ועדת השרים ממליצה שלא לאפשר הקמת המסגד בנצרת 907
ועדת השרים בראשות נתן שרנסקי, בה היו חברים מאיר שיטרית, אביגדור ליברמן, עוזי לנדאו, אלי ישי ומתן וילנאי, פרסמה הבוקר את המלצתה: לאסור על המשך בניית מסגד שיהאב א־דין מול כנסיית הבשורה בנצרת. הוועדה ממליצה לתנועה האיסלאמית לבנות את המסגד באתרים חלופיים בעיר. ההחלטה התקבלה ברוב של 5 מול 1 (המתנגד היה השר מתן וילנאי).

גורמים שהשתתפו בדיונים אמרו שהוועדה נאלצה לבחור בין הסתבכות מקומית עם התנועה האיסלמית בנצרת לטווח קצר, לבין הסתבכות ארוכת טווח עם העולם הנוצרי.

משטרת ישראל נערכה באיזור בכוחות מתוגברים, עם מאות שוטרים, מחשש לפריצת מהומות כתוצאה מההחלטה.

סגן ראש עיריית נצרת, סלמן אבו אחמד, אמר לפני פרסום ההחלטה כי אם תאסר הבניה, ייאלץ ראש הממשלה להכניס טנקים כדי לכבוש את המקום. "יוציאו אותנו מכאן רק כגופות, חבל ששרון מבקש להקריב אותנו על מזבח הוותיקן. אף ועדה לא צריכה לתת לנו לגיטימציה כדי לבנות את המסגד, את הלגיטימציה אנו לוקחים מהדת שלנו, זו אדמת ווקף". היום אמר אבו אחמד כי לא הופתע מההחלטה: "שרון רוצח הילדים מסברה ושתילה הכריז מלחמה לא רק על הפלשתינים בשטחים אלא על כל העם הפלשתיני". הוא מסר כי היום יחליטו נציגי הווקף לגבי המשך ההתבצרות במקום והמשך הבניה.
קישורים
YNet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

59249
נוצר אצלי הרושם שכמעט לכל הפלגים במגזר הערבי בישראל יש מנהיגים שעוסקים בהסתה ואיומים כנגד אושיות השלטון במדינה. זכרונות שעולים במוחי כוללים את הבדווים בצפון ובדרום, את הדרוזים, ואת מנהיגי התנועה האסלאמית ואפילו ח''כים. כמו כן, נוצר אצלי הרושם, שבנוסף לעניינים אובייקטיבים בפערים שבין המגזר היהודי והערבי, התופעה הזו מתוכננת ומונהגת ע''י גורמים שמעבר לקו הירוק.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59256
קנאי הדת, היהודים, המוסלמים והנוצרים אינם נותנים לרוב החילוני במדינה מנוח. למעט הפגנת התמיכה הצנועה בבג''ץ בעת שהתקיימה הפגנת החרדים הגדולה, לא זכורה לי הפגנה חילונית משמעותית נגד הקנאות הדתית. הגיעה השעה.

הגיע הזמן שאנשי ''שינוי'', המתיימרים לפעול נגד הקנאות הדתית, יזיזו סוף סוף את הישבנים הבורגניים שלהם, ויארגנו הפגנת המונים חילונית נגד הקנאות הדתית לסוגיה.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59259
count me in!

(השם מחייב :-) )
אפרופו השם 59265
אני מוכרח להגיד, שרק לא מזמן פתאום הבנתי שבעצם אני לא מבין מה הוא מנסה להגיד. כאילו מה, אלוהים אוכל אלוהים?
אפרופו השם 59271
תגובה 57153

ולא צריך להתחבא מאחורי מסך אלמוניות. *אני* לא אוכל אף אחד.
אפרופו השם 59273
אה, כן. וזה הייתי אני. החלפתי מחשב לרגע... כוחו של הרגל.
מיותר לציין שהבקשה להסיר את מסך האלמוניות מגוחכת כשהיא באה מצידו של אלמוני... :-)
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59270
יש מקום להפגנה כזו, אך לא על רקע המקרה הזה. כאן מדובר באפליה על רקע דתי ומניעת חופש הפולחן מקבוצת אוכלוסיה גדולה בישראל. זאת, בעיקר על מנת לרצות מספר קבוצות לחץ חיצוניות ואת הנוצרים הישראלים, שמהווים (למיטב זכרוני) כ- 3% מכלל האוכלוסיה.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59276
האם היית פעם בכנסיית הבשורה?
הייתי שם ממש בהתחלת הפרשה (ינואר 1999). מתחם שיהאב א-דין נמצא ממש בצמוד לקיר הכנסייה. הדרישה המוסלמית להקים מסגד דווקא בצד האתר הנוצרי הקדוש ביותר בישראל (בגבולות שאתה מכיר בהם) או השני הקדוש ביותר (אחרי כנסיית הקבר), היא התגרות לשמה - בדיוק כמו ההרס המתמשך בהר הבית.
לא חסרים בנצרת מסגדים, ואין מניעה להקים מסגד מרכזי במקום אחר בעיר. המקום המסויים הזה נבחר כהתגרות בוטה בנוצרים - אולי 3% מאוכלוסיית ישראל (התעלמת מנוצרים רוסיים שאני ראיתי כמה מהם מתפללים בנצרת) - אך יותר מ-‏40% מאוכלוסיית העיר נצרת עצמה.
חופש פולחן? מדוע לא היה שם מסגד בתקופה הבריטית כאשר האזור כבר היה בנוי צפוף?
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59286
מניעת חופש פולחן? לבנות מסגד בצמוד לכנסיה, כשהמטרה היחידה היא שהמסגד יהיה גבוה יותר ויגמד את הכנסיה לידו? תגיד, איך זה שהדרישה של יהודים להתפלל על הר הבית זה יהרג ובל יעבור לדעתך, אבל כשרוצים למנוע מהמוסלמים להצית מלחמת דתות בשביל כבוד מטומטם, זה "אפליה על רקע דתי" ו"מניעת חופש פולחן"?
במקום חלומות, רעיון מעשי. 59272
יש לנצל את שעת הכושר שנקלעה לידינו ולהשיב את מורא הריבון הישראלי על המיעוט הפלשתינאי בתחומי ישראל, כן, אילו המתקראים "ערביי-ישראל".

יש להמתין להפגנות האלימות (הם לא יאחרו לבוא, היו בטוחים) של מסיתים אילו ולהנחית מכת אש מרוכזת בהפגנות (האלימות) שלהם. יש להשיב לתודעתם מיהו הריבון. מפלגת העבודה תחליט לפרוש, עוד יותר טוב, הם רק יעמיקו את התהום המצפה להם בבחירות ואת שנאת המצביעים היהודים. שישארו להתחרות עם בישארה על קולות הערבים.

לישראל, רק טוב ייצא מזה. הפחד של פלשתינאים אילו, כפי שהיה עד 1993 (אוסלו ואדריכליו) יחזור אליהם. עד 1966 הם היו בעוצר, כעת הם משתתפים פעילים בפיגועים.

להחזיר את היראה מפני הריבון. כאן זו מדינת היהודים, לא מדינת כל אזריה כחלום השמאל האובדני.
136587
האם במדינת היהודים אתה מתכוון רק לחרדים או רק לרפורמים או גם להם וגם לחילונים? כדאי לפני הביצוע לעצב מדרג נניח כזה:
חרדים-זכויות מלאות
חילונים-כמעט מלאות
רפורמים ותימנים-יכולים לשרת את שתי הקבוצות העליונות יותר
כל מי שלא יהודי ולא ערבי-יכול לשרת כנהג רכבת ‏1
ערבים-מהווים סכנה לציבור

1 נראה שתצטרך הרבה כאלו
136591
תגובה 7766
תגובה 17909
תגובה 8640
and there's more where these came from
136594
טוב אז ההבדל היחיד הוא להוריד את החרדים כמה מדרגות העיקרון נשאר אותו עיקרון בזוי והזוי (נקווה)
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59285
א-הא. זה יעזור.

בתור איש שינוי, אני נאלץ לשאול - על מי בדיוק ההפגנה הזו אמורה להשפיע? על הקנאים הדתיים? הם יראו את מפגיני שינוי ויחליטו "וואלה, הם צודקים"? או אולי על הממשלה? מה בדיוק אנחנו אמורים לדרוש שהם יעשו? יתמי-ביניימנו על האחוריים שלהם?
קנאות דתית אינה המטרה שלנו. המטרה שלנו צריכה להגיע למקום שלדתות לא תהיה השפעה פוליטית - ואז שיעשו מה שבא להם, בתחומי החוק.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59314
כוחם של קנאי הדת בכך שהם יוצרים עבור הציבור שלהם סדר יום ויודעים לגייס אותו בעת הצורך לממוש מטרותיהם. לעומת זאת, חולשתו של הציבור החילוני טמונה בפיזור שלו, הנובע מתרבות ''האינדיבידואליות''.

הפגנה גדולה נגד קנאי הדת היא אמנם עניין טקסי לכאורה אך יש בה כדי לשגר מסר ברור מצד הציבור החילוני שהוא מוכן להירתם למאבק. בהפגנה יש משום התלכדות. הפגנה כזו לא בהכרח תכלול רק את אנשי שינוי. לצורך העניין הזה אפשר לגייס גם את המפלגות החילוניות האחרות (או אישים בולטים מקרבם). להערכתי, הפגנת המונים גדולה, שתחצה קווים מפלגתיים, יכולה לתת דרבון משמעותי לשינוי סדר היום הלאומי, וליצור מומנטום שיביא גם לעשייה פוליטית נגד הקנאות הדתית. אך אם כל החילוניים רק יישבו בבית על ישבניהם הדשנים ויקטרו, יוסיפי הדתיים לסוגיהם לקדם את מטרותיהם באין מפריע.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59315
השאלה היא אם הציבור החילוני אכן מוכן להרתם למאבק. נראה לי, כרגע, שהתשובה היא לא. לצערי.

לארגן הפגנה ולצאת עם מאה חמישים איש בסוף, ישמש את החרדים כהוכחה לכוחם הרבה יותר מאשר הפגנה של ארבע-מאות אלף ''אנטישמים'' (כפי שיכנו את המפגינים) תוכיח את כוחנו.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59319
הנה יש לך נושא למשאל באייל: האם תבוא להפגנת החילונים הגדולה נגד הקנאות הדתית?

א. כן
ב. אולי
ג. לא
ד. לא יודע, הכל בידי שמים

יש להבהיר שהפגנה כזו תוכן היטב: ישתתפו אנשי ציבור חשובים, אמנים שיופיעו, ההפגנה תפורסם באופן בולט, יהיו הסעות מאורגנות, יתקיימו לקראתה ראיונות בטלוויזיה ובעיתונות, ואם היא תיערך בתל אביב, מעוז החילוניות - הניחוש שלי שבמשאל האייל לפחות 30% יתחייבו להגיע.
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59322
"חסרי כל משמעות סטטיסטית" אומר לך משהו?
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59323
תגובתי לעיל היתה דרכי לומר לך שהערכתך הפרטית שכרגע נראה לך, לצערך, שרק מעטים יבואו להפגנה היא זו שחסרה כל ביסוס.
עדיף ''למען'' מאשר ''נגד'' 59326
>ואם היא תיערך בתל אביב, מעוז החילוניות

שמעון,

אני חושב שהמשפט הזה הוא תמצית הבעיות של השמאל או החילוניות הישראלית בשלושים או יותר השנים האחרונות. ההתרכזות במתחם ראשון-הרצליה-כפר סבא, זניחת שאר האזורים והניכור ממגוון התושבים וצרכיהם שומט ומערער כל נסיון להתארגנות פוליטית מימי דימדומי מפא"י, דרך ד"ש וספיחיה המודרניים. האם ישנו איזה גוף פוליטי או א-פוליטי בעל אספירציות פוליטיות, שמוכן ויכול לקחת על עצמו את העול כפוי הטובה (בטווח קצר-בינוני) של חריש "אזרחי" (הגדרה שממש עדיפה על "חילוניות" מקטבת) עמוק וארוך טווח?
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59856
האם בישראל יש באמת רוב חילוני?
קריאה להפגנה נגד הקנאות הדתית 59931
נדמה לי שההערכה האחרונה שפורסמה באייל היתה שבישראל יש 10 חילונים, אבל לא הצלחתי למצוא אותה. דומני שהמספר האמיתי אמנם גדול יותר, אך חוששני שלא מדובר ברוב.
עוד 10 כופרים, יא מנייק! 60241
ועכשיו - רוצים להרוס 133902
(ביהמ"ש הוציא צו הריסה למסגד שנבנה מול כנסיית הבשורה:
מישהו יודע האם בניית המסגד הושלמה? מתפללים בו?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים