מוגאבה ניצח בבחירות בזימבאבוואה 920
נשיא זימבאבוואה, רוברט מוגאבה, הוכרז הבוקר (ד') כמנצח בבחירות הסוערות לנשיאות בזימבאבוואה שנמשכו 3 ימים.

יריבו של הנשיא, מורגן צוונגיראי, מנהיג תנועת האופוזיציה הראשית, "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC), מאשים את הממשלה בזיוף תוצאות הבחירות ובאי סדרים.

משקיפים בינלאומיים גינו את הליך הבחירות בזימבבואה. "לא ניתן לתאר את הבחירות האלה כחופשיות וכהוגנות", מסר ארגון המשקיפים המקומי "רשת התמיכה לבחירות בזימבבואה". לטענת המשקיפים הנורווגים, הבחירות לא עמדו באמות מידה בינלאומיות, ואירעו במהלכן מעשי אלימות רבים, שרובם בוצעו על ידי תומכי הממשלה. המשקיפים מניו זילנד טענו שיש מקום להטיל סנקציות על זימבבואה מאחר שזכות ההצבעה נמנעה מאלפי בני אדם במדינה.

לפי התוצאות שפורסמו עד כה, הצביעו בבחירות הצמודות ביותר מאז עלה מוגאבה לשלטון 3.1 מיליון בני אדם. מוגאבה זכה בכ- 1.6 מיליון קולות וצוונגיראי זכה בכחצי מיליון קולות פחות.

בתוך כך מסר אתמול מזכ"ל מפלגת האופוזיציה, ולשמן נקובה, כי הוגש נגדו באופן רשמי כתב אישום על בגידה בחשד שקשר קשר לרצוח את הנשיא מוגאבה. נקובה, צוונגיראי ובכיר נוסף במפלגה הואשמו בפברואר האחרון לאחר ששודרה קלטת, בה נראו צוונגיראי משוחחים עם מי שהתברר אחר־כך כיועצו של הנשיא מוגאבה, הישראלי ארי בן־מנשה, על התנקשות במוגאבה במשרד בקנדה.

מוגאבה הוא נשיא זימבאבוואה זה 22 שנה ברציפות, מאז שנת 1980.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תם האולטימטום 84630
אתמול חלף המועד שבו היו אמורים האיכרים הלבנים בזימבבואה למסור את אדמותיהם לממשלת זימבבואה לשם חלוקה מחדש של הקרקעות במדינה. ההערכה היא שרק כ- 40% מהחוואים הלבנים אכן עשו זאת ומסרו את הקרקעות שלהם למתיישבים השחורים בעוד השאר מקווים לסעד משפטי או לשינוי הגזרה על ידי הנשיא מוגבה. מוגבה, שנאם אתמול הבהיר כי גם החוואים הלבנים יזכו בקרקעות במסגרת החלוקה מחדש אולם הם יוגבלו, כמו כל אזרחי זימבבואה, לחווה אחת, שגם גודלה יהיה מוגבל ולא ישתווה לגודלן של החוות הקיימות.

עוד על זימבבואה:
פרנקו? במבנה... 130673
פעילי זכויות אדם הפגינו בפריס וקראו לעצור את מוגאבה, הצפוי לבקר שם לרגל הוועידה הפרנקו-אפריקנית, באשמת עינויים.

הפגינו? 130704
שיגישו תלונה במשטרת בריסל.
הפגינו? 130725
אז זהו, שלפי מה שכתוב בקישור, חל איסור על מוגאבה בכלל להיכנס למדינות האיחוד האירופי, אולם צרפת קיבלה ''פטור'' זמני לאחר שטענה שהפסגה היא הזדמנות לעמת אותו עם נושא זכויות האדם ולהשפיע עליו לשנות את מדיניותו.
מה חבר? איזה עמים? 183505
ואם כבר ביקרתי בגרדיאן (תגובה 183503), אז מוגאבה מאיים לפרוש מחבר העמים הבריטי: http://www.guardian.co.uk/zimbabwe/article/0,2763,11...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים