סימן טוב ומזל טוב? 923
החברה מעודדת צעירים להינשא, אך בפועל המדינה מערימה קשיים על זוגות נשואים. כדאי לחשוב פעמיים לפני שעושים את הצעד הנמהר ומתחתנים רשמית.

ידידי היקרים,

שמחתי לשמוע על החלטתכם למסד את הקשר ביניכם. מי ייתן וחייכם המשותפים יעלו ויפרחו, על אף מריבות האוהבים, שאי אפשר לה לזוגיות בלעדיהן. ובאשר לילדים, כבר עתה אני מתנדב לשמרטף עליהם.

כמו כן, שמחתי כשסיפרתם לי כי בכוונתכם לחתום על הסכם יחסי ממון מראש כדי למנוע צרות בעתיד, ומתוך תקווה שלעולם לא תזדקקו לו.

עם זאת, אבקשכם לחשוב על דבר נוסף אשר אולי כדאי שתעשו, או ליתר דיוק, שלא תעשו: לדווח למדינה כי אתם נשואים, כלומר, להתחתן רשמית. כן, אני יודע, זה נשמע מטורלל ומופרך, אבל בבקשה, הקשיבו לאדם זקן ומנוסה, ייתכן שיש לי מה לחדש לכם:

זה נפלא שהחלטתם לחלוק את חייכם זה עם זו. וגם מובן מאליו שתחגגו זאת במסיבה וכולם ישמחו בשמחתכם, יביאו מתנות וירקדו גם אם לא תהיה שם חופה. אך בשביל מה להתחתן רשמית? אין זה משנה אם תתחתנו ברבנות או בנישואין אלטרנטיביים, מרגע שתרשמו במשרד הפנים, יתחילו הצרות.

אמת, יש יתרונות מה לנשואין הרשמיים. מדובר, בעיקר, בהרגשה הטובה של הכרת המדינה במעמדכם. אל ייקל הדבר בעיניכם - הנישואין אינם דומים למגורים ביחד בתקופה שלפני כן, והגושפנקה הרשמית מוסיפה את שלה. יתכן שהדבר מעניק מימד נוסף של יציבות, מעבר לחוזה, ותורם למחוייבות ההדדית המתבטאת בדרכים שונות (בפרט כלפי הילדים); לא לי לשפוט - נראה לי שהדבר אישי ומשתנה מאדם לאדם. מה שאני מבקש מכם הוא להעריך את היתרון הפסיכולוגי הזה (שרק אתם יודעים מה משקלו אצלכם) ולהעמידו מול שיקולים נוספים:

האמנם יש יתרונות נוספים לרשמיות של מיסוד הקשר? תמהני. המשכנתא המסובסדת לזוגות צעירים קטנה מאוד, ואינה יכולה להוות שיקול מכריע. ובאשר למעמד החוקי, תוכלו להיות מוגדרים כידועים בציבור. כמעט כל מערכת היום מעניקה טיפול שווה לידועים בציבור (לרוב אפילו אם הם מאותו מין), ואם יש מקרים שבהם מתבטא הבדל ממשי בין מעמד הידועים בציבור לבין הנשואים, הרי שהם נדירים עד כדי כך, שהם לא הגיעו לידיעתי.

והילדים? מה יהיה עליהם כאשר ההורים אינם נשואים רשמית? ובכן, הרשו לי לספר לכם, שילדותיי כבר גדולות, ומעולם לא התבקשנו, אשתי או אני, להציג את רישום המצב המשפחתי בתעודות הזהות שלנו. די בכך שהילדות רשומות בתעודת הזהות. צאו וחישבו: כאשר יש היום כל כך הרבה משפחות חד־הוריות, האמנם זה משנה אם שני ההורים האוהבים התחתנו ברבנות, בקפריסין, בטימבוקטו או בכלל לא?

לעומת זאת, ברצוני להציג בפניכם דוגמאות אחדות לאשר עלול להתרחש אם תתחתנו:

אם תחליטו להקים עסק משותף ולעבוד בו יחד, הרי שבמס הכנסה ירשמו כל הרווחים מהעסק על שמו של אחד מכם בלבד, ורעהו לא יוכל ליהנות ממדרגות מס נמוכות. במילים אחרות, מס הכנסה ירוויח מהעובדה שאתם נשואים העובדים יחד בעסק של שניכם. ההפרש יכול להגיע ל- 3,000 שקל בחודש! הכפילו זאת במספר השנים שבהן תעבדו יחד והתוצאה תהיה ממון רב שיירד לטמיון. מדברים כיום על שינוי בחוק שאמור להקל בנקודה זו, אך היו סמוכים ובטוחים שהחברים הקשוחים בנציבות מס הכנסה יציבו תנאים מגבילים ביותר...

ואם חס וחלילה תחליטו להיפרד? הגירושין במדינה זו הם גירושין דתיים בלבד (למרות שאת העניינים החומריים ניתן להסדיר גם בעזרת מסגרות אחרות). אם אחד מכם יחליט להתעלל ברעהו (ובתהליך הפרידה תמיד כרוכים רגשות עזים), יעניק לו תהליך הגירושין המקובל הזדמנות פז לעשות זאת. כן, אני יודע, אינכם חושבים על כך כעת, אך האין זו הסיבה שהחלטתם לחתום על הסכם יחסי ממון מראש? הרי חשבתם על כך שאם משהו ישתבש יהיה קל יותר לסיים זאת כבני תרבות.

ואם אחד מכם ייעלם לו? כלומר, במסגרת קשיי הפרידה את או אתה פשוט תסתלקו לחו"ל (או תיעדרו מסיבה אחרת)? בן זוגכם יוותר אסיר נישואין ותהיה לו בעיה קשה לבנות את חייו מחדש בעודו נשוי. הדבר חמור במיוחד לגבי נשים (עגונות) אולם גם לגברים הדבר אינו פשוט, ממש לא.

בעניין זה, כמה מילים אלייך, יקירתי: אם אחרי הגירושין תרצי להינשא לכוהן (אדם ששם משפחתו כהן, כהנא, אזולאי ועוד), הוא אסור עלייך. אם תהרי לגבר אחר בעודך רשומה כנשואה יחשב הילד ממזר - במשך עשרה דורות ייאסר עליו לבוא בקהל ישראל. גם ניני נינייך יהיו מנודים. את יודעת מה יהיה בעוד מאה שנים? שווה לך את הסיכון?

אולם, כאמור, לא הדת בלבד, כי אם גם מדינת ישראל מערימה את קשייה. נניח, כפי שכולנו מקווים, שתגיעו לזיקנה משותפת אחרי עשרות שנים בהם שניכם עבדתם, התפרנסתם ושילמתם מיסים. קיצבת הזיקנה הבסיסית של יחיד היא 1,114 שקל. כמה היא לזוג? 2,228 שקל? לא ולא! היא 1,671 שקל בלבד. הפסד של 557 שקל לחודש (ולמעשה אף יותר, בגלל תוספות וותק, אבל נניח לזה), זאת רק מפני שאתם רשומים כנשואים. משתלם לכם? כן, הסכום נראה נמוך, אבל כאשר מזדקנים הסכום הזה מקבל חשיבות. מדוע שהמדינה תקנוס אותכם בכ- 6,700 שקל לשנה מפני שאתם רשומים כנשואים במשרד הפנים?

יש עוד דוגמאות רבות, אבל אני חושב שהעקרון ברור: למרות שהמסר החברתי הוא להיות נשוי, ולמרות שלכאורה המדינה מעודדת את הנישואין, בפועל רבים מחוקיה עומדים בסתירה גמורה לכך. ולכן אני מציע לכם לשקול שוב אם נישואין רשמיים הם צעד נכון.

באהבה,

ידידכם
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שכחת את ההטבות 61081
למיטב ידיעתי, אם בעלי לא עובד אני מקבלת הטבת מס בשווי נקודה. אם יש לנו ילדים ההטבה גדלה.

האם זוג לא נשוי מקבל הטבה שווה?
על זה נאמר... 61088
יופסקו הנישואים בבני אדם !
על זה נאמר... 61090
יופסקו הנישואים בבעלים חיים?
שאלה 61113
האם ניתן להתחתן ברבנות ולא להרשם כנשואים במרשם האוכלוסין? כלומר אדם דתי (למשל) שחשוב לו להיות נשוי על פי ההלכה אך אינו רוצה בחסרונות הכספיים שצוינו, האם הוא יכול לעשות זאת?
כן 61114
זה די מקובל בין קשישים בגיל הפנסיה, כאשר לכל אחד מבני הזוג יש פנסיה נפרדת שעלולה להיפגע. הם מתחתנים ברבנות ולא מודיעים למשרד הפנים.
הטעיית הציבור, ומעט חוסר ידע 61267
אין אפשרות להתחתן ברבנות, ולא להודיע למשרד הפנים.

מי שינסה את זה, יגלה שלאחר זמן מסויים מצבו במשרד הפנים השתנה...
כן 61949
ידידי,
הרבנות/משרד הדתות, כשרושם אצלו נישואין, מדווח למשרד הפנים על נישואין אלה. זו הפרוצדורה.
בין אם זו הרבנות, עורך נישואין מוסלמי או כל מי שמוסמך להשיא בני אדם.
במדינתנו הנישואין והיישות הם religious domain ואם משרד הדתות, לא מקבל עותק של תעודת נישואין שערך עורך הנישואין, אותו עורך נישואין מסתכן בהפקעת הרשות להשיא אנשים מידיו.
אולי מי שנישאים בחו"ל (רבנות או אחרת) יכולים לא לדווח על זה למשרד הפנים, אבל בארץ הכל חייב דיווח.
בנוסף, יש לנו חוק מרשם האוכלוסין. לפי החובות המוטלות על אזרח ישראלי בחוק זה, מה שאתה מציע לעשות הוא לעבור על חוק מרשם האוכלוסין.
אנא, בדוק עצמך לפני שהנך מפרסם ברבים המלצות מהסוג הזה.
כן 61950
הכוונה ב "ידידי" בתגובתי שלעיל, אינה כמובן מתייחסת לשי כהן אלא למר נתנזון :-)
מצטער, רק לאחר אישור התגובה ראיתי שהיא שוייכה לדברי "האייל האלמוני"...
אני לא משפטן גדול... 61115
אני לא ידען גדול בסוגיות משפטיות ישראליות, אבל הניחוש שלי נובע מהקשר ההדוק בין חוקי המדינה בישראל לחוקי ההלכה היהודית (לפחות בנושא זה).
בשל קשר הדוק זה, הניחוש שלי הוא שלא ניתן להתחתן חתונה ברבנות מבלי שהמדינה תכיר בכך. הרי זהו הגוף היחידי לו נתנה המדינה סמכות חוקית לחתן יהודים בישראל.

כאשר המדינה מעורבבת עם הדת, גם הדת נפגעת כנראה...

מישהו יודע את הפרטים על דיוקם ?
אני לא משפטן גדול... 61117
זה קורה הרבה אצל קשישים כאמור, וגם אצל הערבים והבדואים שרוצים לשאת נשים שניות ושלישיות. מתחתנים אצל איש דת ולא מדווחים.
תזכור שביהדות אפילו לא צריך רב, מספיק טבעת ושני עדים.
אני לא משפטן גדול... 61136
גם אני לא מהמומחים לעניינים כאלה, אך מנסיון אישי: מרגע שעורכים חתונה באמצעות הרבנות מתבצע רישום הנישואין אוטומטית במשרד הפנים. כמו כן, משנה המשרד את שם משפחתה של האישה לשם משפחת הבעל בלי לבקש את אישורה לכך.
הוא שאמרתי וניחשתי 61154
האים אפשר להתחתן מבלי להרשם שאלה 62737
אפשרי בהחלט כיוון שאין צורך להתחתן ברבנות אלה על ידי
2 עדים
כסף תמורת סקס 61132
האם מוכר למי מהקוראים הנכבדים הסכם אחר בעל תוקף משפטי מחייב שיש בו התנייה מפורשת על פיה החותמים יקיימו יחסי מין רק זה עם זו? האם חוזה כזה נראה בכלל סביר?
כסף תמורת סקס 61167
ככל הידוע לי - גם עובדת היות האדם נשוי אינה מחייבת אותו לכך מן הצד המשפטי, ולראיה - אין סנקציה על רעיה בשדות זרים.
כל חוזה שבו מוסכם על תנאים וסנקציות, והוא ניתן לביצוע, הוא סביר.
כסף תמורת סקס 61416
ככל הידוע לי, רעיה בשדות זרים היא עילה לגירושין ותעלה לרועה ביותר ממחצית רכושו.
כסף תמורת סקס 61432
מחצית "רכושו" היא ממילא רכושה כל זמן הנישואין. הפירוד הוא תוצאה לרוב בלתי-נמנעת של הרעִיה, והוא משמיע גם פירוד בשליטה בחצי שמראש היה שייך לבת-הזוג.
כסף תמורת סקס 61438
טעות בידך. אם מדובר על פירוד כתוצאה מרעיה, יותר ממחצית תינתן לרעיה. אשמח כאמור לשמוע על הסכמים אחרים בעלי תוקף משפטי בעלי התנייה דומה.
כסף תמורת סקס 61522
בגידת הגבר אינה עילה לכפיית גירושין כלשעצמה. בית-הדין אינו כופה גם את הסדר הממון. אלא: הגירושין מותנים בהסכמת הצדדים, בית-הדין רק לוחץ. לרוב הצדדים מתנים הסכמתם לגירושין בהסדר כלכלי כלשהו. במסגרת זאת יבואו לידי ביטוי הכוח של הצדדים (כמה חזק הם זקוקים לגירושין, כמה הם מסוגלים להסתיר נכסים, לטשטש את שווים, לשחק בילדים, לנקז מבן-הזוג שכר-טרחת עורך-דין, זמן וכאב לב, וכן הלאה). אין למיטב ידיעתי כל קישור ישיר בין בגידת הגבר להסדר הממוני.

בדרך כלל האישה נמצאת בנחיתות במשא-ומתן הזה ממגוון סיבות. בגידת הגבר מקשה על הגבר במידה מסוימת, אבל אין היא מכריעה דבר. אבל אני לא מומחה בתחום.
לפעמים יש יתרונות לרישמיות 61170
אמנם במצב רגיל אין יתרונות ממשיים להיות נשואים על פי חוק, אבל, כמו תמיד, יש מצבים יוצאי דופן.

כאשר האיש שלי נסע להונג קונג לעבוד באוניברסיטה מקומית, הוא קיבל אשרת שהייה חוקית (ישראלים רבים עושים עסקים בהונג קונג, הווה אומר אינם רשומים חוקית כתושבי הונג קונג אלא נכנסים ויוצאים מהטריטוריה באופן קבוע), כדי שאוכל להצטרף אליו (ולא רק לבקר למשך שלושה חודשים) ולקבל אשרת תושבות, הוא היה חייב להראות תעודת נישואין. אמנם במקומות אחרים בעולם מספיקה תעודה כלשהי המעידה על חיים זוגיים (כמו הסכם ממון), אך יש להביא בחשבון גם את יוצאי הדופן.

כדי שזוג ישראלים יוכל לאמץ ילד כזוג עליהם להיות נשואים. מצב זה מנוצל לרוב כנגד זוגות חד מיניים, ורבים רואים בכך תקנה שאינה נוגעת להם. עדיף, מבחינתי, לשנות את החוק כדי שלא יוכלו להשתמש בו לניגוח הורים הומו-לסבים, בנתיים כדאי לזכור שניסוח החוק פוגע גם בזוגות רגילים שאינם נשואים רישמית (ישראל אינה המדינה היחידה בה יש סעיף כזה בנוגע לאימוץ, גם בבלגיה המצב כזה).
לפעמים יש יתרונות לרישמיות 61192
כלומר, כותב המאמר צודק - ישראל אינה מעודדת נישואין, אלא להפך. לעומת זאת, מדינות אחרות דווקא כן מעודדות נישואין. הונג-קונג, למשל.
לפעמים יש יתרונות לרישמיות 61219
האם הבנת מדברי שלדעתי כותב המאמר טועה? זו בהחלט לא הייתה כוונתי, אלא שיש *לפעמים* יתרונות להיות רשום ע"פ חוק כנשוי. יתרונות אלו אינם כלכליים בהכרח, לעומת החסרונות הכלכליים המוצגים במאמר, ועמם אני מסכימה.
לגבי הממזר 61182
מדוע עדיף לא להתחתן, מבחינת הילדים הם יהיו ממזרים בכל אופן, לא?
לגבי הממזר 61190
ילד שנולד לאם לא נשואה אינו ממזר (אם כי על פי הדת היהודית, עצם הבעילה כבר נחשבת נישואין, אבל לא מתייחסים לזה בימינו, תודה לאל). ממזר הוא רק מי שנולד לאם נשואה מאב שאינו בעלה.
!Lucky bastards 61191
They killed kenny! 61226
מה בין אזולאי לכהן? 61206
1. מאיפה הקשר בין אזולאי לכהונה?

2. להלן וריאציות לועזיות וראשי תיבות על "כהן":
קגן (גירסה רוסית)
זילכה, זכר-לכהן-הגדול, גירסה עיראקית בעיקרה
כץ, כידוע.
מישהו מכיר עוד גירסאות לכהן או ללוי?
מה בין אזולאי לכהן? 61243
נוטריקון: "אישה זונה וחללה לא יקחו".
יש לציין שהחיד"א (רבנו חיים יוסף דוד אזולאי) התנגד לטענה שהשם "אזולאי" הגיע מראשי תיבות אלו.
מה בין אזולאי לכהן? 61244
עוד גרסאות: "קפלן" (מ"קפלה"), צ'פלין.
מה בין אזולאי לכהן? 61254
חן חן!, אבל אם אלה הן אכן ראשי התיבות אז למה זה היה נפוץ רק במרוקו או במגרב?.
הייתה לחיד"א גירסה אחרת?
מה בין אזולאי לכהן? 61382
אני באמת לא יודע את התשובות לשאלותיך.
לרשימתך הוסף: סג"ל - "סגן לוויה".
מה בין אזולאי לכהן? 61433
מה הפירוש של "סגן לוויה"?
זה מזכיר לי שכבר נתקלתי ב "סגן-כהן" אותו דבר?
אני מניח שיש לא מעט ווריאציות על כהן ולוי.
מה בין אזולאי לכהן? 140511
באיזה "סגן-כהן" נתקלת ?
איפה ?
מה בין אזולאי לכהן? 141038
הכרתי רופא שינים בשם "סגן-כהן". לא זכור לי שמו הפרטי.
איפה? בהדסה עין-כרם בירושלים.

למה?
מה בין אזולאי לכהן? 61292
אני חושב שכבר ציינתי את זה בעבר, אבל גם משפחתי היא משפחת כהנים. לא שיש קשר בין שם המשפחה לכהונה, זה סתם הגיע במקרה.
(אבל אל תספרו לרב שלימד אותי לבר-מצווה. לא סיפרתי לו את זה, כדי להמנע מאמירת ברכת הכהנים. גם ככה לא רציתי לעשות את הבר-מצווה הזאת).
אז למה עשית? 61316
אז למה עשית? 61330
ההורים שלי רצו שאני אעשה, והם הבטיחו שאם אני אעשה את כל העסק הזה של העלייה לתורה - אני מקבל את כל הכסף שיתנו לי במתנה (במקום שישמש לממן את עלות המסיבה). כלומר, ויתרתי על העקרונות שלי בעבור 10,000 שקל. לזכותי יאמר שכשאת בת 13, העקרונות שלך לא משהו, ועשרת-אלפים שקל זה דווקא כן. עוד יצויין לזכותי שגם בגיל 23 10,000 ש"ח זה לא מעט. במיוחד כשזה כולל ריבית והצמדה. קנה לי אוטו.
וואלה? 61385
למה לי אף אחד לא מציע לבגוד בעקרונות שלי? יש לי כל כך הרבה!
(אני אמנם עוד לא הגעתי לגיל המופלג של 10,000 שנה, אבל אני מניחה ש23 שקלים לא יהיו סכום נכבד במיוחד גם אז...)
בכל אופן, מבחינתי, "ההורים שלי רצו שאני אעשה" היה מספיק, כלומר- אם הייתה דילמה בכלל בנושא. הכסף הוא רק בונוס...
וואלה. 61387
והבת שלי רצתה לעלות לתורה בבת-מיצווה, וחמתי נפלה מהכיסא כשהרבי קרא לה להחזיק את הספר תורה.
למה? 61389
למה? 61390
תנסי ללכת פעם לביכ''נ באזור מגוריך ותראי מה היחס שתקבלי שם, בגלל שהאנטומיה שלך שונה מזו של הרבי.
לא לזה התכוונתי. 61391
ה"למה" יוחס לנפילתה מהכיסא של חמותך.
הרי אם בתך עלתה לתורה, לא היה צפוי שהיא תיקח את ספר התורה באיזשהו שלב?
_______
העלמה עפרונית- לא מיודעת פעמיים. (אבל זועמת על העיוות.)
לא לזה התכוונתי. 61392
חמתי הוזמנה לקחת את הספר תורה
sell-out! 61388
הכולנו ממזרים? 61209
כידוע באירופה (המערבית בעיקר) מתחתנים בבית העיריה המקומי. הנישואים נרשמים ע"י המדינה ומי שמבצע אותם הוא פקיד, בא כוחה של המדינה.
שימו לב לעובדה ההיסטורית המעניינת (והלא כל כך מוזכרת) שהרבה מהזוגות היהודיים החילוניים במחצית הראשונה של המאה ה 20, ממערב אירופה, לא התחתנו בנישואים רבניים אלא בעיריה הקרובה למקום מגוריהם. כלומר ע"פ היהדות צאצאיהם (הורינו, סבינו) הם ממזרים. הצאצאים בתורם כבר נישאו בדרכ בישראל דרך הממסד הרבני, כמקובל. הממסד בדתי התיחס אליהם כיהודים כשרים לכל דבר.
בא לומר: סבא וסבתא לא היו כאלה פוריטניים ומתחסדים...
הכולנו ממזרים? 61214
ממזר יהודי הוא מי שנולד מיחסי מין אסורים (גילוי עריות). ילד שנולד לרווקה אינו ממזר, גם אם אביו נשוי לאשה אחרת.
ממזר בתרבות הנוצרית (מערב אירופה הטרום חילונית) הוא מי שנולד מחוץ למסגרת הנישואין מקובלת.
תחת שתי הגדרות אלו היהודים אינם ממזרים. מה גם שאיני יודעת מי האשים את סבא וסבתא בפורוטניות והתחסדות, וכיצד העובדה שנישאו בדרך שלא הייתה מקובלת *אחרי תקופתם* הופכת אותם לפחות פוריטניים *בתקופתם* (אם בכלל).
מה גם שאני לתומי חשבתי שרוב היהודים לא הגיעו ממערב אירופה, אלא ממזרחה, כך שהטענה, גם אם הייתה נכונה, אינה רלוונטית לרוב היהודים.
ושוב משהו לא קשור 61217
התוכל להרחיב על כינויך "een ogenblik"?
והקשר הגרמני?
een ogenblik 61224
השם הוא בהולנדית, ולכן נראה ממקור גרמני. ogen - עיניים, blik - מבט, כמילה אחת פרושה רגע. een ogenblik - רק רגע.
אולי "כהרף עין"? 61225
een ogenblik 61228
יפהפה
een ogenblik-כהרף עין 61253
ואם אפשר לשאול, איך הגעת לכינוי זה? סיבה מיוחדת? איך החיים באמשטרדאם?
een ogenblik-כהרף עין 61260
א. אני חיה בבלגיה, אין לי מושג כיצד החיים באמשטרדם.
ב. אני שומרת על כינוי אחיד בכל מקום שאני כותבת בו. בפעם הראשונה שכתבתי משהו באינטרנט זו הייתה תגובה של הרגע האחרון, כך שהביטוי "רק רגע" נראה לי מתאים, ומאז אני נשארת איתו.
ג. אמנם een ogenblik בתרגום מילולי לעברית נשמע כהרף עין (וכך גם למדתי אותו), אך זו לא ממש משמעותו.
ג1. בגרמנית הביטוי נכתב augenblick ומשמעותו היא רגע, אך מקובל לתרגמו כהרף עין בכתבים פילוסופיים שונים. (היה נחמד אם יכולתי לטעון שזו הסיבה לבחירת הכינוי, אך זו לא האמת.)
een ogenblik-כהרף עין 61284
הייתי שולח לך את זה במייל פרטי אם היית מפרסמת אחד כזה.

[ציניות]וכמו דינה מארץ האיילים או שאר משתתפים היושבים בנכר האם גם את, אם מותר לי לשאול, "לא יהודיה שיודעת עברית מעולה ומעודכנת באקטואליה הישראלית על כל פרטיה עם דעות נחרצות, שפע של זמן פנוי וגישה בלתי מוגבלת לאינטרנט"?[/ציניות]
[חטטנות?]אולי בעצם מה שרציתי לשאול זה, מי את ומה הביא אותך (אם אכן באת מהארץ) לפלנדריה?[/חטטנות?]
כי אם יש לי רושם נכון אז את די חדשה באייל.
een ogenblik-כהרף עין 61298
זו בדיוק הסיבה שאיני מפרסמת את כתובתי. בפעם היחידה ששכחתי למחוק את כתובתי במקום אחר, קיבלתי תוך פרק זמן קצר, הודעות למחשב הפרטי, מלאות רצון טוב ונכונות לעזור. *אני* נכנסת ללחץ מתופעות שכאלו. נוח לי שתכירו אותי רק בכינוי ותו לא (בכתובת מופיע שם משפחתי המלא).
מעט למעלה מהודעה זו סיפרתי שנסעתי להונג קונג בעקבות אישי, שנסע לנהל מחקר באוניברסיטה מקומית. הוא מאד לא אהב את הרמה האקדמאית שם, כך שעברנו יבשת לאחר זמן מה, וכעת אנו בפלנדריה.
אני חדשה באייל, מאחר ואיני אוהבת לכתוב באנגלית, והמחשב שלי רכש את היכולת לכתוב בעברית רק בזמן האחרון. אני קוראת את האייל מאז שיש לי חיבור לרשת (דצמבר 2000).
מלבד זאת יש לי, אכן, דעות נחרצות בנושאים רבים, זמן פנוי למכביר וגישה חופשית לאינטרנט. עד כאן יכולתי לספוג כניסה לפרטיות שלי ליום אחד, אז אסיים כאן. לילה טוב.
ובכלל? מוסד הנישואין ... 61276
מוסד הנישואין הוא השקר הגדול ביותר של האנושות ולא רק בגלל הסיבות הנ''ל...
אמת ויציב 61287
(ואני כותב מתוך נקודת השקפה שאומרת שעדיף לא להתקרב לרבנות בכלל).

ועם זאת, אולי יש גם מקום לציין את ההיגיון בשיטת המיסוי והקצבאות שהמדינה מנהיגה לזוגות נשואים. מתוך ההנחה ששני אנשים חולקים אותו בית ואותן הוצאות מחיה קבועות, סביר גם שדמי המחיה (משכורת או פנסיה) שיזדקקו להם הם פחותים - לעומת ''סתם'' מעסיק ושכיר, או שני פנסיונרים שחיים לחוד.
אמת ויציב 61294
אתה צודק ב1600 ש"ח אפשר לקנות רכב שנת 82 במצב מאוד גרוע ואולי אפילו לחשוב כמה צריך להוסיף לביטוח.
1600 שקל 61340
זה סכום לא מבוטל, שיכול להיות קריטי עבור הרבה אנשים, במיוחד פנסיונרים, ואני יודע את זה.

העניין הוא, שאני תוהה במה שונה ההמלצה להתחמק מרישום נישואין בספרי המדינה מההמלצה לרשום את העסק שלך באיי הבתולה ולחסוך מיסים. ההעלמה היא תחום אפור למדי. ובדרך כלל מבצעים אותה בצווארון הלבן ולא בצווארון הכחול. הווה אומר (וזו לא הנחה מבוססת סטטיסטית, אם כי אני מניח שאפשר לבסס אותה), רוב האנשים שעבורם 1600 שקל הם סכום קריטי, דווקא כן יירשמו כנשואים.
1600 שקל 61353
אתה צודק למי שחי על שכר מינימום במשך חייו 3200 לחודש לכל בין זוג, זאת אומרת 6400 לעבור ל1600 ש"ח זה בהחלט דבר מדהים, בפעם הבאה שהנכדים יבואו שיביאו גם אוכל כי בשבוע שעבר שילמנו חשמל.

אגב האם גרושים מקבלים סכום של 1100 לכל אחד? עם כן הרי שהייתי ממליץ להתגרש ולהמשיך לחיות בייחד, אני לא חושב שיש חוק כנגד זה.
דווקא כן... 61355
עו''ד לענייני דיני משפחה שדיברה פעם ברדיו ציינה שזוג גרוש, אפילו בילה לילה אחד יחד לאחר הגירושין (ומספיק שהשכנים הלשינו או משהו), נחשב בעיני הרבנות כנשוי בשנית.
דווקא כן... 61360
זאת אומרת שזוג גרוש שנימצא עם הילדים שלו לילה בבית מלון הופך להיות נשוי באופן מידי?
נישמע מוזר
לא קשור לשום דבר ולעיקר 61357
מכיוון שאין באייל פורום ל"שום דבר ועיקר" אני מוצא לנכון (או שלא לנכון) לכתוב כתגובה למאמר זה.
ולחייך למקרא האתר הבא:
אין לי מושג אם כבר דוסקס העניין אבל מה שבטוח זה מעניין.
דובי - אחלה תגובה ב למהנט.

שבת שלום וגשמי ברכה.
לא קשור לשום דבר ולעיקר 61359
מה זה למהנט?
לא קשור לשום דבר ולעיקר 61366
הא.נונימי התכוון בוודאי לזה:
למי הוא קורא גיק ?! 61381
צחוקים 61393
נו, כזה, Y כמו why כמו למה.

ובהזדמנות זאת, האם MTW הוא Mann The Who ?
מחשבה 61396
אפשרות מפחידה: פופק הומצא ע"י מאן.
אפשרות מפחידה יותר: מאן הומצא ע"י פופק.
(-: (-: (-: 61414
:-) :-) :-) 61434
מה אתה מחייך? אני במקומך הייתי בודק טוב טוב את אתר-הגיבוי ממנו אתה אמור להיות מופעל במקרה של איזו תקלה מסתורית...
לא רק חתולים יכולים 61435
הלוואי והיית אומר לי זאת לפני שבוע וחצי. הלכה התוכנה, לא היה כל גיבוי, נשאר רק חיוך.
מחשבה 61445
אני יכול להרגיע אותך, אין קשר ביני ובין האדון הנכבד מאוד אלכסנדר מאן. יותר מזה, לפני מספר שבועות פניתי אליו בשביל לבדוק אם הוא יודע את זהותי האמיתית והוא לא ידע, אדונים נכבדים אחרים כן ידעו ואתה יכול לברר איתם.

ההפרדות הזמנית שלי מהאייל היא תוצאה של שידורים חוזרים של הטלנובלה הישראלית "לגעת באושר" בערוץ 10 וכמובן התמכרותי לסידרה שניה "לחיי האהבה" המשודרת בערוץ 3 בכבלים.
דעתי היא שבעוד שעופרה היא קדושה מעונה אמיתית, כל כולה טוהר וטוב וגם גיזרתה נאה ואצילית, רונה לעומת זאת היא בהמה גסה, הורסת משפחות וחסרת חן, לא שלא הייתי עושה לה טובה אם היא הייתה מבקשת.
כמי שהתחתן לפני שבוע וחצי 61610
כמי שהתחתן לפני שבוע וחצי ועדיין לא נרשם במשרד הפנים...

בכל מקרה, בן של כהן וחגרושה אינו ממזר אלא ''חלל'' כלומר, במידה וזו בת היא לא יכולה להתחתן עם כהן. במידה והוא בן הוא לא יכול לעבוד במקדש. מעל לכל ספק מותר לבן כהן וגרושה לבא בקהל, אפילו רצוי.
חלל ריק מתוכן 61614
לא יכול לעבוד במקדש? אני חושב שזה ייפסל בבג"צ בגלל פגיעה בחופש בעיסוק.
חלל ריק מתוכן 61616
מה, אפילו לא לשיר במקהלת הלוויים? (עם צלצלי תרועה וכל זה?)
כמי שהתחתן לפני שבוע וחצי 61637
ואם אתה יהודי-ערבי, אתה חושב שאפשר להגיד שבנם של הכהן והגרושה הוא כשר?

איך שלא יהיה, מזל טוב
כמי שהתחתן לפני שבוע וחצי 61712
מזל טוב. (:
כמה שאלות לכותב המאמר ובכלל 61653
כמי שהאמין עד לכתבה זו שנישואין נותנים יתרון כלכלי ולא חיסרון, אשחק קצת את פרקליט השטן ואנסה לבחון את הנחות היסוד של המאמר. אשמח לקבל תשובה מנומקת לדעתי.
אני יוצא מהנחה שהעצה שנתנה במאמר נתנה ברצינות ולא רק כדי לנגח את חוקי מדינת ישראל ולהתריע שיש לשנותם.
ראשית כדאי לשים לב שכותב המאמר פונה לכלל הזוגות, וטוען בעצם שהם יזכו ביתרון אם לא יינשאו. מסיבה זו קשה לי להתייחס לבעיה העלולה להיווצר לבני זוג הפותחים עסק יחד: רוב בני הזוג שאני מכיר אינם עוסקים באותו תחום והסיכוי שיפתחו עסק יחד קלוש. אולי אפשר להמיר המלצה זו בהמלצה לאותם בני זוג המנהלים כעת או המתכננים לנהל בעתיד עסק משותף.
לגבי הגירושין, לא ברור לי. אינני בקי בהלכות הסכמי ממון, אבל האם זה לא נכון שהסכם מסוג זה קובע את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין, ומונע את המצב העצוב המתואר בכתבה? יתר על כן, בהקשר ל'היעלמות' הרי שאני חייב לומר שלדעתי כל הרעיון בחיים ביחד הוא לסמוך זה על זה כדי לא 'להיעלם' בכוונה. גם כאן נראה לי שעניין ההיעלמות הנ"ל שולי.
מה נשאר? הפנסיה. כאן יש חישוב כלכלי אמיתי, הטוען להפסד של 6700 ש"ח בשנה. בהתחשב בכך שתוחלת החיים הממוצעת בישראל היא 75-80 שנה, הרי שבהנחה ששני בני הזוג בערך באותו גיל, צפויות להם 10-20 שנות פנסיה. מקסימום ההפסד הוא, אם כך, כ- 130,000 ש"ח. מצד שני, קיים יתרון כספי לנישואין, והוא אותו סבסוד משכנתא לזוכות צעירים שהכותב הנכבד פטר אותו בקלות שכזו. איני יודע מה סכום הסבסוד, אבל אם נניח שמתחתנים בגיל 30, האם אין סיכוי שסכום זה, בתוספת 30 שנה של ריבית סבירה (נניח, בקרן פנסיה) יפצה על ההפסד הצפוי מקצבת הזקנה של מדינת ישראל?
אני, אישית, האמנתי עד כה שעניין זה של המשכנתא הוא העילה הכלכלית המובילה לנישואין. האם מישהו יכול להביא נתונים בדבר ערכו הכספי של סבסוד כזה? האם הוא לא משתלם?
תודה.
כמה שאלות לכותב המאמר ובכלל 61709
יש לציין שההטבות (במס, משכנתא, וכו') לאם לא נשואה, גבוהות מההטבות לזוג נשוי עם ילדים.

גם זה שיקול...
''אם לא נשואה'' - לא תמיד יש הטבות 62345
ההטבות הן לא ל''אם לא נשואה'' כי אם ל''חד-הורית''. לפיכך, אם את חולקת את חייך עם בן זוג, נישואין או לא נישואין, אינך זכאית להטבות.
יתרה מכך, מפעם לפעם מתבקשת חתימתך על הצהרה כי את חיה לבד, ללא שותף לחיים, על מנת להמשיך ולקבל הטבות שכבר ניתנו לך בעבר (גם אם לא מדובר באביהם של הילדים).
מעניין, בודקים את זה? 62733
עדות ממקור ראשון 62744
במו אצבעותי חתמתי על הצהרה מסוג זה, לאחר שכבר הייתי גרושה מזה שנים ורשומה בהתאם בביטוח הלאומי, על מנת להמשיך לקבל מענק-לימודים לילדי (דרך אגב, ילד בן 14 מפסיק לקבל מענק. כנראה שזה השלב שאנחנו אמורים לשלוח אותם לעבוד לפרנסתם...).
במקרים אחרים, פגשתי בחורות שזכו לביקור של חוקרים כדי לוודא זכאותן למשכנתאות, הבטחת הכנסה וכד'.
עדות ממקור ראשון 62865
אבל תמיד אפשר להגיד: "אה... הגבר הגדול והבלונדיני *הזה*? הוא... סתם לנוי!" או "הוא לא *חי* איתי, אנחנו חברים, בסך הכול. הוא רק שבוע כאן" או "הוא בן דוד שלי. נכון אנחנו דומים?"
כמה שאלות לכותב המאמר ובכלל 61889
לפי מה שהבנתי, משכנתא בתנאים דומים מאוד לזו של זוגות צעירים יכול לקבל גם רווק שעבר את גיל 30 (או אפילו פחות מזה) כך שהפער לא מאוד משמעותי.
משכנתא לרווק- מגיל 27 61890
טוב לדעת. 61904
בהיותי בן 29, זו אכן חדשה טובה.
מה שעוד יותר טוב לדעת 63866
זה שמשכנתא של זוג צעיר קטנה משתי משכנתאות של שני בני 27 ומעלה. כלומר, נקודה למתנגדי הנישואים בבני אדם.
מזל טוב 63890
מה שעוד יותר טוב לדעת 65072
אז את המשכנתא לקחתם לפני הנישואים או אחריהם?

(מזל טוב, כמובן)
השאלה היא אם שני רווקים 65192
יכולים לקחת משכנתא על אותה דירה?
לא נישואין, באירופה 62449
"בעקבות השינוי בתפישת המשפחה יותר זוגות באירופה לא ממסדים את הקשר; המדינות מתאימות את החוקים"

"הגישה הרשמית של הממשלות שונה בין המדינות השונות. באחרונה הכריזה ממשלת צרפת כי היא מחויבת לקידום מוסד הנישואים. הממשלה הבריטית, לעומת זאת, הודתה בנייר עמדה כי קיימות חלופות רבות למוסד המשפחתי הקלאסי.
קבוצות המייצגות משפחות חד הוריות הפכו לכוח פוליטי בעל השפעה בכל רחבי אירופה. מדיניות הרווחה באירופה מבטיחה כי כל הילדים יקבלו את אותם הטבות פיננסיות ויזכו ליחס שווה בעיני החוק, בין אם הוריהם נשואים, חיים ביחד, חיים בנפרד, גרושים או רווקים. בריטניה גם הגדילה וביטלה הטבת מס מיוחדת המוענקת לזוגות נישואים."
גרושה וכהן 62929
נראה לי יוסי, שאחרי הכתבה הזאת , לא תהיה לאף גרושה בעיה (בענין נישואיה לכהן) מאחר והיא תמצא לנכון לבחור בחירה חופשית באחת מהאופציות האחרות שהצעת-ובא לציון גואל.
התפרסם היום מאמר בעניין ב'בננות' 68322
יש עוד סיבות למה לא להתחתן 178518
למשל, אם חלילה אחד מבני הזוג נפגע ונותר צמח לעשרות שנים, נגזר על בן הזוג לא להתחתן פעם נוספת, כי הרי בן הזוג בחיים.
כמובן יש עוד הרבה סיבות...

אבל, על אף הדברים האמורים, יש אי אילו הטבות לנשואים (אולי באמת ידועים בציבור זוכים לאותו יחס) ואני מניח שהערך הרגשי בהחלט משחק תפקיד בסיפור.
מה גם שרוב האנשים קונפירמיסטים והולכים עם הזרם...
איזו מן סיבה מוזרה זו? 178540
הרי אם אין רצון להתחתן מלכתחילה, למה שיהיה רצון להתחתן שוב אם בן הזוג צמח?
איזו מן סיבה מוזרה זו? 178582
טוב, אבל אולי תספרו לנו כבר מי מתחתן?
ירדן?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים