורמים שולטים מצאו במרוצת הדורות אמצעים כימיים להזיז חלק מבני האנוש ''הצידה ולמטה'' על מנת לבסס ההגמונייה השלטונית.
והקשר לשאלה? 58494
עוד צד של הנושא 58440
המדינה תתקשה להעניק לגיטימציה למוצר מזיק,
העשוי ליצור גילויי הזנחה, חוסר אחריות גורף ואפקטים נוספים שאינם מתיישבים עם הקיום בחברה האמורה לספק בטחון (פרט לאפשרותן של בעיות קוגניטיביות ופיזיולוגיות).

אבל זכותך כצרכן להתקומם ולשבות כנגד המחיר המופקע מאד בו נימכרים הסמים. זאת כתחליף לאותו דיסוננס קוגניטיבי העשוי להביא לגישה: זה יקר, אז סימן גם שזה בעל ערך רב, באופן המצדיק לוחמנות.
עוד צד של הנושא 58444
<ציטוט>
"המדינה תתקשה להעניק לגיטימציה למוצר מזיק,
העשוי ליצור גילויי הזנחה, חוסר אחריות גורף ואפקטים נוספים שאינם מתיישבים עם הקיום בחברה האמורה לספק בטחון "
</ציטוט>

הפרכה פשוטה :

* אלכוהול !

-----------------------------------------------------------

להלן רשימה של דברים נוספים בדרגות נזק שונות, בעדוד המדינה.

* קוקה קולה
* תאוות בצע
* סיגריות
* פורנוגרפיה
* לאומנות
* ערוץ 2
* קניונים
* קופאין
* פלאפונים (נזק ע"י קרינה או ע"י זהום-שמיעתי - לבחירתכם)
* דת
* פרופוגנדה של ארגונים ממשלתיים
* ספרות ישראלית זולה ומסתגרת
* תרבות צריכה
* זיהום אוויר
* גזענות
* פרסום בפריים טיים
* קונצנזוס
* שירים של שושנה דמרי
* ערב בטברנה עם שמעון פרנס
* קסנופוביה

ועוד רשימה של קניות, ארוכה, ארוכה...
עוד צד של הנושא 58460
הנושא מעניין, וכנראה כרוך באינטואיציות בסיסיות מהו האנושי שבנו. כנראה שיצירתיותו של האדם הינה מאפיין מרכזי כאן.

כך, בעוד אלכוהול בדרך כלל אינו פוגע ביצירתיות -דוגמא מובהקת היא המשורר הוולשי דילן תומס ויש דוגמאות רבות נוספות, הרי הסמים - אויה, כלשון הטרגדיה היוונית.

חשיש: נמצא כי בעוד יוצרים חוו תחת השפעתו תחושת ערך רב ליצירתם, ויחסו חשיבות מרובה לכל פיפס ששרבטו בעצם, הרי לאחר חלוף השפעת הסם פסלו זאת כזבל בריבוע.

בהיסטוריה - אלכוהול עלה על שולחנות האליטות, שימש גם לטכסים מרוממים. היה שיכר עדנים למשוררים: האם הרוביאת של עומר כיאם הם אודות יין ונשים, או אודות הוללויות חשיש גסות?

החשיש וכן אופיאטים - שימשו לשתק שכבות אוכלוסיה נמוכות על מנת למנוע התקוממות אלימה כנגד השלטון.

במזרח - בימי הביניים התקיימה הסקטה החששינית הנודעת לשמצה. שליטם שלח את אנשיו-עבדיו, מסוממים, להקריב את עצמם במבצעי התאבדות. האם הוא עצמו השתמש בחשיש? שליט עריץ, מחושב ופוליטיקאי ממולח - אכן. מסומם? לא בהכרח.
coleridge? beatles? 58485
coleridge? beatles? 58497
ג'ורג' האריסון אכן היטה את החיפושיות לכוון התרבות המזרחית.
בהודו, כמו גם בסין לפני 1948 , משמשים הסמים לניטרול חלק מהאוכלוסיה.
עד תחילת המאה ה-‏20 סמים כגון קוקאין ואופיום היו אכן מותרים במערב, שכן מדובר עדיין בחברות עם קיטוב מעמדי בהם היה "צורך"
למקם שכבות מנושלות כוח על "אש קטנה" מבחינת אקטיביזם מחשבתי מוכוון חוץ.
במאה ה-‏20 גובר תהליך ביזור הכוח הפוליטי והכלכלי, הצורך בניטרול כזה קטן, ואכן הסמים נאסרים.
coleridge? beatles? 58500
השימוש בסמים במערב היה נפוץ בכל שכבות האוכלוסייה - מבתי המלוכה ועד אחרוני העניים (זכור לי במעורפל שהמלכה ויקטוריה נהגה לחטוא באופיום למשל), לפיכך אני יחולק על המסקנות הנ''ל.
coleridge? beatles? 58501
אל תבלבל את בבל''תה עם עובדות.
coleridge? beatles? 58503
לא אני כתבתי
coleridge? beatles? 58502
אנשים יכולים להפנים רכיבי תרבות מסויימת מבלי להיות מודעים למטרות הלטנטיות/שלטוניות-ריבודיות אותם משרתים רכיבים אלה.
המלכה ויקטוריה היתה דמות רפרזנטיטיבית.
אני, עם זה בספק אם אנשים אקטיביים כגלדסטון או ד'ישראלי "חטאו" באופיום.
coleridge? beatles? 58504
המלכה ויקטוריה דמות רפרזנטטיבית בלבד? זה לא מה שאני יודע על השפעתה על התקופה (שנקראת על שמה: "התקופה הויקטוריאנית"). אם אתה רוצה דוגמאות עדכניות יותר אזי אתה יכול לבחור בין הנשיא האמריקאי הקודם שעישן, אבל לא לקח לריאות, לבין הנשיא הנוכחי שנהג עד לפני 20 שנה לסדר את הקוקאין שלו שורות-שורות. עם השנים, כשארשת ה"ויקטוריאניות" נמוגה אנחנו מגלים יותר ויותר על מנהגיהם ה"לא ויקטוריאנים" של אנשי אותה תקופה, שכללו, בין השאר, חומרים משני-תודעה.
coleridge? beatles? 58508
מה לא ויקטוריאני בהסתגרות עצמית עקב אופיום?
האם האופיום דוחף לתנופה אקטיבית, או להתכנסות פנים?
coleridge? beatles? 58509
לא וקיטוריאני (לכאורה) להשתמש בחומרים מעוררי הזיות.
ורוברט פירסיג 58510
נשאל זאת אחרת: האם רוברט פירסיג, בדברו על הויקטוריאניות ב"ליילה", ממליץ בשתי ספריו הנהדרים על סמים, או על מיומנות מושכלת ושכלול האירגון של פרטים כדרך לשיכלול עצמי ותודעה חופשית?
יש הבדל של יום ולילה בין תודעה משועבדת הנותנת אשליית חופש עקב זניחת הפרטים, ובין תודעה חופשית באמת המשלבת קפדנות לפרטים עם המכלול.

הבודהה קיים גם בפרט הקטן ובאירגונו של מכלול הנשען עליו.
ורוברט פירסיג 58511
לדעתי רוברט פירסיג הסיג לאחור את מהפכת ה''תודעה האלטרנטיבית'' של טימטי לירי ואלדוס הקסלי, הגם שרבים מכחישים זאת לעצמם.
ורוברט פירסיג 58512
לא יודע.
לא קראתי.
לא רלוונטי.
ורוברט פירסיג 58514
"זן ואמנות אחזקת האופנוע", 1974, נו -
ורוברט פירסיג 58515
הבנתי, אבל זה, כמו שאמרתי, בכלל לא רלוונטי לנקודה שהעלתי.
ורוברט פירסיג 58520
רוברט פירסיג מדבר על ויקטוריאניות במובן הסטראוטיפי של חברה בה כללי המוסר ברורים ונאכפים בנוקשות. הוא מוסיף ומבהיר שחברה זו מכילה מידה רבה של צביעות.
הוא מסביר את כוונתו במפורש מספר פעמים בספר.
למעשה, פירסיג מעולם לא חי בתקופה הויקטוריאנית, הוא גם לא חקר את התקופה. הוא פשוט משתמש במילה מתוך מחשבה שהיא תעורר את האסוציאציות הנכונות אצל הקורא. גם אם יתברר שהחברה הויקטוריאנית הייתה שונה מאד מהדימוי המוסרני שהוא מייחס לה, בספר לא ישתנה דבר. לא מדובר בויקטוריאניות אמיתית אלא במעין אייקון של ויקטוריאניות.
lodium? 154389
לפני מספר שבועות הייתי בהרצאה של ד"ר מיכאל יוגב, מהחוג לספרות אנגלית באוניברסיטת חיפה. בהרצאה הוא ציין שנשים בריטיות במאה ה-‏19 נהגו, במפגשי ספרות ומפגשים חברתיים אחרים, לשתות (או לצרוך בצורה אחרת) "לודיום" - ערבוב של אלכוהול ואופיום. הוא תלה בקוקטייל הזה את הנטייה של נשות התקופה הויקטוריאנית להתעלפויות והתרגשות.
אולי laudanum? 154410
אדולף סקס המציא מכשיר לטיפול בקשיי נשימה. צינור מכופף בצורה של S שבתוכו היו שמים תרופה, עכש"ז לודנום. הכוונה היתה שהחולה ישאוף במשך כחצי שעה אבל לאף אחד לא היתה סבלנות. אז סקס הוסיף למכשיר פיה צרה ומקשים ואז, תוך כדי הטיפול, החולה יכל היה לנגן מנגינות פשוטות. מזה יצא הסקסופון.
אולי laudanum? 154411
הסקסופון מכופף בצורה של S, על מנת שיהיה לו אורך מספיק, אבל שלא יגיע לריצפה, גם אם מנגן בו וודי אלן. סקסופון סופרן הוא ישר (ונראה כמו קלרינט מתכתי).
אולי laudanum? 154414
על מה אתה מדבר?
אולי laudanum? 154416
למשל, על http://store.prowinds.com/shop/product91.html
הויקטוריאנים: אנחנו דור מסומם? 154415
נשמע הגיוני. הנה כמה קישורים:
coleridge? beatles? 58513
''שכבות מנושלות'' מסממים היום דרך התקשורת
כלכלית זה כנראה משתלם יותר
וההשפעה חזקה הרבה יותר גם תוצאות הלואי.
coleridge? beatles? 58527
ראו למשל הטלהנובלות. קלסיקה של סימום ושיתוק מחשבה, תוך העסקה בפרטים טריביאליים.
על יצירתיות בסוטול 58486
אלכוהול בדרך כלל אינו פוגע ביצירתיות וסמים קלים כן ?
במאה ה-‏19 ובתחילת המאה ה-‏20, לפני שהחברה התחילה לעקם את אפה בצדקנות מוגזמת, נהגו יוצרים רבים להשתמש בסמים והדבר נחשב כמקובל ונורמלי.
עדות לנורמליות שבכך תוכל למצוא בדמותו הדמיונית של שרלוק הולמס, בעלת היכולות הקוגנטיביות המעוררות התפאלות למרות תלותה בקוקאין.
אני בספק אם דמות ספרותית כזאת היתה מתקבלת בכזאת הבנה גם היום...

נו נו... כנראה שהאנשים הבאים לשיטתך היו אנשים לא יצירתיים :

* ג'ים מוריסון
* דוקטור וויליאם הלסטד (רופא מנתח מפורסם ומכור למורפין מתחילת המאה ה-‏20. ביצע ניתוחים רבים ומוצלחים תחת השפעת הסם !)
* ג'ימי הנדריקס
* William S. Burroughs - ארוחה ערומה
* זיגמונד פרויד (כן כן, הבחור "טיפל" בדכאונו באופן קבוע ע"י קוקאין)
* רובין וויליאמס (הופעות ה-STANDUP המוצלחות יותר שלו היו תחת השפעה כבדה של קוקאין)

ועוד רשימה של מסטולים, ארוכה, ארוכה
על יצירתיות בסוטול 58506
בדובר בסוג של התמכרות, כאשר בעקבותיה היעדר הסם גרר תת-אופטימאליות קוגניטיבית.

אשר לפרויד, הוא אכן כתב את "ניירות הקוקאין" שלו בסביבות 1895 , שהינם שיר הלל לקוקאין כסם פלא, אך חזר בו לאחר שחבר מבריק התאבד בעקבות קבלת המלצותיו.
גם מצב דיכאון הינו מצב של תת-אופטימאליות,
אך יש לשקול המחיר לטווח רחוק של האמצעים השונים להשבה לתפקוד גבוה.

רבים אכן מהנוקטים בסמים כדרך לשכלול עצמי לא האריכו ימים. ראה ג'ניס ג'ופלין, ורומנטיקנים בתחילת המאה ה-‏19 , כמו גם ד"ר פריץ פרלס ורבים אחרים.
"גרר תת-אופטימאליות קוגניטיבית"? 58534
מדובר בקונספציה קנספטואלית אשר גורמת באופן אנמי לקיצרור פרפרזי של קוגניציות טרוויאליות. או במילים אחרות הדבר מאפשר סגרגציה של האינטגרביליות של הנורמאלי אל הירקמות סיסטמטית של האבנורמליות.
לפעמים שימוש בלועזית הוא קצת "ראנדומלי".

אבל ברצינות...

דברי למעלה (לגבי פרויד למשל) לא באו לקדם את השימוש של סמים ולא באו להראות שסמים הם דבר טוב ובריא. אמרתי דברים אלו על מנת לסתור את הטענה (המופרכת) שלך לכך שסמים משתקים יצרתיות.
מסוממים רבים במהלך ההיסטוריה היו מגדולי היוצרים ואותה אנושיות, עליה אתה מדבר, פרצה גם מהם למרות המכרותם (ויש מחמירים ממני האומרים *בגלל* התמכרותם).

אתה טוען שסמים קיצרו את חיי המשתמשים בהם למרות שהדבר כלל לא קשור לטיעונך לגבי "הדבר העושה אותנו אנושיים". האם העיסוק במלחמה, למשל, עושה את האדם לפחות אנושי ?
האם בג'נסיס חאן, אלכסנדר מוקדון ואחרים פעמה פחות "רוח אנושית" של אקטביזם רק משום שהדבר בו התעסקו קיצר קצת את אורך החיים שלהם ?
(לפני שאתה משיב שסמים<שונה>מלחמה, שים לב לצימצומה של האנלוגיה למעלה ולמה היא מתיחסת(משך חיים), תודה.)

אם אתה מנסה להוביל את הדיון לכך שיש סכנות בריאותיות אלו או אחרות בשימוש בסמים, אתה יכול לנוח, אף אחד לא ממש מתוכח או התוכח איתך לגבי נקודה זו.
עוד צד של הנושא 58741
אני לא בדיוק מבינה כיצד השתחלה שושנה דמרי לעניין???
העגילים שלה זו סכנה לציבור 58743
והשירים 58744
אוי השירים...
מה יש לך נגד כלניות? 58750
או "צריך לצלצל פעמיים"? מה שיש לך נגד "אור" גם אני מבין.
והשירים 58783
אביב אתה ואור שני גזעניים אטומיים.
ומאוד shallow האם רק העגילים של שושנה מפריעים לך או אולי עוד משהו אחר???< כמה אתה יודע על האישיות שלה ???
או אולי אתה מרגיש מאויים מהאישיות הקורנת והעצומה שלה. חצי מגדולי ישראל מעריצים את שיריה בניהם אני!!!
מהתגובות הקיצוניות שלך מוכחת אישיות המתחבא מתחת לשולחן כאשר ואם איי פעם תוזמן למסיבה??? האם מסתננת קנאה כל שהיא???
חוץ מזה שושנה דמארי היא ישראלית שעזרה בעלייתם של הרבה מיהודי אירופה. שהיכירו בה כזמרת האופירה הישראלית. וזה הדבר הכי טוב שאי פעם קרה בהיסטורייה הישראלית תתאר לך אופרה שבה אתה מבין כל מילה.
והשירים 58785
בת אל,

הדברים נאמרו בהומור וחבל שלא הובנו ככאלו. אני מנחש שגם אם תקראי מחדש את התגובה המקורית של אביב ישראל תגלי שגם הוא הגיב בהומור למיכאל שרון. אין בליבי שום דבר כנגד הזמרת שושנה דמארי ואני מאד נהנתי משיריה (נו טוב, אולי חוץ מ"אור" שיצא תיאטרלי מדי לטעמי, אבל נו, זה כבר עניין של טעם). איך אומרים באנגלית - lighten up...

ערן

(אגב, עצה ידידותית - לא צריך לשלש סימני קריאה ושאלה. גם אחד מספיק)
והשירים 58805
לערן חן חן אתה ממש מפרגן ומגונן על החברה הקבועים נראה לי אתה צריך להבין שאלו לי צעדים ראשונים בגלישה על הט הישראלי. אני לא מחודדת לשון כמו כולכם. לציין גם שאני כבר 15 שנה מחוץ לישראל . כך שאיתך הסליחה בשם מורתי לדקדוק. אני סומכת שתעשה עבודה נאמנה בחלוקת הדגשים הפסיקים וכמובן סימני הקריאה והשאלה בסוף ההתכתבות אשרי לך כמות מספקת ..... אצלנו השעה קצת אחרי 03 בבוקר.
Well, good night then 58807
A question 58812
If AV. forces himself hard to laugh sticking two fingers
in his mouth and third inside his nostrils, how can he avoid vomitting?
Sound like a real master laughter
Is it a WH question ? 58824
You english very well, you write book good in e-brew so that why you also good english two. kip on de good work.

מישהו יכול לתרגם לי לאנגלית את השאלה שנכתבה בהודעה למעלה ב*אנגלית* ? תודה.
והשירים 58787
"חצי מגדולי ישראל מעריצים את שיריה בניהם אני!!!" אני בטוח שעגנון וחיים ויצמן היו מקפצים ברחבי ביתם ליללותיה של שושנה, אבל מה שהפליא אותי היה דווקא חלקו השני של המשפט: "בניהם אני!!!". האם הכוונה שאת בין גדולי ישראל, או שאת בין שיריה?

אני מסרב לדמיין אופרה ששושנה היא הפרימה. אני כבר מעדיף לשתות קפה.
והשירים 58803
In order to answer you I would have like to know if your name God eat God is a name you have choose' I do believe you have, well if I am corect then me been one of Israel greatest is not too far.למעשה התכוונתי להגיד שאני אחת מהמעריצות שלה. בהקשר לאופרה כדאי שלא תדע את דעתי על האופרות באופן כללי.
באמת לא כדאי לדעת. 58809
בת אל, היה כתוב היום בעיתון שהאוסטרלים התחילו לגרש משם ישראלים. זה נכון? אם כן, מעניין למה.
באמת לא כדאי לדעת. 58881
הפרופוגנדה בעיתון הישראלי לא מדוייקת.
לא כל כך קל לגרש אותנו, המדינה תתפורר לגמרי אילולי הישראלים
האוסטרלים היו ממשיכים לנהוג בהולדן. עכשיו לפחות הם גילו את המרצדס.
(אני לא נוהגת באחת.)
שושנה מהאופרה 58811
מה בדיוק יש לשושנה דמארי לעשות באופרה (לא שזכור לי מקרה אחד בו היא שרה חלקיק של אריה). אולי בעצם, אם לברברה סטרייסנד היתה החוצפה (במילעיל ובפרוש היידישאי) להוציא אלבום שלם של אריות, אז מה לנו כי נלין?

נסתפק ונהנה מהקלסיקות שדמארי שרה.

שאלה לדיון.
אם שושנה דמארי (בימי גדולתה) כן היתה מחליטה לשיר באופרה, לאיזה תפקיד או אריה הייתם מלהקים אותה? (תואר פרימה דונה כבר יש לה), מארשלין מ- Der Rosenkavalier?
שושנה מהאופרה 58813
הה?

(באנגלית זה יותר מצחיק).
שושנה מהאופרה 58817
Carmen? (when she was young and thin
Ben gurion adored her and he knew why
שושנה מהאופרה 58833
פולה גם ידעה למה?
ברונהילדה 58852
ברונהילדה? לא 58887
יש לי בעיה עם ברונהילדה. דרושה מידה גדולה של איפוק ועדינות (כן, בדיוק) כדי לשיר ולשחק את התפקיד. אם משהו וואגנרי לדמארי, אז אולי בתולת ריין, לזכר שיר המגדלאור.
פריקה (Frica ) יותר מתאימה 58893
שושנה מהאופרה 58883
אני חושבת שהגיע הזמן לעזוב את שושי במנוחה!
ואם שושי שלנו הייתה מחליטה לשיר באופרה? ועד שנדע האם החליטה ואם החליטה אני מציעה שנתן לנושא לנוח, וללו מבחינתי.
והשירים 58900
דרך אגב, האם אתה *מסוגל* ל"דמיין אופרה ש..."?
ואם כן, מה המשמעות של זה?
והשירים 58904
האם החיזרים הראלים יכלו לדמין את שושנה דאמרי?
החייזרים יצרו גם את אוסטרליה? 58915
רק שלא ישכפלו גם את בת אל.
החייזרים יצרו גם את אוסטרליה? 58937
לאייל האלמוני,
ומה אם יישכפלו את בת - אל באוסטרלייה???
נראה לי שאתה מחפש להתווכח איתי.
אני מציעה שתגיע לפה, ואולי נסתכן ובייחד שישכפלו את שנינו, הרי טובים השניים מן האחד.
באהבה בת - אל
כנראה שלא 58920
אחרת הם לא היו יוצרים את המין האנושי... (ואם אלוהים לא יכולו לדמיין, זה לא קיים?)
LOL 58953
עוד צד של הנושא 59157
טוב, אבל בשביל זה לא צריך סמים. כל אדם שיוצא מפאב, או ממועדון ריקודים, בשלוש לפנות בוקר - הוא מפגע תברואתי ותחבורתי.
ביום בו נחתתי בלונדון, נכנסתי לרכבת התחתית בדרכי לבית ידידה. באחת התחנות, נכנס לקרון שיכור מתנודד אחד. הוא לא עשה יותר מדי בלאגן, אבל באחת התחנות הוא התנודד אל כיוון הדלת והחל מקיא את נשמתו. חלק מהקיא נחת בתוך הקרון ואת השאר הוא הצליח לשמור עד שיצא (שיכור מתחשב!). אני מבטיח לך שזה לא הריח טוב. אני גם לא ממש סומך על יכולת הנהיגה של שיכורים, ויש לי הרגשה ששמירה על הסביבה אינה בראש מעייניהם כשהם שיכורים. על כן, אין הבדל בתחום הזה בין "סמים חוקיים" ל"סמים בלתי-חוקיים". חוץ מזה שגראס לא גורם לך להקיא.
קיצור תולדות השאכטה 371243

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים